• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy miejsca na obwodnicy z Odcinkowym Pomiarem Prędkości

Maciej Korolczuk
21 sierpnia 2024, godz. 07:00 
Opinie (462)
Odcinkowy Pomiar Prędkości ma się pojawić w trzech miejscach na Obwodnicy Trójmiasta i na trasie S7 między Dworkiem a Nowym Dworem Gdańskim. Odcinkowy Pomiar Prędkości ma się pojawić w trzech miejscach na Obwodnicy Trójmiasta i na trasie S7 między Dworkiem a Nowym Dworem Gdańskim.

Trzy fragmenty Obwodnicy Trójmiasta oraz trasa S7 między Dworkiem a Nowym Dworem Gdańskim mają zostać wkrótce objęte systemem pomiaru prędkości. Instalacja urządzeń w łącznie 43 lokalizacjach w całym kraju będzie kosztować ok. 70 mln zł. System ma zacząć działać w Trójmieście już w przyszłym roku.



Odcinkowy Pomiar Prędkości na obwodnicy:

Nie jedna, jak początkowo planowano, a aż cztery lokalizacje z Pomorza (w tym trzy z Trójmiasta) znalazły się na liście miejsc, w których GITD chce w najbliższych miesiącach rozszerzyć dotychczasowy system monitorujący prędkość.

Obecnie żółte kamery na masztach nad jezdnią funkcjonują w ponad 50 miejscach w całym kraju, ale nie w Trójmieście. Wkrótce ich liczba niemal się podwoi.

Trzy odcinki Obwodnicy Trójmiasta i fragment S7:



  1. Chwarzno - Wielki Kack
  2. Owczarnia - Matarnia
  3. Karczemki - Szadółki
  4. Dworek - Nowy Dwór Gdański


Odcinkowy pomiar prędkości już w przyszłym roku



Starania o montaż kamer rejestrujących prędkość trwały od kilku lat. Pomorscy samorządowcy, przy wsparciu posłów i senatorów z Pomorza, zabiegali głównie o poprawę bezpieczeństwa na przepełnionej i niebezpiecznej Obwodnicy Trójmiasta. Ich głos trafił na podatny grunt dopiero po ubiegłorocznych wyborach.

Przetarg na montaż urządzeń już ruszył. Jego rozstrzygnięcie poznamy na początku września. Jeśli wszystko pójdzie po myśli urzędników ze stolicy, kamery mierzące prędkość pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta pojawiłyby się w przyszłym roku.

Montaż 43 urządzeń ma kosztować ok. 70 mln zł. Środki na ich zakup pochodzą z budżetu Krajowego Planu Odbudowy.

Lista wszystkich miejsc, gdzie pojawi się Odcinkowy Pomiar Prędkości.

Opinie (462) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Nic się nie zmieni. (10)

    Tylko trzeci pas poprawi bezpieczeństwo.
    Na obwodnicy nie da się rozpędzić do nieprzepisowych prędkości przez natłok aut, a wypadki i tak się dzieją...
    Pozdrawiam nawiedzonych przemądrzalców bez prawka, którzy obwodnicę widzieli tylko na raporcie.

    • 201 171

    • Zmieni się (2)

      Jak wszyscy pojadą do określonej prędkości to się korki zmniejsza. A to już duży plus

      • 21 28

      • Jasne bo ta twoja utopijna stała prędkość będzie zbawieniem dla węzla na Matarnia czy szadulkach

        • 4 2

      • To czysta teoria. Inaczej jedzie osobówka, inaczej tir. Część kierowców patrzy na drogę, inni grzebią w telefonie, jeszcze inni będą nerwowo zerkać na prędkościomierz. Stała prędkość i zachowanie odległości przy tym natężeniu ruchu, zwłaszcza w godzinach szczytu, to mit.

        • 1 0

    • Potem czwarty i piąty bo za.....ć muszę bo się uduszę

      • 24 13

    • Uwierz.. jak masz ponad 300KM to się da rozpędzić wszędzie.. (1)

      • 6 8

      • a na hamowni?

        • 2 0

    • No szlag muszę dogonić tych kilku gości co mnie dzisiaj przy 110/h wyprzedzali.

      Jak im nie powiem to skąd mają wiedzieć że ich wyczyny były fizycznie niewykonalne?

      • 8 3

    • Brawo dla tego Pana,

      Niestety ze szkodą dla nas kierowców wszędzie mają coś do powiedzenia urojeni inteligenci tj. lewacko - rowerowe...

      • 15 16

    • Polecam zagłębić temat, nigdzie na świecie większa liczbs pasów nie rozwiązała problemu korków. A bezpieczniej nie będzie bo w pl niesyty ograniczenie prędkości jest traktowane jako prędkość minimalna, a każdy probóje jechać lewym pasem.

      • 1 0

    • i na to idą pieniądze z KPO!

      Żadna tam zielona energetyka, żłobki, ochrona zdrowia. Łoić kierowców - na to kasa będzie

      • 2 0

  • Elegancko

    Skończy się rumakowanie mistrzów prostej, ze stroboskopami w lampach... I siedzących na zderzaku głąbów, w autach, do których intelektualnie nie dorośli...

    • 23 11

  • (28)

    W końcu ruch w dobrą stronę. Następny krok - przebudowa większości węzłów pod obecne i przyszłe natężenie ruchu. Szkoda, że nie ma pomiaru między Karczemkami, a Matarnią (tam często dzieją się cuda, bo Janusze nagle mają do wyboru trzy pasy) i Chwarznem w stronę Chyloni, ale może w przyszłych latach.

    • 144 139

    • (16)

      To co się dzieje na wspomnianym węźle to dla mnie jest nie do zrozumienia. Ludzie nagle muszą zmieniać pasy, pomimo iż ich włączającym można kontynuować jazdę do samej A1. Oczywiście wjedzie taki na środkowy i kontynuuje jazdę z prędkością 80 czy 90km//h.

      • 21 6

      • 90 to źle? (15)

        A ile ma jechać?

        • 12 8

        • No cóż (14)

          Oddaj prawo jazdy, na cokolwiek posiadasz, jeśli nie wiesz z jaką prędkością można tam jechać.

          • 4 13

          • Raczej Ty oddaj prawo jazdy. (8)

            Żaden przepis nie zabrania jechać 90km/h lewym pasem.

            • 10 5

            • (4)

              Oj misiu - lewy pas służy do wyprzedzania a nie do wleczenia się 90 po drodze ekspresowej. Ty pewnie jesteś "szeryfem lewego pasa" i innych doprowadzasz do szału oraz stwarzasz zagrożenie.

              • 5 10

              • :)

                gdzie przy wjeździe na obwodnice widziałeś znak D-7 ?

                • 2 0

              • (2)

                gdzie to zapisano o tym lewym pasie? może typowy problem ze zrozumieniem?

                • 4 1

              • jazda przy prawej krawędzi np

                • 2 0

              • Jazda z prędkością utrudniającą jazdę innym pojazdom

                • 1 0

            • Zabrania,

              • 0 4

            • Generalnie masz obowiązek trzymać się prawej krawędzi jezdni w trakcie jazdy więc lewy pas powinien służyć tylko do wyprzedzania wolniejszych pojazdów. W praktyce: wielu kierowców wjeżdża na lewy pas i jedzie nim bez większej refleksji pomimo pustego prawego.

              • 1 2

            • nie wiem czy słyszałeś d..pku o obowiązku jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni jak masz mózg to dowiedz się gdzie jest prawa krawedź jezdni na obwodnicy

              • 1 1

          • można to nie znaczy trzeba misiu (4)

            toś kto jedzie 90 nie łamie przepisów odróżnieniu od tego co jedzie tam 110.

            • 14 2

            • (3)

              Oj misiu. Na OT dopuszczalna prędkość to 120 - droga ekspresowa. Mówi Ci to coś?

              • 4 7

              • ROTFL (2)

                no i własnie tutaj leżysz i kwiczysz. na OT jest 100.

                • 5 10

              • Na obwodnicy są odcinki z ograniczeniem 100, ale jest to głównie gdyński odcinek

                • 5 0

              • Tylko w Gdyni ciołku

                • 0 0

    • Przeniosa sie do miasta i bedzie placz

      Nie da sie zabezpieczyc wszystkich drog.

      • 5 6

    • (6)

      Pomiar tak! Rozbudowa nie , to tylko wydawanie kasy, im więcej dróg tym więcej samochodów, lepsza jest rozbudowa kolejowa :)

      • 15 27

      • (4)

        Powodzenia w budowie publicznego transportu szynowego przy takim pochyleniu terenu między górnym, a dolnym tarasem. Węzły należy przebudować i rozbudować żeby usprawnić ruch w chwili zjazdu lub włączenia się do ruchu. Np. Węzeł Szadółki jest rozwiązany w fatalny i niebezpieczny sposób (kolizyjne skrzyżowanie i krótki wyjazd wynoszący w stronę autostrady).

        • 14 8

        • Chciałem delikatnie przypomnieć że PKM istnieje i jeździ :) (3)

          Tak samo zresztą, jak tramwaje na Morenę i Lawendowe.

          • 23 2

          • PKM to śmiech na sali (2)

            Przy takim takcie równie dobrze mogłaby nie jeździć

            • 8 6

            • Czyli nie da się zbudować torów na górny taras, bo PKM jeździ rzadko po torach na górny taras?

              No tak, logiczne.

              • 13 1

            • Otóż to, pieniądze "z węzłów" należy przeznaczyć na dodatkowe kursy pkm :)

              • 6 2

      • Tak tak

        Asfalt rodzi samochody. Znamy, znamy.

        • 9 3

    • co ci da rozbudowa? (1)

      w monachium na 9 j est 8 pasow i co - i tez stoja korki caly czas .

      • 0 2

      • Monachium: Liczba ludności: 1,472 miliona (2019)
        Trójmiasto: Liczba ludności: 748 986 (2018)

        • 1 0

    • Zwollenicy tej opinii zapomnieli o pewnym rozwiązaniu

      Proponuje wybudować przejście naziemne z pasami, bo to takie modne w Gdańsku.

      • 2 0

  • Samochody powinny byc monitorowane nonstop (5)

    Po przekroczeniu predkosci automatycznie samochod powinien taką informacje wysyłać do odpowiednich służb! I automatycznie powinien się wystawiać mandat!

    • 8 35

    • a Tobie chipa w tyłek

      i monitoring CO2, a po przekroczeniu limitów eutanazja

      • 9 3

    • I piesi, i rowerofczyki...

      Koniecznie zaczipować, automatycznie ściągać kasę z konta za każde przewinienie, ewentualnie więzienie. Zaraz zrobiło by się pusto na drogach

      • 4 3

    • Nowe są (1)

      W przypadku kolizji możliwe jest odczytanie danych

      • 0 0

      • wystarczy odpiąć czujniczek i bujajta się

        • 0 0

    • Dlatego nigdy auta z dwójką z przodu rocznika

      • 0 0

  • Brakuje fotoradarów (22)

    Fotoradary powinny być ustawiane przez gminny, tak jak było kilka lat temu. Niestety przez kilka nadużyć rozwalono cały system zamiast poprawić ustawę.
    Jeśli chcemy żeby było bezpieczniej, to kierowca musi się spodziewać, że dostanie fotkę za każdym rogiem jeśli będzie łamać przepisy. Dlatego fotoradary powinny być powszechne, nieoznakowane I zmieniać często lokalizację, oraz co ważne w przypadku braku możliwości ustalenia kierowcy mandat musi płacić właściciel pojazdu.

    • 63 92

    • (3)

      Najgorsze, że do części kierowców nie dociera, że kiedy wszyscy jadą zgodnie z przepisami, ruch jest bardziej płynny i wszyscy zyskują.

      • 17 8

      • najwazniejste, ze do ciebie "dociera", jak wleczesz sie lewym pasem bo boisz sie zjechac na prawo (2)

        • 5 9

        • o, sam się znalazł niczym weganin na imprezie

          • 4 2

        • Ja jeżdżę zawsze maksymalną dozwoloną prędkością lewym pasem i mam gdzieś tych co chcą zasuwać.

          Czemu to ja jeżdżąc przepisowo mam wyprzedzać tych z prawego pasa co chwile zmieniając pas, a oni tego nie moga robić wyprzedzając prawym?
          Na drodze zamiejskiej dopiero na prawy, gdy z przodu pusto przede mną.

          • 1 0

    • (2)

      Emil znany wojownik. Oczywiście żeby nie było: wskazał ułomności jakie panowały w tym zakresie. Ale efekt jest taki, że teraz na blisko 40mln państwo mamy 40 fotoradarów i 40 odcinkowych pomiarów prędkości.

      • 11 6

      • (1)

        i dobrze bo to ma być maszynka do zarabiania pieniędzy?Samorządowe chciwe k..rwy stawiały znaki ograniczenia nieadekwatne do miejsca po to by trzepać kasę. Nie ma podłości jakiej nie dopuści się najbardziej demokratyczny rząd kiedy brakuje mu pieniędzy ta uniwersalna prawda była bardzo akuratna w tym przypadku

        • 0 2

        • Niesamowite jak łatwe jest rozpoznanie półgłówka z konfy w sieci.

          • 2 0

    • (2)

      Gminy ustawiały fotoradary najczęściej na 50 m przed zakończeniem obszaru zamieszkania tylko po to aby zarobić kasę, a nie zwiększyć bezpieczeństwo na drodze

      • 18 5

      • Ciagle ta sama spiewka (1)

        A efekt byl taki ze kierowczyki jechaly wolniej przez wioski wiec bylo bezpieczniej

        • 9 5

        • raz przejechałeś, a potem już wszyscy wiedzieli

          • 2 2

    • Mandaty (1)

      Aktualnie dostaje właściciel jak nie wskaże kierowcy. Znasz kodeks ?

      • 5 4

      • Znam i to są dobrze.

        Problem polega na tym że owszem kierowca dostaje karę , ale za samo niewskazanie, jak wskaże że autem jechał Łukaszenka to wskazał I trzeba mu udowodnić, że było inaczej jeśli chcesz go oskarżyć.

        • 5 1

    • jestes wzorowym niewolnikiem ktory swoja niewydolnosc umyslowa chce wyrownywac karaniem innych, bardziej wydolnych (1)

      • 6 11

      • Ty jesteś za to typowym bezmózgiem

        Który wolniej od małpy by się nauczył, że jest na twojej typowej trasie zielona fala i nie warto grzać między światłami 70 albo że prędkość niż dopuszczalna nie bierze się z fanaberii, a z wielu powodów o których mądrzejsi od ciebie wiedzą.
        Tu nie ma spisku, ale trzeba mieć mózg żeby szerzej widzieć.

        • 8 3

    • (2)

      System nie działał dobrze, bo samorządy traktowały fotoradary jako sposób na załatanie budżetów, a nie realną poprawę bezpieczeństwa. W dodatku rejestratory były obsługiwane przez niedouczonych strażników. W efekcie mierzono "prędkość" barier energochłonnych, albo ogrodzeń w miejscach, w których nie dochodziło do niebezpiecznych zdarzeń drogowych, lub z niepełnym oznakowaniem wprowadzającym kierowców w błąd.

      • 5 4

      • no ale o czym napisałem? (1)

        że trzeba było usprawnić system, poprawić błędy, a nie go całkiem likwidować, bo tak wygodniej.

        • 6 3

        • nie naprawisz czubie systemu opartego na chciwości i złodziejstwie dopóki w k.rewskim polskim syfie pozycją w budżecie będa wpływy z grzywien i mandatów dopóty to wszystko będzie rąb..ną patologią stawianie tych kamerek na obwodnicy w miejscu gdzie przypadkiem jest z górki albo na Karczemkach gdzie jest więcej pasów i też lekko z górki to ewidentne polowanie na hajs wiadomo rząd gdzie 120 id.tów jest ministrami i wiceministrami musi za coś żreć

          • 0 3

    • W Wielkiej Brytanii przeprowadzono badania i okazało się, że fotoradary powodują więcej zagrożeń i wypadków!!! (4)

      Taki paradoks ale udowodniono, że kierowcy koncentrują się na patrzenie na licznik czy jadą za szybko a nie na to czy dziecko wybiega na jezdnię. Likwidacja radarów zmniejszyła liczbę wypadków! Można się z tym nie zgodzić ale każdy kierowca jak widzi fotoradar to zwalnia i kontroluje prędkościomierz a nie sytuację na drodze!

      • 6 7

      • (1)

        ale rozumiesz że jeśli jedziesz przepisowo to nie musisz zwalniać przed fotoradarem?

        • 12 4

        • zacznijmy od przeglądu rąb..nych znaków drogowych i limitów prędkości w wielu miejscach gdyż są one niepoważne a stopień nasycenia kilometra drogi lasem złomu na kijkach jest nie spotykany nigdzie

          • 0 1

      • W UK fotoradary są oznakowane oile mnie pamięć nie myli, więc się nie dziwię.

        • 3 2

      • nie masz tempomatu w swoim szrocie czy co?

        • 3 2

  • Rewelka, zakorkujcie jeszcze bardziej zakorkowana 24/7 obwodnicę... (3)

    Masakra...

    • 23 28

    • A, czyli jazda zgodnie z przepisami zakorkuje drogę, jasne. Lepiej codziennie po 5 wypadków. (1)

      • 9 4

      • Wypadki

        A jaki wypadek jest spowodowny nadmierną prędkością? Byś miał same śmiertelne, a policyjne statystyki to zawsze niby prędkosć. Większość wypadków czy kolizji to własnie spowodowane jest nadmiernym natężeniem ruchu na dwu pasmowej drodze bo ktoś komuś przed maskę wjedzie jadać 50km/h. Zobaczysz że przy tych pomiarach bedzie jeszcze gorzej, bo ludzie nie umieją jeżdzić, jak widzą rada to zwalniają do połowy nawet możliwej prędkości.

        • 3 4

    • Jak nie będzie dzbanów cisnacych 150 przy tym natężeniu ruchu

      To od razu będzie mniej korków

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Będą stłuczki (5)

    Kierowcy będą patrzeć cały czas na prędkościomierz zamiast przed siebie.

    • 135 105

    • (3)

      Tempomat sobie włącz na 118 i jedz.
      Jaki problem? A jak nie masz to trzymaj odległość przed poprzedzającym pojazdem.
      Mandaty nie będą dla tych którzy przekroczuli prędkość o 5 km/h.

      • 24 11

      • Będą i dla tych co przekroczyli o 5 km/h (1)

        Kiedy budżet się nie będzie spinał. Widząc jak kierowcy reagują na fotoradary, gdzie przy ograniczeniu do 50km/h zwalniają na wszelki wypadek do 30km/h i później gwałtownie przyśpieszają, to na wspomnianych odcinkach będzie identycznie.

        • 25 19

        • To znaczy, że pomiar powinien być na całej obwodnicy i tyle.

          • 20 9

      • Taki problem, ze np w Gdyni na Obwodnicy jest... 100. Ale spoko. 118 na tempomacie brzmi ok.

        • 10 13

    • Jazdy ze stałą prędkością uczą już na kursie

      Jak ktoś nie potrafi utrzymać odpowiedniej prędkości bez ciągłego patrzenia na licznik, to nie powinien prowadzić samochodu.

      • 33 3

  • Nareszcie

    • 9 15

  • Wkoncu idzie to w dobrą stronę. (2)

    Ale został jeszcze jeden problem.! Nie trzymanie odległości.

    • 15 16

    • 3 fotoradary na całe miasto ma pomóc

      musiałoby być ich tysiące

      • 2 2

    • Ruch

      Przy tym natężeniu ruchu to nie ma możliwości trzymać odległość i przy tylu wjazdach na obwodnicę. Przy trzech pasach to możesz zacząc może mierzyć jeśli natężenie ruchu znowu nie urośnie kilkukrotnie.

      • 1 1

  • Brawo (7)

    Prawo jest dla wszystkich. Także dla tych jeżdżących "szybko ale bezpiecznie".

    • 14 16

    • zjedz na prawy pas mimo ze sie boisz (4)

      • 5 5

      • Ja się nie boję (1)

        Liczę sobie w myślach raz dwa trzy i na trzy zdejmuję energicznie nogę z gazu. Pozdrawiam cieplutko.

        • 0 3

        • Można też włączyć przeciwmgielne tylne

          Szeryf teleportuje się z tylnego zderzaka na którym wisi i zjeżdża swym BMW na pitstop zmienić bokserki.

          • 2 0

      • (1)

        na OT dozwolone jest wyprzedzanie z prawej strony, skoro zatem ktoś się uparcie wiezie lewym (i jak napisałeś prawy pas jest wolny) to skorzystaj z wolnego pasa i go wyprzeć, nie musisz mrugać, podjeżdżać pod zderzak itp

        • 0 0

        • jest typie tylko jest niebezpieczne bo spanikowana szm..ta taka jak tu z jednej toyotki wystraszy się i zacznie szarpać kierownicą jak przy manewrach na parkingu i zacznie ją nosić po całej drodze zbierając cię na bariery potem armia stulejarzy będzie płakać nad złym kierowcą BMW bo wjechał przed nią i musnął hamulec

          • 0 1

    • Szybko (1)

      To podaj mi jaki wypadek był spowodowany ostatnio na obwodnicy zbyt dużą prędkością co zakorkowało obwodnicę? A zobacz ile jest codziennie takich co są włąsnie spowodowane jechanie małymi prędkościami i blokowaniem pasów...

      • 2 2

      • Jak można blokować lewy pas skoro obydwa są zajęte na full?

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane