• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel i peron SKM Orłowo do remontu

Patryk Szczerba
6 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
W przyszłym roku o tej porze powinna być gotowa dokumentacja projektowa dla przystanku SKM w Orłowie. W przyszłym roku o tej porze powinna być gotowa dokumentacja projektowa dla przystanku SKM w Orłowie.

Latem przyszłego roku będzie gotowy projekt przebudowy peronu SKM w Orłowie zobacz na mapie Gdyni. W planach jest m.in. remont przejścia podziemnego, przebudowa jego zadaszenia i budowa wiaty na peronie. Koszt dokumentacji wraz z nadzorem autorskim to blisko 413 tys. zł.



Najpilniejsza potrzebna inwestycja na stacjach SKM w Gdyni to?

Peron SKM w Orłowie to jedna z najgorzej wyglądających stacji na trasie SKM. Jej obraz to prowizoryczne zadaszenie, brak podstawowej informacji pasażerskiej i będący w coraz gorszym stanie tunel wychodzący w kierunku ul. Przebendowskich zobacz na mapie Gdyni. Podczas budowy tunelu zamontowano w nim windę. Szybko zdewastowane urządzenie nie pełni dziś żadnej funkcji.

Przewoźnik zapowiada, że zmiany są kwestią czasu. Remont będzie możliwy dzięki środkom z Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych i Regionalnego Programu Operacyjnego.

Będzie remont tunelu

W pakiecie przygotowanym przez SKM pojawia się modernizacja dworca podmiejskiego, o której pisaliśmy dwa miesiące temu, budowa centrum monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej, które znajdą się w zaaranżowanej na ten cel w dworcu sali pod kopułą. Poza tym pieniędzy wystarczy na remont peronów, w głównej mierze gdyńskich (z Gdańska remontowany będzie przystanek Stocznia, a spoza Trójmiasta Rumia Janowo). Koszt całości inwestycji jest szacowany na 98 mln zł.

Remont obejmie m.in. modernizację nawierzchni, będącej dziś w fatalnym stanie. Remont obejmie m.in. modernizację nawierzchni, będącej dziś w fatalnym stanie.
Pewnym jest, że wśród nich znajdzie się modernizacja Orłowa.

- Projekt będzie obejmować przebudowę układu torowego polegającą na zniwelowaniu łuku oraz zabudowaniu rozjazdów (półtrapezu) w bezpośrednim sąsiedztwie peronu, od strony Sopotu, modernizację nawierzchni kolejowej wraz z modernizacją sieci trakcyjnej. Remont przejdzie peron oraz przejście podziemne od ul. Przebendowskich, gdzie zostanie zmodernizowane zadaszenie. Na peronie pojawi się nowa wiata - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. umów i marketingu SKM.
Oprócz tego pojawią się nowe instalacje elektryczne zasilające wszystkie urządzenia, instalacje teletechniczne, elementy systemu monitoringu, oświetlenie, urządzenia informacji pasażerskiej, obsługi pasażerów oraz mała architektura. Pojawią się też rozwiązania dla osób mających problemy z poruszaniem.

Zmiany szykują się także w tunelu prowadzącym w kierunku ul. Przebendowskich. Zmiany szykują się także w tunelu prowadzącym w kierunku ul. Przebendowskich.
Projekt powinien być gotowy późnym latem przyszłego roku. Koszt wraz z nadzorem autorskim to blisko 413 tys. zł.

Winda w Redłowie też, ale nie wiadomo kiedy

W ostatnim czasie o ułatwienia dla niepełnosprawnych dopytują także pasażerowie korzystający z peronu w Redłowie, który przeszedł w ostatnich latach odświeżenie. Na to, na co wielu czekało, czyli windy, na którą jest zresztą sporo miejsca, podczas prac budowlanych zabrakło środków. Szansą jest, podobnie jak w przypadku Orłowa, dofinansowanie unijne.

Prace w ramach programu operacyjnego będą mogły się rozpocząć już w przyszłym roku. Sęk w tym, że nie ma jeszcze ustalonej ich kolejności, więc nie wiadomo, kiedy można spodziewać się zamontowania windy.

- Szczegółowa informacja na temat harmonogramu wszystkich przewidzianych w zgłoszonym przez nas projekcie prac, a co za tym idzie kolejności modernizacji poszczególnych peronów (w tym modernizacji Redłowa) wskazana zostanie w studium wykonalności - dodaje Głuszek.
Podobnie jak w przypadku Orłowa, oprócz windy pojawi się m.in. monitoring oraz elementy informacji pasażerskiej.

Miejsca

Opinie (129) 5 zablokowanych

  • A co z windami! (1)

    Robi się dokumentacje za grube pieniądze bo są środki unijne. Projektuje się windy bo takie są pewnie wymogi ale i tak wszyscy wiedza, ze nie bedą działać. Kasa do kieszeni a poprawy komfortu nie ma. Zamiast tego może warto wydać cześć środków na rynienki dla rowerów no ale to pewnie za niska kwota w projekcie na to przeznaczona.
    A tak przy okazji to czemu nie zatrzymuje się w Orłowie więcej pociągów dalekobieżnych - kiedyś stawały tam cześciej a mniej osób mieszkało i peron był gorszy?

    • 8 1

    • rynienki są tylko dla niektórych rowerów (ostrym kołem nie pogadasz), a wózki? dziecięce jeszcze jako tako, ludzie pomagają, ale inwalidzkie?

      tylko łagodny podjazd. tani beton, zamiast drogiej windy. ale to mentalnie nie do ogarnięcia dla tych ćwoków

      • 4 0

  • "Pojawią się też rozwiązania dla osób mających problemy z poruszaniem" (4)

    czyli dla wszystkich, wszyscy mają "problemy z poruszaniem" w tym slamsie

    i znowu WINDA (wolnobieżna) a nie rampa, PODJAZD

    oni są NIENAUCZALNI, zeby sie przyjąć do pracy w SKM, trzeba chyba mieć IQ poniżej 40, ślinotok i kłopoty z wiązaniem "szlurufkuf"

    • 6 0

    • (1)

      Co to są szlurufkuw czyżby sznurówki ?

      • 0 0

      • tak, to pamięciowy cytat z pl tłumoczenia Forresta Gumpa
        który też miewał ten kłopot, jak tuzy od Głuszka

        • 1 0

    • Jak na slams, strasznie drogie tu nieruchomości. (1)

      O!

      • 2 0

      • "prawdziwe interesy robi się tylko na drogich SŁOMIANYCH inwestycjach..

        koniaczek?"

        Miś wiecznie aktualny

        • 0 0

  • Jak zawsze od du......... strony (1)

    A co z ekranem bo hałas rozwala mózgi. Nie wspomnę o nalocie. A tak z ciekawości kto odpowiada za nalot (rdzy)?

    • 0 0

    • Za nalot odpowiadają po prostu pociągi

      Rdzawy pył to nieodłączny element otoczenia torowiska. Przejeżdżające pociągi ścierają wierzchnią warstwę szyn a powstający pył bardzo szybko się utlenia i pokrywa wszystko pylistą rdzą.

      • 2 0

  • Gdynia Stocznia

    ten przystanek to woła o pomstę do nieba...modernizacja - rynienka do prowadzenia rowerów... śmiać się czy płakac

    • 7 1

  • Ale syf

    Jak dobrze, że w Gdańsku nie ma takich tragicznych peronów. Przecież to odstrasza pasażerów

    • 3 3

  • Dajcie to tym szurom z Traffic Design

    Zamiast kasowników będą instalacje artystyczne, a zamiast wyświetlaczy kretyńskie komunikaty dla upalonych jak w Redłowie.

    A oni zawsze chętnie zgarną w Gdyni dotacyjkę na spraye, którymi potem zabazgrają miasto.

    • 3 0

  • winda w Redłowie (2)

    chodzi o bezpieczeństwo pasazerow. Strome, długie schody to utrapienie dla ludzi starszych a wózki inwalidzkie, wózki z dziećmi ? ... to tragedia. W ostatnich latach liczba pasazerow na przystanku Redłowo zwiększyła się wielokroć.

    • 5 0

    • Są nieliczne, więc nieważne. (1)

      • 1 0

      • Schody w Redłowie są i tak sporo niższe niż te nowe, absurdalnie wysokie schody w Orłowie, no i mają jakąś tam rampę, więc wózek dziecięcy i rower da się jakoś przeprowadzić, tylko wózka inwalidzkiego ni chu chu.

        I w Redłowie z rowerem wciąż jeszcze jest lepsza alternatywa - nielegalnie przejść na drugim końcu peronu, a potem przez tory. Bez wspinactwa wyczynowego, wygodnie, od razu się jest na drodze dla rowerów.

        Dlaczego w tym cholernym kraju niemal zmuszają nas do łamania praw, a potem za to karzą?! To jakieś chore! Kiedyś w Orłowie było przejście przez tory. Zakazali, a potem zaspawali furtkę. Były tam niskie wygodne drewniane schody. Zmienili na wysokie betonowe i stalowe, beznadziejne dla każdego z bagażem lub niepełnosprawnością.

        Pieprzone biurwy, żeby ich pogięło...

        • 0 2

  • usuncie wiecznie niedzialajace windy w Orłowie (5)

    i zróbcie porządne podjazdy. Ktoś musiał chyba nieźle "posmarować" źe PKP tak chętnie wszędzie instaluje awaryjne windy mając pasażerów w d...

    • 7 0

    • Podjazdy do tej kładki? (4)

      Musiałyby być dłuższe niż sam peron.

      • 0 4

      • (3)

        malućka ta twoja wyobraźnia

        polecam jakikolwiek niemiecki dworzec

        podjazdy z betonu są wszędzie, a windy są rzadkie

        • 1 1

        • Daj fotkę, zamiast rzucać frazesami. (2)

          Wielkich podjazdów kilka widziałem. Wyglądają jak zestaw połączonych scyzoryków. Niepełnosprawny przejeżdża kilometr to w lewo, to w prawo... Aby dostać się kilka metrów w górę.

          • 0 0

          • Ale przynajmniej ma szansę dostać się do celu, (1)

            ostatnio miałam okazję zobaczyć babcię uwięzioną w windzie z dwulatkiem od strony Orlowskiej, i niepelnosprawnego mężczyznę na wózku, któremu udało się wysiąść z pociągu na peron, ale już peronu nie opuścił...

            • 0 1

            • Podjazdy muszą być pod małym kątem. Jeśli wysokość między punktem A i punktem B jest znacząca,

              musi być zawinięty jak składana drewniana miarka. Taki niepełnosprawny aby pokonać i kilka metrów w pionie, przejedzie nawet 100 metrów. Potem takie dzieło trafi do sieci na listę absurdów. Bo ktoś poskąpił na windę. Dziękuję.

              Perony są z definicji wąskie i długie. Taki podjazd miałby sens do tunelu jak to jest na SKM Wzgórze lub Główna. Ale do kładki? Więcej powierzchni niż sam peron. Najlepsze co mogą zrobić, to zburzyć kładkę i zrobić tunel z podjazdem jak na wyżej wymienionych przystankach.

              • 0 1

  • dworzec Wrzeszcz

    Super ale mam nadzieje , że nie będzie jak we Wrzeszczu bo tam oprócz peronu SKM zapomnieli o wyświetlaczach na peonach i nie wiadomo jaki pociąg na jakim peronie. Wiele podrózuje i nie widzialam dworca w Polsce bez wyswietlaczy na peronach lub w tunelach . Moze kos to wyjasni?

    • 7 0

  • Stacje SKM od Gdyni Gł. w stronę Wejcherowa wołają o pomste do nieba!!!

    Stocznia, Grabówek, Leszczynki, Chylonia, Cisowa tam jest taki chlew że jak akurat przebywasz na jednej z nich to masz wrażenie że czas zatrzymał się 20 lat temu!

    Orłowo to przy tych stacjach elegancja Francja (poza tymi przedpotopowymi windami za które jakiś złodziej powinien w mordę dostać!)

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane