- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (507 opinii)
- 2 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (101 opinii)
- 3 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (52 opinie)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (81 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (76 opinii)
- 6 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (378 opinii)
Tunel w Sopocie pod Monciakiem otwarty
14 miesięcy i 4,6 mln euro trzeba było, by ułatwić spacerowiczom przejście z Monciaka na Molo. W niedzielę otwarcie tunelu u zbiegu ulic Monte Cassino, Grunwaldzkiej i Powstańców Warszawy w Sopocie.
Wszystko zaczęło się 22 kwietnia 2007 r., kiedy to to ruch samochodowy w Dolnym Sopocie zamarł. Na ul. Grunwaldzkiej pojawiły się ekipy budowlane i szybko wydrążyły w jezdni ogromną dziurę. Tak wyglądał początek robót drogowych mających na celu odkorkować miasto, a co za tym idzie, usprawnić ruch na drogach Sopotu.
Niedzielnemu otwarciu tunelu (godz. 15) towarzyszyć ma kawalkada pojazdów na dwóch i czterech kółkach. Udział zapowiedzieli spotykający się tego dnia w Sopocie harleyowcy. Dla najmłodszych zapowiedziano występy szczudlarzy, oraz symboliczny poczęstunek dla wszystkich chętnych..
-Przez tunel przejadą rowery, motory, samochody od najmniejszych do największych, mamy nawet autobus, który ma udowodnić że tunel jest przystosowany również dla większych aut - mówi Marta Dulkiewicz z wydziału promocji sopockiego magistratu, nawiązując przy tym do wcześniejszych doniesień mediów, że w tunelu nie zmieszczą się niektóre autobusy komunikacji miejskiej.
- Projektanci i wykonawcy zadbali o to, aby tunel pozwolił na swobodny przejazd autobusów komunikacji miejskiej, także tych z klimatyzacją oraz zbiornikami gazu na dachu - tłumaczy Marta Dulkiewicz.
Ta inwestycja spowodowała połączenie miasta z plażą i molem, które do tej pory były odcięte od Monciaka ruchliwą ulicą miejską, uniemożliwiając w ten sposób swobodne przejście turystom i mieszkańcom Sopotu.
bm
Opinie (256) ponad 10 zablokowanych
-
2008-06-08 13:47
HURRA!
BRAVO SOPOT!
- 0 0
-
2008-06-08 14:13
Ha HA HA!!!
Tyrystyczne nmiasto..kurort...a autokary z turystami nie przejdą...
- 0 0
-
2008-06-08 14:19
żenada
czytam te opinie gawiedzi i jedynie co przychodzi mi na myśl to ... żenada
1. tunel ma STANDARYZOWANE (wymiary 7m szerokosci)!!
2. ze względu na poziom wody nie mógł być głębszy - to i tak jest majstersztyk jeżeli chodzi o inżynierie !- 0 0
-
2008-06-08 14:23
i tak się "kręci lody" (2)
policzmy: 14 miesięcy x 10 robotników (tyle pracowało zwykle jednocześnie) x 3000 zł brutto z ZUS-em pracodawcy = 120 tys. EUR
sprzęt: amortyzacja narzut = 100 tys. EUR
materiały: nie wiem, ale nie sądzę, że więcej jak 500 tys. EUR (tam jest sam beton, stal i asfalt)
Razem: 720 tys. EUR. Ukręcone lody: prawie 4 mln. EUR. "By żyło się lepiej"! Pozdrawiam- 0 0
-
2008-06-08 16:29
i tak sie robi... wyborcow pisu. zero pojecia o temacie, ale swiete przeswiadczenie ze ktos nakrasc musial.
- 0 0
-
2008-06-14 13:59
za te twoje madre wyliczenia to projektu tego tunelu nie dostaniesz, tam masz wodnisty teren; wynajem koparki na dobe kosztuje ok 250 pln za mtg wiec prosze cie specjalisto od kosztorysow budowlanych od 7 bolesci nie wypowiadaj sie na tematy o ktorych nei amsz pojecia
- 0 0
-
2008-06-08 14:30
sopot zakorkowany
na kościuszki wariaci jeżdzą na zakazie i parkują wszędzie , grunwaldzka jeden duży parking, chopena zawalona BRAWO niech żyje piękny kurort. dramat
- 0 0
-
2008-06-08 14:44
rok...? :(
Witam, mieszkam w Sopocie. Często odwiedzam to miejsce na rowerze.
Obiektywnie:
1. Organizacja pracy:
Budowa TUNELU trwała rok - przez pierwsze dwa miesiące powstał tunel, przez kolejne 9 miesięcy nie działo się nic. Przez ostatni miesiąc dokończyli tunel (asfalt, oświetlenie duperelki). :)
2. Nie ma co tak chwalić, kasa i tak pochodziła z prywatnej kieski - a nie miasta.
Refleksje: Dlaczego przez 9 miesięcy nie działo się nic w budowie tunelu i drogi? Bo nie musiało! Przetarg zakładał jasno: budowa ma trwać maksimum 1 rok. I DOKŁADNIE tyle trwała. Za taki stan rzeczy winne są przepisy które nie zachęcają do szybkiego ukończenia robót. Proste.- 0 0
-
2008-06-08 15:32
rurka dla chomików
A przy okazji nie można było 4,5m. Byłby święty spokój dla większości pojazdów. A tak co? przyjedzie trochę większy autobus np. z niemiaszkami na wypoczynek i kędy dojadą ? PUPA
- 0 0
-
2008-06-08 16:23
hehehhe (1)
ale szopka była, i Karnowski w papamobilu na przedzie:D
- 0 0
-
2008-06-08 16:53
a mógłbyś napisać wiecej o tej fe...cie?;),wybrałem futbol i Kubice:),a wiadomo,ze na rzetelność dziennikarską nie ma tu co
liczyć:( czy nasz gallux POdtrzymywał monstrancje"bursztynowej komnaty"?;)Jego Wysokości Prezydenta ...
kraciatego łatwo POznać i ciekaw jestem jak nadworny błazen karnola się zaprezentował?;)
może wskrzesił ducha Parasolnika?;)
POzdrawiam:D- 0 0
-
2008-06-08 18:08
I KOLEJNY SUKCES GDANSKA
SANTANDER BANK OTWIERA WIELKIE CECTRUK KSIEGOWE W GANSKU!
- 0 0
-
2008-06-08 18:08
no wkońcu ! myślałem, że to ponad ich siły. Tyle miesięcy na głupi tunel. (1)
ale największe autobusy wycieczkowe nie przejadą ! Obserwowałem w piątek akcję wykonawców i p-pożarników sprawdzających czy przejedzie straż pożarna i wyglądało to na zupełny chaos.Tak jakby najpierw budowali, a potem zastanawiali się czy coś pod tym przejedzie. Bez przedprojektowych symulacji. No ale w końcu jadą :)
- 0 0
-
2008-06-08 20:16
sami malkontenci
1. Taki przejazd autobusu, to nie próba, tylko pokaz dla niedowiarków. Jakie pojazdy zmieszczą się, a jakie nie wiadomo było już od wczesnych faz projektowania.
2 Tunel nie mógł być wyższy w świetle, ponieważ wydłużyłoby to długości pochylń, czyli odcięło od ruchu ulice Ogrodową z jednej strony i Morską z drugiej.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.