- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (79 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Miliony na lepszy dojazd na północ Gdyni. Czterech chętnych na przebudowę Unruga
Cztery firmy są chętne, by rozbudowywać ul. Unruga na odcinku od estakady Kwiatkowkiego do skrzyżowania z ul. Bosmańską w Gdyni. Przy zakładanym budżecie 43,5 mln zł na inwestycję, tylko jedna oferta przekracza tę kwotę, a najtańsza jest niższa niż 30 mln zł. Po podpisaniu umowy, prace mają trwać rok.
Budżet został ustalony na 43,5 mln zł. Zgłosiło się czterech wykonawców:
- Kruszywo sp. z o.o.: 29,9 mln zł
- Strabag Polska: 30,9 mln zł
- MTM SA: 35,4 mln zł
- WPRD Gravel/Elgrunt: 43,9 mln zł
Teraz urzędnicy będą analizowali oferty. Wykonawca będzie miał rok na zakończenie prac.
Po remoncie ulica będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku z nawierzchnią bitumiczną. Jezdnia miejscami poszerzona zostanie do trzech pasów ruchu w rejonie skrzyżowań - pasy do skrętu w lewo/prawo.
Skrajny prawy pas w każdym kierunku przeznaczony będzie do poruszania się pojazdów komunikacji miejskiej.
Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?
- Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
- Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - Cechowa, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym trzy dla osób z niepełnosprawnościami).
- Na odcinku od ul. Cechowej do ul. Bosmańskiej, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
- Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
- Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i Unruga, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
- Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.
Dodatkowo, w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i Flisaków, nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.
W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.
Skrzyżowanie Unruga z Cechową będzie czterowlotowe
Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.
- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Robotniczą także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowanie wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Bosmańską będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.
Sklepy spożywcze na Obłużu
Ul. Unruga: co będzie przebudowane oprócz infrastruktury?
Zaplanowano przebudowę:
- oświetlenia ulicznego: słupów i lamp oświetleniowych,
- sygnalizacji świetlnej,
- kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami i wpustami,
- kanalizacji sanitarnej,
- ciepłociągu,
- wodociągu,
- gazociągu,
- kanału technologicznego,
- sieci teletechnicznej.
- Jesteśmy w historycznie najważniejszym momencie - po rozbudowie ul. Kwiatkowskiego, z czego efektów tysiące mieszkańców korzysta każdego dnia, przechodzimy z aktywnością na ul. Admirała J. Unruga, która nakładem kilkudziesięciu milionów zmieni zarówno znaczący obszar Obłuża, jak i pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Oksywia i Babich Dołów - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Dzielnice Trójmiasta
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2023-07-17 11:39
(3)
Po pierwsze to prawie całkowicie znikną miejsca parkingowe wzdłuż ulicy. To spowoduje zatłoczenie parkingu przy Kauflandzie a to z kolei przełoży się na to że ten parking będzie płatny. Żeby ten problem zlikwidować należałoby zrobić/ucywilizować dziki parking za przystankami autobusowymi w kierunku Auto Mastera. Dalej, buspas jest tu potrzebny jak
Po pierwsze to prawie całkowicie znikną miejsca parkingowe wzdłuż ulicy. To spowoduje zatłoczenie parkingu przy Kauflandzie a to z kolei przełoży się na to że ten parking będzie płatny. Żeby ten problem zlikwidować należałoby zrobić/ucywilizować dziki parking za przystankami autobusowymi w kierunku Auto Mastera. Dalej, buspas jest tu potrzebny jak dziura w moście . Przy dwóch ogólnodostępnych pasach ruchu i usprawnieniu przejazdów autobusów w kierunku Górnego Pogórza nie ma potrzeby tworzenia buspasa. W kierunku Oksywia i Babich Dołów jeździ raptem pięć czy sześć autobusów z czasem kursowania co 20/30 minut. Nie generuje to żadnych korków przy dwupasmowych jezdniach. Ale w Gdyni jak zawsze trzeba coś zrobić niby poprawiając a jednak dowalić mieszkańcom.
- 70 11
-
2023-07-17 21:22
I bardzo dobrze jest wielki parking pod Kauflandem. W mieście trzeba ograniczyć ilość miejsc parkingowych na rzecz zieleni ścieżek rowerowych chodników przez lata kierowcy przyzwyczaili się że tylko oni są najważniejsi a cała reszta pod mur.
- 3 6
-
2023-07-17 14:31
To może w kierunku Oksywia i Babich Dołów puścić autobusy co godzinę albo całkiem zlikwidować? (1)
- 1 10
-
2023-07-17 16:28
A co ma jedno do drugiego??? A co do likwidacji autobusów lub ograniczaniu ich kursowania to w ostatnim czasie Gdynia promuje komunikację miejską poprzez jej zamykanie np. linia 309, 209 jadąca na B. Doły w praktyce zlikwidowane, a 109 ograniczone kursy. Ja nie piszę o komunikacji a o problemie drogowym!
- 10 0
-
2023-07-17 08:27
Przebudowa (21)
To będzie podobna "historia" jak przebudowa ul.Kwiatkowskiego czyli budowa od nowa wszystkiego co tam jest. Pewnie wszystkiego nie ujęto na planach i trwać to będzie dłużej niż rok. Jeszcze marnemu wykonawcy zlecić taką robotę to produkcja horroru. Ale zrobić to trzeba.
- 128 6
-
2023-07-17 09:14
czy na zjeździe z estakady wrócą zielone strzałki? (11)
dlaczego w Niemczech mogą być zielone strzałki a u nas nie?
- 11 8
-
2023-07-17 10:25
Na zjezdzie z estakady sa dwa pasy w prawo. (2)
Jeśli dwa pasy moga jechać w prawo, to nie moze byc zielonej strzałki, również w Niemczech. Czy się mylę?
- 12 7
-
2023-07-17 11:21
mylisz się (1)
jeden pas jest dwukierunkowy
- 4 6
-
2023-07-17 11:37
Ale z obu można jechać w prawo. Dlatego nie ma strzałki.
- 9 4
-
2023-07-17 10:09
(1)
Powiem inaczej. W Gdyni je pościągali z wielu skrzyżowań. To kolejny pomysł włodarzy by uprzykrzyć życie kierowcą pod płaszczykiem bezpieczeństwa.
- 21 7
-
2023-07-17 12:10
Jesteś kierowcą?
Uprzykrzyć życie kierowcom.
Serio.- 7 4
-
2023-07-17 10:09
Bo w Niemczech umieją z nich korzystać, a u nas nie. (5)
- 18 10
-
2023-07-17 15:31
Zielone strzałki powino się zlikwidować całkowicie. (1)
- 3 5
-
2023-07-18 06:46
Tak jak Tobie prawo do wychodzenia z domu
- 1 0
-
2023-07-17 11:21
aktywisto powiedz mi ile tam było wypadków w ciągu ostatnich 50 lat (2)
- 5 6
-
2023-07-17 15:41
Nie wiadomo, bo kierowcy w strachu przed mandatem za jazdę niesprawnym samochodem nie wzywają policji. (1)
- 2 2
-
2023-07-18 00:12
Nie wiadomo
Bo ped..arzom w tyłek wchodzi siodełko
- 1 0
-
2023-07-17 09:07
zabrakło informacji, że inwestycja współfinansowana jest z polskiego ładu zresztą podobnie jak Kwatkowskiego (8)
gdyby całość miała być finansowana z budżetu zadłużonej Gdyni, to nigdy nie doszłaby do skutku
- 18 16
-
2023-07-17 09:37
A to jakaś wielka łaska że Skarb Państwa dofinansowuje inwestycje samorządowe? (7)
- 19 9
-
2023-07-18 06:45
Wcześniej zmieniając proporcje podatków na niekorzyść miasta
- 1 0
-
2023-07-18 00:11
Nie to obrazuje jak Gryzoń nie potrafi nie ma środków na remonty w Gdyni
Marine
- 0 0
-
2023-07-17 11:15
łaska jest wtedy jak cokolwiek dla mieszkańców robi gdyński samorząd
- 10 4
-
2023-07-17 10:34
Zazwyczaj tego nie robi, tylko władze przyjeżdżają się pochwalić na gotowe. (3)
Jak z tunelem w Świnoujściu.
- 14 11
-
2023-07-17 11:20
możesz przypomnieć mi skąd UE ma pieniądze i kto kieruje te pieniądze wewnątrz kraju? (2)
- 9 10
-
2023-07-17 15:41
Polska jest beneficjentem netto, więc głównie bogatsze kraje.
Wiem też kto wstrzymuje największą wypłatę tych pieniędzy w historii...
- 11 1
-
2023-07-17 11:24
On myśli, że Niemcy dają
- 9 7
-
2023-07-17 08:32
Ten remont za dużo nie zmieni. (27)
Tam powinien być przekrój jezdni po dwa pasy w każdą stronę + buspasy od Estakady do Bosmańskiej. Przecież tam droga rozwidla się na dwie ulice o przekroju po dwa pasy i jeśli tutaj, na tym odcinku nie będzie przekroju 2+2 dla samochodów to ta przebudowa nic nie da. I niech już absolutnie nie robi tego MTM!
- 181 20
-
2023-07-17 18:33
Unruga
Czy ty masz coś do firmy MTM paprochu jeden do roboty się lepiej wez a nie oceniasz jak nie wiesz o co chodzi
- 0 0
-
2023-07-17 17:00
MTM daje radę w Sopocie, byle kto by nie robił to nadzór miasta leży ...
- 1 0
-
2023-07-17 09:12
Absurd! Nie można narzekać, bo powstanie przecież ścieżka rowerowa (21)
wysiądź ze słoma i zacznij jeździć rowerem. Ja jeżdżę rowerem cały rok!
- 3 28
-
2023-07-17 12:57
Jesteś 15+ czy 65+? Znajomi w wieku ok. 70+ zsiedli z roweru. (2)
- 1 0
-
2023-07-17 15:43
I chcesz mi powiedzieć że ludzie niezdolni do jazdy rowerem kierują półtoratonowymi samochodami?
- 3 2
-
2023-07-17 15:40
Bo już całkowicie ich reumatyzm pokręcił.
- 1 0
-
2023-07-17 10:02
(3)
Słoma? U ciebie chyba.
Cały rok rowerem? No, gratuluję, ale nie zazdroszczę. Spocony na pewno nie jesteś, albo masz czas na prysznicowanie, super.- 12 5
-
2023-07-17 12:27
A Ty się rano nie myjesz? (2)
- 2 2
-
2023-07-17 13:01
Słabe. (1)
- 3 2
-
2023-07-17 17:19
No jak się nie myjesz, to słabe.
Ty bierzesz prysznic przed wyjazdem, rowerzysta po przyjeździe. Czas ten sam.
- 2 0
-
2023-07-17 09:29
to się ciesz zdrowiem. (13)
Nie wszyscy mają taka możliwość. Inni wożą np. dzieci do przedszkola. Rowerem dość trudno, zwłaszcza jak deszcz pada. Kolejny zwolennik obcisłych gaci, co widzi tylko czubek własnego nosa się odezwał.
- 27 9
-
2023-07-17 09:44
Ciekawe, czy wybierając miejsce do zamieszkania patrzyłeś tylko na czubek własnego nosa czy coś więcej (12)
skoro musisz dowozić dzieci do przedszkola samochodem, to jednak stawiam na to pierwsze
- 6 24
-
2023-07-17 12:59
"Wybierając miejsce do zamieszkania" zapewne, prócz marzeń i pragnień, należy kierować się możliwościami finansowymi. (1)
- 8 3
-
2023-07-17 15:12
Oczywiście
W tym posiadania jednego samochodu vs samochodu dla każdego dorosłego członka rodziny + prywatne przedszkola, szkoły itd
- 3 1
-
2023-07-17 10:19
A Ty myślisz, że tak łatwo zapisać dziecko do przedszkola pod domem? (3)
Realia są takie, że w niektórych miejscach jeśli dwoje rodziców jest małżeństwem i oboje pracują to o miejscu w publicznym przedszkolu można co najwyżej pomarzyć. A jak już masz wydać konkretną kwotę na przedszkole to na decyzję wpływa więcej czynników aniżeli tylko lokalizacja. Często może to być np. placówka koło pracy jednego z rodziców.
- 16 4
-
2023-07-17 12:27
W niektórych miejscach tak
A w niektórych nie. Cała dyskusja dotyczy tego, że dobór miejsca zamieszkania zależy też m.in. od takich rzeczy.
- 3 2
-
2023-07-17 10:36
Czyli automatyczne założenie że i rodzic i dziecko będzie zawsze jeździć samochodem... (1)
- 4 3
-
2023-07-17 10:43
Jeśli rodzic jedzie samochodem to czym ma jechać dziecko?
Jeśli jedzie kolejką to pojedzie razem z nim kolejką, jeśli trolejbusem to trolejbusem itd.
- 7 4
-
2023-07-17 10:04
(5)
A na co miał zważać? Na Twoje fanaberie?
Ty , jeżeli taka Twoja wola, możesz mieszkać nawet w kartonie, na dnie jeziora.- 17 9
-
2023-07-17 10:11
Ja mieszkam w promieniu 5 minut piechotą od 3 różnych przedszkoli (4)
Jeziora nie ma, Zatoka Gdańska i owszem. Więc na lamenty ludzi kupujących mieszkanie bez dostępu do żadnej infrastruktury technicznej i społecznej odpowiem tak jak Ty - jeśli taka jego wola, mógł mieszkać nawet w kartonie, na dnie jeziora. I teraz niech weźmie na klatę konsekwencje własnych wyborów.
- 15 12
-
2023-07-18 00:16
Miezzkanie
Po babci wpadło i na auto nie stać to rowerkiem w.lk..wiesz bo jesteś przegrywem. Ot cała prawda
- 0 0
-
2023-07-17 16:08
No to zająłeś najlepszą miejscówę i się tylko chwalisz.
- 1 2
-
2023-07-17 12:13
Taa... od razu 10 napisz.
To jaka to cudowna lokalizacja?- 1 4
-
2023-07-17 12:12
Nie kumasz żartu.
Sorry, koteczku.- 1 3
-
2023-07-17 08:42
Proponuję osiem pasów (2)
Każdy wie że lepiej się stoi tyle samo czasu w szerszym i krótszym korku, można też jak i**ota zmieniać pasy w kółko zwiększając czas przejazdu wszystkim za sobą.
- 22 25
-
2023-07-17 10:16
Liczba pasów musi być dopasowana do natężenia ruchu. (1)
Na wskazanym odcinku natężenie jest duże i dwa pasy w każdą stronę to nie fanaberia tylko dostosowanie infrastruktury do realiów. Rezerwa terenowa jest od czasów komuny a teraz miasto wyda dziesiątki milionów, żeby nic się nie zmieniło. To niegospodarność.
- 23 9
-
2023-07-17 12:23
Teoria znana także pod nazwą "leczenie otyłości metodą popuszczania pasa"
- 7 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.