• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy miejsca na obwodnicy z Odcinkowym Pomiarem Prędkości

Maciej Korolczuk
21 sierpnia 2024, godz. 07:00 
Opinie (461)
Odcinkowy Pomiar Prędkości ma się pojawić w trzech miejscach na Obwodnicy Trójmiasta i na trasie S7 między Dworkiem a Nowym Dworem Gdańskim. Odcinkowy Pomiar Prędkości ma się pojawić w trzech miejscach na Obwodnicy Trójmiasta i na trasie S7 między Dworkiem a Nowym Dworem Gdańskim.

Trzy fragmenty Obwodnicy Trójmiasta oraz trasa S7 między Dworkiem a Nowym Dworem Gdańskim mają zostać wkrótce objęte systemem pomiaru prędkości. Instalacja urządzeń w łącznie 43 lokalizacjach w całym kraju będzie kosztować ok. 70 mln zł. System ma zacząć działać w Trójmieście już w przyszłym roku.



Odcinkowy Pomiar Prędkości na obwodnicy:

Nie jedna, jak początkowo planowano, a aż cztery lokalizacje z Pomorza (w tym trzy z Trójmiasta) znalazły się na liście miejsc, w których GITD chce w najbliższych miesiącach rozszerzyć dotychczasowy system monitorujący prędkość.

Obecnie żółte kamery na masztach nad jezdnią funkcjonują w ponad 50 miejscach w całym kraju, ale nie w Trójmieście. Wkrótce ich liczba niemal się podwoi.

Trzy odcinki Obwodnicy Trójmiasta i fragment S7:



  1. Chwarzno - Wielki Kack
  2. Owczarnia - Matarnia
  3. Karczemki - Szadółki
  4. Dworek - Nowy Dwór Gdański


Odcinkowy pomiar prędkości już w przyszłym roku



Starania o montaż kamer rejestrujących prędkość trwały od kilku lat. Pomorscy samorządowcy, przy wsparciu posłów i senatorów z Pomorza, zabiegali głównie o poprawę bezpieczeństwa na przepełnionej i niebezpiecznej Obwodnicy Trójmiasta. Ich głos trafił na podatny grunt dopiero po ubiegłorocznych wyborach.

Przetarg na montaż urządzeń już ruszył. Jego rozstrzygnięcie poznamy na początku września. Jeśli wszystko pójdzie po myśli urzędników ze stolicy, kamery mierzące prędkość pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta pojawiłyby się w przyszłym roku.

Montaż 43 urządzeń ma kosztować ok. 70 mln zł. Środki na ich zakup pochodzą z budżetu Krajowego Planu Odbudowy.

Lista wszystkich miejsc, gdzie pojawi się Odcinkowy Pomiar Prędkości.

Opinie (461) ponad 20 zablokowanych

  • Dlaczego nie objąć pomiarem całego odcinka od Gdyni do Szadolek?
    Odcinkowo niech mierzą te 3 fragmenty dodatkowy czwarty zweryfikuje tych wściekłych, którzy będą chcieli nadrobić te starcona minutę na jeździe zgodnie z ograniczeniami.

    • 8 9

  • Wlaczanie sie do ruchu (3)

    To nie przypadkiem wlaczanie sie do ruchu na obwodnicy jest problemem?
    Kiepskie rozbiegowki, kierowcy zwalniajacy na rozbiegowkach...

    • 30 2

    • to prawda, że często na rozbiegowych są fajtłapy jadące 50km/h

      ale drugą kwestią jest to, że nawet takiemu nie zjedziesz bo na lewym z kolei leci ktoś 150km/h i pozostaje Ci hamować jak agent z rozbiegowego wbije się przed maskę. Odcinkowy pomiar trochę pomoże.

      • 3 4

    • rozbiegowki sa ok ale generacja bez potencjalu intelektualnego nie wie jak ich uzywac (1)

      • 7 0

      • asy zatrzymują się na końcu

        • 0 0

  • no wkoncu !!!!! (3)

    i mandaty walic po 5000 pln into samo powinno byc na A1 i S7 :)

    • 9 16

    • nie martw sie, te mandaty zawsze docieraja do wszystkich przez zwiekszenie cen transportu oraz uslug (2)

      • 3 2

      • umrzemy z głodu, biada nam

        • 1 0

      • xddddd

        Transport to ciężarówki, a te nie zbierają mandatów.

        • 0 0

  • A może by tak ograniczenie prędkości?

    100 km na całej obwodnicy zdałoby egzamin.

    • 8 19

  • Opinia wyróżniona

    Na tyłku (15)

    A będą kamery sprawdzać czy ludzie nie siedzą na zderzaku? Jak nie to się nic nie zmieni.
    Główną przyczyną wypadków tam jest niezachowanie odległości. Nawet jak ktoś jedzie tam 160 a utrzymuje odległość to szansa na wypadek jest sporo mniejsza niż jak przy 80 ktoś siedzi 3 metry za zderzakiem...

    • 206 20

    • Odległości (3)

      Jak sobie wyobrażasz trzymanie odległości przy takim ruchu?? Będziesz miał wielkie korki, zobacz już teraz co się dzieje na niektorych wjazdach... Każdy by co chwila hamował żeby trzymać odległościach a Ci na końcu by w końcu staneli, jak jest już teraz.

      • 10 24

      • Tak jak w austrii? (1)

        • 4 1

        • raczej Australii

          • 0 0

      • No właśnie Panie specjalisto jest zupełnie odwrotnie. Zachowanie odległości między pojazdami upłynnia ruch i pozwala na redukcję korków.

        • 11 3

    • Są systemy pozwalające na taki pomiar odleglosci, są używane np w GB

      • 3 1

    • Wymuszanie pierwszeństwa! (1)

      Wjeżdżanie z pasa rozbiegowego! zmiana pasa!!! to powinno być karane !!!!

      • 7 1

      • to zjedź na lewy i wpuść, po to on jest

        gość ma się zatrzymać na rozbiegowym i czekać z kierunkiem?

        • 1 0

    • Kary za zbyt wolne wyprzedzanie się osobówek

      narzekaliście na TIRy, a osobówkami robicie to samo...

      • 7 4

    • "Główną przyczyną wypadków tam jest niezachowanie odległości" (1)

      Podaj źródło danych.

      • 2 11

      • Statystyka

        • 0 1

    • Wg statystyk przyczyną wypadków jest niedostosowanie prędkości do panujących warunków. To drugi czynnik po wymuszeniu pierwszeństwa

      • 5 2

    • a kiedy utrzymujesz odległość (1)

      to cisną że zaczynasz się bać i zmuszają do szybkości dużo ponad 100 km..

      • 0 2

      • To jak się boisz to po co wjeżdżasz na obwodnicę? I po co blokujesz lewy pas, stwarzając przy tym zator i zagrożenie? Wróć na kurs

        • 0 0

    • 160???

      Człowieku O czym Pan plecie jakie 160 km na godzinę między owczarnią a matarnią i między szadółkami a karczemkami. To są wywalone pieniądze bo to tam jest non stop korek tylko w nocy ewentualnie może ktoś nam szybciej jechać kropka A wtedy chyba nie ma żadnego zagrożenia?

      • 4 1

    • Jeździj zgodnie z przepisami prawym pasem i nie denerwuj ludzi to nikt nie będzie ci siedział na zderzaku. Łamiąc przy tym samemu przepisy.

      • 0 1

  • Bez sensu. Przydałby się pomiar odległości między samochodami.

    • 11 5

  • Brak słów (1)

    Na kretyńskie pomysły w tym mieście

    • 18 6

    • A co ma do tego miasto?
      GDDiK zarządza drogą i bardzo dobrze robi.
      Czas ostudzić zapędy rajdowców i bandytów drogowych na zderzaku.

      • 3 3

  • Brawo dzbanuszki (9)

    Za mało korków? To będzie więcej, pogratulować kolejnego durnego pomysłu. Zamiast poszerzać drogi to się spowalnia ruch. Normalnie ręce same do oklasków się składają... kto podejmuje takie decyzje, nazwisko proszę

    • 22 23

    • Poszerzać drogi? To nie są lata 60-te.

      • 4 7

    • (3)

      Korki to są przez dzbanków siedzących na tylku i mrugajacych światłami. Potem nie wyhamuje i kasuje 4 auta z przodu.
      Będzie metropolitalna, ruch na trojmiejskiej się zmniejszy.

      • 4 4

      • (2)

        No bo z pewnością nie przez tych, którzy mając do dyspozycji wolny prawy pas jadą zawsze środkowym.

        • 1 4

        • to go wyprzedź prawym, na OT jest to dozwolone... chyba, że jednak prawy pas wolny nie jest, ale to by przeczyło twoim tezom

          • 1 0

        • Kiedy masz na obwodnicy do dyspozycji wolny prawy pas?

          Chyba w niedzielę o trzeciej rano

          • 0 0

    • (1)

      takie decyzje podejmują ludzie mądrzejsi od ciebie (inna sprawa że to żadne osiągnięcie), którzy znają zależności między prędkością, płynnością ruchu i przepustowością drogi

      • 4 3

      • To że obrażasz

        Pokazuje że jesteś prostakiem i nie zasługujesz na szacunek

        • 2 1

    • w mieście też mają poszerzać drogi? przesiądź się na pociąg skoro wszędzie ci się śpieszy.

      • 0 0

    • Uplynnienie ruchu go tylko przyspieszy

      Po wprowadzeniu odcinkowego pomiaru na A2 w Poznaniu jeździ się jak w bajce.

      • 0 0

  • Odcinek Karczemki Szadółki wydłużył bym do Kowal (4)

    Mała kroczek w celu uporządkowania tego co się dzieje na obwodnicy, alejka napiąłem powyżej pomiar powinien być na dłuższym odcinku. Nie rozwiązuje to jednak nadal problemu beznadziejnych przestarzałych zjazdów i braku ekranów na części obwodnicy - np. okolice nowych dzielnic na południu i Fashion House.

    • 19 23

    • A ja nie rozumiem jak 2 pasmową drogą bez poboczy z ekranami tuż przy jezdni przemieszcza się w ciągu doby ponad 120 tys pojazdó (3)

      Za Gierka ta droga została zbudowana na 24 tys pojazdów. Brak trzeciego pasa i poboczy awaryjnych niebawem całkowicie zakorkuje tą drogę. Korki na wysokości Osowej, Matarni, Kowal, Szadółek, Gdyni- Dąbrowa to już codzienność od rana do nocy a będzie tylko gorzej bo z każdym rokiem jest gożej!!!

      • 3 1

      • Dokładnie (1)

        Zgadzam się, po co tam odcinkowy pomiar to nie wiem bo i tak nie da się jechać powyżej 100km/h, a wypadki głównie są spowodowane jak jest duże natężenie i wikeszosc kolizji jest z malymi predkosciami. Inaczej by była większość śmiertelna. Zamiast wydać na 3 pas co zwiększy bezpieczeństwo i rozładuje korki to będą inwestować w coś co zwiększy jeszcze bardziej korki gdy niedzielni kierowcy będą jechać połową dopuszczonej prędkości żeby tylko mandatu nie dostać.

        • 0 2

        • zrobić 3 pas to spory koszt kamerki i radarki to jak bus pas tej s..ki dulkiewicz kubeł farby i znaki drogowe czyli taniocha

          • 0 0

      • Nie zakorkuje się, bo już za pół roku ogromną część

        przeniesie się na obwodnicę metropolitalną. Po co w drodze do Szczecina, Słupska, Koszalina itp mieliby wjeżdżać na obwodnicę Trójmiasta jeżeli będą mieli metropolitalną.

        • 1 2

  • no to będzie lipa :(, trzeba będzie wyjść 10min wcześniej

    • 4 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane