• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ubyło pasażerów podróżujących SKM

Maciej Naskręt
2 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
SKM-ka wciąż plasuje się na czwartym miejscu wśród kolejowych przewoźników pod względem liczby pasażerów. SKM-ka wciąż plasuje się na czwartym miejscu wśród kolejowych przewoźników pod względem liczby pasażerów.

W 2018 roku Szybka Kolej Miejska przewiozła 42 mln 218 tys. pasażerów, czyli o 84 tys. mniej niż rok wcześniej. To pierwszy spadek liczby podróżnych od kilku lat. Zdaniem władz SKM ma to związek z oddaniem części połączeń na liniach PKM.



Jak często podróżujesz SKM-ką?

Koniec stycznia to standardowo na kolei czas podsumowań minionego roku. Przewoźnicy przesyłają do Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie szczegółowe wyniki dotyczące liczby pasażerów i przejechanych kilometrów. Urzędnicy na podstawie zebranych danych przygotowują opracowanie statystyczne.

Jak zatem wypada w nim nasza lokalna SKM-ka?

- W 2018 r. przewieźliśmy 42 mln 218 tys. pasażerów, co pozwoliło nam na utrzymanie pozycji czwartego największego przewoźnika pasażerskiego w Polsce. Przed nami są tylko Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie i PKP Intercity, a trzeba pamiętać, że jesteśmy przewoźnikiem aglomeracyjnym, który świadczy usługi tylko na obszarze części jednego województwa - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM.
Ten wynik oznacza, że spółka przewiozła o 84 tys. mniej pasażerów niż w 2017 roku (42 302 tys.).

- Uznajemy to i tak za dobry wynik zważywszy, że od grudnia 2017 r. przestaliśmy obsługiwać połączenia na odcinku Lębork - Słupsk, a w grudniu 2018 r., na życzenie organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, oddaliśmy spółce Przewozy Regionalne ok. 30 proc. połączeń na liniach PKM - podkreśla Złotoś.

4-milionowy pasażer w pociągu PKM



Pasażerowie w SKM-ce w ostatnich latach. Pasażerowie w SKM-ce w ostatnich latach.

Kolej w kraju pobiła rekord sprzed 16 lat



Wyniki przewozowe za 2018 r. wskazują na ciągle rosnące zainteresowanie transportem kolejowym. Pierwszy raz od 16 lat przewieziono powyżej 310 mln pasażerów.

Z danych przekazywanych przez przewoźników pasażerskich wynika, że w 2018 r. przewieziono łącznie 310,3 mln pasażerów. Oznacza to, że ich liczba zwiększyła się o 6,7 mln w stosunku do 2017 r.

W 2018 r. najwięcej pasażerów skorzystało z usług Przewozów Regionalnych, realizujących usługi pod marką PolRegio - 81,2 mln osób. Drugie pod tym względem były Koleje Mazowieckie z wynikiem 59,7 mln podróżnych, a kolejnym największym przewoźnikiem PKP Intercity, które przewiozło 46,1 mln pasażerów.

Opinie (422) 8 zablokowanych

  • Wio (1)

    a kto by chciał jeździć takimi rzęchami

    • 16 3

    • wielbiciele adrenaliny :)

      • 2 0

  • Tą całą rewitalizacje należało zacząć 10 lat wczesniej, teraz już co raz wiecej luda nie potrzebuje korzystać z PKP. Można też rzec, że ta modernizacja linii i taboru odbywa się, jak już większosć "przejechała" i zostali ci, co muszą!

    • 14 3

  • Trudno się dziwić jak w kolejce można być zabitym przez jakiegoś patusa

    • 20 5

  • Problemem są stare kilkudziesieciletnie składy (3)

    Czy to że nie chcą skracać czasów przejazdu.

    • 24 5

    • (2)

      O czym Ty piszesz. Sa dwa składy z Vmax 160 km/h i jak maja ja osiągnąć gdy max prędkość na linii SKM to 70 km/h. Jak Ty sobie wyobrażasz rozpodzic sie do 160 przy odległości pomiedzy przystankami 2 km. Pomysł troche.

      • 7 3

      • kto kupił pociągi na 160km/h na trasę do 70km/h??? oddajcie je Polregio
        Ale niegospodarnosc

        • 4 4

      • Pasażer

        W kolejkach miejskich nie liczy się v max. Liczy się przyspieszenie. Właśnie ze względu na odległości między przystankami. O przyzwoitych parametrach wymiany pasażerów na peronach nie wspominam. Stara kolej SKM złożona z taboru berlińskiej S-Bahn miała v-max 80 km/h i dojeżdżała z Gdańska do Gdyni w czasie poniżej 45 minut.

        • 10 0

  • Cena biletu (4)

    na trasie Gdańsk-Wrzeszcz - Gdynia Główna wg taryfy normalnej:
    SKM - 5,50 zł,
    Polregio - 4 zł

    • 24 5

    • Ooo,

      pojawiła się łapka w dół, pewnie komentarze czytał ktoś z PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. i go to porównanie mocno zabolało ;)

      • 5 3

    • (1)

      Ale Polregio to wiesz...składy blisko 100 letnie

      • 4 5

      • Polregio ma same stare enki te nowe ostali od marszałka

        • 2 1

    • Za te ciągle opóźnienia powinno być za darmo

      • 1 0

  • Wynika z tego że trzeba rewitalizować i odbudowywać linie kolejowe

    Aby SKM jeździło znacznie więcej pasażerów należy wyremontować większość linii kolejowych w woj pomorskim. Wejherowo - Choczewo - Lębork, Pruszcz Gd - Lębork, Kościerzyna - Bytów - Słupsk. Potem należy odbudować linie Kościerzyna - Pszczółki(duży potencjał zmarnowany tylko po to aby wybudować DDR). To da szanse na lepszą komunikacje i wybór między autem a pociągiem. Niestety tutaj ładuje się kasę w drogi szybkiego ruchu(dzięki temu są korki w miastach) a gdzieś na szarym końcu myślimy o transporcie kolejowym. Czemu Trasa Kaszubska jest ważniejsza niż linia kolejowa Gdynia Chylonia - Gdynia Port Oksywie?

    • 24 3

  • Tragedia (1)

    Obawiam się że będą cięcia połączeń w SKM już co pół roku w weekendy w kwietniu maju i w październiku SKM-ki kursują co 30 minut zamiast co 10 15 minut i w ogóle nie są zsynchronizowane z rzadko kursującymi PKMkami które jeżdżą tylko do Wrzeszcza a nie do Gdańska Głównego jak tak dalej pójdzie to SKMki w weekendy będą kursowały co godzinę. Życzę władzom aby zabrali ludziom samochody ograniczył częstotliwość kursowania autobusów tramwajów i pociągów, polikwidowali dużą ilość bezpośrednich połączeń a najlepiej jeszcze aby podnieśli ceny biletów i wtedy Ciekawe jak mieszkańcy miasta poradzą. Życzę władzom powodzenia jak tacy (nie)mądrzy są

    • 23 1

    • To co piszesz to jest wlasnie tragedia. Same głupoty.

      • 2 1

  • moja opinia (3)

    SKM jeździ tylko margines, uczniowie, starcy i nieudacznicy.
    Wiem, bo sam nim jestem.

    • 23 21

    • 40% (1)

      Kiedyś jeździło nią codziennie blisko 40% mieszkańców aglomeracji. Odnoszę wrażenie, że obecny operator na naszych oczach marnuje złoty biznes.

      • 6 1

      • więcej dostaje w kieszeń
        od firm samochodowych i orlenu

        • 1 0

    • nie jesteś sam

      • 1 0

  • skm nie zależy na pasazerach dowód likwidacja biletów kwartalnych (2)

    • 19 4

    • Jakie bilety i za ile mają być ustala marszałek. Jemu podziękuj , że zajumał kwartalne.

      • 3 2

    • mają wrócić w cenie = 3*pojedynczy - 6zl

      • 2 1

  • dla mnie z powodu cen biletu (1)

    sama zrezygnowałam bo jest za drogo teraz

    • 14 3

    • Autem o wiele drozej

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane