- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
Uratował życie pasażera, ale bohaterem się nie czuje
W ubiegłym tygodniu Łukasz Urbanowicz uratował życie pasażerowi, udzielając mu pierwszej pomocy na przystanku PKM Gdańsk Lotnisko. Bohaterskiego mężczyznę udało się odnaleźć kilka dni później. "Namierzył" go operator monitoringu, gdy pan Łukasz przemierzał codzienną drogę z domu do pracy. Pracownik PKM skontaktował się z nim za pomocą głośnika w windzie przy przystanku.
Stałem na peronie, gdy usłyszałem dźwięk, jakby ktoś "zaszurał" nogami, a potem upadł. Spojrzałem w tę stronę, zobaczyłem leżącego mężczyznę. Podszedłem do niego, zapytałem, czy mnie słyszy, ale nie zareagował. Ułożyłem go na boku, w pozycji bezpiecznej na tyle, na ile pozwalały warunki. Po chwili usłyszałem, że wydaje z siebie tzw. oddech agonalny. Na co dzień pracuję w agencji ochrony Securitas i regularnie przechodzę szkolenia z zakresu pierwszej pomocy. Dzięki temu wiem, jak wygląda człowiek, który za chwilę może stracić życie: pan był siny na twarzy i oddychał w specyficzny sposób. Wtedy podjąłem decyzję, żeby położyć go na plecach i zacząć masaż serca. Następnie pani kierownik pociągu, który wjechał na peron, przyniosła defibrylator. Dzięki temu poszkodowany zaczął odzyskiwać świadomość.
Wspomniał pan, że przechodzi regularne szkolenia z udzielania pierwszej pomocy. Wcześniej wykorzystywał pan te umiejętności?
Nie, to był pierwszy raz. Pierwszy raz znalazłem się w takiej sytuacji. Zadziałał "instynkt", wyuczone na szkoleniach techniki.
A jak pan ocenia zachowanie innych pasażerów? Otrzymał pan pomoc przy akcji ratunkowej?
Tak, jedna pani zadzwoniła pod numer 112, kierownik pociągu przyniosła defibrylator, inny świadek pomógł mi ułożyć poszkodowanego w pozycji bocznej ustalonej. Wiem też, że sporo osób obserwowało to zajście. Całe szczęście nie byłem jedyną osobą, która zareagowała, wydaje mi się jednak, że moje działanie niejako pociągnęło za sobą akcję pozostałych. Warto pamiętać, że w takich sytuacjach dobrze być "tym pierwszym", który zareaguje - w jakikolwiek sposób. To zachęca do podobnych czynów innych świadków incydentu.
Jak używać defibrylatora? Materiał archiwalny, ale aktualny.
Ja w ogóle się tak nie czuję. Uważam, że bohaterami były osoby, które niosąc pomoc, ryzykowały życiem, na przykład podczas wojny. Mnie nic nie groziło. Po prostu pomogłem człowiekowi.
Miał pan jakiś kontakt z mężczyzną, któremu pan pomógł?
Niestety nie. Wiem tylko, że ma na imię Marek - takie imię widziałem na identyfikatorze, który zauważyłem, gdy rozpięliśmy mu koszulę, by podłączyć defibrylator. Dotarła do mnie natomiast informacja, że ten pan wrócił do zdrowia.
Chciałby pan coś mu przekazać?
Życzę mu dużo zdrowia. I żeby nigdy więcej nie musiał się znaleźć w takiej sytuacji.
Tak wyglądała reanimacja pasażera z 26 stycznia. Pan Łukasz to "mężczyzna w żółtej czapce".
Miejsca
Opinie (268) ponad 50 zablokowanych
-
2021-02-02 10:22
Opinia wyróżniona
To była duża sprawa. Myślę że obaj panowie zapamiętają to do końca życia. Takie rzeczy trzeba naglaśniać (3)
bo być może to choć w części pozbawi ludzi znieczulicy, jak ową kobietę na nagraniu, która tylko spojrzała i sobie poszła. Wielki szacunek dla tego człowieka za reakcję, bowiem w sytuacji reanimowanego człowieka, może znaleźć się każdy z nas, niezależnie od stanu zdrowia. Jeszcze raz brawo dla Pana Łukasza.
- 305 4
-
2021-02-02 12:23
Kawał chłopa z Pana Łukasza, z miłą i łagodną twarzą. Szacunek za czyn.
- 17 1
-
2021-02-02 12:05
Jako 16-latek uratowałem tonącego 8-9 latka. To było na plaży w Sopocie i wcale nie było takie łatwe (1)
jak może się wydawać. Pamiętam, że w szamotaninie z przerażonym dzieciakiem, nałykałem się masę wody, którą później zwymiotowałem. Dodam, że byłem przerażony całym zdarzeniem, bo też byłem pod wodą ale udało się. Nikt mi nie podziękował a zbiegowisko było niemałe. Zresztą nie oczekiwałem tego. Jak doszedłem do siebie, rozpierała mnie duma. Wraz z
jak może się wydawać. Pamiętam, że w szamotaninie z przerażonym dzieciakiem, nałykałem się masę wody, którą później zwymiotowałem. Dodam, że byłem przerażony całym zdarzeniem, bo też byłem pod wodą ale udało się. Nikt mi nie podziękował a zbiegowisko było niemałe. Zresztą nie oczekiwałem tego. Jak doszedłem do siebie, rozpierała mnie duma. Wraz z koleżankami i kolegami, przenieśliśmy się kilkadziesiąt metrów dalej. Dziś mam 54 lata ale pamiętam wszystko, jakby to było wczoraj. Zostawiło to we mnie ślad na całe życie i mam nadzieję, że ten dzieciak jest dzisiaj kimś i że być może spłacił dług, ratując życie komuś innemu. Tak sobie właśnie czasem myślę.
- 35 0
-
2021-02-02 12:12
Podobno dzieci, przeciwieństwie do dorosłych, tona po cichu. Tak gdzieś słyszałam ale nie wiem ile w tym prawdy.
- 4 1
-
2021-02-02 08:28
Opinia wyróżniona
Bohater nie nosi peleryny, nosi żółtą czapeczkę. (1)
Dziękuję Panu.
- 383 3
-
2021-02-05 18:50
bohater w masce klubu piłkarskiego,
dzis ratuje zycie a nastepnego dnia je odbiera bo ktos ma inne barwy...
- 0 1
-
2021-02-02 07:59
Opinia wyróżniona
Rzeczy oczywiste są najtrudniejsze. (49)
Oprócz odważnej postawy świadków 2 fakty zadecydowały o sukcesie:
1. Wiedza nabyta na szkoleniach.
2. Defibrylator w zasięgu ręki.
Można porównać koszty i korzyści powyższych z organizacją nieczynnego szpitala cowidowego na Amber Expo.
Dzieci w szkole zamiast religii powinny mieć zajęcia z pierwszej pomocy i to na ocenę.
Wówczas więcej istnień zostałoby uratowanych i bohaterów byłoby więcej.- 571 49
-
2021-02-03 15:12
dokładnie.
zamiast religii , nauke pierwszej pomocy i krav magę.
pierwszą pomoc aby wiedzieć jak reagować, co robić, nie dać się sparaliżować.
krav magę, aby mieć podstawy do reagowania w stresie. tam tez tego uczą, bardzo dobrze...- 0 1
-
2021-02-02 20:17
A dlaczego na lekcji religii, nie mogliby sie uczyć pierwszej pomocy ?
Przecież wszystko można pogodzić.
- 0 0
-
2021-02-02 13:17
Są takie zajęcia wszkolach
Dzieci mają szkolenia z pierwszej pomocy w szkołach.
- 2 1
-
2021-02-02 13:04
To religia w imię wartości wyższych walczy ze znieczulicą
Niewierzący w imię czego mieliby pomagać innym ?
Samozadowolenia, dobrego samopoczucia ?
Gdyby pomoc wiązała się z większym poświęceniem no to nie wiem czy ktoś miałby odwagę.- 0 1
-
2021-02-02 11:42
Dzieci w szkole mają zajęcia z pierwszej pomocy. Przedmiot nazywa się edukacja dla bezpieczeństwa! Brak wiedzy nie usprawiedliwia twoich fobii na religijnym tle.
- 6 1
-
2021-02-02 11:19
co ma piernik do wiatraka?
Nie ma to jak wplatać sprawy religijne tam gdzie nie mają żadnego znaczenia. Dzieci mogą zarówno uczęszczać na religię jak i brać udział w zajęciach udzielania pierwszej pomocy (które mogą być prowadzone w ramach biologii, zajęć w-f czy również religii - myślę że żaden katecheta nie będzie z tym miał problemu).
- 4 2
-
2021-02-02 10:49
Dziecko i pomoze XD
- 0 0
-
2021-02-02 10:36
Dlaczego "zamiast" religii? To życie w świecie wartości powoduje, że chcemy bezinteresownie pomagać. Niektórzy uczą się (2)
- 5 7
-
2021-02-02 19:36
Wartosci sa starsze od religii, kmiocie.
- 0 0
-
2021-02-02 12:58
wartości mogą być nie tylko religijne
Ba, bardziej moralne są osoby, które pomagają nie dlatego, że coś dostaną po śmierci, tylko dlatego, że chcą czynić świat lepszym za życia i dla żyjących
- 3 1
-
2021-02-02 10:19
ciekawe kto to wyroznil?
Sieje nienawiścią i portal wyróżnia.... brawo dla moderatorów... uczą pełnej kultury i szacunku do mających inne zdanie
- 5 3
-
2021-02-02 10:12
Jak zawszy wyróżnione sa opinie najwiekszych dzbanów .Co ma do tego religia dzbanie!!
Twoja edukacja najwyraźniej nie przyniosła żadnych efektów ,a religii wtedy w szkołach nie było,a gdyby była to i tak byś na nią nie chodził
- 5 6
-
2021-02-02 10:00
Popieram
- 1 0
-
2021-02-02 09:51
Pierwszy komentarz, czy tam pierwszy wyróżniony... (4)
...i, oczywiście, zaczyna się religijny sh*t-storm.
Zrozumcie, że religia w szkołach nie jest z przyczyn racjonalnych, tylko politycznych, więc odwoływanie się do racjonalnych argumentów jest pozbawione sensu.
2. Naprawdę nie mamy ciekawszych tematów na 3 dekadę XXI wieku, niż żydowska mitologia? Ta dyskusja trwa już parę tysięcy lat i nie doprowadziła do żadnych konkluzji. Szkoda strzępić klawiaturę.- 14 4
-
2021-02-02 11:17
No właśnie
Artykuł o uratowaniu życia a gimbus z religią wyjeżdża.
- 7 4
-
2021-02-02 10:14
(2)
Na religię w szkole nie ma obowiązku uczęszczania. Można wybrać etykę. Już nie hejtujcie tak, że zamiast religii, muzyki czy plastyki...Może zamiast coś wykluczać to włączyć do programu lekcji wf - pierwsza pomoc, reanimacja etc. Wszyscy będą zadowoleni. Przyjemne z pożytecznym.
- 6 11
-
2021-02-02 19:35
Bede zadowolony, gdy przestane chocby grosz dokladac do watykanskiej mafii i jej zdebilalych wiernych.
- 1 1
-
2021-02-02 14:16
Z tym, że zajęcia etyki zwykle są na 7 lub 8 godzinie lekcyjnej dla maluchów, które kończą lekcje o 12:00. Religia natomiast jest pięknie wkomponowana w plan zajęć.
- 4 1
-
2021-02-02 08:30
Dzieci mają zajęcia z pierwszej pomocy (3)
niezależnie od religii, gimboateisto. Po co siedzisz w necie, mógłbyś brać teraz udział w zajęciach z pierwszej pomocy? :))) Co za logika sześciolatka...
Po drugie defiblyrator nie zdecydował o sukcesie, on tylko pomógł. Gdyby go nie było Pan dałby rady utrzymać pacjenta przy życiu do przyjazdu karetki.- 21 17
-
2021-02-02 11:21
karetka zdaje się przychała ponad pół godziny później
jak ktoś wyliczył z zapisu monitoringu
- 7 0
-
2021-02-02 10:14
Dokladnie tak !!defibrylator nie ratuje zycia tylko pomaga w udzielaniu pierwszej pomocy.
- 7 1
-
2021-02-02 09:19
to jest gimbokomunista
kosciol jest sola w jego oku
- 10 11
-
2021-02-02 08:22
jak tam ginie z powodu głupoty, partactwa i nieudacznictwa PiS setki osób dziennie (2)
jeden uratowany wiosny nie czyni
- 1 54
-
2021-02-02 08:25
Każdy uratowany robi różnicę, nawet ktoś taki ja Ty. (1)
- 57 0
-
2021-02-02 08:32
Tak
Dokladnie
- 15 0
-
2021-02-02 08:22
A czemu zamiast religii (23)
Dlaczego ingerujesz w moj swiatopoglad. Wolalbym zamiast muzyki bo ona mi sie nigdy nie przydala.
- 33 46
-
2021-02-02 19:30
Bo dzieci w szkole maja sie uczyc, a religia to nie nauka, to cos nauce przeciwnego.
- 1 0
-
2021-02-02 16:47
Religia w szkole
powinna sie nazywać Indoktrynacja i tyle w temacie. Kazdy inny przedmiot jak plastyka, zpt i muzyka da w zyciu 100X wiecej niz religia. Religia daje mniej dzieciom niz Baśnie Braci Grimm a moze podobnie, tylko panie katechetki biora wszytko na powaznie :/
- 1 1
-
2021-02-02 08:57
Muzyka w wydaniu szkolnym, podobnie jak plastyka w wydaniu szkolnym... (8)
...nigdy się nie przydadzą.
Uczone sensownie, przydałyby się bardzo dla ogólnego rozwoju umysłu, kultury, znajomości kontekstów i rozszerzenia horyzontów. Na pewno nie mniej, niż brednie o Rolandzie, który gadał z własnym płynem mózgowo-rdzeniowym.- 17 3
-
2021-02-02 12:57
nie wszystko w szkole jest od tego, żeby się "przydawać" do czegoś
Zajęcia z muzyki, plastyki są jak najbardziej potrzebne. Tylko bez uczenia się jakichś głupot na pamięć i ocen.
- 5 0
-
2021-02-02 10:25
uwazam ze w calej szkole podstawowej i liceum przydaly sie tylko 2 przedmioty (6)
jezyk obcy i wychowanie fizyczne. Cala reszta w zasadzie zbedna.
- 3 15
-
2021-02-02 11:19
matematyka, fizyka i informatyka też (2)
- 2 1
-
2021-02-02 12:46
I biologia, chemia, język polski (1)
Historia, WOS, przedsiębiorczość
- 0 0
-
2021-02-02 16:51
braki w naudze bilogii
widac teraz jak na dloni podczas pandemi :) a tak wiecej ludzi rozumialoby pewne mechanizmy itd :/
- 1 0
-
2021-02-02 10:53
Tępe kopanie szmaty? (2)
Do czego?
I tak nie wiem, kiedy jest "spalony".- 4 2
-
2021-02-02 11:47
a Lewandowski? (1)
toc on kupe forsy ma...
- 1 1
-
2021-02-02 16:50
mozna miec tony forsy
ale co Ci po niej jak bedziesz glupi... A pelno takich i widac, jak marnie koncza :/ kasa to nei wszytko :) Zdrowie i wiedza, to jest cos co sie przydaje. reszta moze nei miec zadnego znaczenia w pewnych sytuacjacch - wiedza i zdrowie zawsze sie przydadza:)
- 0 0
-
2021-02-02 08:29
mi też nie przydała się muzyka (11)
ale niestety Religia tym bardziej :( mogłoby być religioznawstwo i wyszłoby na to samo, chociaż z drugiej strony może społeczeństwo byłoby bardziej otwarte na inne kultury dzięki religioznawstwu?
- 41 16
-
2021-02-02 09:46
Co wy z tym "religioznawstwem"?
Jest historia, jest geografia, które o te zagadnienia zahaczają. Sporo literatury omawianej na j.polskim też.
Różnie można patrzeć na religię w szkole, ale po co zamieniać siekierkę na kijek?- 10 13
-
2021-02-02 09:03
(9)
Religia w kościele a religioznawstwo w szkołach, powinniśmy znać inne wyznania
- 40 5
-
2021-02-02 11:28
wystarczy wiedzieć, że każda religia to zło, mające na celu podporządkowanie jej wyznawców (8)
dla korzyści materialnych (każda bez wyjątku).
- 13 13
-
2021-02-02 11:44
uprasza się obywatela o więcej tolerancji! (7)
Ależ towarzyszu, po co wam te niezdrowe emocje? Żyjcie po swojemu i pozwólcie żyć innym tak, jak chcą!
- 10 6
-
2021-02-02 19:31
A musicie chciec to robic za moje pieniadze?
- 0 0
-
2021-02-02 17:54
J. Piłsudski religia jest dla ludzi bez rozumu (1)
.. --Polskiej młodzieży dla współczesnego rozwoju jest potrzebne promowanie Racjonalizmu i humanizmu świeckiego światopogląd i postawa, charakteryzująca się przekonaniem o pozytywnej roli rozumu i nauki .
- 3 0
-
2021-02-02 19:32
Dlaczego czlowiek, ktory dla wladzy mordowal rodakow, mialby byc autorytetem? Nawet gdy ma racje.
- 0 0
-
2021-02-02 11:58
nie jestem żadnym towarzyszem, stwierdziłem tylko fakt, nie musisz się z nim zgadzać, ale wiedzieć warto (3)
- 9 3
-
2021-02-02 12:36
(2)
Wierzący w obojętnie jaką religię jest bardziej wartościowy od niewierzącego. Pseudo wyznawcy są gorsi od ateistów. Znający ten temat wiedzą co mam na myśli.
- 3 10
-
2021-02-02 13:26
Wierzący w obojętnie jaką religię jest bardziej wartościowy od niewierzącego -
zgadzam się, problem jest taki, że wierzący jest bardziej wartościowy bo łatwiej nim manipulować, niewierzący będzie analizował i nie da się nabrać, a np. wierzący ruszy z okopów z okrzykiem Hurra w stronę wroga i....zginie....myśląć że pójdzie do nieba bo tak mu powiedział ksiądz.....tak samo jak ci arabscy terroryści, którym ktoś powiedział, że za atak samobójczy dostaną jakieś tam dziewice w ilości kilkudziesięciu....jak śmieszne to jest chyba nie muszę nikomu myślącemu tłumaczyć
- 8 1
-
2021-02-02 12:55
Czy masz na myśli, że jesteś i**otą, który klasyfikuje ludzi według durnych kryteriów?
- 4 2
Wszystkie opinie
-
2021-02-02 07:00
Brawo dla tego Pana (11)
I olbrzymi minus dla Pani która jako pierwsza widziała upadającego człowieka i beztrosko odwróciła się na pięcie
- 572 10
-
2021-02-02 07:23
Fajnie, miło wiedzieć, że są tacy ludzie jak Pan (1)
Wielki szacunek. Uratował Pan komuś życie. Jest Pan bohaterem.
- 63 0
-
2021-02-02 08:48
Zuch
Zuch chłop !
- 17 1
-
2021-02-02 08:36
Typowe polactwo (6)
4 słowa żeby pochwalić ale już trzeba szukać kogoś komu trzeba dowalić tu uż słów nie szczędzimy. Bo Polak musi krytykować, narzekać a nawet jak pochwali to w sumie po to aby móc skrytykować.
Pomijając fakt że na filmie widać że kobieta w momencie gdy się odwraca widzi faceta który się podnosi-czyli wygląda na takiego który się potknął i wstaje to nawet gdyby tak nie było to sytuacja działa się w miejscu publicznym pełnym ludzi i dobrze że zajął się człowiekiem ktoś przeszkolony w temacie.- 15 43
-
2021-02-02 10:21
A! Czyli to pani? (3)
tłumaczymy teraz wyrzuty sumienia?
- 12 6
-
2021-02-02 11:21
A z jakiego powodu wyrzuty sumienia? (2)
Facet żyje. Gdyby babka nie mając zielonego pojęcia o udzielaniu pierwszej pomocy wykazała się heroizmem i próbowała coś zrobić kto wie czy nie byłoby już po pogrzebie.
Zresztą nie chodzi o to. Artykuł jest o człowieku który uratował życie a kupę ludzi wykorzystuje to aby dowalić kobiecie.
Mało tego pewnie większość z tych internetowych klepaczy nie ma zielonego pojęcia jak przeprowadzić masaż serca i zachowałaby się podobnie.- 7 11
-
2021-02-02 11:30
Każdy może pomóc, na przykład dzwoniąc na 112
- 9 1
-
2021-02-03 06:44
Bzdura. Mogłaby chociaż sprawdzić czy facet ma się dobrze i zadzwonić na pogotowie. Tyle potrafi zrobić każdy. Brak przeszkolenia w udzielaniu pierwszej pomocy również nie odebrałby temu panu życia, natomiast znieczulica owszem.
P.S. potrafię zrobić masaż serca na dorosłych, dzieciach i niemowlakach oraz użyć defibrylatora. Już nie raz miałam obolałe i posiniaczone ręce z tego powodu. A ty jaki masz "dorobek" w tej dziedzinie o na jakiej podstawie zakładasz że większość internautów nie ma pojęcia jak przeprowadzić masaż serca? Artykuł jest o człowieku, który uratował komuś życie ale niezaprzeczalnym faktem jest to, że panienka w pierwszych sekundach nagrania nie zadała sobie nawet trudu żeby zwyczajnie, po ludzku sprawdzić czy ten pan może potrzebować jakiejkolwiek pomocy.- 1 0
-
2021-02-02 15:03
Ehhh (1)
Inaczej byś powiedział gdyby to twoja matka,ojciec, dziecko, żona upadła i potrzebowała pomocy.... Ja bym odszedł nic nie widząc i tak samo byś usprawiedliwiał taką osobę .mgla by zareagować wołając o pomoc a nie..
- 3 1
-
2021-02-02 15:12
Jeżeli się na tym nie znasz to wolałbym abyś odszedł i dał pomóc komuś kto się na tym zna.
Dokładnie tak jak to się stało w tym wypadku.
- 1 1
-
2021-02-02 09:57
Straszna postawa kobiety.. (1)
Zachowanie tej pani karygodne, postawa nie do zaakceptowania...
- 24 5
-
2021-02-03 13:36
To nie tak
Ona obejrzała się przez prawe ramię, a mężczyzna przewrócił się za nią, po lewej stronie. Mogła go po prostu nie zauważyć, bo inaczej musiałaby mieć pole widzenia większe niż 180 stopni.
Łatwo na nią narzekać, ale prawda jest taka, że każdy nas ma pewnie podobne historie w swoim życiorysie, choć być może nie aż tak dramatyczne. Każdemu z nas może się zdarzyc czegoś nie zauważyć i coś przegapić.- 1 0
-
2021-02-02 07:02
To jest fajny news dnia (4)
Miłego wtorku wszystkim życzę...
- 331 4
-
2021-02-02 08:29
(1)
Dzięki, Antek i wzajemnie!
- 8 2
-
2021-02-02 08:36
Zawsze chodzi o ten pierwszy ruch
Naprawdę szacun, teraz jak jest coś to tylko uciska się klatkę piersiową bez wdechów, też miałem ostatnio szkolenie. Nie wiem jak bym się zachował w podobnej sytuacji, kurde człowiek się uczy, szkoli, dokształca a przyjdzie sytuacja stresową i może być różnie. Nie wieszajmy psów na ludziach których paraliżują różne sytuacje jak np potrącenie. Każdy jest człowiekiem. Tak pan jest bohaterem, bo bohater nie zawsze nosi pelerynę :)
- 10 1
-
2021-02-02 13:41
Fajne newsy są nie fajne
My szukamy tutaj sensacji a nie
- 1 2
-
2021-02-02 15:04
zaden z niego bohater
nie ma serduszka orkiestry na kurtce
- 1 2
-
2021-02-02 07:04
Najwazniejsi w zyciu naszym (6)
są Ci bohaterowie nie szukający poklasku
- 306 3
-
2021-02-02 09:40
(2)
Tacy sa wlasnie kibice Arki.
- 3 3
-
2021-02-02 10:14
(1)
Tak, ci co uciekli ze swojego stadionu na Ejsmonda w 1984 r. To byli bohaterzy hahaha.To Wstyd i Hańba.
- 3 1
-
2021-02-02 12:43
Zapomniales dodac przed kim uciekali, a bylo to ORMO zaprzyjaznione z kibicami Lechii. Wszak nie od dzis wiadomo, ze kibice Lechii wtedy wspolpracowali ze sluzbami. Zreszta do dzis to sie nie zmienilo.
- 3 0
-
2021-02-02 09:41
ratuje życie obcego człowieka w dobie paniki covidu
jak dla mnie to wystarczający powód do nazwania człowieka bohaterem.
- 9 0
-
2021-02-02 09:47
Święte słowa
- 2 1
-
2021-02-02 11:04
i porównaj takiego gościa, z patolem, który niszczy elewacje sprayem. O takich chce sie czytać. Pozdrawiam Pana ochroniarza...
- 4 1
-
2021-02-02 07:11
:)
Brawo! Uśmiechnęłam się na początek dnia. Miło przeczytać o czymś dobrym. A dla Pana gratulacje, bo jest Pan bohaterem.
- 277 3
-
2021-02-02 07:11
Ten monitoring jest lekko przerażający. (9)
Tak od niechcenia operator sobie znajduje i rozpoznaje zamaskowanego pasażera.
- 41 125
-
2021-02-02 07:25
Brawa dla operatora
Z dobrej woli znalazł zamaskowanego mężczyznę, który uratował właśnie innemu człowiekowi życie.
- 46 2
-
2021-02-02 09:24
z ta żółtą czapką raczej nie wydaje się to trudnym zadaniem
- 15 1
-
2021-02-02 09:30
Bez przesady...
Skoro ten mèżczyzna codziennie ( bàdź często) idzie w tym miejscu do pracy i np. w charakterystycznym ubraniu, to operator monitoringu Nie ma raczej problemu z rozpoznaniem człowieka...Brawo ....
- 16 1
-
2021-02-02 09:33
Nie ma się czego bać. (1)
Monitoring na to pozwala tylko w przypadku bohaterów, nigdy przestępców.
- 9 2
-
2021-02-02 18:40
Moze dlatego, ze przestepcy na wystepy jezdza w inne miejsca zeby ich nikt nie rozpoznal. Myslenie nie jest twoja najsilniejsza strona.
- 1 2
-
2021-02-02 09:48
"od niechcenia" powiadasz? (2)
- 4 0
-
2021-02-02 10:29
Tak właśnie.
- 1 1
-
2021-02-02 14:05
klamie
zostalo mu za to zaplacone od struka.
- 1 1
-
2021-02-02 22:05
Po co szukasz drugiej dziury w d...e? Potrafiłbyś zrobić to samo co ten gość?
- 0 0
-
2021-02-02 07:13
Plusik dla Pana i minusiki dla Pani (3)
Pan jest Bohaterem przez duże B a Pani która dwukrotnie się oglądała na leżącego niech się spali że wstydu za swoją nieczułość, może następnym razem Pani zareaguje.
- 226 6
-
2021-02-02 07:28
Ta baba powinna być pociągnieta do odpowiedzalności karnej (1)
Art. 162. KK
§ 1. Kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym bezpośrednim niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu nie udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie lub innej osoby na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
Gdyby nie Pan Łukasz, prawdopodobnie facet by tam zmarł i zamarzł.- 31 4
-
2021-02-02 08:22
Maskę ma więc dba o innych, pewnie na forach ma dużo do powiedzenia odnośnie empatii.
- 8 1
-
2021-02-02 08:09
Zgdadzam się niemal ze wszystkim, poza jednym - wielkie B :-)
- 4 1
-
2021-02-02 07:20
Gratulację moi drodzy I kochani
W dobie totalnej znieczulicy Pana postawa jest szlachetna i poprostu ludzka.
- 155 1
-
2021-02-02 07:20
Warto nagłaśniać takie pozytywne reakcje
Takie zachowanie powinno być na porządku dziennym, gdyby nie było tam tego Pana mogło to skończyć się tragicznie.
- 146 1
-
2021-02-02 07:22
Świetna postawa wtedy, świetna postawa teraz.
- 127 1
-
2021-02-02 07:23
Piękna akcja z szczęśliwym zakończeniem!
Brawo dla tego pana! Kurde jak to wszystko zadziałało, jaka niesamowita odpowiedzialność ludzi i sprawność służb. Jestem pod wrażeniem!
- 158 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.