• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel i peron SKM Orłowo do remontu

Patryk Szczerba
6 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
W przyszłym roku o tej porze powinna być gotowa dokumentacja projektowa dla przystanku SKM w Orłowie. W przyszłym roku o tej porze powinna być gotowa dokumentacja projektowa dla przystanku SKM w Orłowie.

Latem przyszłego roku będzie gotowy projekt przebudowy peronu SKM w Orłowie zobacz na mapie Gdyni. W planach jest m.in. remont przejścia podziemnego, przebudowa jego zadaszenia i budowa wiaty na peronie. Koszt dokumentacji wraz z nadzorem autorskim to blisko 413 tys. zł.



Najpilniejsza potrzebna inwestycja na stacjach SKM w Gdyni to?

Peron SKM w Orłowie to jedna z najgorzej wyglądających stacji na trasie SKM. Jej obraz to prowizoryczne zadaszenie, brak podstawowej informacji pasażerskiej i będący w coraz gorszym stanie tunel wychodzący w kierunku ul. Przebendowskich zobacz na mapie Gdyni. Podczas budowy tunelu zamontowano w nim windę. Szybko zdewastowane urządzenie nie pełni dziś żadnej funkcji.

Przewoźnik zapowiada, że zmiany są kwestią czasu. Remont będzie możliwy dzięki środkom z Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych i Regionalnego Programu Operacyjnego.

Będzie remont tunelu

W pakiecie przygotowanym przez SKM pojawia się modernizacja dworca podmiejskiego, o której pisaliśmy dwa miesiące temu, budowa centrum monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej, które znajdą się w zaaranżowanej na ten cel w dworcu sali pod kopułą. Poza tym pieniędzy wystarczy na remont peronów, w głównej mierze gdyńskich (z Gdańska remontowany będzie przystanek Stocznia, a spoza Trójmiasta Rumia Janowo). Koszt całości inwestycji jest szacowany na 98 mln zł.

Remont obejmie m.in. modernizację nawierzchni, będącej dziś w fatalnym stanie. Remont obejmie m.in. modernizację nawierzchni, będącej dziś w fatalnym stanie.
Pewnym jest, że wśród nich znajdzie się modernizacja Orłowa.

- Projekt będzie obejmować przebudowę układu torowego polegającą na zniwelowaniu łuku oraz zabudowaniu rozjazdów (półtrapezu) w bezpośrednim sąsiedztwie peronu, od strony Sopotu, modernizację nawierzchni kolejowej wraz z modernizacją sieci trakcyjnej. Remont przejdzie peron oraz przejście podziemne od ul. Przebendowskich, gdzie zostanie zmodernizowane zadaszenie. Na peronie pojawi się nowa wiata - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. umów i marketingu SKM.
Oprócz tego pojawią się nowe instalacje elektryczne zasilające wszystkie urządzenia, instalacje teletechniczne, elementy systemu monitoringu, oświetlenie, urządzenia informacji pasażerskiej, obsługi pasażerów oraz mała architektura. Pojawią się też rozwiązania dla osób mających problemy z poruszaniem.

Zmiany szykują się także w tunelu prowadzącym w kierunku ul. Przebendowskich. Zmiany szykują się także w tunelu prowadzącym w kierunku ul. Przebendowskich.
Projekt powinien być gotowy późnym latem przyszłego roku. Koszt wraz z nadzorem autorskim to blisko 413 tys. zł.

Winda w Redłowie też, ale nie wiadomo kiedy

W ostatnim czasie o ułatwienia dla niepełnosprawnych dopytują także pasażerowie korzystający z peronu w Redłowie, który przeszedł w ostatnich latach odświeżenie. Na to, na co wielu czekało, czyli windy, na którą jest zresztą sporo miejsca, podczas prac budowlanych zabrakło środków. Szansą jest, podobnie jak w przypadku Orłowa, dofinansowanie unijne.

Prace w ramach programu operacyjnego będą mogły się rozpocząć już w przyszłym roku. Sęk w tym, że nie ma jeszcze ustalonej ich kolejności, więc nie wiadomo, kiedy można spodziewać się zamontowania windy.

- Szczegółowa informacja na temat harmonogramu wszystkich przewidzianych w zgłoszonym przez nas projekcie prac, a co za tym idzie kolejności modernizacji poszczególnych peronów (w tym modernizacji Redłowa) wskazana zostanie w studium wykonalności - dodaje Głuszek.
Podobnie jak w przypadku Orłowa, oprócz windy pojawi się m.in. monitoring oraz elementy informacji pasażerskiej.

Miejsca

Opinie (129) 5 zablokowanych

  • Buspas na Małokackiej!! (3)

    • 4 1

    • Dla autobusów jadacych raz na kwadrans? (2)

      Pogorszyło się?

      • 0 3

      • nawet jak by jechaly co pol godIny, bus nie powinien nigdy stac w korku z karkami jak ty

        • 2 1

      • jakiś kompleks?

        przypuszczalnie masz do dyspozycji trzy pedały, a hejtujesz jak najęty

        • 1 1

  • Latem przyszłego roku ?! Szczurek , czy jacyś podwładni mu ludzie są "dowcipni" .

    • 3 0

  • Orlowo to najpiekniejsza dzielnica Gdyni

    dziwne, ze ma taki syfiasty peron

    • 9 1

  • Ankieta

    Moja odpowiedź: NOWE składy

    • 6 0

  • A Reda ?

    A kiedy perony i zadaszenia w Redzie?

    • 5 1

  • Likwidacja kładki SKM ORŁOWO

    A co z obleśną kładką nad torami? poproszę o drugi tunel po przeciwnej stronie peronu.

    • 7 2

  • Nowe sklady

    Powinni zainwestować w nowe pociągi, i to nie w 2 sztuki tylko np w 20, dostowowanych do ruchu miejskiego żeby sprawniej odbywało się wsiadanie i wysiadanie, a nie na każdym przystanku ludzie skaczą przez dziurę i jedne drzwi na krzyż w składach

    • 8 0

  • Niech się PKP weźmie w garść i wyremontuje wszystkie perony w całej aglomeracji

    • 3 0

  • Spójność z peronem dalekobieżnym

    Oczywiste jest, że peron powinien wyglądać tak, jak dalekobieżny. Wystarczy dogadać się z PLK tak, jak to zrobiono we Wrzeszczu. Czy tak będzie? Wiedząc w jakim kraju żyjemy penie nie. Po drugie: koszt dokumentacji i czas oczekiwania to skandal.

    • 2 1

  • Panie Prezydencie Szczurek

    Należy postawić baner informujący mieszkańców i turystów kto odpowiada za syfiaste i mało użyteczne przystanki SKM w Gdyni. Bo jak czytam te wypowiedzi to widać, że nawet sami Gdynianie nie wiedzą, bo ich POlitycznie skołowano.

    Jako odpowiedzialny prezydent należałoby przeprosić wszystkich za utrudnienia i zakłócenia estetyczne w Pięknej Gdyni. A może nawet uruchomić i zaprosić na szlak turystyczny "Gdyńska część SKM za rządów PO w RUINIE"

    Do czego doszło, że to ja mam podpowiadać PiS i innym partiom za free. Gdzie jest ten krzykacz mUndry Horała ???

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane