• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ubyło pasażerów podróżujących SKM

Maciej Naskręt
2 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
SKM-ka wciąż plasuje się na czwartym miejscu wśród kolejowych przewoźników pod względem liczby pasażerów. SKM-ka wciąż plasuje się na czwartym miejscu wśród kolejowych przewoźników pod względem liczby pasażerów.

W 2018 roku Szybka Kolej Miejska przewiozła 42 mln 218 tys. pasażerów, czyli o 84 tys. mniej niż rok wcześniej. To pierwszy spadek liczby podróżnych od kilku lat. Zdaniem władz SKM ma to związek z oddaniem części połączeń na liniach PKM.



Jak często podróżujesz SKM-ką?

Koniec stycznia to standardowo na kolei czas podsumowań minionego roku. Przewoźnicy przesyłają do Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie szczegółowe wyniki dotyczące liczby pasażerów i przejechanych kilometrów. Urzędnicy na podstawie zebranych danych przygotowują opracowanie statystyczne.

Jak zatem wypada w nim nasza lokalna SKM-ka?

- W 2018 r. przewieźliśmy 42 mln 218 tys. pasażerów, co pozwoliło nam na utrzymanie pozycji czwartego największego przewoźnika pasażerskiego w Polsce. Przed nami są tylko Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie i PKP Intercity, a trzeba pamiętać, że jesteśmy przewoźnikiem aglomeracyjnym, który świadczy usługi tylko na obszarze części jednego województwa - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM.
Ten wynik oznacza, że spółka przewiozła o 84 tys. mniej pasażerów niż w 2017 roku (42 302 tys.).

- Uznajemy to i tak za dobry wynik zważywszy, że od grudnia 2017 r. przestaliśmy obsługiwać połączenia na odcinku Lębork - Słupsk, a w grudniu 2018 r., na życzenie organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, oddaliśmy spółce Przewozy Regionalne ok. 30 proc. połączeń na liniach PKM - podkreśla Złotoś.

4-milionowy pasażer w pociągu PKM



Pasażerowie w SKM-ce w ostatnich latach. Pasażerowie w SKM-ce w ostatnich latach.

Kolej w kraju pobiła rekord sprzed 16 lat



Wyniki przewozowe za 2018 r. wskazują na ciągle rosnące zainteresowanie transportem kolejowym. Pierwszy raz od 16 lat przewieziono powyżej 310 mln pasażerów.

Z danych przekazywanych przez przewoźników pasażerskich wynika, że w 2018 r. przewieziono łącznie 310,3 mln pasażerów. Oznacza to, że ich liczba zwiększyła się o 6,7 mln w stosunku do 2017 r.

W 2018 r. najwięcej pasażerów skorzystało z usług Przewozów Regionalnych, realizujących usługi pod marką PolRegio - 81,2 mln osób. Drugie pod tym względem były Koleje Mazowieckie z wynikiem 59,7 mln podróżnych, a kolejnym największym przewoźnikiem PKP Intercity, które przewiozło 46,1 mln pasażerów.

Opinie (422) 8 zablokowanych

  • Przepełnione i przegrzane skm

    • 15 3

  • Przestałem korzystać z tej pazernej firmy.

    Jakiś czas ostatnio mieszkałem w Warszawie i tam dowiedziałem się ze zdziwieniem, że seniorzy i, którzy ukończyli 70-ty rok życia nie muszą kupować biletów ani w metrze, ani w wkd, skm ani u podobnych przewoźników podmiejskich. Niestety w Trójmieście jest inaczej co jest żałosne więc w związku z tym, tutaj w Trójmieście dalej używam na trasie z Gdańska do Wejherowa , gdzie często jeżdżę, swojego starego diesla. Tak dla zasady.

    • 16 6

  • Ludzie przesiadaja się do samochodów

    I tyle

    • 16 1

  • skm katastrofa (1)

    skm drogo, brudno,opóźnienia, często tłok,dlaczego tyle płaci sie za bilet a o 7 rano z Sopotu do Gdańska stoje, nie ma wolnego miejsca??? gdybym miała inna alternatywe dojazdu do pracy-na pewno tez bym zrezygnowała!!!!!!!!!!

    • 27 1

    • Wsiadaj do inteCity i będziesz miał rezerwacje.

      • 4 3

  • SKM-ka powinna jeździć co 5 minut a w soboty/dni świąteczne co 7 minut. Wtedy byłaby atrakcyjna.

    Cena biletów i idiotyczny system ulg też nie zachęcają.

    • 24 2

  • Płacę 130 zł za bilet . Ciągle opóźnione pozamykane kibelki A i ciągle problemy z drzwiami część się otwiera A reszta nie nie jest tak

    • 17 3

  • seniorzy po 70 bezpłatnie (2)

    SKM w przeciwieństwie do innych przewożników nie ma szacunku dla ludzi .......Przykładem dobrym do naśladowania jest warszawskie metro - skm w trójmieście spełnia przecież podobną funkcję.

    • 16 5

    • Pełni, jednak... (1)

      SKM i metro w Warszawie są zupełnie inne organizacyjnie. Metro jest tam integralną częścią kumikacji - wspólne bilety. W Trójmieście SKM należy traktować jako odrębnego przewoźnika. Fakt. Bzdura totalna, ale nic nie zrobisz.

      • 4 0

      • czas to zmienić

        • 4 0

  • SKM na Chełm i Łostowice?! (1)

    Nie ma żadnych racjonalnych podstaw, by ciągnąć tam linie kolejowe. Lepszym rozwiązaniem jest wydłużanie lini po istniejących torach i przerzucanie ruchu na trasie Pruszcz Gdański - Lębork na tory. Co da linia SKM na Chełm czy Łostowice jak i tak nikt tym jeździć nie będzie?! Grube miliony wyrzucone w błoto.

    • 15 8

    • Chełm, Łostowice- ok 50-60 tys mieszkańców

      Pruszcz Gdański- niecałe 30 000...wydaje mi się że chyba jest sens

      • 2 1

  • (2)

    Ja, jako rowerzysta, darowałem sobie podróże PKMką. Te wasze bukowanie na necie biletu na rower, bez gwarancji, że się pojedzie z tym rowerem... Dziekuję wam komuniści z układu. W Wenezueli i na Kubie mają lepsze rozwiązania.

    • 16 5

    • Ojej

      • 0 3

    • Jedz na rowerku i nie narzekaj. Jezdzisz na rowerze, czy chcesz go wozic pociagiem?

      • 1 0

  • Gdansk, miasto biedne.... (3)

    zero inwestycji od wielu lat, swiat ucieka

    • 11 5

    • hahaha

      chyba Ci sie cos pomyliło

      • 3 3

    • Troll.

      • 4 3

    • skm nawet kolor ma gdyński, nie tylko organizację

      oddajcie tę kolej urzędowi miasta, poprawa bedzie z dnia na dzień

      • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane