• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tu wsiadasz, a tu czekasz. Pomysł czytelnika na przystankowy chaos

Krystian
28 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (192)
Czytelnik proponuje, by linie na najbardziej obleganych przystankach ułatwiły pasażerom wsiadanie, wysiadanie i oczekiwanie na tramwaj. Czytelnik proponuje, by linie na najbardziej obleganych przystankach ułatwiły pasażerom wsiadanie, wysiadanie i oczekiwanie na tramwaj.

Czekasz na przystanku na tramwaj, ale nie ten, który akurat przyjechał? Nie stój przy krawędzi peronu i nie blokuj przejścia - apeluje pan Krystian. Nasz czytelnik proponuje, by na najbardziej obleganych przystankach tramwajowych wymalować linie dzielące peron na dwie strefy.



Linie na przystankach wskazujących miejsce wsiadania i oczekiwania na tramwaj to:

Oto jego propozycja:

Jestem stałym pasażerem komunikacji miejskiej w Gdańsku. Głównie korzystam z tramwajów, czasem kolejek Szybkiej Kolei Miejskiej i rzadziej - autobusów.

Problem, o którym chcę napisać, dotyczy głównie przystanków tramwajowych. I to tych - najbardziej obleganych np. przy Bramie Wyżynnej, Dworcu Głównym, Jaśkowej Dolinie czy Galerii Bałtyckiej.

Pomysł czytelnika na kolejki przed biletomatami SKM Pomysł czytelnika na kolejki przed biletomatami SKM

Problem jest znany większości pasażerów. Chodzi o sytuację, w której wysiadasz z zatłoczonego tramwaju na równie zatłoczony przystanek, a tam czeka na ciebie tłum i prawdziwa kombinacja alpejska. W drodze do przejścia czy tunelu jak slalomowe tyczki musisz wyminąć stojące osoby, które czekają na tramwaj, ale nie ten, który akurat przyjechał.

I zamiast stanąć z boku, by nikomu nie zagradzać przejścia - na tramwaj czekają na najbardziej ruchliwym fragmencie peronu.

Czy nie lepiej stanąć w takim miejscu, by nikt nie musiał nadkładać drogi, trącać barkiem, plecakiem czy niesioną torbą?

Linie albo słupki sposobem na usprawnienie ruchu na przystankach? Linie albo słupki sposobem na usprawnienie ruchu na przystankach?

Podobnie sytuacja wygląda przy wysiadaniu z pojazdu i odwiecznym dylematem dotyczącym "pierwszeństwa przejazdu", a więc rozstrzygnięciem kto idzie pierwszy: wysiadający pasażer czy wsiadający?

Na nic zdają się też apele o zdejmowanie z pleców w komunikacji miejskiej plecaków, którymi trącamy innych pasażerów.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście



Albo o niesłuchanie głośnej muzyki. Na długiej liście grzechów w komunikacji są też prywatne, a czasem wręcz intymne rozmowy przez telefon, których muszą słuchać inni pasażerowie.

Linia na przystanku byłaby jasnym sygnałem: tu wsiadasz, a tu czekasz. Nikomu nie przeszkadzasz, nikomu nie stajesz na drodze. A gdy widzisz, że jedzie twój tramwaj - po prostu stajesz na linii. Tramwaj się zatrzymuje, jedni wysiadają, drudzy wsiadają, a pozostali czekają dalej na swój tramwaj.

Proste? Proste!

Krystian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (192) 9 zablokowanych

  • Pomysł się nie sprawdzi. Bo święte krowy nawet nie wpadną na to, że wypadałoby przejść kilka kroków, żeby wpuścić innych ludzi na przystanek, tylko stoją zaraz przy schodach. A co dopiero stać w liniach

    • 13 2

  • Opinia wyróżniona

    Ciekawe czy ci, którzy czekają na tramwaj przy krawędzi peronu (5)

    to ci sami, którzy potem stoją w drzwiach mimo że jadą na drugi koniec miasta

    • 50 1

    • tak, ci sami

      i jeszcze co przystanek wystawiają głowę z pojazdu w poszukiwaniu kanarów

      • 7 0

    • O, dokładnie! (2)

      I jeszcze jak mówisz "przepraszam", żeby móc wysiąść, to przesuwają się o 2 cm w bok myśląc, że udrożnią przez to okupowane przez nich drzwi. Serio ludzie, zacznijcie myśleć. To nie boli.

      • 12 0

      • Niektórych jednak chyba boli...

        • 4 0

      • Boli

        • 0 0

    • ech

      nie tylko w tramwaju, godzina 16:00 skm wrzeszcz ostatnie drzwi ostatniego wagonu, codziennie blokowane na 100% bez względu na to jak bardzo pusty jest pociąg xD

      • 0 0

  • W londynie rozwiazuje ten problem

    Zwiekszajac dostepnosc - orbital, jubilie line. Wszystkie nowe linie metra w tym 80km srednicy kolosie samej tkanki miejskiej.

    • 4 2

  • Opinia wyróżniona

    O panie Krystianie, miałem podobny pomysł, zupełnie tak jakbyśmy sobie w myślach czytali. (1)

    Mnie również ten problem bardzo przeszkadzał i nosiłem się z tym by napisać do redakcji, jednak pan mnie wyprzedził.

    • 80 6

    • Ja nie bende paczyła na jakomś linie

      Płace za bilet i mogem stac gdzie kcem.

      • 0 1

  • to takie oczywiste

    że aż boli, że takie oczywistości trzeba ludziom tłumaczyć. Ludzie mają apki i dingdongi między uszami zamiast mózgu

    • 10 1

  • To nic nie da

    Pomysł zupełnie nie przemyślany. Nikt nie będzie rozumiał idei tej separacji. Nie spotkałem się nigdzie z takim rozwiązaniem w transporcie publicznym. Ludzie nie będą trzymać się i tak tych zasadach. Skoro jest wielu pasażerów, tłum tym bardziej nie będzie chciał się w ten sposób skompresować i tłoczyć.

    • 3 3

  • Plecaki!

    Plecaki zdejmować!!! A nie jak połączenie dzika z dromaderem robić trzodę w tramwaju! Jest na to stosowny punkt w regulaminie przewozu.

    • 13 2

  • Najpierw się wychodzi, później wchodzi. Do tego chodzimy prawą stroną. Tyle i aż tyle. Ale jak Polakowi ustawą kultury nie narzucisz to nie ogarnie

    • 18 1

  • I cyk przetarg na malowanie linii

    Kwota 500tys zł. I będzie lepiej

    • 7 6

  • A teraz ogarnijcie jak to wygląda w Japonii. Pojazd zatrzymuje się zawsze w tym samym miejscu i już przed zatrzymaniem wiadomo jest gdzie będą drzwi (miejsce oznaczone linią). W tym miejscu stoi idealnie ułożona kolejka oczekujących. Można? Można. Ale nie z naszym dumnym i durnym narodem

    • 14 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane