• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel w Sopocie pod Monciakiem otwarty

Marcin Jakusz-Dygulski
7 czerwca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 10:43 (7 czerwca 2008)
Zmieści się, czy nie? Zmieścił się - w tunelu sprawdzano, czy zmieszczą się w nim autobusy z zainstalowaną klimatyzacją oraz zbiornikami gazu zamontowanymi na dachu. Zmieści się, czy nie? Zmieścił się - w tunelu sprawdzano, czy zmieszczą się w nim autobusy z zainstalowaną klimatyzacją oraz zbiornikami gazu zamontowanymi na dachu.

14 miesięcy i 4,6 mln euro trzeba było, by ułatwić spacerowiczom przejście z Monciaka na Molo. W niedzielę otwarcie tunelu u zbiegu ulic Monte Cassino, Grunwaldzkiej i Powstańców Warszawy zobacz na mapie Sopotu w Sopocie.



Wszystko zaczęło się 22 kwietnia 2007 r., kiedy to to ruch samochodowy w Dolnym Sopocie zamarł. Na ul. Grunwaldzkiej pojawiły się ekipy budowlane i szybko wydrążyły w jezdni ogromną dziurę. Tak wyglądał początek robót drogowych mających na celu odkorkować miasto, a co za tym idzie, usprawnić ruch na drogach Sopotu.

Niedzielnemu otwarciu tunelu (godz. 15) towarzyszyć ma kawalkada pojazdów na dwóch i czterech kółkach. Udział zapowiedzieli spotykający się tego dnia w Sopocie harleyowcy. Dla najmłodszych zapowiedziano występy szczudlarzy, oraz symboliczny poczęstunek dla wszystkich chętnych..

-Przez tunel przejadą rowery, motory, samochody od najmniejszych do największych, mamy nawet autobus, który ma udowodnić że tunel jest przystosowany również dla większych aut - mówi Marta Dulkiewicz z wydziału promocji sopockiego magistratu, nawiązując przy tym do wcześniejszych doniesień mediów, że w tunelu nie zmieszczą się niektóre autobusy komunikacji miejskiej.

- Projektanci i wykonawcy zadbali o to, aby tunel pozwolił na swobodny przejazd autobusów komunikacji miejskiej, także tych z klimatyzacją oraz zbiornikami gazu na dachu - tłumaczy Marta Dulkiewicz.

Ta inwestycja spowodowała połączenie miasta z plażą i molem, które do tej pory były odcięte od Monciaka ruchliwą ulicą miejską, uniemożliwiając w ten sposób swobodne przejście turystom i mieszkańcom Sopotu.

Tunel w ciągu ulic Grunwaldzkiej i Powstańców Warszawy jest jednym z elementów projektu rozbudowy Centrum Sopotu. Zjazd do tunelu od strony Gdańska zaczyna się na wysokości ulicy Ogrodowej, zaś od strony Gdyni na wysokości ulicy Morskiej. Długość tunelu wraz ze zjazdami wynosi 191 m, w tym części krytej 70 m. Szerokość wynosi 8,80 m, a wysokość 3,60 m. W tunelu poprowadzona będzie jedna dwupasmowa jezdnia z niewielkimi poboczami. Wnętrze tunelu będzie oświetlone i wentylowane. Jego budowa kosztowała 4,6 mln euro. Pracowało przy niej w sumie 70 robotników.
bm
Marcin Jakusz-Dygulski

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • HURRA!

    BRAVO SOPOT!

    • 0 0

  • Ha HA HA!!!

    Tyrystyczne nmiasto..kurort...a autokary z turystami nie przejdą...

    • 0 0

  • żenada

    czytam te opinie gawiedzi i jedynie co przychodzi mi na myśl to ... żenada

    1. tunel ma STANDARYZOWANE (wymiary 7m szerokosci)!!
    2. ze względu na poziom wody nie mógł być głębszy - to i tak jest majstersztyk jeżeli chodzi o inżynierie !

    • 0 0

  • i tak się "kręci lody" (2)

    policzmy: 14 miesięcy x 10 robotników (tyle pracowało zwykle jednocześnie) x 3000 zł brutto z ZUS-em pracodawcy = 120 tys. EUR
    sprzęt: amortyzacja narzut = 100 tys. EUR
    materiały: nie wiem, ale nie sądzę, że więcej jak 500 tys. EUR (tam jest sam beton, stal i asfalt)
    Razem: 720 tys. EUR. Ukręcone lody: prawie 4 mln. EUR. "By żyło się lepiej"! Pozdrawiam

    • 0 0

    • i tak sie robi... wyborcow pisu. zero pojecia o temacie, ale swiete przeswiadczenie ze ktos nakrasc musial.

      • 0 0

    • za te twoje madre wyliczenia to projektu tego tunelu nie dostaniesz, tam masz wodnisty teren; wynajem koparki na dobe kosztuje ok 250 pln za mtg wiec prosze cie specjalisto od kosztorysow budowlanych od 7 bolesci nie wypowiadaj sie na tematy o ktorych nei amsz pojecia

      • 0 0

  • sopot zakorkowany

    na kościuszki wariaci jeżdzą na zakazie i parkują wszędzie , grunwaldzka jeden duży parking, chopena zawalona BRAWO niech żyje piękny kurort. dramat

    • 0 0

  • rok...? :(

    Witam, mieszkam w Sopocie. Często odwiedzam to miejsce na rowerze.
    Obiektywnie:
    1. Organizacja pracy:
    Budowa TUNELU trwała rok - przez pierwsze dwa miesiące powstał tunel, przez kolejne 9 miesięcy nie działo się nic. Przez ostatni miesiąc dokończyli tunel (asfalt, oświetlenie duperelki). :)
    2. Nie ma co tak chwalić, kasa i tak pochodziła z prywatnej kieski - a nie miasta.

    Refleksje: Dlaczego przez 9 miesięcy nie działo się nic w budowie tunelu i drogi? Bo nie musiało! Przetarg zakładał jasno: budowa ma trwać maksimum 1 rok. I DOKŁADNIE tyle trwała. Za taki stan rzeczy winne są przepisy które nie zachęcają do szybkiego ukończenia robót. Proste.

    • 0 0

  • rurka dla chomików

    A przy okazji nie można było 4,5m. Byłby święty spokój dla większości pojazdów. A tak co? przyjedzie trochę większy autobus np. z niemiaszkami na wypoczynek i kędy dojadą ? PUPA

    • 0 0

  • hehehhe (1)

    ale szopka była, i Karnowski w papamobilu na przedzie:D

    • 0 0

    • a mógłbyś napisać wiecej o tej fe...cie?;),wybrałem futbol i Kubice:),a wiadomo,ze na rzetelność dziennikarską nie ma tu co

      liczyć:( czy nasz gallux POdtrzymywał monstrancje"bursztynowej komnaty"?;)Jego Wysokości Prezydenta ...
      kraciatego łatwo POznać i ciekaw jestem jak nadworny błazen karnola się zaprezentował?;)
      może wskrzesił ducha Parasolnika?;)
      POzdrawiam:D

      • 0 0

  • I KOLEJNY SUKCES GDANSKA

    SANTANDER BANK OTWIERA WIELKIE CECTRUK KSIEGOWE W GANSKU!

    • 0 0

  • no wkońcu ! myślałem, że to ponad ich siły. Tyle miesięcy na głupi tunel. (1)

    ale największe autobusy wycieczkowe nie przejadą ! Obserwowałem w piątek akcję wykonawców i p-pożarników sprawdzających czy przejedzie straż pożarna i wyglądało to na zupełny chaos.Tak jakby najpierw budowali, a potem zastanawiali się czy coś pod tym przejedzie. Bez przedprojektowych symulacji. No ale w końcu jadą :)

    • 0 0

    • sami malkontenci

      1. Taki przejazd autobusu, to nie próba, tylko pokaz dla niedowiarków. Jakie pojazdy zmieszczą się, a jakie nie wiadomo było już od wczesnych faz projektowania.
      2 Tunel nie mógł być wyższy w świetle, ponieważ wydłużyłoby to długości pochylń, czyli odcięło od ruchu ulice Ogrodową z jednej strony i Morską z drugiej.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane