- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (39 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (278 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Turkish Airlines chce latać do Gdańska, ale nie może
Jedna z najszybciej rozwijających się linii lotniczych świata - Turkish Airlines - chciałaby uruchomić regularne kursy ze Stambułu do Gdańska. Wymaga to jednak zmiany umowy między Polską a Turcją sprzed 56 lat. LOT wykorzystuje jej archaiczne zapisy, by bronić swojej pozycji na rynku.
Narodowe tureckie linie lotnicze przewiozły w 2022 roku 71,8 mln pasażerów. Udział Turkish Airlines w światowym rynku wynosi 2,7 proc. Dla porównania American Airlines - największy na świecie przewoźnik lotniczy - ma 4,9 proc. rynku.
Nowy przewoźnik przyciągnie nowych inwestorów
Jak ustaliliśmy, Turkish Airlines jest zainteresowane lotami z Gdańska, ale okazuje się, że to nie wystarczy.
- Linie Turkish Airlines są gotowe latać do Gdańska, a my chcemy je przyjąć z otwartymi ramionami, ale nie mogą, bo blokuje to bilateralna umowa o komunikacji lotniczej pomiędzy Polską i Turcją zawarta w... 1967 roku - łapie się za głowę Tomasz Kloskowski, prezes portu lotniczego w Gdańsku. - Turcy deklarują też chęć inwestowania w naszym regionie, bo uruchomienie takiego połączenia ożywiłoby nie tylko turystykę, i to w obie strony, ale również gospodarkę.
Zapisy w umowie sprzed 56 lat nie uległy od tamtej pory żadnym zmianom, więc przedstawiciele polskiego przewoźnika twardo się ich trzymają.
Zamieszanie z wyborem drugiego polskiego miasta
- Umowa z 1967 r. przewiduje, że przewoźnik z Turcji będzie latał z dowolnego miejsca w Turcji do dwóch portów z Polski, przy czym jednym jest Warszawa, a drugie lotnisko dowolnie wybrane przez przewoźnika [obecnie są to podkrakowskie Balice - przyp. red.]. W przypadku LOT-u możemy zaś latać z dowolnego miejsca w Polsce, ale symetrycznie, na określone w umowie lotniska, czyli do Stambułu i Ankary - mówił kilka miesięcy temu Michał Fijoł, członek zarządu ds. handlowych LOT.
Wówczas sprawa dotyczyła drugiego lotniska w Polsce, które przyjmie Turkish Airlines. Przez wiele miesięcy wydawało się, że będą to Katowice Pyrzowice i nawet ruszyła już sprzedaż biletów.
Dokonał się jednak nagły zwrot akcji i w ostatniej chwili wybór padł na podkrakowskie Balice, gdzie 1 maja 2023 roku wylądował pierwszy samolot Turkish Airlines.
Umowy bilateralne to narzędzie regulowania rynku dla wielu przewoźników
Eksperci przyznają, że LOT wykorzystuje wspomnianą umowę do obrony swojej pozycji na rynku polskim. I nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Podobną strategię stosuje wiele linii lotniczych, a Turkish Airlines do niedawna był jedną z nich.
Dopiero dynamiczny rozwój tureckiej linii sprawił, że jej władze zliberalizowały podejście do takich umów.
Z drugiej strony to przedstawiciele LOT-u narzekali niedawno, że stare umowy bilateralne ograniczają rozwój polskiemu przewoźnikowi.
O komentarz do tej sytuacji poprosiliśmy rzecznika LOT-u we wtorek, 5 grudnia. Do momentu publikacji tego artykułu nie udzielił nam jednak odpowiedzi.
Lot również mógłby otworzyć połączenie Gdańsk - Stambuł
Prezes portu lotniczego w Gdańsku Tomasz Kloskowski przekonuje, że jego starania o kolejnego światowego gracza mają na celu jedynie dobro podróżnych, którzy zyskają nowe możliwości latania ze stolicy Turcji po niemal całej Azji.
- Nie jest to działanie wymierzone przeciwko Polskim Liniom Lotniczym, bowiem nic nie stoi na przeszkodzie, by LOT również zaoferował połączenie Gdańsk - Stambuł i to pasażerowie zdecydują, czyją ofertę wybiorą - kwituje Tomasz Kloskowski.
W tej sprawie doszło już nawet do spotkania z ambasadorem Turcji w Polsce. W planach są dalsze działania na rzecz zmiany starej, polsko-tureckiej umowy i otwarcia kolejnych polskich miast na samoloty tureckiego przewoźnika.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-12-07 12:16
Przypominam, że Węgrzy nie posiadają narodowego przewoźnika, mają prywatny WIZZ (39)
I jak wiadomo bardzo dobrze na tym wychodzą...
- 162 70
-
2023-12-09 16:06
Wegry.
Nie bredz.
- 0 0
-
2023-12-08 17:45
Ciekawe
A skąd masz takie informacje?
- 0 1
-
2023-12-07 23:05
Ktoś tu gra na rzecz prywaciarzy ostrzących kły na tego przewoźnika. Przypadek? Nie sądzę.
- 0 1
-
2023-12-07 17:15
Jest jeszcze lotnisko PO w Berlinie (1)
- 5 13
-
2023-12-07 17:58
ale nie latają już do lotniska PiS w Moskwie, więc żadna atrakcja
- 12 6
-
2023-12-07 14:55
Przypominam POKemon ze Niemcy maja własnego przewoźnika narodowego jak Francja I inne z UE i dobrze na tym wychodzą (6)
- 10 11
-
2023-12-07 15:06
te PISowiec (5)
dane z 2022 cała Polska
Najwięcej pasażerów przewieźli w tym czasie: Ryanair: 13,3 mln pasażerów, pll lot: 9,3 mln osób, Wizz Air: 7,6 mln podróżnych
Gdańsk
Ryan 41%
Wizz 39%
LOT 5%- 15 8
-
2023-12-07 15:45
co PISowiec fakty nie pasują to minusujesz?
jacy wy jesteście żałośni
- 13 5
-
2023-12-07 15:44
masz obsesję na punkcie PISu? (3)
czy każdy, kto ma inne zdanie niż ty to pisowiec? żałosna ofiara mediów.
- 17 22
-
2023-12-07 17:18
To POkraka w kufajce. Taki stan umysłu sekty szwabskiej
- 3 12
-
2023-12-07 15:48
jesteś PISowskim przygłupem, czy nie potrafisz czytać ze zrozumieniem? (1)
odpowiadam twojemu tępemu i chamskiemu koledze (Przypominam POKemon ze)
- 13 11
-
2023-12-07 17:19
My też cie kochamy gumiaku z PO
- 7 7
-
2023-12-07 14:22
Dyskusyjna teza (5)
Wizz praktycznie lata tylko po europie więc Węgrzy jak chcą polecieć do Azji czy Ameryki muszą skorzystać z przewoźników innych krajów
- 12 6
-
2023-12-07 14:25
WIZZ lata do Dubaju z Katowic czy Krakowa (4)
tak ze wiesz... poza tym Stambuł jest w Europie (przynajmniej w połowie), Ankara jest w Azji
- 15 4
-
2023-12-08 06:43
fakt dla wizz są wyjątki ale (1)
wizz jakto tania linia lotnicza nie sprzedaje biletów łączonyh (z przesiadkami) i w połączeniu z innymi przewoźnikami (code share). A ja wybierając się w podróż nie chcę jechać/lecieć akurat tam dokąd ktoś sobie wymyślił, że otworzy jeden odcinek tylko w moje zaplanowane miejsce. Turkish po przesiadce w Stambule daje na prawdę sporo.
- 1 0
-
2023-12-09 17:11
code sharing istnieje tylko w danej grupie przewoźników
a nie między wszystkimi
Co za tym, skoro to jedna grupa, to nie ma specjalnej konkurencji na poszczególnych kierunkach i między innymi także dlatego utrzymuja wysokie ceny- 0 0
-
2023-12-07 19:22
Węgierski Malev latał kiedyś do Nowego Jorku, Toronto, Pekinu, Shanghaju i Bangkogu (1)
także wiesz...
- 3 1
-
2023-12-08 09:23
To prawda też leciałem kiedyś do Włoch przez Budapeszt, ale co to ma wspólnego z Polakami?
WIZZ obsługuje znacząca część polskiego rynku lotniczego, MOL nigdy takiego udziału nie miał.
To że LOT lata do Korei z Wrocławia, dla mnie też ma małe znaczenie, bo ja jak większość Polaków tam nie latam, ale za to WIZZ oferuje w Gdańsku prawie połowę wszystkich połączeń, gdy tymczasem LOT ledwie 5%- 1 0
-
2023-12-07 13:21
(5)
Jak konkretnie dobrze na tym wychodzą?
- 12 3
-
2023-12-07 15:43
w normalnym kraju firmy zarabiają, więc dobrze na tym wychodzą wszyscy w tym sensie, że płaca podatki (2)
a pasażerowie mają liczne połączenia lotnicze
w wolsce PIS dobrze wychodzą tylko partyjni wysłannicy na stołkach w takich firmach jak LOT- 16 9
-
2023-12-07 20:50
W Polsce opinie piszemy w j. polskim TROLU (1)
- 2 5
-
2023-12-07 23:25
Troll to nie jest polskie słowo...
- 2 0
-
2023-12-07 14:08
a co, nie słyszałeś o WIZZ? (1)
Wiesz ile procent podróżnych w Gdańsku korzysta z tego przewoźnika?
To się dowiedz...- 16 6
-
2023-12-07 20:49
Faktycznie, nie wiesz ile ?
No tyle ...
- 0 1
-
2023-12-07 13:18
(11)
Tak, a my mamy przecież Lufthansę
- 38 25
-
2023-12-07 20:47
Haha dokładnie
Szkoda, że mało kto zrozumiał Twoją aluzję :)
- 3 0
-
2023-12-07 16:09
Wy macie Radom i super połączenia (9)
- 23 10
-
2023-12-07 17:16
PO 13 grudnia może już LOTu nie być. (8)
Psychopata nadchodzi
- 23 40
-
2023-12-07 23:23
A co? Sprzeda za półdarmo Arabom i Węgrom jak PiS sprzedał Lotos?
- 5 4
-
2023-12-07 20:50
nie
afiszuj sie
- 2 0
-
2023-12-07 20:48
PO co LOT jak u sąsiada jest dużo dużych lotnisk (2)
Rozwinięta kolej i szerokie drogi.
Nam jest rozwój nie potrzebny, trzeba wspomóc sąsiada (według nadchodzącej nowej starej władzy).- 10 9
-
2023-12-07 23:24
Wg odchodzącej trzeba wspomóc Arabów i Putina przez MoL (1)
- 7 4
-
2023-12-08 08:59
pierwszą rzeczą, która robi nowa władza to przywrócenie emerytur ubekom, które to PIS im oddebrał. Znamienne co?
- 2 2
-
2023-12-07 17:27
Błazen nr 2 już kabaret odstawia w Sejmie (2)
- 10 7
-
2023-12-07 23:24
Morawiecki nie jest nr 2, jest nr 5. (1)
- 5 0
-
2023-12-08 09:27
za parę dni to będzie 5 woda po kisielu
- 0 0
-
2023-12-07 13:10
Który płaci odpowiednią daninę Orbanowi (2)
I mimo to też dobrze na tym wychodzi.
- 19 13
-
2023-12-07 17:16
Czas na CPK (1)
- 21 21
-
2023-12-08 11:41
Czas na pole dla baranów w Baranowie
Ile Horała ci płaci?
- 1 2
-
2023-12-07 12:14
Lot jak PKP Państwo w państwie (26)
Poczta Polska, PKP czy lot wykorzystują pozycję ale wszystko do czasu. Konkurencja nie śpi. Sedno sprawy z artykułu: "Wymaga to jednak zmiany umowy między Polską a Turcją sprzed 56 lat. LOT wykorzystuje jej archaiczne zapisy, by bronić swojej pozycji na rynku."
- 125 65
-
2023-12-07 17:20
Kolporter jest niemiecki (1)
Mają sporo już nieruchomości niemieckich w Polsce. Synek tego szwaba był i liczył.
- 2 2
-
2023-12-07 23:32
Sporo - więcej niż żona Pinokia i syn Obajtka?
- 1 2
-
2023-12-07 15:59
no okej, tylko z drugiej strony strona turecka mogła wcześniej pomyśleć o zmianie umowy (1)
taka stara umowa to oczywiście d**ilizm, ale każda ze stron nic do tej pory nie zrobiła w tym kierunku
- 2 1
-
2023-12-07 17:22
Nie bać PO!
8 gwiazdek
- 2 1
-
2023-12-07 14:56
Gdyby głupota mogła latac tez unosił bys sie w powietrzu
- 0 2
-
2023-12-07 12:35
(20)
Ogólnie powinniśmy stawiać na nasze przedsiębiorstwa - lot, pkp, orlen, Azoty, polskie firmy samochodowe (?), stocznie abyśmy nie byli dojeni z kasy przez zachód ale nie ma komu dobrze zarządzać. Pierwsze lepsze zdjęcie z czasów PRL w polskich miastach pokazuje, że mieliśmy na ulicach tylko polską produkcję, i to było złe, to trzeba było zniszczyć, sprywatyzować czyli oddać za bezcen obcym. Teraz gdzie się nie obejrzysz sama obca produkcja.
- 25 16
-
2023-12-07 18:15
Mieliśmy też brak papieru toaletowego, puste polskie sklepy i ocet na półkach w sklepie monopolowym. Sam kupiłem bombki choinkowe w sklepie rybnym na Starowiejskiej w Gdyni bo w papierniczym ich nie było.
- 1 1
-
2023-12-07 14:44
Nie ośmieszaj się tym co piszesz i tym pluciem na Zachód.
Część produkcji w PRL to produkcja wielu rzeczy na zachodnich licencjach. A obecnie nie brakuje w kraju w ogóle jakichkolwoek producentów?
Poza tym ludzie mają ochotę kupować rzeczy zagraniczne, gdzie ich polską produkcją nie zastąpisz, np. elektronikę.- 4 4
-
2023-12-07 13:09
Nasze??? W sensie państwowe, obsadzone rodzinami na swoim z pis? (2)
Żeby działały jak poczta polska???
Dziękuje bardzo.- 12 12
-
2023-12-07 19:12
3 znaki zapytania świadczą o chorobie psychicznej (1)
- 1 2
-
2023-12-07 23:31
Brak kropki na końcu zdania świadczą, że piszesz z Petersburga na leczenie mocodawców Jarka.
- 3 1
-
2023-12-07 12:38
Jakie nasze? (14)
Jak już to państwowe. A przede wszystkim niewydolne i nieefektywne. W Niemczech Deutsche Post może być prywatne, tak samo jak Lufthansa, a DB Fernverkehr, czyli odpowiednik PKP Intercity, jest spółką komercyjną. A w Polsce wszystko musi być państwowe i jednocześnie silnie nieefektywne. Do czterech liter z takim "wspieraniem polskiego przemysłu".
- 24 17
-
2023-12-10 01:44
a lufthansa jest efektywna?
cos ci sie chyba pomylilo...
- 0 1
-
2023-12-07 13:14
Zasadnicza różnica. (6)
W Niemczech prywatne to na 100% niemieckie, u nas prywatne, to na 100% nie polskie.
- 23 4
-
2023-12-07 14:40
Polecam rzucić okiem na akcjonariat Orlenu. (5)
49% w polskich rękach, reszta to zagraniczne fundusze emerytalne.
- 8 6
-
2023-12-07 21:06
Niestety ale to prawda, można sobie sprawdzić w necie.
- 1 0
-
2023-12-07 17:22
Czas karabin dziadka po 13 grudnia odkopać z ogrodu (3)
- 4 1
-
2023-12-07 17:56
ale wieczorem, przecież śpimy do południa jak nasz mały "marszałek" (2)
- 6 4
-
2023-12-07 19:11
Jak masz czyste sumienie to śpisz długo i spokojnie (1)
Jak jesteś złodziej i oszust to raczej krótko
- 1 1
-
2023-12-07 23:30
Jak wiesz że z rąk komunistycznej bezpieki nic ci nie grozi to 13 grudnia śpisz do południa...
- 4 0
-
2023-12-07 13:07
przestańmy (5)
podawac jako pozytywny przykład Niemcy - to raczej państwo obciachu i zacofania - poczytaj o remontach dróg wiecznych czy o problemach z dostarczeniem ludziom internetu tam
- 19 7
-
2023-12-07 23:28
Są zacofani o jakieś 30 lat do przodu ..
- 1 1
-
2023-12-07 14:45
Nie ośmieszaj i nie szukaj tu frajerów na wieczne plucie na Niemcy. Przynudzasz prawicową poprawnością polityczną, (2)
że wszystko co niemieckie to be.
- 7 11
-
2023-12-08 11:39
ale jak chodzi o 500+ czy zamykanie sklepów w niedziele, to każdy PISowiec jest bardzo proniemiecki
- 0 1
-
2023-12-07 16:11
Niemieckie auta i pisrząd lubi
- 5 2
-
2023-12-07 14:21
A tu to jakoś lepiej?
Idź sobie załatw światłowód do nowego domu...
- 7 8
-
2023-12-07 12:04
To by była świetna sprawa, bo TA lata dalej na cały świat (36)
Więc z Gdańska byłby dużo łatwiejszy wylot we wszystkie strony. Póki co można głównie przez Niemcy.
- 277 33
-
2023-12-08 10:39
A może Radom
Zamiast Gdańska może Radom,w końcu bliżej centrum kraju
- 1 1
-
2023-12-08 04:09
Wystarczy że na caly świat wożą obywateli RUS
- 0 0
-
2023-12-07 18:38
LOT nie istnieje na lotnisku w Gdańsku. (1)
Latają tylko do Warszawy a pociągiem jest wygodniej. Do niczego nie jest nam potrzebny. Loty bezpośrednie do Gdańska to więcej inwestycji w mieście. CPK nic nam nie da, zmarnowane pieniądze na mrzonkę prawicowych nieuków.
- 9 2
-
2023-12-08 11:37
istnieje w postaci 5% :O)
jak słabe piwo
- 0 0
-
2023-12-07 16:20
można tez przez CPH i AMS
- 3 0
-
2023-12-07 12:20
Tylko bilet na taki turkisz arlejns pewnie będzie kosztował 700 zł + (2)
a łizery i rajanery po 50-100 zł latają, więc raczej przeciętny obywatel nie będzie korzystał
- 2 22
-
2023-12-07 12:34
Akurat tureckie linie mają dobre ceny jak na dużych przewoźników
- 19 2
-
2023-12-07 12:23
Tanio to psy jedzą. Już ty się o chętnych na te loty nie bój...
- 18 3
-
2023-12-07 12:16
Drobna korekta... (2)
Kod IATA Turkish Airlines, to TK, a nie TA.
W pozostałym zakresie popieram w 100%.- 11 3
-
2023-12-07 12:24
Właśnie jestem po tureckiej kolacji i teraz mnie aż rozrywa. (1)
Nie mam pojęcia, jak ja to spuszczę?...
- 4 8
-
2023-12-07 21:49
Szybka dwójka zamknie temat, habibi
- 1 0
-
2023-12-07 12:14
(24)
Dlatego właśnie potrzebny jest CPK - żeby duże linie nam nie rozjechały rynku.
- 40 76
-
2023-12-07 12:43
(15)
tak, ważne, żeby LOT miał monopol na rynku a klient bulił dużo więcej niż cudzoziemcy, jesteś niezbyt dobrze ogarnięty
- 16 11
-
2023-12-08 03:27
Weź kredyt, leć do Berlina.
- 0 3
-
2023-12-07 13:23
(13)
Bo LOT odprowadzi podatki w Polsce, a z nich będziesz mógł finansować kolejne korzyści dla siebie w kraju. Poza tym nie przesadzajmy z tymi cenami biletów wszędzie jest podobna stawka. Paliwo kosztuje do samolotów tyle samo, opłaty lotnicze te same, leasing samolotów ten sam, obsługi samolotu tyle samo ludzi zarabiających podobne pieniądze :)
- 12 19
-
2023-12-07 22:19
mam to gdzieś
chcę latać tanio i wygodnie, nie nabijać kasy Państwa i kieszeni tłustych kotów pasących się na państwowych monopolach
- 3 1
-
2023-12-07 14:17
Pomijając, że zachodnie linie mają wyższe koszty pracy, wyższe koszty ogólne itd, to finalnie ceny biletów w Lufthansie są z reguły niższe niż LOT. Na niekorzyść LOT działa także ich poziom obsługi klienta. Dlatego gdzie mogę, wybieram zagraniczną linię
- 11 4
-
2023-12-07 13:45
Kolibki
Chyba kupisz!? Ryanair i Wizzair są 2-5x razy tańsze
- 3 1
-
2023-12-07 13:37
A jakie dotacje otrzymuje LOT od państwa? (2)
- 9 4
-
2023-12-07 17:23
Mniej niż wasz szwab od Siemensa (1)
- 4 4
-
2023-12-07 23:35
I mniej niż Rydzyk od PiSu.
- 0 1
-
2023-12-07 13:36
Konkurencja _zawsze_ powoduje obniżenie cen. (6)
Nie wiem skąd twoje przekonanie, że tak nie jest.
- 14 6
-
2023-12-07 14:59
lol (5)
Oczywiście. Szczególnie jest to widoczne w handlu. Vide tzw. konkurencja lidl vs. biedronka:)
- 10 6
-
2023-12-07 23:34
Konkurencja Lotos v Orlen.... a nie, czekaj Lotos w łapach Arbów i Węgrów a w Orlenie Polskaa niecałe 50% (1)
- 2 1
-
2023-12-08 03:28
buahahaha i po co się odzywałeś żeby ujawnić jaki jesteś ciemny ludek hahahaha
- 0 0
-
2023-12-07 15:10
gdyby nie Lidl czy po części Biedra, to przepłacalibyśmy w kościelnej Żabce 10x (2)
- 8 8
-
2023-12-07 18:09
(1)
Przestań bredzić! Żabka to nie ta kategoria sklepów.
- 4 2
-
2023-12-08 11:35
faktycznie nie ta kategoria - to kategoria kościelno-narodowa
a Lidl est niemiecki, tymczasem Biedra jest portugalska
- 0 0
-
2023-12-07 12:19
(7)
tobie potrzebne aparatczyku horała żebyś mógł doić za pilnowanie łąki
- 38 38
-
2023-12-07 12:47
(6)
Piszesz, ptysiu, partyjne przekazy w miejscu poświęconym stricte zdarzeniom gospodarczym. Kolega ma rację. Turcy mają hub, Niemcy mają hub, Holendrzy mają hub. Tylko my mamy lotniska regionalne, z których możemy jedynie liczyć na dolot do ww. hubów. Ogarnij się w końcu, bo polityczne cwaniakowanie w tym przypadku nie ma ekonomicznego uzasadnienia.
- 35 15
-
2023-12-07 14:23
Tak, kiedyś była moda na huby i potężne samoloty latające między nimi. (4)
Te czasy minęły, ani 747, ani a380 nie są już produkowane, bo nikt nie chce ich kupować.
Czemu mamy ślepo powielać błędy sąsiadów?- 18 11
-
2023-12-07 14:58
(3)
Błędy?! Sprawdź lotniska w Stambule, Monachium, Frankfurcie, Amsterdamie, Paryżu, czy Londynie! To są błędy???!!!
- 15 3
-
2023-12-07 17:15
Popatrz biedaku na Berlin Brandenburg (2)
Po wielu nieudolnych próbach otwarty zamiast w 2011 to w 2020 roku
Miał przejąć ruch po Frankfurcie i Monachium - i co? Nic
Po obu terminalach hula wiatr i wyłącznie low-costy
a tak PiS siał panikę że po co CPK skoro jest Berlin- 12 10
-
2023-12-07 18:10
Człowieku, co ty za bzdety wypisujesz?! Sprawdź, ile Niemcy mają hubów i zapytaj sam siebie, po co był im kolejny w tak małym państwie?
- 5 1
-
2023-12-07 17:43
Bo ten pis to eielki prymityw
- 2 2
-
2023-12-07 13:20
CPK
Słuszne spostrzeżenie. Nie wiem czemu takie projekty nie mogą być między partyjne. Niech sobie nowy rząd sprawdzi co stary miał w papierach zapisane i jak chce to niech to usprawni. Ludzie to myślą że taki Tusk czy Kaczyński to patrzą w te papiery i sami decyduja o przepustowości takiego lotniska czy kolei duzych prędkości, sami czytaja
Słuszne spostrzeżenie. Nie wiem czemu takie projekty nie mogą być między partyjne. Niech sobie nowy rząd sprawdzi co stary miał w papierach zapisane i jak chce to niech to usprawni. Ludzie to myślą że taki Tusk czy Kaczyński to patrzą w te papiery i sami decyduja o przepustowości takiego lotniska czy kolei duzych prędkości, sami czytaja opracowania, sami analizują, sami wytyczaja trasy itp. Nad takimi projektami siedzi sztab ludzi niezwiązanych politycznie, są to inzynierowie wykształceni, pracujący na codzień w swoich branżach, na światowych standardach. ale nie ! po co im zaufać lepiej wyjdzie jeden polityk z drugim i oni Ci powiedzą jak to ma być bo im się tak wydaje.
- 16 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.