• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont

Maciej Korolczuk
8 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (132)

W przyszłym roku miasto zamierza zmodernizować pierwszy odcinek al. RzeczypospolitejMapka, a więc jednej z głównych, a przy okazji najbardziej nierównych arterii na dolnym tarasie. Na początek do przebudowy wytypowano odcinek od skrzyżowania z Hynka, gdzie od miesiąca trwa budowa naziemnego przejścia do kładki nad al. Jana Pawła II.



Co cię najbardziej irytuje, gdy siadasz za kierownicą?

Dróg, na których można w Gdańsku uszkodzić zawieszenie, jest wiele. W czołówce, o ile nie na samym szczycie tej niechlubnej klasyfikacji, od kilku lat znajduje się al. Rzeczypospolitej, a więc główna arteria przebiegająca między Wrzeszczem Dolnym a Przymorzem i jedna z dwóch osi drogowych na Zaspie.

Kierowcy narzekają na jej stan od lat. Miasto miało jednak inne priorytety w remoncie nawierzchni.

Najpierw, przez kilka lat, odcinkami remontowało al. Grunwaldzką, potem al. Hallera.

Teraz ma przyjść wreszcie kolej na al. Rzeczypospolitej.

Odcinek przewidziany do modernizacji. Odcinek przewidziany do modernizacji.

W kolejnych latach kolejne odcinki



O jej remont upomniał się niedawno nowy radny Marcin Mickun z Koalicji Obywatelskiej, wcześniej radny z dzielnicy Zaspa i Przymorze. W piśmie skierowanym do władz miasta podkreślił, że aleja ta przebiega przez najgęściej zaludnione dzielnice miasta (Zaspę i Przymorze), a niektóre jej odcinki - szczególnie od ul. Hynka przy byłym ETC w stronę Przymorza wymagają pilnego remontu.

Na jego interpelację odpowiedział Piotr Kryszewski, z-ca prezydent Gdańska. Jak wyjaśnił, w planach remontowych Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni kompleksowy remont nawierzchni bitumicznej jezdni na prawie 800-metrowym odcinku od ul. Hynka do wiaduktu nad al. Jana Pawła II (jezdni w kierunku Sopotu) przewidziany jest w 2025 r.

- Adekwatnie do możliwości finansowych miasta (w kolejnych latach budżetowych) będą remontowane kolejne odcinki ulicy. Do tego czasu staraniem GZDiZ (w ramach środków finansowych przeznaczonych na bieżące utrzymanie ulic) będą wykonywane miejscowe naprawy nawierzchni jezdni w zakresie niezbędnym dla zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników - dodał Kryszewski.

Tak ma wyglądać arteria za kilka lat. Tak ma wyglądać arteria za kilka lat.

Docelowo znaczna metamorfoza



Warto dodać, że w kolejnych latach al. Rzeczypospolitej ma przejść znaczną metamorfozę. Urzędnicy - poza wymianą nawierzchni, chcą na niej m.in. ograniczyć do 50 km/h maksymalną dopuszczalną prędkość i wybudować kolejne naziemne przejścia dla pieszych.

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Opinie (132) 5 zablokowanych

  • (2)

    Potrzebne jest więcej niż ten jeden odcinek. Takie doraźne nieprawy wymaga większość jezdni, które nie były remontowane od 20 lat. Łata na łacie, koleiny i dziury w tych łatach to normalka, a nie widać nawet zapowiedzi napraw. Nie ma różnicy w jakim mieście by to nie była ulica, wszystko jest zaniedbane. Tak jak kiedyś chodniki.

    • 28 1

    • ...i dodatkowo ZERO nowych inwestycji.

      Wszędzie gdzie coś budują z większym lub mniejszym rozmachem. W Gdańsku kompletnie NIC!!! Dalszy ciąg Trasy Sucharskiego - brak. Tunel pod Pachołkiem - brak. skm, pkm - brak. Drogi w południowych dzielnicach Gdańska - brak. Nowa Politechniczna - brak. Można wymieniać bez końca...

      • 8 3

    • ta droga wymaga remontu nie od lat

      ale dziesięcioleci.. chcą wprowadzać na niej zmiany, że szybciej niż 50 nie pojedziesz. Czyli w sumie nie wprowadzą zmian, bo obecnie strach tam jechać więcej niż 50.

      • 0 0

  • Parodia goni parodię w tym mieście... (2)

    Dokładanie kolejnych przejść dla pieszych tam gdzie nie są zupełnie potrzebne nie jest nikomu potrzebne. Był jakieś badania publiczne wśród mieszkańców dzielnicy? Na jakiej podstawie takie bzdurne założenia ma miasto?

    • 7 1

    • Trzeba wydać pieniądze..

      • 1 0

    • Tutaj przejścia mogą być potrzebne do przystanków (zamiast tuneli)

      Przejścia na drugą stronę ulicy "donikąd" czy w pola zieleni raczej nie.

      • 0 0

  • Najpiękniejsza ulica w Gdańsku to Sybiraków. Polecam każdemu. Piękny parking, blisko do plaży, parku.

    • 0 0

  • Kiedy wymiana przynajmniej warstwy ścieralnej asfaltu na ul. Czarny Dwór pomiędzy al. Jana Pawła II i ul. Dąbrowszczaków?!

    Brak studzienek deszczowych, a nawierzchnia przypomina ser szwajcarski - dziura na dziurze.
    Swego czasu Miasto chwaliło się, że kupiło maszynę która zrywa starą nawierzchnię i od razu kładzie z niej nowy, równy dywanik asfaltowy. Warunek - brak studzienek deszczowych i kanalizacyjnych. No to informuję GZDiZ, że z taką sytuacją właśnie mamy do czynienia i niedużym kosztem i bez dodatkowych materiałów, można tam taką operację szybko i z pożądanym skutkiem można przeprowadzić. Tylko trzeba ogarnąć wiedzę o zarządzanym przez siebie Mieście.

    • 3 0

  • Czy autor tego artykułu długo myślał nad jego tytułem? "Tu strach o zawieszenie" :D

    • 0 1

  • Mieszkam przy Rzeczypospolitej i uważam że jest w całkiem dobrym stanie (1)

    ul. Czyżewskiego w Oliwie to jest po prostu horror - kiedy remont ???

    • 16 26

    • to chyba jednak nie mieszkasz przy Rzeczpospolitej...

      • 11 1

  • Hutnicza w Gdyni jak po niemieckim nalocie we wrześniu 1939.

    • 0 0

  • mnie denerwuje urzad miasta i inspektorzy

    bo jak prywatny inwestor robi to droga kosztuje 100k i jest robiona 2 tygodnie, a jak urząd to 3 miesiące i 250k

    • 0 0

  • jak jeżdżę po Gdańsku (1)

    to czasem mam wrażenie, że na palcach jednej ręki można policzyć kilometry, na których nie ma żadnych dziur i są w zupełnie dobrym stanie. To miasto to durszlak, łata na łacie.

    • 2 0

    • Kolega z Białegostoku kiedyś skomentował stan naszych dróg

      Po tym jak zaproponowałem mu ominąć wakacyjne korki obwodnicy przez miasto (to jeszcze przed ostatnimi remontami Grunwaldzkiej).
      Trochę uniosłem się dumą i coś tam odpowiedziałem, ale faktycznie w Białymstoku - przynajmniej główne arterie - są w zdecydowanie lepszym stanie.

      • 0 0

  • (2)

    Apel do kierowców - lewy pas służy tylko i wyłącznie do wyprzedzania. Zgodnie z ustawą PORD jest obowiązek jazdy z prawej strony jezdni (w tym o kilku lasach ruchu). Jeśli masz auto małolitrażowe (do 2litrów pojemności), to zjedź jeden z drugim na prawy pas a nie blokujesz płynną jazdę, tym co chcą jechać szybciej. Na autostradach i ekspresówkach to jakoś funkcjonuje ale w mieście, kierowcy nagminnie, jeżdżą 50km/h lewym, kiedy prawy jest wolny.

    • 0 4

    • Skoda Elite Club Banino

      Sugerujesz, że moja Skoda Octavia 1.9 jest autem małolitrażowym?

      • 1 0

    • lol, małolitrażowe 2 listry

      na dzisiejsze standardy 1,9 to już jest wielka pojemność, ale rozumiem, że odezwał się jakiś entuzjasta motoryzacji 4.2 litra quattro w LPG i prawi mądrości

      poza tym na trasie szybkiego ruchu, to rozumiem, w mieście też staram się zawsze jechać prawą, ale nie będę poganiał znacznie powyżej 50, jak wyprzedzam lewym, bo raz, że to jest miasto i szybciej, znaczy głośniej, a dwa, to często w mieście jednak jadę środkowym np, jak są 3, bo na prawym jest od z b n ia dziur, jak to u nas.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane