• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel w Sopocie pod Monciakiem otwarty

Marcin Jakusz-Dygulski
7 czerwca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 10:43 (7 czerwca 2008)
Zmieści się, czy nie? Zmieścił się - w tunelu sprawdzano, czy zmieszczą się w nim autobusy z zainstalowaną klimatyzacją oraz zbiornikami gazu zamontowanymi na dachu. Zmieści się, czy nie? Zmieścił się - w tunelu sprawdzano, czy zmieszczą się w nim autobusy z zainstalowaną klimatyzacją oraz zbiornikami gazu zamontowanymi na dachu.

14 miesięcy i 4,6 mln euro trzeba było, by ułatwić spacerowiczom przejście z Monciaka na Molo. W niedzielę otwarcie tunelu u zbiegu ulic Monte Cassino, Grunwaldzkiej i Powstańców Warszawy zobacz na mapie Sopotu w Sopocie.



Wszystko zaczęło się 22 kwietnia 2007 r., kiedy to to ruch samochodowy w Dolnym Sopocie zamarł. Na ul. Grunwaldzkiej pojawiły się ekipy budowlane i szybko wydrążyły w jezdni ogromną dziurę. Tak wyglądał początek robót drogowych mających na celu odkorkować miasto, a co za tym idzie, usprawnić ruch na drogach Sopotu.

Niedzielnemu otwarciu tunelu (godz. 15) towarzyszyć ma kawalkada pojazdów na dwóch i czterech kółkach. Udział zapowiedzieli spotykający się tego dnia w Sopocie harleyowcy. Dla najmłodszych zapowiedziano występy szczudlarzy, oraz symboliczny poczęstunek dla wszystkich chętnych..

-Przez tunel przejadą rowery, motory, samochody od najmniejszych do największych, mamy nawet autobus, który ma udowodnić że tunel jest przystosowany również dla większych aut - mówi Marta Dulkiewicz z wydziału promocji sopockiego magistratu, nawiązując przy tym do wcześniejszych doniesień mediów, że w tunelu nie zmieszczą się niektóre autobusy komunikacji miejskiej.

- Projektanci i wykonawcy zadbali o to, aby tunel pozwolił na swobodny przejazd autobusów komunikacji miejskiej, także tych z klimatyzacją oraz zbiornikami gazu na dachu - tłumaczy Marta Dulkiewicz.

Ta inwestycja spowodowała połączenie miasta z plażą i molem, które do tej pory były odcięte od Monciaka ruchliwą ulicą miejską, uniemożliwiając w ten sposób swobodne przejście turystom i mieszkańcom Sopotu.

Tunel w ciągu ulic Grunwaldzkiej i Powstańców Warszawy jest jednym z elementów projektu rozbudowy Centrum Sopotu. Zjazd do tunelu od strony Gdańska zaczyna się na wysokości ulicy Ogrodowej, zaś od strony Gdyni na wysokości ulicy Morskiej. Długość tunelu wraz ze zjazdami wynosi 191 m, w tym części krytej 70 m. Szerokość wynosi 8,80 m, a wysokość 3,60 m. W tunelu poprowadzona będzie jedna dwupasmowa jezdnia z niewielkimi poboczami. Wnętrze tunelu będzie oświetlone i wentylowane. Jego budowa kosztowała 4,6 mln euro. Pracowało przy niej w sumie 70 robotników.
bm
Marcin Jakusz-Dygulski

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • W Polsce budujemy najszybciej!!!!nie to co w Madrycie.. (4)

    2 przyklady:

    - Budowa tunelu drogowego w ciągu av. de Portugal do ronda San Vicente: całkowita długość 2.983 m, w tym 2.674 m tunelu, czas wykonania 24 miesiące

    - Obwodnica Północ: całkowita długość 10.525 m, w tym 4.817 m tuneli, czas realizacji projektu 30 miesięcy,

    - Dojazd do av. de la Ilustración M-607: całkowita długość 1.650 m, w tym 482m wiaduktów, czas realizacji 18 miesięcy

    • 0 0

    • No i co z tego..? (1)

      A u nas w Gdańsku 700m jekiegoś podrzędnego Podwala Grodzkiego i też się w 18 miesięcy wyrobili....
      PS. Oj adamowicz, adamowicz, żebyś ty miał pojęcie jak ja ci źle życzę. Jak uroczo codziennie wspomina cię Gdańsk Południe. Tak cię wspomina, że już nawet na dużą literę nie zasługujesz...

      • 0 0

      • to z tego,ze jak widac Hiszpanom budowa 111 metrów tunelu zajmuje dokładnie miesiąc.....

        Jak mielibysmy wybudowac tunel w Hiszpanii o dlugosci 2.674 m to zaleloby nam to 191 miesięcy,czyli 15 lat (tempo budowy tunelu w Sopocie -14 metrów na miesiąc)

        • 0 0

    • gdybyś chciał to przeliczyć na metr bieżący tunelu (1)

      to już by Ci mina zrzedła. Przypominam że ten w Sopocie ma raptem kilkadziesiąt metrów...

      • 0 0

      • jestesmy po prostu miszczami w bodowaniu i robieniu z byle kladki wydarzenia na skale narodową.

        • 0 0

  • Zart nie tunel

    hehe wygrzebali troche ziemi i postawili waska kladke i to ma byc tunel ???

    • 0 0

  • DOKŁADNIE ŚMIECH!! (1)

    W NORWEGII TO TUNELE ALE NIE TO HAHAHA

    • 0 0

    • hehe dokladnie

      kpina nie tunel!!! tyle halo o pare metrow przejazdu pod ziemia. buahhahaha

      • 0 0

  • Wow ale tunel

    Podobne w dzieciństwie w piaskownicy robiłem...

    • 0 0

  • Skąd tylu malkontentów

    Skąd tylu malkontentów. Mamy Prezydenta, który z powodzeniem realizuje duże inwestycje dla naszego miasta i chwała za to. Gdyby jeszcze zapanował większy porządek m,in. na plaży (pełne kosze śmieci, wokół masa butelek po alkoholu) można Sopot nazwać przwdziwym misatem kurortem, perłą Bałyku.

    • 0 0

  • A robili próbę obciążeniową?

    No bo jak zjedzie się Warszawka i trochę Niemiaszków i zacznie nam tam z góry szurać buciorami to całą robotę może szlag trafić

    • 0 0

  • ala kasa!!

    za taką kasę to bym skrzyknął ludzi i za 3 mln EURO wybuduje w 3 miesiace!

    • 0 0

  • knot

    z całym szacunkiem ale to nie jest tunel lecz wiadukt zamknięty. Do tego skrajnia pionowa tego obiektu jest niewłaściwa. Jak wielue osób zauważyło nie zmieści się tak autokar turystyczny. Ciekawy jestem kto pozwolił na zaprojektowanie i wybudowanie takiego knota.

    • 0 0

  • taki z ciebie budowlaniec, jak z koziej dupy organki:-) (4)

    szerokość tunelu 8800 mm, to mało?
    mercedes benz tourino - szerokość 2400 (mm), wysokość 3300 (mm)
    widziałeś gdzieś autobus szerszy niż 3000 (mm) ? podaj marke (...):-) być może cos tam budujesz, (...) na wsi (u siebie)

    • 0 0

    • wiesz co to jest skrajnia pionowa??

      specu od autobusów, wróć na korki z czytania ze zrozumieniem ;)) wiesz co to jest skrajnia pionowa?
      a potem pokaż mi przewoźnika który kupuje autobus tej klasy bez klimy na dachu która ma z dodatkowe 30cm

      • 0 0

    • sKRAJNIA DROGOWA . (2)

      sKRAJNIA DROGOWA to nie tylko szerokość ale wysokość , autobus turystyczny tam nie przejedzie ŁOSIU !!

      • 0 0

      • zazdrość wygładza ci resztki zwojów bu he he he (1)

        to nie jest tunel wyłącznie dla autobusów turystycznych wyższych jak 360 cm
        boening też nim nie przeleci:-)
        przejedzie straz pożarna, autobusy komunikacji miejskiej, i zwyczajne pojazdy osobowe
        a tych kilkadziesiąt wyższych pojedzie sobie od strony kamiennego potoku, poprzez nowoczesne niedawno wykonane skrzyżowanie, dalej przez haffnera i powstańców warszawy, do grandu
        ten tunel, to nie była koncepcja skierowania ruchu pojazdów pod ziemia, tylko WYDŁUŻENIE DEPTAKA DO MOLA Z POMINIECIEM PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH, które tamowało cały ruch, zarówno pieszych, jak i pojazdów
        i to się udało
        a udawane martwienie się, bo to przecież nie twój cyrk i małpy, o kilkadziesiąt autobusów, które objadą jeden kilometr więcej, to paranoja, schizofrenia i FRUSTRACJA wynikła z ZAPAŚCI INWESTYCYJNEH WIOCHY GDAŃSK:-)

        • 0 0

        • Ty gosciu

          za to znasz sie na wszystkim: od polityki do budowy drog - szkoda tylko, ze ciagle z tym samym zalosnym skutkiem.

          • 0 0

  • czy ten tunel nie miał być dłuższy???

    prawdę powiedziawszy to nie wiem czy faktycznie tego typu inwestycja ma sens - chodzi o koszt, ale oczywiście zawsze to doda uroku miastu, bo cały deptak, aż do morza będzie faktycznie pieszy

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane