- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (164 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (316 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (196 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (76 opinii)
- 5 Okradała drogerie, zmieniając peruki (23 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (58 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą: ruszają badania dla gigantycznego "kreta"
Ruszyły prace geologów przy Martwej Wiśle w Gdańsku. Dzięki nim będzie można zaprojektować pierwszy w Polsce podwodny tunel dla samochodów. Geolodzy pomogą też konstruktorom, którzy specjalnie dla tej inwestycji zbudują gigantyczną maszynę-kreta. To ona przewierci się na drugi brzeg Martwej Wisły.
Miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 zleciła właśnie badania geologiczne gruntów w okolicach Martwej Wisły, niedaleko ul. Kujawskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Badania geologiczne posłużą projektantom podczas przygotowywania dokumentacji technicznej tunelu - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.
Specjaliści z miejskiej spółki podkreślają, że wyniki będą miały też wpływ na konstrukcję maszyny-kreta, która będzie drążyć tunel pod Martwą Wisłą. - Urządzenie, zwane też TBM (Tunnel Boring Machine) będzie skonstruowane odpowiednio do średnicy tunelu i skał znajdujących się pod rzeką. Dane od geologów posłużą konstruktorom - wyjaśniają pracownicy GIKE 2012.
Maszyna-kret będzie wykonywać wykop w ziemi o długości od pięciu do sześciu metrów każdego dnia. - Pojawią się pewnie miejsca, w których będzie pracować nieco wolniej - przyznają eksperci.
W ramach prac pod Martwą Wisłą powstaną dwa odwierty. Urządzone zostaną w nich tunele z jezdniami dwupasmowymi.
Zadanie wyznaczone GIKE 2012, oprócz kilometrowego, najdłuższego w Polsce tunelu dla aut, obejmuje realizację dróg dojazdowych. Powstanie ok. 1,2 km trasy dwujezdniowej, zapewniającej dojazd do tunelu.
Koszt realizacji tunelu wraz z drogami dojazdowymi oscyluje w granicach 600 mln zł. Pieniądze zostały zagwarantowane w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Gdańska na lata 2010-14. Część kosztów - ok. 40 proc. - pokryje Unia Europejska. Nowa Trasa Słowackiego i Sucharskiego figurują na liście projektów finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Już wiadomo, że kierowcy nie pojadą na Euro 2012 nowym tunelem, mimo że pierwsze prace budowlane ruszą w połowie przyszłego roku. Zakończenie budowy nastąpi w 2014 roku.
Miejsca
Opinie (205) ponad 10 zablokowanych
-
2010-06-05 08:22
gdzie te skały ?
Panie Macieju tak bardzo nie ufałbym Pani rzecznik GIKE 2012 , gdzie te skały pod rzeką ? Wpuściła Pana w maliny ha,ha
- 4 1
-
2010-06-05 10:30
kielbasa wyborcza
moze by tak powiedziec na ile zadluzyli wlodarze miasto i dlaczego
- 8 0
-
2010-06-05 15:40
dla wietnamskich przedsiebiorcow
czy chinskich podrobek
- 0 0
-
2010-06-05 19:27
:)
Brawo Gdańsk
- 0 2
-
2010-06-05 21:31
Krótko i na temat : - najpierw weźta i zróbta ten tunel... POPROSTU ZRÓBTA !! niech sie w końcu coś... UDA !! (1)
.. apotem jazda ! - bedzieta kytykować, że za mały, za wąski,że sie nie nadaje.... itp. ... itd !! - Ech !! poloki... poloki... :)
- 3 1
-
2010-08-24 15:12
zróbta co chceta?
a dasz kasę?
...góralu czy ci nie żal?- 0 0
-
2010-06-05 23:18
do chin niech odrazu kopią . Po co statkami ten chłam ściągać
do chin niech odrazu kopią . Po co statkami ten chłam ściągać
- 1 0
-
2010-06-05 23:21
ta jasne mazenia scietej glowy
- 3 0
-
2010-06-06 09:50
Tunel i Obwodnica Poludniowa pozwolą na Odkorkowanie Centrum kierując cały tranzyt na obwodnicę.
Wreszcie nie będą nam zanieczyszczały zabytkowe Sródmieście cięzarówki i Tiry
- 3 1
-
2010-06-07 21:21
TUNEL W GDAŃSKU?
OBY NIE SKOŃCZYŁO SIĘ JAK ZAWSZE......Z DUŻEJ CHMURY MAŁY DESZCZ!
- 1 1
-
2010-06-13 20:07
(2)
to jest dobra maszyna nawet bardzo dobra w może w 1 miesiąc zrobić ten tunel nad martwą Wisłą
- 0 0
-
2010-08-24 15:18
miesiąc
miesiąc to ją będą wieżć, następny miesiąc składać, później trzeba poświęcić, zastanowić się w który kierunku kopać i z której strony, sprawdzić czy kręci się w dobrą stronę (tj. czy ma właściwą orientację ) a później te przestoje .. bo zbacza, bo się zapycha, bo nie właściwa tarcza, bo za mało badań, bo kasy brakuje.....miesiąc...
- 1 0
-
2010-10-02 07:36
nad?
nad czy pod?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.