- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (477 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (268 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (152 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (227 opinii)
- 6 Szybko odzyskali skradzionego pheatona (67 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą: ruszają badania dla gigantycznego "kreta"
Ruszyły prace geologów przy Martwej Wiśle w Gdańsku. Dzięki nim będzie można zaprojektować pierwszy w Polsce podwodny tunel dla samochodów. Geolodzy pomogą też konstruktorom, którzy specjalnie dla tej inwestycji zbudują gigantyczną maszynę-kreta. To ona przewierci się na drugi brzeg Martwej Wisły.
Miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 zleciła właśnie badania geologiczne gruntów w okolicach Martwej Wisły, niedaleko ul. Kujawskiej w Gdańsku. Powstanie tam pierwszy w Polsce podwodny i najdłuższy tunel samochodowy, który połączy Trasę Sucharskiego z Drogą Zieloną.
- Badania geologiczne posłużą projektantom podczas przygotowywania dokumentacji technicznej tunelu - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.
Specjaliści z miejskiej spółki podkreślają, że wyniki będą miały też wpływ na konstrukcję maszyny-kreta, która będzie drążyć tunel pod Martwą Wisłą. - Urządzenie, zwane też TBM (Tunnel Boring Machine) będzie skonstruowane odpowiednio do średnicy tunelu i skał znajdujących się pod rzeką. Dane od geologów posłużą konstruktorom - wyjaśniają pracownicy GIKE 2012.
Maszyna-kret będzie wykonywać wykop w ziemi o długości od pięciu do sześciu metrów każdego dnia. - Pojawią się pewnie miejsca, w których będzie pracować nieco wolniej - przyznają eksperci.
W ramach prac pod Martwą Wisłą powstaną dwa odwierty. Urządzone zostaną w nich tunele z jezdniami dwupasmowymi.
Zadanie wyznaczone GIKE 2012, oprócz kilometrowego, najdłuższego w Polsce tunelu dla aut, obejmuje realizację dróg dojazdowych. Powstanie ok. 1,2 km trasy dwujezdniowej, zapewniającej dojazd do tunelu.
Koszt realizacji tunelu wraz z drogami dojazdowymi oscyluje w granicach 600 mln zł. Pieniądze zostały zagwarantowane w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Gdańska na lata 2010-14. Część kosztów - ok. 40 proc. - pokryje Unia Europejska. Nowa Trasa Słowackiego i Sucharskiego figurują na liście projektów finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Już wiadomo, że kierowcy nie pojadą na Euro 2012 nowym tunelem, mimo że pierwsze prace budowlane ruszą w połowie przyszłego roku. Zakończenie budowy nastąpi w 2014 roku.
Miejsca
Opinie (205) ponad 10 zablokowanych
-
2010-06-04 13:08
.
Kolejna ingerencja w środowisko naturalne.
- 2 5
-
2010-06-04 13:33
Tunel (1)
To może by tak od razu się przewiercić przez całe trójmiasto..a nie stać w korkach po 2 godziny...
- 6 1
-
2010-06-04 14:04
5 m na dzień. To chyba 20 lat by trzeba wiercić. O ile się nie popsuje prototypowa wiertarka.
- 0 0
-
2010-06-04 13:45
Napewno się nie uda
bo to Polska
- 2 2
-
2010-06-04 14:12
Bardziej trafne byłoby porównanie tej maszyny do dżdżownicy.
Zasada działania właściwie identyczna.
- 2 0
-
2010-06-04 14:55
ruszają ...
Badania to ruszyły już jakiś miesiąc temu ... Badania przez małe "b" ...
- 2 1
-
2010-06-04 15:18
co za brednie!!!
za te badania zabulimy wszyscy, a tunel i tak nie powstanie - jak większość inwestycji w tym mieście. nabijanie ludzi w butelkę przed wyborami. bezczelna hołota rządzi Gdańskiem, byle tylko następne wybory odbębnić
- 13 1
-
2010-06-04 15:43
Mielonka wyborcza.......
Szwedzi wymyślili tańszą metodę - robisz podejście do kanału i kładziesz tunel na dnie-segmentami jak domino. Taniej, szybciej i bez kłopotów z napotkaniem jakiegoś gówienka w gruncie.
A dlaczego nie położyć mostka? To i piesi (turyści!!!!) mogliby skorzystać.
Ktoś tu wietrzy kasę za pośrednictwo w pośrednictwie wykonawstwa. Ktoś inny łapie punkty wyborcze. A za tę zabawę ja płacę, pan płaci, pani płaci....
Mój syn nie ma miejsca w przedszkolu....... Aż się w ryj chce komuś dać.....- 12 0
-
2010-06-04 15:47
oni tak samo to zbudują, jak budują most w Sobieszewie na Martwej Wiśle
pontonowa prowizorka już ze 40 lat straszy i ciągłe obietnice, a zawieszenia i tłumiki na moście dalej urywają. Najważniejsze jest ECS ! bo gdzie pan prezydent i jego rodzinka znajdą zatrudnienie za 6500 zł na rękę po zakończeniu kadencji ? żaden tunel nie powstanie, przekonacie się sami
- 15 0
-
2010-06-04 16:15
Budyń całymi nocami fantazjuje ,aby coś rzucić wyborcom......
może grzybków halu więcej
- 12 0
-
2010-06-04 16:24
zniecierpliwiony
Ja na ten tunel czekam już od 1996 roku. W 2001 miał być ukończony. A teraz piszą, że dopiero badania gruntu będą robić. Niech idą w diabły, oszuści!
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.