- 1 Poważny wypadek w Gdyni. Lądowało LPR (53 opinie)
- 2 Schowek w samochodzie pełen narkotyków (66 opinii)
- 3 Sami złapali złodzieja katalizatorów (143 opinie)
- 4 Co kryje piasek sopockiej plaży? (73 opinie)
- 5 Straciła 6 tys. zł, myśląc, że pomaga przyjaciółce (158 opinii)
- 6 Kiedy deszcz bywa groźny? (77 opinii)
Ul. Pomorska na Żabiance przejdzie remont
Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę robót budowlanych, w najbliższych tygodniach rozpocznie się przebudowa jezdni ul. Pomorskiej w stronę Jelitkowa na odc. Subisława - Chłopska. Zakres prac obejmuje również przyległe miejsca postojowe oraz chodnik, który zostanie częściowo zabezpieczony przed nielegalną jazdą i postojem samochodów. Pojawią się także nowe nasadzenia krzewów.
Istniejąca konstrukcja zostanie wzmocniona za pomocą siatki stalowej oraz nowych warstw asfaltowych.
Pracami będą objęte również zjazdy oraz zatoka przystanku autobusowego, gdzie pojawią się m.in.:
- nowa wiata z tablicą Systemu Informacji Pasażerskiej,
- nawierzchnia betonowa w przestrzeni zatrzymania pojazdu,
- krawężnik peronowy tzw. kasselski, ułatwiający "dobijanie" kołem autobusu do peronu.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
121 miejsc do parkowania samochodów z nową nawierzchnią
Wzdłuż jezdni nie planuje się likwidacji istniejących miejsc postojowych. Zostaną one wykonane od podstaw z wykorzystaniem betonowej kostki tzw. Bauma. Łącznie przewidziano 121 miejsc do parkowania (w tym osiem dla osób niepełnosprawnych):
- 110 w formie skośnej do jezdni,
- 11 równoległych - w pobliżu ul. Subisława.
90 słupków, które mają uniemożliwić jazdę po chodnikach
W ramach przebudowy planuje się zabezpieczenie chodników słupkami, które mają uniemożliwić jazdę pomiędzy pieszymi oraz parkowanie z dala od krawędzi jezdni. I choć przewidziano montaż łącznie aż 90 słupków, pozostawiono "otwartą furtkę" do wjazdu przez trawniki, miejsca postojowe czy przejścia dla pieszych.
Czytaj też:
Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Nowe chodniki bez ławek oraz nasadzenia krzewów róż
Nowy chodnik będzie wykonany z szarych płytek betonowych o wymiarach 30 na 30 cm. Przewiduje się też zachowanie jego ciągłości na zjazdach. Choć sporo mieszkańców osiedla - ze względu na datę budowy bloków - często jest w już podeszłym wieku, w projekcie nie uwzględniono montażu żadnych ławek.
Pod względem zieleni przewidziano rekultywację trawników i obniżenie zieleni na murkach oporowych do poziomu chodników (z wyjątkiem bezpośredniego sąsiedztwa drzew). Projekt nie zakłada nowych nasadzeń drzew, a jedynie niskiej zieleni - róży krzewiastej "Short Track" (przede wszystkim przed pawilonami handlowymi).
Drobne zmiany w infrastrukturze rowerowej
Dla rowerzystów drobną korektą będzie ułożenie z kostki betonowej fazowanej brakującego fragmentu drogi rowerowej wraz z demontażem barierek w miejscu zlikwidowanego wiele lat temu przejazdu na wysokości budynku Pomorska 92
Docelowa organizacja ruchu, w przeciwieństwie do wielu realizacji w ostatnich latach w Gdańsku (m.in. na al. Grunwaldzkiej, al. Legionów czy trwający remont przy Hucisku), nie dopuszcza jazdy rowerem po nowym chodniku, mimo że właśnie na chodniku ustawiono stację rowerów Mevo.
Sześć miesięcy na przebudowę jezdni i chodników
Zgodnie z zapisami przetargu na realizację wszystkich robót budowlanych przewidziano sześć miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. O jego wyborze w przetargu zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia minimalnego trzyletniego okresu gwarancji robót (40 proc.).
Czytaj też:
Koniec obaw o podwozia aut? Miasto naprawi torowiska w jezdniach
Czy Południowa PKM utrudni budowę dróg? Nowa Świętokrzyska musi poczekać
Miejsca
Opinie (127) 5 zablokowanych
-
2021-04-22 17:58
Prowizorka, markowanie, pic na wodę, fotomontaż
Zamiast sensownie zaprojektować miejsca do parkowania, jeszcze się je ograniczy. I znowu będzie rozjeżdżanie trawników i słupków. Po staremu. A w sezonie przybędzie jeszcze trochę aut. Straż miejska już drukuje mandaty. O to chodzi? O kasę? Bo nie o wygodę mieszkańców. I wara od drzew!!
- 0 2
-
2021-04-22 20:34
110 miejsc parkingowych to kpina
Mieszkańcy nadal nie będą mieli gdzie parkować samochodów. W obecnych czasach prawie na każde mieszkanie przypada przynajmniej jeden samochód a władze miasta i spółdzielnia decydują się na remont ulicy oraz postawienie kolejnych słupków. Ktoś inteligentny w końcu pomyśli o zmniejszeniu tych ogromnych chodników w celu utworzenia dodatkowych miejsc parkingowych. Czy piesz potrzebuje takich szerokich chodników?
- 2 3
-
2021-04-22 23:21
Ławki
Dlaczego nie uwzgledniono ławek ? bo w tych blokach mieszkaja ludzie wiekowi ? No wlasnie dlatego powinny byc ławeczki zeby starszy czlowiek mogl sobie na chwile usiasc i odpoczac Mamy z dziecmi zapewne bylyby zadowolone gdyby byly ławki No chyba ze pod uwage nie sa brani ludzie tylko widok jaki bedzie po remoncie ulicy
- 3 1
-
2021-04-23 05:36
Przejdzie albo nie przejdzie....
...wcale się nie zdziwię, jak za chwilę powiedzą, że jednak nie przejdzie, bo bieda. Rezim pisowski wszystko zabrał. Zostało tylko na waciki i lewackie organizacje.
- 0 0
-
2021-04-23 10:45
Wow
Super !!
- 0 0
-
2021-04-27 08:59
No nareszcie, ileż można czekać. Jak nie miałem c-hr to zaparkowanie tam łączyło się z zaczepieniem podwozia. Teraz mi to nie grozi ale też jest strach tam parkować.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.