• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tu wsiadasz, a tu czekasz. Pomysł czytelnika na przystankowy chaos

Krystian
28 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (192)
Czytelnik proponuje, by linie na najbardziej obleganych przystankach ułatwiły pasażerom wsiadanie, wysiadanie i oczekiwanie na tramwaj. Czytelnik proponuje, by linie na najbardziej obleganych przystankach ułatwiły pasażerom wsiadanie, wysiadanie i oczekiwanie na tramwaj.

Czekasz na przystanku na tramwaj, ale nie ten, który akurat przyjechał? Nie stój przy krawędzi peronu i nie blokuj przejścia - apeluje pan Krystian. Nasz czytelnik proponuje, by na najbardziej obleganych przystankach tramwajowych wymalować linie dzielące peron na dwie strefy.



Linie na przystankach wskazujących miejsce wsiadania i oczekiwania na tramwaj to:

Oto jego propozycja:

Jestem stałym pasażerem komunikacji miejskiej w Gdańsku. Głównie korzystam z tramwajów, czasem kolejek Szybkiej Kolei Miejskiej i rzadziej - autobusów.

Problem, o którym chcę napisać, dotyczy głównie przystanków tramwajowych. I to tych - najbardziej obleganych np. przy Bramie Wyżynnej, Dworcu Głównym, Jaśkowej Dolinie czy Galerii Bałtyckiej.

Pomysł czytelnika na kolejki przed biletomatami SKM Pomysł czytelnika na kolejki przed biletomatami SKM

Problem jest znany większości pasażerów. Chodzi o sytuację, w której wysiadasz z zatłoczonego tramwaju na równie zatłoczony przystanek, a tam czeka na ciebie tłum i prawdziwa kombinacja alpejska. W drodze do przejścia czy tunelu jak slalomowe tyczki musisz wyminąć stojące osoby, które czekają na tramwaj, ale nie ten, który akurat przyjechał.

I zamiast stanąć z boku, by nikomu nie zagradzać przejścia - na tramwaj czekają na najbardziej ruchliwym fragmencie peronu.

Czy nie lepiej stanąć w takim miejscu, by nikt nie musiał nadkładać drogi, trącać barkiem, plecakiem czy niesioną torbą?

Linie albo słupki sposobem na usprawnienie ruchu na przystankach? Linie albo słupki sposobem na usprawnienie ruchu na przystankach?

Podobnie sytuacja wygląda przy wysiadaniu z pojazdu i odwiecznym dylematem dotyczącym "pierwszeństwa przejazdu", a więc rozstrzygnięciem kto idzie pierwszy: wysiadający pasażer czy wsiadający?

Na nic zdają się też apele o zdejmowanie z pleców w komunikacji miejskiej plecaków, którymi trącamy innych pasażerów.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście



Albo o niesłuchanie głośnej muzyki. Na długiej liście grzechów w komunikacji są też prywatne, a czasem wręcz intymne rozmowy przez telefon, których muszą słuchać inni pasażerowie.

Linia na przystanku byłaby jasnym sygnałem: tu wsiadasz, a tu czekasz. Nikomu nie przeszkadzasz, nikomu nie stajesz na drodze. A gdy widzisz, że jedzie twój tramwaj - po prostu stajesz na linii. Tramwaj się zatrzymuje, jedni wysiadają, drudzy wsiadają, a pozostali czekają dalej na swój tramwaj.

Proste? Proste!

Krystian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (192) 9 zablokowanych

  • Malowanie to 5% sukcesu. Edukacja to 95%..

    • 6 0

  • bez szans ! Każda kolejka stoi w poprzek chodnika, zawsze dwie panie rozmawiają stojac przed przejściem ulicznym

    na samym środku i na przystanku tramwajowym też się nic nie zmieni nawet jak by płotki i barierki postawić - taki naród :)

    • 8 2

  • Mhm, linie, sektory, regulaminy

    Może jeszcze bramki, bilety peronowa i mandaty za nastąpienie na linie? Niestety - tym się kultury nie nauczy. Zacząłbym od budowy zadaszenia tych peronowa przy dworcu i jednocześnie likwidacji wszystkich ścianek i tablic prostopadłych do torów. Bo teraz wychodzisz na przystanek i trafiasz na szykany stworzone z reklam i kiosków wiat, a deszcz pada na łeb.

    • 7 0

  • Autor chciał zabłysnąć, ale nie wziął pod uwagę tego, że na przystanku czasem zatrzymują się dwa albo trzy tramwaje.

    • 7 0

  • SKM (3)

    Na SKM to by się przydało, zwłaszcza dla kierujących pociągami - jeden zatrzymuje się na końcu peronu, a drugi na początku i nie wiadomo jak się ustawić na peronie...

    • 8 2

    • Weź rozejrzyj się dookoła i spójrz co jest na peronach. (1)

      W 4 "Wskaźnik zatrzymania" - wskaźnik kolejowy w Polsce oznaczający miejsce zatrzymania czoła pociągu. Przyjmuje postać białego krzyża św. Jerzego na czarnym prostokątnym tle.

      • 1 1

      • no i bywa z tym

        Roznie...

        • 0 0

    • Jako przyjezdny masz prawo nie wiedzieć w którym kierunku do Gdańska, a w którym do Wejherowa, ale chyba czytać oznakowanie potrafisz?

      Już 7 letnia córka wie, że jak patrzy z peronu na tory i pociąg przyjedzie "z prawej strony" to lokomotywa zatrzyma się "na końcu peronu z lewej strony."

      • 2 2

  • Problemu nie byłoby, gdyby cały rejon przystanków Brama Wyżynna i Dworzec Główny był wyniesioną strefą z bezwzględnym pierwszeństwem pieszych. W tej chwili to bardziej przypomina Czelabińsk albo Ułan Bator niż Europę

    • 6 1

  • pomysl moze i dobry... (2)

    Ale podobne zastrzezenia moga podniesc osoby wsiadajace, poniewaz pas przy torze to dogodna pozycja startowa dla wejscia pojazdu...

    Kazdy z tych pomyslow zostanie storpedowany przez niepoprawnych "wolnosciowcow", ktorzy kontestuja jakakolwiek probe organizacji zbiorowosci ludzkiej. Wlacznie z ogolna zasada ruchu prawostronnego...

    Jednak cechy natury ludzkiej nie powinny przeslaniac faktu, ze przystanki takie jak przy Dworcu Glownym sa najzwyczajniej zbyt waskie na ilosc ludzi, ktora "przetwarzaja". Szczegolnie schody nie sa dopasowane do przemieszczajacych sie strumieni. Potrzebne sa inne rozwiazania, jak drugi tunel zamiast przejscia naziemnego, czyli bieda-substytutu "reaktywistow", radosnie podchwyconego przez szukajacych oszczednosci urzednikow i chciwego wlasciciela pobliskiego hotelu...

    • 4 3

    • zamiast drugiego tunelu warto zbudować tam naziemne dojście do przystanku dla pieszych (1)

      na wysokości wylotu ulicy Elżbietańskiej. Naziemny przejazd rowerowy w gratisie.

      • 0 2

      • nie

        Fajnie jest pomarzyc o deptakach i miejskich przestrzeniach, ale konieczna jest rowniez sprawna komunikacja kolowa.
        Zbiorowa i indywidualna.
        Czy sie tonpodoba, czy nie, konieczne jest stworzenie alternatyw dla Podwala i Walow.

        W tej kolejnosci...

        • 0 0

  • W sumie nie dwa pasy, a trzy powinny być.

    - Jeden pas dla wsiadających i wysiadających
    - Drugi (środkowy) do komunikacji
    - Trzeci dla oczekujących na tramwaj.
    Tyle, że przystanek musiałby zostać poszerzony, a jako że nie ma za bardzo gdzie, to trzeba by było znowu zabrać kawałek jezdni, a tego kierowcy by nie przeżyli...

    • 6 1

  • będzie po naszemu , zgodnie z tradycją

    Nikt nam nie będzie kazał jak mamy wchodzić do tramwaju. Zawsze się przepychaliśmy jak motłoch i w bałaganie. Taka polska szlachecka tradycja i żadnego niemieckiego porzadku nam nie potrzeba.

    • 7 4

  • Polakom wszystko trzeba narysować, bo inaczej nie potrafią zrozumieć.

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane