• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont

Maciej Korolczuk
8 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (113)

W przyszłym roku miasto zamierza zmodernizować pierwszy odcinek al. RzeczypospolitejMapka, a więc jednej z głównych, a przy okazji najbardziej nierównych arterii na dolnym tarasie. Na początek do przebudowy wytypowano odcinek od skrzyżowania z Hynka, gdzie od miesiąca trwa budowa naziemnego przejścia do kładki nad al. Jana Pawła II.



Co cię najbardziej irytuje, gdy siadasz za kierownicą?

Dróg, na których można w Gdańsku uszkodzić zawieszenie, jest wiele. W czołówce, o ile nie na samym szczycie tej niechlubnej klasyfikacji, od kilku lat znajduje się al. Rzeczypospolitej, a więc główna arteria przebiegająca między Wrzeszczem Dolnym a Przymorzem i jedna z dwóch osi drogowych na Zaspie.

Kierowcy narzekają na jej stan od lat. Miasto miało jednak inne priorytety w remoncie nawierzchni.

Najpierw, przez kilka lat, odcinkami remontowało al. Grunwaldzką, potem al. Hallera.

Teraz ma przyjść wreszcie kolej na al. Rzeczypospolitej.

Odcinek przewidziany do modernizacji. Odcinek przewidziany do modernizacji.

W kolejnych latach kolejne odcinki



O jej remont upomniał się niedawno nowy radny Marcin Mickun z Koalicji Obywatelskiej, wcześniej radny z dzielnicy Zaspa i Przymorze. W piśmie skierowanym do władz miasta podkreślił, że aleja ta przebiega przez najgęściej zaludnione dzielnice miasta (Zaspę i Przymorze), a niektóre jej odcinki - szczególnie od ul. Hynka przy byłym ETC w stronę Przymorza wymagają pilnego remontu.

Na jego interpelację odpowiedział Piotr Kryszewski, z-ca prezydent Gdańska. Jak wyjaśnił, w planach remontowych Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni kompleksowy remont nawierzchni bitumicznej jezdni na prawie 800-metrowym odcinku od ul. Hynka do wiaduktu nad al. Jana Pawła II (jezdni w kierunku Sopotu) przewidziany jest w 2025 r.

- Adekwatnie do możliwości finansowych miasta (w kolejnych latach budżetowych) będą remontowane kolejne odcinki ulicy. Do tego czasu staraniem GZDiZ (w ramach środków finansowych przeznaczonych na bieżące utrzymanie ulic) będą wykonywane miejscowe naprawy nawierzchni jezdni w zakresie niezbędnym dla zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników - dodał Kryszewski.

Tak ma wyglądać arteria za kilka lat. Tak ma wyglądać arteria za kilka lat.

Docelowo znaczna metamorfoza



Warto dodać, że w kolejnych latach al. Rzeczypospolitej ma przejść znaczną metamorfozę. Urzędnicy - poza wymianą nawierzchni, chcą na niej m.in. ograniczyć do 50 km/h maksymalną dopuszczalną prędkość i wybudować kolejne naziemne przejścia dla pieszych.

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Opinie (113) 4 zablokowane

  • Niestety nie ma pieniędzy na remonty, bo rząd okrada samorządy. (11)

    Każdego roku to setki milionów złotych.

    • 16 12

    • (2)

      Niestety jak widać zmiana władzy nie pomogła. Bo nic się w tej kwestii nie zmienia

      • 10 7

      • I nie pomoże

        Jak się nie potrafi miastem zarządzać .

        • 6 2

      • To byla ironia id..o

        • 0 0

    • Osiem lat okradał, ale od 15 października skończył się reżim Kaczyszenki i przestali okradać samorządy. (3)

      • 10 10

      • Czej, czej,

        A zmieniły się jakieś ustawy dotyczące finansowania samorządów, czy może jest tak jak zostawili to poprzednicy?

        • 6 6

      • przecież żadne przepisy podatkowe nie zmieniły się (1)

        rząd po ko nas okrada

        • 5 3

        • Chyba ciebie, z pieniędzy którymi ci Moradziecki za wPiSy płacił.

          • 2 5

    • Dziwne w takim Poznaniu byly, ladnie wyremontowane chodniki, pelno nowych DDR, drogi w dobrym stanie...

      • 6 3

    • Okradał...

      Czas przeszły. Złodzieje z PiS zostali odsunięci od władzy! W końcu.

      • 2 4

    • Rzad sie zmienil ale nic pozatym nadal w Gdańsku brakuje kasy na wszystko w nagrode dostalismy podwyzki na wszystko

      • 1 1

    • A gdzie paliwo po 5,19 i pieniadze z kpo???aha i ta jeszcze noo-kwota wolna od podatku bodajze 60tys

      • 0 0

  • Kiedy elbląska? (2)

    • 13 8

    • przyjdzie na to czas!!!

      • 2 10

    • Kiedy 80% dróg w mieście.

      Łata na łacie ,21wiek ,wstyd.

      • 2 2

  • (9)

    Tak jak ostatnio ładnie zrobili spory odcinek A Krajowej(i to jak szybko!) to takich odcinków na głównych drogach Gdańska mogliby zrobić jeszcze z dziesięć. I to tych najpilniejszych. Naprawdę niektóre ulice to dramat.

    • 13 7

    • A skąd Miasto ma brać na to pieniądze? (8)

      Wszelkie opłaty wynikające z faktu posiadania samochodu lądują w Budżecie Państwa i idą na budowę, utrzymanie i remonty dróg krajowych i autostrad. Do infrastruktury miejskiej dopłacasz dokładnie 0zł 0gr więcej niż pieszy i rowerzysta, więc dlaczego Miasto ma cię uprzywilejować remontem drogi czy budową darmowego parkingu?

      • 7 6

      • (6)

        Nie spinaj sie od poniedziałku bo do piątku daleko. Nikt nie napisał,że ma to zrobić miasto a że by się zwyczajnie przydało. Też tak uważam. Bo żyjemy w chorej rzeczywistości. Gdańsk chce aspirować do kij wie jakch lotów miasta a w rzeczywistości pracy a pracy tutaj trzeba włożyć.

        • 4 5

        • A kto ma zrobić? Święty Mikołaj? (5)

          Przydałoby się również więcej żłobków, przedszkoli, basenów, parków.. nie jesteś pępkiem świata kierowczyku.

          • 4 6

          • (4)

            Nie obrażaj się Św Mikołaju bo artykuł jest o stanie dróg a nie o basenach czy żłobkach. Obudź się z letargu. Halo mamy juz po weekendzie.

            • 5 4

            • Jeszcze raz tępy kierowczyku, skąd Miasto ma wziąć pieniądze? (3)

              Przecież od ciebie nie dostają grosza więcej niż od pieszych.

              • 4 4

              • To miasto od lat jest "gołe i wesołe".

                • 1 1

              • (1)

                Tępy kierowczyku? Uuuu. Uuuuu. Nieładnie tak komuś odpisywać na merytoryczne argumenty. Bardzo nieładnie.

                • 1 1

              • Czego oczekujesz od tęczowego aktywiszcza?

                • 0 0

      • Wystarczy zlikwidować połowa urzędów

        Przesunąć i**otyczne inwestycje jak np.toaleta za milion i pieniądze się znajdą.

        • 1 1

  • Remont - tak. (8)

    Tylko po co tam ograniczenie od 50, skoro jest ot jedna z większych przelotówek? Może niech od razu z niej zrobią ścieżkę rowerową na jednym pasie i do buspas na drugim... :/

    • 134 24

    • A co ci da latanie tam 70 na takim odcinku. (6)

      Do Kołobrzeskiej to jest 2 km, jesteś w stanie zaoszczędzić całe 40 sekund, a to zakładając, że nikt ani nic Cię nie spowolni. A i tak wszyscy będą pruć po staremu.

      W Gdańsku i chyba w całej Polsce jest problem z tym, że układ drogowy nie ma alternatyw. Zamkniesz jedną ulicę, korkuje się 5 innych, nie ma miejsca na auta, ulic jest za mało dla kierowców, a jednocześnie za dużo, żeby je utrzymać w dobrym stanie. Dużo jest dróg wewnętrznych, które totalnie nigdzie nie prowadzą i się zamykają.

      Wiem, że to wynika poniekąd z budowy terenu, ale akurat na dolnym taras jest idealny do budowania "w kratkę" jak w zachodnich miastach.

      • 10 23

      • to może zróbmy 30? co za placek.

        • 17 7

      • 70km/h i brak przejść daje bardzo dużo (2)

        bo teraz jedziesz tam niecałe 2 minuty, a po zmianach będzie 2,5 minuty + 5 * stanie na czerwonym świetle (powiedzmy na minutę) to daje 7,5 minuty. To ponad czterokrotnie dłużej a pamiętaj że to tylko fragment trasy i oprócz tego, że ty będziesz jechał wolniej, wszyscy inni też będą musieli jechać wolniej więc będą większe korki. Miasto jest coraz większe i dodając te skrzyżowania tylko wydłużymy czas, jaki gdańszczanie będą musieli zmarnować na stanie w korkach.

        • 15 4

        • Ja się odniosłem tylko do informacji o 50 km/h.

          Na temat dodatkowych przejść nie pisałem. Po prostu uważam, że w mieście, szczególnie tak zakorkowanym jak Gdańsk, + 20 km/h nic nie daje. To tak samo jak te wszystkie asy, które lawirują, zmieniają co chwila pas, wyprzedzają z lewej, prawej.. a potem spotyka się ich na skrzyżowaniu.
          Natomiast co do przejść to ta aleja jest tak wykluczająca, że to jest coś niesamowitego. Najgorsza jest chyba ta giga kładka, ale tunele na przystanek to też nic przyjemnego.

          Tylko, że aby to zrozumieć, trzeba być też czasami pieszym, czasami pasażerem. Spojrzeć na świat nie tylko zza szyby samochodu i zrozumieć, że miasto jest dla wszystkich, a nie tylko dla jednej grupy "społecznej".

          • 3 5

        • Świetnie u ciebie z logiką. 7,5 min to ponad czterokrotnie dłużej niż 2 minuty? Dane z rękawa. Daj sobie spokój z obliczeniami. Do niczego mądrego cię to nie doprowadzi. Jedynie do z góry przyjętej tezy że przez środek miasta powinna biec autostrada i wszyscy powinni jeździć samochodami, a piesi jak szczury przepustami powinni się poruszać.

          • 1 3

      • Olsztyn (1)

        Masz tam ala kratke I wiele alternatyw.
        Korkow duzych nie ma - po zakonczonych rmontach, ale za to 10km w 30 minut jesziesz bo światla

        • 0 5

        • W Olsztynie skończyli remonty?! Niemożliwe

          • 3 1

    • Weź im nie podpowiadaj

      • 15 4

  • (2)

    jak z Niepołomicka,zaraz sie podniosa głosy,,njapierw drogi alternatywne!,wtedy remont"!

    • 7 8

    • (1)

      na dolnym tarasie masz drogi alternatywne - południe pamięta czasy automobili.

      • 1 5

      • Jaką masz alternatywę dla Zaspy i Przymorza do Rzeczypospolitej?

        Grunwaldzka? Zanim do niej dojedziesz przez poprzeczne łączniki, to stracisz pół godziny. A może Czarny Dwór?

        • 1 3

  • A co z Letnicką? (2)

    • 2 7

    • Pytaj deweloperów

      Każdy miał zrobić swój kawałek. Ale też ktoś z urzędu tego "pilnuje". Efekty widać.

      • 4 3

    • A co ma Letnicka do Rzeczypospolitej?

      • 0 1

  • Przeskalowane drogi w środku dzielnicy (3)

    Drogi powinny mieć jeden pas a na odzyskanej przestrzeni powinny powstać szerokie ścieżki rowerowe. Gdyby zmusić 50 procent kierowców do przeskoku na rowerki, to nie byłoby korków i potrzeby remontów. Zaoszczędzone pieniądze można byłoby przeznaczyć na onkologie

    • 2 45

    • Sam się zmuszaj - zwłaszcza w listopadzie!

      • 10 5

    • Jak chcesz rowerkie smigac to sam sobie jezdzij

      Ja nie dlatego mam auto 7osobowe bo mam taki kaprys
      .ja potrzebuje takie auta i fanaberie w stylu twojej wypowiedzi zatrzymaj dla siebie

      • 8 5

    • Ta trollu, zwłaszcza jak pracuję w Rumi....

      • 2 1

  • Autor chyba nigdy poza Gdańsk nie wyjeżdżał.

    Bo drogi w takim i nawet gorszym stanie jak w Gdańsku można spotkać na całym świecie, od Chicago po Krym.

    • 11 11

  • Za 28 lat zakończą remonty (3)

    Po co kładą asfalt który trzeba uzupełniać nie lepiej raz a porządnie zrobić drogę z betonu technologicznego?

    • 13 7

    • (2)

      Beton jest trwalszy ale jego naprawa bardzo trudna. Poza tym pod drogą jest masa rzeczy które w razie czego muszą być odkopane i naprawione. Na wsiach beton się sprawdza ale w mieście?

      • 5 2

      • Przy Galerii Bałtyckiej też udało się zastosować beton technologiczny i trwa do dziś, bez żadnej naprawy. (1)

        Skoro tam dali radę, to czemu nie w innych miejscach?

        • 1 7

        • Serio pytam - w którym miejscu tam jest droga betonowa, bo nie wiem.

          • 7 0

  • Długość odcinaka naprawianej drogi, brzmi jak jakiś żenujący żart. (1)

    W Szwecji, taki odcinek wymienia się w cztery dni z kanalizacją i deszczówką.

    • 22 6

    • Byłaś kiedyś w Szwecji?

      Czy tylko tak fantazjujesz?

      • 4 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane