- 1 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (67 opinii)
- 2 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (30 opinii)
- 3 Poszukiwania 36-latka na Stogach (8 opinii)
- 4 Ubywa mieszkańców i rozwodów (352 opinie)
- 5 Niespokojna noc na gdańskich drogach (173 opinie)
- 6 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (30 opinii)
Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
W przyszłym roku miasto zamierza zmodernizować pierwszy odcinek al. Rzeczypospolitej, a więc jednej z głównych, a przy okazji najbardziej nierównych arterii na dolnym tarasie. Na początek do przebudowy wytypowano odcinek od skrzyżowania z Hynka, gdzie od miesiąca trwa budowa naziemnego przejścia do kładki nad al. Jana Pawła II.
Kierowcy narzekają na jej stan od lat. Miasto miało jednak inne priorytety w remoncie nawierzchni.
Najpierw, przez kilka lat, odcinkami remontowało al. Grunwaldzką, potem al. Hallera.
Teraz ma przyjść wreszcie kolej na al. Rzeczypospolitej.
W kolejnych latach kolejne odcinki
O jej remont upomniał się niedawno nowy radny Marcin Mickun z Koalicji Obywatelskiej, wcześniej radny z dzielnicy Zaspa i Przymorze. W piśmie skierowanym do władz miasta podkreślił, że aleja ta przebiega przez najgęściej zaludnione dzielnice miasta (Zaspę i Przymorze), a niektóre jej odcinki - szczególnie od ul. Hynka przy byłym ETC w stronę Przymorza wymagają pilnego remontu.
Na jego interpelację odpowiedział Piotr Kryszewski, z-ca prezydent Gdańska. Jak wyjaśnił, w planach remontowych Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni kompleksowy remont nawierzchni bitumicznej jezdni na prawie 800-metrowym odcinku od ul. Hynka do wiaduktu nad al. Jana Pawła II (jezdni w kierunku Sopotu) przewidziany jest w 2025 r.
- Adekwatnie do możliwości finansowych miasta (w kolejnych latach budżetowych) będą remontowane kolejne odcinki ulicy. Do tego czasu staraniem GZDiZ (w ramach środków finansowych przeznaczonych na bieżące utrzymanie ulic) będą wykonywane miejscowe naprawy nawierzchni jezdni w zakresie niezbędnym dla zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników - dodał Kryszewski.
Docelowo znaczna metamorfoza
Warto dodać, że w kolejnych latach al. Rzeczypospolitej ma przejść znaczną metamorfozę. Urzędnicy - poza wymianą nawierzchni, chcą na niej m.in. ograniczyć do 50 km/h maksymalną dopuszczalną prędkość i wybudować kolejne naziemne przejścia dla pieszych.
![Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3547/150x100/3547164__c_66_88_826_579__kr.webp)
Opinie wybrane
-
2 godz.
Remont - tak. (7)
Tylko po co tam ograniczenie od 50, skoro jest ot jedna z większych przelotówek? Może niech od razu z niej zrobią ścieżkę rowerową na jednym pasie i do buspas na drugim... :/
- 101 21
-
1 godz.
Weź im nie podpowiadaj
- 11 3
-
1 godz.
A co ci da latanie tam 70 na takim odcinku. (5)
Do Kołobrzeskiej to jest 2 km, jesteś w stanie zaoszczędzić całe 40 sekund, a to zakładając, że nikt ani nic Cię nie spowolni. A i tak wszyscy będą pruć po staremu.
W Gdańsku i chyba w całej Polsce jest problem z tym, że układ drogowy nie ma alternatyw. Zamkniesz jedną ulicę, korkuje się 5 innych, nie ma miejsca na auta, ulic jest zaDo Kołobrzeskiej to jest 2 km, jesteś w stanie zaoszczędzić całe 40 sekund, a to zakładając, że nikt ani nic Cię nie spowolni. A i tak wszyscy będą pruć po staremu.
W Gdańsku i chyba w całej Polsce jest problem z tym, że układ drogowy nie ma alternatyw. Zamkniesz jedną ulicę, korkuje się 5 innych, nie ma miejsca na auta, ulic jest za mało dla kierowców, a jednocześnie za dużo, żeby je utrzymać w dobrym stanie. Dużo jest dróg wewnętrznych, które totalnie nigdzie nie prowadzą i się zamykają.
Wiem, że to wynika poniekąd z budowy terenu, ale akurat na dolnym taras jest idealny do budowania "w kratkę" jak w zachodnich miastach.- 8 18
-
9 min
Olsztyn (1)
Masz tam ala kratke I wiele alternatyw.
Korkow duzych nie ma - po zakonczonych rmontach, ale za to 10km w 30 minut jesziesz bo światla- 0 2
-
2 min
W Olsztynie skończyli remonty?! Niemożliwe
- 0 0
-
48 min
70km/h i brak przejść daje bardzo dużo (1)
bo teraz jedziesz tam niecałe 2 minuty, a po zmianach będzie 2,5 minuty + 5 * stanie na czerwonym świetle (powiedzmy na minutę) to daje 7,5 minuty. To ponad czterokrotnie dłużej a pamiętaj że to tylko fragment trasy i oprócz tego, że ty będziesz jechał wolniej, wszyscy inni też będą musieli jechać wolniej więc będą większe korki. Miasto jest coraz większe i dodając te skrzyżowania tylko wydłużymy czas, jaki gdańszczanie będą musieli zmarnować na stanie w korkach.
- 7 3
-
3 min
Ja się odniosłem tylko do informacji o 50 km/h.
Na temat dodatkowych przejść nie pisałem. Po prostu uważam, że w mieście, szczególnie tak zakorkowanym jak Gdańsk, + 20 km/h nic nie daje. To tak samo jak te wszystkie asy, które lawirują, zmieniają co chwila pas, wyprzedzają z lewej, prawej.. a potem spotyka się ich na skrzyżowaniu.
Natomiast co do przejść to ta aleja jest tak wykluczająca,Na temat dodatkowych przejść nie pisałem. Po prostu uważam, że w mieście, szczególnie tak zakorkowanym jak Gdańsk, + 20 km/h nic nie daje. To tak samo jak te wszystkie asy, które lawirują, zmieniają co chwila pas, wyprzedzają z lewej, prawej.. a potem spotyka się ich na skrzyżowaniu.
Natomiast co do przejść to ta aleja jest tak wykluczająca, że to jest coś niesamowitego. Najgorsza jest chyba ta giga kładka, ale tunele na przystanek to też nic przyjemnego.
Tylko, że aby to zrozumieć, trzeba być też czasami pieszym, czasami pasażerem. Spojrzeć na świat nie tylko zza szyby samochodu i zrozumieć, że miasto jest dla wszystkich, a nie tylko dla jednej grupy "społecznej".- 0 0
-
1 godz.
to może zróbmy 30? co za placek.
- 13 5
-
40 min
Remont drogi!
Kto przejechał ul. Malczewskiego w Gdańsku i nie urwał koła lub nie uszkodził zawieszenia lub podwozia to powinien dostać od miasta dyplom super kierowcy!
- 6 1
-
1 godz.
Za duża przepustowość, to trzeba obniżyć prędkość i dodać przejścia dla pieszych, z których ledwie kto będzie korzystał (4)
- 52 8
-
21 min
Mylisz przepustowość z prędkością
Największa przepustowość, czyli liczba samochodów na godzinę, jest przy prędkości rzędu 30-40 km/h. Powyżej tej prędkości odstępy między samochodami są na tyle duże, że przepustowość spada.
- 0 0
-
57 min
Niestety to oficjalne stanowisko Urzędu Miasta Gdańska (2)
który za cel polityki transportowej wziął sobie zmniejszenie średniej prędkości samochodów z 32km/h do 25km/h żeby był tylko o połowę szybszy niż powolny tramwaj jadący 17km/h.
- 5 0
-
26 min
tego chcieli mieszkancy. ostatnio byly wybory i wygrala ola. a juz od 2025 roku (najpozniej od 2026) strefa zielonego centrum z zakazem wjazdu diesli i starych benzyn
- 2 0
-
26 min
Jak chcesz zobaczyć powolny tramwaj, to jedź do Olsztyna.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.