• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzymajmy się morza

les
10 grudnia 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Z udziałem Jana Kozłowskiego, marszałka województwa pomorskiego oraz Krzysztofa Dośli, przewodniczącego ZRG NSZZ "Solidarność" wczoraj w związkowym klubie Akwen odbyła się konferencja, poświęcona polskiej żegludze morskiej.

W spotkaniu odbywającym się pod hasłem "Trzymajmy się morza" uczestniczyli także przedstawiciele parlamentu, rządu oraz wybitni praktycy żeglugowi. Celem konferencji było współdziałanie na rzecz promocji i rozwoju polskiej żeglugi.

Janusz Górski, wiceminister infrastruktury, mówiąc o polityce państwa wobec żeglugi morskiej, podkreślił, że trwają prace nad kilkoma dokumentami, które dotyczyć będą tej dziedziny transportu. Już w przyszłym miesiącu trafią one do Senatu, a później pod obrady Sejmu i rządu.

Sprawami związanymi z polską żeglugą zajmuje się także resort. Jednym z najważniejszych dokumentów jest projekt ustawy tonażowej, która powinna się przyczynić do powrotu polskich statków, pływających pod egzotycznymi flagami pod rodzimą banderę. Trwają też prace nad projektem ustawy o zatrudnieniu na statkach o polskiej przynależności oraz nad nową wersją ustawy o portach i przystaniach morskich, a także o budowie dróg prowadzących do portów.

Z kolei prof. Janusz Żurek z UG, przybliżając uwarunkowania rozwoju preferowanej przez UE żeglugi bliskiego zasięgu, stwierdził m.in., że niezbędne jest podjęcie wszelkich działań, zgodnych z prawem unijnym, by pomóc polskim armatorom, których tonaż dowozowy jest stary, a przez to mało konkurencyjny.

O możliwościach zwiększenia przewozów morskich, potrzebach i wymogach załadowców, warunkach niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania polskiej żeglugi morskiej oraz strategii konsolidacji transportu morskiego i promocji żeglugi mówili także Franciszek Jaśniak, Jerzy Popiel, Roman Woźniak i Paweł Porzycki.
Głos Wybrzeżales

Opinie (22)

  • Baja...

    Te duńskie kutry to po pierwsze nie kurty tylko trawlery. To właśnie trawlery będą niszczyć ekosystem orząc dno morza i niszcząc ekosystem. Baja to wg. Ciebie racjonalna gospodarka???
    Nieekonomiczne? Tak zgadza się, bo jeśli otworzyło się przetwórnię która preferuje tylko i wyłącznie dostawy w megatonach na jedną fakturę to tak to się zgadza.
    Jednak nierozumiem jak można porównywać kuter(zwykle rodzinny interes) do korporacyjnego trawlwera który unicestwia całe ławice posługując się ultrasonografem?

    • 0 0

  • Scacha,

    a nie jest przypadkiem tak, że obowiązują limity ilościowe połowów? A dalej idąc...ilości jednostek połowowych...
    Nie znam się na rybołówstwie, jednak nie sądzę, by akurat Duńczycy mieli być uprzywilejowani, a nie lubię wrzasków i nieuzasadnionych pretensji.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane