- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (197 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (608 opinii)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (211 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (204 opinie)
- 5 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (366 opinii)
- 6 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (212 opinii)
Krok w stronę budowy tunelu do latania w Gdańsku
Jeszcze w tym roku ma rozpocząć się budowa obiektu, w którym znajdzie się tunel aerodynamiczny umożliwiający latanie nie tylko spadochroniarzom. Budynek powstanie przy gdańskim lotnisku i będzie miał 25 m wysokości, pozostałe 12 m znajdzie się pod ziemią. Realizacja potrwa ok. 9 miesięcy, a w kolejnych etapach planowane jest stworzenie sztucznej fali dla surferów i hotelu.
- Liczymy, że cała procedura przebiegnie sprawnie i pierwszą łopatę uda się wbić jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia - zapowiada Marcin Strzelczyk, prezes AmberFly. - Sama realizacja potrwa ok. 9 miesięcy. Chcemy rozpocząć testy tunelu już w wakacje.
W pierwszym etapie powstanie jeden budynek, który wzniesie się nad ziemię na wysokość 25 m, kolejne 12 m ukryte zostanie pod powierzchnią gruntu. W sumie więc obiekt będzie miał aż 37 m. W jego wnętrzu znajdzie się przeszklona komora do latania, która będzie miała "zaledwie" 6 m.
- To i tak będzie największy tunel w Europie - deklaruje prezes. - Technologia związana z przepływem powietrza wymaga stworzenia tak wysokiego budynku.
Sztuczna fala i hotel w drugim etapie
Początkowo w pierwszym etapie miało powstać także pomieszczenie ze sztuczną falą dla początkujących i zaawansowanych surferów. Będzie ono realizowane jednak później.
- W kolejnym etapie będzie równolegle powstawać fala i budynek hotelowy - mówi Marcin Strzelczyk. - Cała inwestycja pochłonie blisko 30 mln zł.
Za projekt odpowiada pracownia KM Rubaszkiewicz Architekci. Co ciekawe, pierwotnie inwestor chciał postawić swój obiekt w pobliżu gdańskiego stadionu. Również dla tego miejsca warszawska pracownia przygotowała projekt. Miasto znalazło jednak inwestora, który wybuduje tam oceanarium.
Tymczasem konkurencja, która planowała zrealizowanie podobnego obiektu w Gdyni wycofuje się z tych zamierzeń.
- Na ten moment zawieszamy nasz projekt w Trójmieście. Ten rynek w Polsce jest zbyt mały, by utrzymać kilka takich obiektów, a ich budowa i potem eksploatacja jest bardzo kosztowna - przyznaje Michał Braszczyński z firmy Flyspot, operatora tuneli w Warszawie i Katowicach.
Opinie (75) 10 zablokowanych
-
2017-11-08 23:47
Po co budować jak można w centum z Sołdka skoczyć na łep? (1)
- 5 6
-
2017-11-09 01:49
na łep to się zacznij leczyć
bo na łeb już za późno
- 3 3
-
2017-11-09 01:30
ile bedzie kosztować ta przyjemność?
2 loty za 250zł? ile trwa jeden lot? 2 minuty?
- 3 2
-
2017-11-09 01:37
Nazwa Amber coś lubi to lotnisko im. Lecha Walesy (1)
a tak na marginesie, kto to ten Lech Wales?
- 3 8
-
2017-11-09 09:33
To jest ten co chciał, żebyś takie głupoty mógł pisać. A walczył z czerwonymi towarzyszami typu PiSowski piotrowicz
- 2 2
-
2017-11-09 01:47
Cennik niech podadzą (1)
to wam miny zrzedną, a wtedy chciałbym zobaczyć wasze głupie miny.
- 11 5
-
2017-11-09 07:31
Noo xD
- 2 0
-
2017-11-09 06:55
Gdynia znowy przegrana.
- 2 2
-
2017-11-09 08:02
Jakoś Amber
w nazwie źle mi się kojarzy...
- 3 2
-
2017-11-09 09:44
Amber ?
Amber Fly? Dosyć prowokacyjna nazwa, szczególnie w Gdańsku, a może to wcale nie przypadek.
- 3 2
-
2017-11-09 10:18
AmberFly?? Jakieś konotacje z dawnym Amber Gold?
- 2 2
-
2017-11-09 11:38
czy można zbudować kilka platform dla paru osób
jednocześnie latających?
- 0 0
-
2017-11-09 11:39
kiedyś był kłopot z korytarzami pionowymi/poziomymi
może uznajmy, że tunel jest poziomy, zaś wieża jest pionowa?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.