• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy przyjmą mieszkańców w centrum handlowym. Urząd Miasta Gdyni w CH Riviera

Michał Sielski
2 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

18 stanowisk do obsługi mieszkańców zostało otwartych w nowej filii Urzędu Miasta Gdyni w Centrum Handlowym Riviera. Mieszkańcy mogą załatwić tu większość spraw. - Dzięki temu punktowi rozładujemy kolejki w najbardziej obleganych obszarach - mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.



Nowy punkt obsługi mieszkańców znajduje się na pierwszym piętrze CH Riviera, bardzo blisko głównego wejścia. Jest tam 18 stanowisk i kasa. Pozwoli to na obsłużenie 10-12 tys. osób w każdym miesiącu.

- W sumie przy obsłudze mieszkańców będzie tu pracować 25 urzędników, z czego 22 osoby to nowo zatrudnieni urzędnicy, których rekrutowaliśmy już z myślą o tym punkcie - mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.

Przede wszystkim wielofunkcyjność



Punkt obsługi mieszkańców będzie czynny od poniedziałku do soboty w godz. 10-18.

Można w nim na razie zarejestrować samochód, zameldować się, wymeldować, złożyć wniosek o wymianę dokumentów.

Ma być też elastyczny - w odpowiednim czasie będą stanowiska do głosowania w budżecie obywatelskim czy opłacania podatku od nieruchomości.

Centrum Obsługi Mieszkańca zostało otwarte w poniedziałek, 2.09.2021. Już na pierwszą godzinę zarejestrowanych było kilkanaście osób. Centrum Obsługi Mieszkańca zostało otwarte w poniedziałek, 2.09.2021. Już na pierwszą godzinę zarejestrowanych było kilkanaście osób.
Remont lokalu i jego wyposażenie pochłonęło w sumie 630 tys. zł. Do tego trzeba jeszcze płacić 27 tys. zł miesięcznego czynszu. Urzędnicy przekonują, że to dobrze wydane pieniądze, bo - zwłaszcza w pandemii - narosły kolejki.

Największy problem był z rejestracją aut. Czytelnicy zgłaszali nam, że w szczycie kolejka sięgała nawet ponad miesiąc. Były też dni, że po prostu nie dało się zarejestrować samochodu, bo nie było żadnych wolnych terminów.

Czytaj więcej: Rejestracja auta graniczy z cudem

Teraz ma to być już tylko niechlubna przeszłość.

Rejestracja głównie przez internet



Warto przypomnieć, że cały czas obowiązuje system rejestracji - internetowej lub telefonicznej. Mieszkańcy umawiani są na konkretne godziny. Można jednak próbować załatwić sprawę podczas zakupów.

- Wystarczy zapisać się w punkcie Informacji, który też jest na miejscu, i jeśli będzie wolny termin, to można się zapisać. Jak nie od razu, to np. za godzinę i w tym czasie zrobić zakupy czy skorzystać z punktów usługowych w centrum handlowym - informuje Rafał Klajnert.

Miejsca

Opinie (187) 3 zablokowane

  • Koszty (1)

    Takie punkty spokojnie mogły być już w tych budynkach które ma pod sobą Urząd Miasta. Wynajem w galerii mnoży nie potrzebne koszty w postaci czynszu a są duże skoro oficjalnie o tym mówiły sieci sklepowe w galerii no chyba że prezydent uzyskał i wynegocjował koszty w promocji ale śmiem wątpić. Miasto gdzie tyle jest potrzeb innych ma utrzymywać galerię bo tak to trzeba nazywać po imieniu dużo sklepów zrezygnowało a Urząd robi tam biura by robić wspomożenie.

    • 36 0

    • Nasze pieniądze to wydają

      • 6 0

  • 18 stanowisk i kasa. no tak jakze by inaczej.

    • 13 0

  • ha ha

    • 9 0

  • przez 10 lat to 4 mln dzierżawy + 13 mln na dodatkowe etaty

    skandal, mogli wydać na co innego. Rzadko pisze o Gdyni, ale to już przesada

    • 35 0

  • Jeszcze w osiedlowych biedronkach i żabkach by się przydały takie stanowiska . (1)

    Żartowałem oczywiście. To już tylu urzędników zatrudnia UM że się nie mieszczą w urzędzie ?

    • 33 0

    • mieszczą , mieszczą, co kawałek czerwona tabliczka w nowych lokalizacjach, tylko,ze

      ...tak cięzko pracują, tyrają wręcz, że musza w ciągu dnia odpocząć i tu będzie ten odpoczynek. Zero petentów, kawka, herbatka , ciasteczko obok 2 cukiernie ;->> a na decyzje poczekamy tylko ...30 dni jak dobrze pójdzie.. czyli tyle ile zawsze..tu jest ten MIŚ ;->>

      • 6 0

  • Żenada (2)

    27 tysięcy wydane na najem nie robi problemu, zaś podwyżenie pensji pracowników UM, zarabiających najniższą krajową- nierealne...

    • 49 0

    • jakoś wolnych miejsc brak a jak są to konkrusy wyfrywają...ci co maje je wygrac (1)

      czyli tam jest aż tak źle, że brak miejsc dla chętnych z ulicy i bez pleców...nawet nie ukrywaję tego.

      • 3 7

      • 27tys

        Wydawane jest dużo więcej pieniędzy na bezsensowne akcje czy to promocyjne, marketingowe zamiast zająć się właściwymi celami.. Co do podwyżek zgadzam się - życie za najniższa krajową i słowa 'nie mamy na to pieniedzy' to podstawa w gdyńskim magistracie..

        • 15 0

  • Bardzo zły pomysł !!

    Przez internet załatwiać sprawy !! W urzędzie brak miejsca ?? Brak gospodarności !! Co za pomysł ....zatrudniać pracowników....generować nowe koszty !!! A inwestycji brak....drogi dziurawe...brak wiaduktu na Puckiej....Chwarzno korki...Pogórze korki ....można pisać....tragedia !!!!

    • 37 2

  • Widac parkomaty się oplacily. Aparat się rozrasta. Innowacja.

    Czy mozna tam kupic miejski kubek opracowany przez urzędników?

    • 24 1

  • Boczek już czeka

    z biurami na kolejnych "pracowników" z UM Gdynia

    • 23 1

  • Jednak

    Gdynia to stsn umysłu...

    • 18 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane