- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (165 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (317 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (195 opinii)
- 4 Okradała drogerie, zmieniając peruki (24 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (77 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (60 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą: ruszają badania dla gigantycznego "kreta"
Ruszyły prace geologów przy Martwej Wiśle w Gdańsku. Dzięki nim będzie można zaprojektować pierwszy w Polsce podwodny tunel dla samochodów. Geolodzy pomogą też konstruktorom, którzy specjalnie dla tej inwestycji zbudują gigantyczną maszynę-kreta. To ona przewierci się na drugi brzeg Martwej Wisły.
Miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 zleciła właśnie badania geologiczne gruntów w okolicach Martwej Wisły, niedaleko ul. Kujawskiej w Gdańsku. Powstanie tam pierwszy w Polsce podwodny i najdłuższy tunel samochodowy, który połączy Trasę Sucharskiego z Drogą Zieloną.
- Badania geologiczne posłużą projektantom podczas przygotowywania dokumentacji technicznej tunelu - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.
Specjaliści z miejskiej spółki podkreślają, że wyniki będą miały też wpływ na konstrukcję maszyny-kreta, która będzie drążyć tunel pod Martwą Wisłą. - Urządzenie, zwane też TBM (Tunnel Boring Machine) będzie skonstruowane odpowiednio do średnicy tunelu i skał znajdujących się pod rzeką. Dane od geologów posłużą konstruktorom - wyjaśniają pracownicy GIKE 2012.
Maszyna-kret będzie wykonywać wykop w ziemi o długości od pięciu do sześciu metrów każdego dnia. - Pojawią się pewnie miejsca, w których będzie pracować nieco wolniej - przyznają eksperci.
W ramach prac pod Martwą Wisłą powstaną dwa odwierty. Urządzone zostaną w nich tunele z jezdniami dwupasmowymi.
Zadanie wyznaczone GIKE 2012, oprócz kilometrowego, najdłuższego w Polsce tunelu dla aut, obejmuje realizację dróg dojazdowych. Powstanie ok. 1,2 km trasy dwujezdniowej, zapewniającej dojazd do tunelu.
Koszt realizacji tunelu wraz z drogami dojazdowymi oscyluje w granicach 600 mln zł. Pieniądze zostały zagwarantowane w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Gdańska na lata 2010-14. Część kosztów - ok. 40 proc. - pokryje Unia Europejska. Nowa Trasa Słowackiego i Sucharskiego figurują na liście projektów finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Już wiadomo, że kierowcy nie pojadą na Euro 2012 nowym tunelem, mimo że pierwsze prace budowlane ruszą w połowie przyszłego roku. Zakończenie budowy nastąpi w 2014 roku.
Miejsca
Opinie (205) ponad 10 zablokowanych
-
2010-06-04 22:03
Co ze ścieżkami rowerowymi w tunelu???
Jak inaczej mają rowerzyści przedostać się na drugą stronę kanału i dojechać na Westerplatte??? W dobie dzisiejszej techniki brak tego typu rozwiązań bardzo utrudni turystykę rowerową!!! Czy rowerzysta będzie zmuszony do posiadania paralotni??? A może jakieś pochylnie lub kładki do przedostania się rowerzystów na drugi brzeg kanału??? Jakie rozwiązanie proponujecie???
- 7 1
-
2010-06-04 22:39
w new yorku jest 10 takich tuneli hahahahahahahah! (1)
- 1 1
-
2010-06-05 21:26
.... no bo w ... n.jorku zmieściłoby sie 10 gdańsków... to oczywiste ! :)
- 1 0
-
2010-06-04 23:00
Budyniowe obiecanki
"Już wiadomo, że kierowcy nie pojadą na Euro 2012 nowym tunelem, mimo że pierwsze prace budowlane ruszą w połowie przyszłego roku. Zakończenie budowy nastąpi w 2014 roku. ".....ha,ha ale uśmiałem się
Czy pamiętacie Budyniowe obiecanki cacanki?. Kolejne inwestycje burzliwie zapowiadane przed kamerami w TV ? Budyniowe mydlenie oczu nigdy nie skończy się!!!!! Ten facet już zatracił poczucie rzeczywistości - to jedno, a drugie, kolesie przy tych obiecankach mają zapewniony byt do us.......nej śmierci.
Ps. dodam , że jest w jednej firmie cała szafa z kolejnymi projektami tego tunelu. Ta firma zapłaciła ogromne pieniądze za ich powstanie. Czy teraz pójdą do śmieci? Kto odpowie za marnotrawstwo publicznej kasy?- 6 0
-
2010-06-04 23:28
rachuj rachuj a to wszystko na h... .
- 2 1
-
2010-06-04 23:39
w NEW YORKU jest 30 takich tuneli i to 4 pasmowych w jedna strone!!!
- 1 2
-
2010-06-05 00:10
Toż to wariactwo
wiercić w nanosach rzeki? Woda zaleje ten tunel szybciej, niż go dokończą.
- 3 0
-
2010-06-05 03:38
"wiadomo, że kierowcy nie pojadą na Euro 2012 nowym tunelem" (1)
no to sensowne jest, że jest to realizacja "zadania wyznaczonego przez GIKE 2012". tzn. bezsensowne
- 3 0
-
2010-08-24 15:10
to ma sens
rozpocznie się przed 2012, po 2012 rozwiążą GIKE 2012, i sprawa z głowy tylko gdzie jest ta gdzie ta kasa? - w tunelu ? jakim... tunelu?
- 0 0
-
2010-06-05 06:55
diamentowe wiertła
hahaha
- 1 0
-
2010-06-05 08:01
będzie się działo (2)
wejdą geolodzy..
- 0 0
-
2010-06-05 11:20
potem zieloni (1)
:D
- 0 0
-
2010-06-05 17:46
i zablokują wiercenie, bo znajdą tam w mule unikalne bakterie zagrożone wyginięciem.
- 0 0
-
2010-06-05 08:19
Tunel pod wisłą
Tylko nie napisali kto wymyślił przewiert pod Wisłą. GIKE to tylko zmałpowało pomysł.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.