• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miliony na lepszy dojazd na północ Gdyni. Czterech chętnych na przebudowę Unruga

Patryk Szczerba
17 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (291)
Najnowszy artykuł na ten temat Prace na Unruga skończą się dopiero za rok
W zakres prac wchodzi m.in. przebudowa ul. Unruga z Bosmańską. W zakres prac wchodzi m.in. przebudowa ul. Unruga z Bosmańską.

Cztery firmy są chętne, by rozbudowywać ul. UnrugaMapka na odcinku od estakady KwiatkowkiegoMapka do skrzyżowania z ul. BosmańskąMapka w Gdyni. Przy zakładanym budżecie 43,5 mln zł na inwestycję, tylko jedna oferta przekracza tę kwotę, a najtańsza jest niższa niż 30 mln zł. Po podpisaniu umowy, prace mają trwać rok.



Czy przebudowa ul. Unruga zmieni sytuację kierowców z północnych dzielnic?

Przypomnijmy, że przetarg ogłoszono w marcu. Rozstrzygnięcie miało nastąpić w kwietniu, ale termin składania i otwarcia ofert był przesuwany. W końcu ustalono go na 14 lipca.

Budżet został ustalony na 43,5 mln zł. Zgłosiło się czterech wykonawców:

  • Kruszywo sp. z o.o.: 29,9 mln zł
  • Strabag Polska: 30,9 mln zł
  • MTM SA: 35,4 mln zł
  • WPRD Gravel/Elgrunt: 43,9 mln zł

Teraz urzędnicy będą analizowali oferty. Wykonawca będzie miał rok na zakończenie prac.

Lokalizacja przebudowy Lokalizacja przebudowy
Po remoncie ulica będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku z nawierzchnią bitumiczną. Jezdnia miejscami poszerzona zostanie do trzech pasów ruchu w rejonie skrzyżowań - pasy do skrętu w lewo/prawo.

Skrajny prawy pas w każdym kierunku przeznaczony będzie do poruszania się pojazdów komunikacji miejskiej.

Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?



  • Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
  • Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - CechowaMapka, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym trzy dla osób z niepełnosprawnościami).
  • Na odcinku od ul. Cechowej do ul. BosmańskiejMapka, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
  • Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i UnrugaMapka, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
  • Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.

Dodatkowo, w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i FlisakówMapka, nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.

W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.



Skrzyżowanie Unruga z CechowąMapka będzie czterowlotowe



Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.

- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z ul. RobotnicząMapka także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowanie wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z ul. BosmańskąMapka będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.

Sklepy spożywcze na Obłużu



Po przebudowie ul. Unruga będzie szersza i wygodniejsza dla wszystkich: pieszych, rowerzystów i kierowców. Po przebudowie ul. Unruga będzie szersza i wygodniejsza dla wszystkich: pieszych, rowerzystów i kierowców.

Ul. Unruga: co będzie przebudowane oprócz infrastruktury?



Zaplanowano przebudowę:
  • oświetlenia ulicznego: słupów i lamp oświetleniowych,
  • sygnalizacji świetlnej,
  • kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami i wpustami,
  • kanalizacji sanitarnej,
  • ciepłociągu,
  • wodociągu,
  • gazociągu,
  • kanału technologicznego,
  • sieci teletechnicznej.

- Jesteśmy w historycznie najważniejszym momencie - po rozbudowie ul. Kwiatkowskiego, z czego efektów tysiące mieszkańców korzysta każdego dnia, przechodzimy z aktywnością na ul. Admirała J. Unruga, która nakładem kilkudziesięciu milionów zmieni zarówno znaczący obszar Obłuża, jak i pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Oksywia i Babich Dołów - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (291) 4 zablokowane

  • MTM wygra. Po co ta farsa przetargowa. 5 lat korków na unruga się szykuje.

    • 2 0

  • Oderwać tego szkodnika i jego kumpli od koryta!!!

    • 4 0

  • Zabudowa obok szklarza jak w Rumunii. Widok okropny.

    • 0 0

  • Kruszywo to rok nie wystarczy

    Patrząc na tempo realizacji drogi między Suchym Dworem a Debogórzem to bliżej 2 lat zajmie realizacja tego kawałka.

    • 2 0

  • Firma MTM jako potencjalny wykonawca prac = gwarantowany koszmar dla mieszkańców Obłuża i Oksywia.
    Chyba czas na przeprowadzkę.
    Wszyscy znamy opinię dot. jakości działania tego podmiotu i wszyscy też równie dobrze wiemy w jakim tempie prowadzą prace. Oj ciężkie czasy nadchodzą...

    • 1 0

  • Dwa pasy to ściema

    Dwa pasy w obie strony z tego na 100% po jednym zrobią bus pas. Czyli nadal jest 1 pas dla osobych i koło się zmyka. Nadal takis same korki, a nie czekaj....większe bo nadal tam rozwija sie deweloperka. Nie wiem kto to wymyśla, ale z każdą inwestycja przpustowosc spada a nie rośnie. Szkoda że władze Gdyni mają w du**e mieszkańców I wydają naszą kasę na rozwiązania, które wogole nie przyczyniają się do poprawy jakości egzystencji w tej upadłej wiosce rybackiej bez perspektyw.

    • 2 0

  • Skoro Szczurek wydał miliony na lepszy dojazd do dzielnic północnych Gdyni

    to ja chciałbym się zapytać: "skąd wziąłeś na to pieniądze?" Bo przecież miasto ma miliard złotych długu...
    Ten miliard to kredyty brane na inwestycje z końcem realizacji przed wyborami. Kiełbasa wyborcza na kredyt.
    Hahając się, że w Gdyni "coś jest robione" nie zauważamy, że miasto tonie w zobowiązaniach i pewnego dnia obudzimy się wszyscy z ręką w nocniku. Tylko dlatego, że ktoś i jego partia nie umie rządzić i zamiast z zysków inwestuje z kredytów bo ma lęk przed utratą władzy...

    • 2 0

  • konsultowane z mieszkańcami?

    Wątpię! Korki nie ustąpi przez wprowadzę ie tam buspasow! Zlikwidowane kolejne miejsca parkingowe! Wtf?!!

    • 2 0

  • polecam firmę

    tą co remontuje karwiny .Koniec remontu 2032 rok .Powodzenia

    • 2 0

  • To

    kłamstwo, że ułatwią komunikację. Będzie tak samo jak z przebudową skrzyżowania Dickmana z Bosmańską gdzie nie da rady ominąć autobusu na przystanku bo blokuje cały pas jezdni w kierunku Arciszewskich. Więcej bloków pobuduj Szczurek, bedzie jeszcze większy tłok. Oddzielić północne dzielnice od Gdyni.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane