• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Pomorska na Żabiance przejdzie remont

Krzysztof Koprowski
22 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Po przebudowie kierowcy zyskają nową nawierzchnię jezdni oraz miejsc postojowych.
  • ul. Pomorska
  • Po przebudowie kierowcy zyskają nową nawierzchnię jezdni oraz miejsc postojowych.

Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę robót budowlanych, w najbliższych tygodniach rozpocznie się przebudowa jezdni ul. PomorskiejMapka w stronę Jelitkowa na odc. Subisława - Chłopska. Zakres prac obejmuje również przyległe miejsca postojowe oraz chodnik, który zostanie częściowo zabezpieczony przed nielegalną jazdą i postojem samochodów. Pojawią się także nowe nasadzenia krzewów.



Czy w ramach remontów ulic należy sadzić nowe drzewa?

Przetarg ogłoszony przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska obejmuje jezdnię południową ul. Pomorskiej (tj. w stronę Jelitkowa) na odcinku Subisława - Chłopska.

Istniejąca konstrukcja zostanie wzmocniona za pomocą siatki stalowej oraz nowych warstw asfaltowych.

Pracami będą objęte również zjazdy oraz zatoka przystanku autobusowego, gdzie pojawią się m.in.:
  • nowa wiata z tablicą Systemu Informacji Pasażerskiej,
  • nawierzchnia betonowa w przestrzeni zatrzymania pojazdu,
  • krawężnik peronowy tzw. kasselski, ułatwiający "dobijanie" kołem autobusu do peronu.

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście


Prace obejmą odcinek Subisława - Chłopska, wyłącznie w obrębie jezdni i chodników w stronę Jelitkowa. Prace obejmą odcinek Subisława - Chłopska, wyłącznie w obrębie jezdni i chodników w stronę Jelitkowa.

121 miejsc do parkowania samochodów z nową nawierzchnią



Wzdłuż jezdni nie planuje się likwidacji istniejących miejsc postojowych. Zostaną one wykonane od podstaw z wykorzystaniem betonowej kostki tzw. Bauma. Łącznie przewidziano 121 miejsc do parkowania (w tym osiem dla osób niepełnosprawnych):
  • 110 w formie skośnej do jezdni,
  • 11 równoległych - w pobliżu ul. Subisława.

  • W projekcie uwzględniono montaż 90 słupków, które mają ograniczyć jazdę i parkowanie na chodnikach.
  • W projekcie uwzględniono montaż 90 słupków, które mają ograniczyć jazdę i parkowanie na chodnikach.
  • W projekcie uwzględniono montaż 90 słupków, które mają ograniczyć jazdę i parkowanie na chodnikach.
  • W projekcie uwzględniono montaż 90 słupków, które mają ograniczyć jazdę i parkowanie na chodnikach.

90 słupków, które mają uniemożliwić jazdę po chodnikach



W ramach przebudowy planuje się zabezpieczenie chodników słupkami, które mają uniemożliwić jazdę pomiędzy pieszymi oraz parkowanie z dala od krawędzi jezdni. I choć przewidziano montaż łącznie aż 90 słupków, pozostawiono "otwartą furtkę" do wjazdu przez trawniki, miejsca postojowe czy przejścia dla pieszych.

Czytaj też:

Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?



  • W ramach prac przewiduje się rekultywację zieleni oraz nasadzenia krzewów.
  • Zniszczona przez kierowców zieleń.
  • Zniszczona przez kierowców zieleń.

Nowe chodniki bez ławek oraz nasadzenia krzewów róż



Nowy chodnik będzie wykonany z szarych płytek betonowych o wymiarach 30 na 30 cm. Przewiduje się też zachowanie jego ciągłości na zjazdach. Choć sporo mieszkańców osiedla - ze względu na datę budowy bloków - często jest w już podeszłym wieku, w projekcie nie uwzględniono montażu żadnych ławek.

Pod względem zieleni przewidziano rekultywację trawników i obniżenie zieleni na murkach oporowych do poziomu chodników (z wyjątkiem bezpośredniego sąsiedztwa drzew). Projekt nie zakłada nowych nasadzeń drzew, a jedynie niskiej zieleni - róży krzewiastej "Short Track" (przede wszystkim przed pawilonami handlowymi).

  • Wzdłuż drogi rowerowej zostanie zdemontowana barierka. Jednocześnie uzupełniony zostanie jej fragment na zamkniętym przejeździe między jezdniami.
  • Wzdłuż drogi rowerowej zostanie zdemontowana barierka. Jednocześnie uzupełniony zostanie jej fragment na zamkniętym przejeździe między jezdniami.
  • Docelowa organizacja ruchu nie przewiduje dopuszczenia jazdy rowerem po nowym chodniku, choć takie rozwiązanie od lat stosowane jest w Gdańsku przy okazji remontów.

Drobne zmiany w infrastrukturze rowerowej



Dla rowerzystów drobną korektą będzie ułożenie z kostki betonowej fazowanej brakującego fragmentu drogi rowerowej wraz z demontażem barierek w miejscu zlikwidowanego wiele lat temu przejazdu na wysokości budynku Pomorska 92Mapka. Ponadto zostaną odmalowane barierki przy skrzyżowaniu z ul. Chłopską.

Docelowa organizacja ruchu, w przeciwieństwie do wielu realizacji w ostatnich latach w Gdańsku (m.in. na al. Grunwaldzkiej, al. Legionów czy trwający remont przy Hucisku), nie dopuszcza jazdy rowerem po nowym chodniku, mimo że właśnie na chodniku ustawiono stację rowerów Mevo.

Sześć miesięcy na przebudowę jezdni i chodników



Zgodnie z zapisami przetargu na realizację wszystkich robót budowlanych przewidziano sześć miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. O jego wyborze w przetargu zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia minimalnego trzyletniego okresu gwarancji robót (40 proc.).

Czytaj też:

Koniec obaw o podwozia aut? Miasto naprawi torowiska w jezdniach


Czy Południowa PKM utrudni budowę dróg? Nowa Świętokrzyska musi poczekać





Miejsca

Opinie (127) 5 zablokowanych

  • No (1)

    W koncu

    • 42 0

    • Ale dlaczego tylko do Chłopskiej?

      Aż do ronda w Jelitkoeie jest Armageddon

      • 1 0

  • Coś niesamowitego.

    Nie sądziłem że dożyje. Bardzo dobra wiadomość.

    • 51 2

  • (1)

    Już się ludzie do badziewia przyzwyczaili a tu takie zmiany...

    • 25 1

    • No właśnie. Jak na Gdańskiej drogowej wsi.

      • 3 2

  • Iza (9)

    W Gdańsku większość ulic potrzebuje remontu.

    • 34 3

    • (3)

      Ciągle są jakieś remonty. Co to znaczy większość.?

      • 3 4

      • (2)

        Tzn. Prawie wszystkie ulice są w ruinie.

        • 1 4

        • Tzn. Prawie wszystkie ulice w wioskach za obwodnicą...

          • 3 0

        • Twój mózg jest w ruinie.

          • 2 0

    • Iza (2)

      Mam wymieniać nazwy ulic ?

      • 4 2

      • Dawaj.

        Ale jeden haczyk - przy każdej podaj odległość od centrum :)

        • 1 0

      • Jedziesz z tematem. Zobaczymy czy wymienisz "większość ulic Gdańska".

        • 2 0

    • bredzisz kobieto

      Iza nie pierdziel glupot.Owszem duzo ulic potrzebuje remontu, ale nie jest to wiekszosc.

      • 6 5

    • Natychmiastowego!

      • 0 1

  • Ale wiaduktu pod torami nie ruszą (7)

    Dalej piesi i rowerzyści mają dzielony cały metr chodnika

    • 27 3

    • ale, że co?
      mają jezdnię do 1 pasa zwęzić?
      polecam przejazd Piastowską - tam jest szerzej ;P

      • 4 7

    • (5)

      Nie przesadzaj. Można sobie poradzić, wystarczy przepuścić kogoś, kto już jest na zwężeniu, odczekać te 20 sekund i można jechać/iść dalej. Miejsca na modyfikację tam raczej nie ma, a przy obecnym ruchu samochodowym demontaż bariery, która tam jest raczej niemożliwy. Problem, moim zdaniem, leży kawałeczek dalej, a są nim samochody klientów Hauwardu, którzy parkują jak im się podoba i często całkowicie zastawiają ten węższy kawałek chodnika zaraz za wiaduktem

      • 9 4

      • "Nie przesadzaj. Można sobie poradzić, wystarczy przepuścić kogoś, kto już jest na zwężeniu, odczekać te 20 sekund i można jechać/iść dalej."

        A teraz pomyśl co by powiedzieli kierowcy gdyby na podobnej zasadzie wprowadzić na jezdni obok ruch wahadłowy.

        • 9 7

      • "Wystarczy" to zrobić przepust pod torami od strony działek

        W dzisiejszych czasach takie coś robi się w jedną noc (nie prace ziemne, tylko sam tunel). Kopiesz dziurę, wsuwasz w dziurę gotowy tunel. Popatrzcie sobie na YT.

        • 5 0

      • Tam kiedyś (2)

        Nie było rowerowej drogi i takiego ruchu zwłaszcza latem, mimo to zawsze tam było niebezpiecznie spacery z dziećmi z wózkiem itp były i będą w dodatku kierowcy lubią tam przywalić w barierkę od czasu do czasu.. najgorsza jest jednak jazda rowerem( i nie tylko) z góry czy nawet pod górę jadąc chodnikiem jazda na pamięć? raczej wygoda! z góry jadąc drogą dla rowerzystów rowerzyści przeważnie zwalniają... Bo widać że się kończy,jadąc po chodniku zwalniają dopiero po drugiej stronie mostu wtedy niestety często jest już za późno!!!

        • 2 0

        • (1)

          Spacer z dziećmi z wózkiem pod wiaduktem na zwężeniu. Gratuluję fantazji.

          • 0 5

          • No tak, a mogła przeleciec

            Bo na pewno z wyboru, anie z tego że w promieniu km nje ma innego przejscia

            • 0 0

  • W Gdyni o takim remoncie informuje sam wiceprezydent

    Gdyby nie było fejsbuka życie dla innych byłoby nudne.

    • 20 0

  • Uwierzę jak zobaczę !

    • 16 1

  • heh i najlepsze... (1)

    zamiast rozebrac ten bruk rowerowy to dołożą jeszcze fazowanej kostki by żyło sie lepiej :D (nawet sopot sie jej pozbył)

    legenda głosi ze ktos ma na tyle wytrzymaly tylek ze korzysta z tej trasy rowerowej.

    W wykonaniu to przescigają je tylko płyty ażurowe na obrońców wybrzeza. :D

    • 18 4

    • To jest cudowne uczucie

      Bez patrzenia wiesz kiedy wjeżdżasz do Sopotu, bo plomby zaczynają dzwonić w zębach.

      • 3 0

  • Nareszcie (1)

    Osobiście bym zmienił parę spraw. Zamiast barierek można posadzić krzewy, gdzie urosną do pół metra. Estetyczne, przyjazne środowisku i kontynuje cel tych barierek. Po za tym miasto może przejdzie na tryb odsuwania chodników od jezdni? Wszędzie stykają się z jezdnią, gdzie później kierowcy parkują i po nich jeżdżą. Jakby odsunęli chodnik i zrobili wzdłuż niego nasadzenia to kierowcy nie mieliby takiej możliwości, a w niektórych miejscach zawęzić chodnik tak że samochód nie pojedzie. Widocznie lepiej jest postawić słupki.

    • 56 4

    • Zanim te krzewy wyrosna

      to ta pseudo inteligencja w samochodach je rozjedzie, a drobni działkowicze rozkradna je do swoich "ogródków". Na poczatku musi być płot i mocno zamocowane słupki...

      • 1 0

  • Może pomyślcie (8)

    Ze ludzie nie maja gdzie parkować stad zajęte chodniki i doróbcie parking? To osiedle mieszkalne, zabianka, wiec chyba zieloni miłośnicy nieistniejącego w Gdańsku transportu zbiorowego się jednak zgodzą ze parkingi mogą być?

    • 15 27

    • A może by tak się zastanowić przed kupnem mieszkania, czy będzie miejsce na samochód?

      • 13 7

    • zezłomuj i po problemie (6)

      kogo ma obchodzić twoja prywatna rzecz?
      nie ma nic bardziej roszczeniowego niż kierowca.
      Bo on kupił samochód to miasto ma mu na koszt podatników zapewnić prywatne miejsce parkingowe. No ludzie. Kierowcom się w du***h poprzewracało. 4 pasy plus piąty na miejsca postojowe mają i jeszcze mało...

      • 7 10

      • (1)

        Właśnie to robią ludzie którzy kupują mieszkania na poszlabanowanych a do niedawna zagradzanych osiedlach. Zabianka ma funkcje mieszkaniowa to ogromne blokowisko. Opanuj furię i przeproś się z rozumem. Dopóki w Gdańsku komunikacja publiczna nie będzie normalna trudno się dziwić ze ludzie wybierają samochody. Tramwajem z przymorza do wreszcza trzeba robić 30-40 minut kolka, samochodem 15 minut.

        • 8 3

        • Samochodem z Przymorza do Wrzeszcza 15 min?

          W środku nocy, przekraczając prędkość o 100%, czy jak?

          O SKM już nawet nie mówię...

          • 3 4

      • (1)

        Najbardziej roszczeniowi to są cykloterroryści.

        • 5 6

        • Tak, tak.

          To rowerzystom jest mało jak 90% pasa drogowego jest zajęte przez nich, a samochody ściskają się z pieszymi na pozostałych 10%...

          • 5 2

      • (1)

        Ano tych, co uzurpują sobie prawo do pobierania coraz większych i w coraz większej ilości miejsc, opłat za moją prywatną własność.

        • 0 3

        • Za Twoją prywatną własność, czyli co?

          Ktoś pobiera opłaty za Twoją ziemię pod Twoim samochodem?

          Czy może uważasz że należy Ci się za darmo miejsce parkingowe?
          Jak tak, to ja chcę trzymać swoją prywatną własność, na przykład paletę cegieł w Twoim samochodzie. Przecież mi się należy, a od mojej prywatnej własności opłat pobierać nie można.

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane