• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy przyjmą mieszkańców w centrum handlowym. Urząd Miasta Gdyni w CH Riviera

Michał Sielski
2 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

18 stanowisk do obsługi mieszkańców zostało otwartych w nowej filii Urzędu Miasta Gdyni w Centrum Handlowym Riviera. Mieszkańcy mogą załatwić tu większość spraw. - Dzięki temu punktowi rozładujemy kolejki w najbardziej obleganych obszarach - mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.



Nowy punkt obsługi mieszkańców znajduje się na pierwszym piętrze CH Riviera, bardzo blisko głównego wejścia. Jest tam 18 stanowisk i kasa. Pozwoli to na obsłużenie 10-12 tys. osób w każdym miesiącu.

- W sumie przy obsłudze mieszkańców będzie tu pracować 25 urzędników, z czego 22 osoby to nowo zatrudnieni urzędnicy, których rekrutowaliśmy już z myślą o tym punkcie - mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.

Przede wszystkim wielofunkcyjność



Punkt obsługi mieszkańców będzie czynny od poniedziałku do soboty w godz. 10-18.

Można w nim na razie zarejestrować samochód, zameldować się, wymeldować, złożyć wniosek o wymianę dokumentów.

Ma być też elastyczny - w odpowiednim czasie będą stanowiska do głosowania w budżecie obywatelskim czy opłacania podatku od nieruchomości.

Centrum Obsługi Mieszkańca zostało otwarte w poniedziałek, 2.09.2021. Już na pierwszą godzinę zarejestrowanych było kilkanaście osób. Centrum Obsługi Mieszkańca zostało otwarte w poniedziałek, 2.09.2021. Już na pierwszą godzinę zarejestrowanych było kilkanaście osób.
Remont lokalu i jego wyposażenie pochłonęło w sumie 630 tys. zł. Do tego trzeba jeszcze płacić 27 tys. zł miesięcznego czynszu. Urzędnicy przekonują, że to dobrze wydane pieniądze, bo - zwłaszcza w pandemii - narosły kolejki.

Największy problem był z rejestracją aut. Czytelnicy zgłaszali nam, że w szczycie kolejka sięgała nawet ponad miesiąc. Były też dni, że po prostu nie dało się zarejestrować samochodu, bo nie było żadnych wolnych terminów.

Czytaj więcej: Rejestracja auta graniczy z cudem

Teraz ma to być już tylko niechlubna przeszłość.

Rejestracja głównie przez internet



Warto przypomnieć, że cały czas obowiązuje system rejestracji - internetowej lub telefonicznej. Mieszkańcy umawiani są na konkretne godziny. Można jednak próbować załatwić sprawę podczas zakupów.

- Wystarczy zapisać się w punkcie Informacji, który też jest na miejscu, i jeśli będzie wolny termin, to można się zapisać. Jak nie od razu, to np. za godzinę i w tym czasie zrobić zakupy czy skorzystać z punktów usługowych w centrum handlowym - informuje Rafał Klajnert.

Miejsca

Opinie (187) 3 zablokowane

  • Wydaje mi się, że jednak trochę jest to działanie bez podstaw ekonomicznych, i logistycnych. Urząd miasta wynajmuje za kilkadziesiąt tysięcy miejsce w galeriii handlowej? Wpierw przeznacza na remont kilkaset tysięcy? Po trzy koszt zatrudnienia obsługi tego miejsca (kilkanascie stanowisk, recepcja, ochrona...kolejne kilkanaście tysięcy brutto brutto), To co przepraszam robią dotychczasowi urzędnicy? Czy nie można w UM w soboty udostępnić tych stanowisk bez żadnych kosztów(oprócz pracowniczych czy mediów) ? Riviera jest 5 min od UM??? Gdzie tu logika? od lat głosuję na p.szcurka ale, jestem zdegustowana i szczerze zdetermnowana do opuszcenia tego miasta. Codzienną drogę do pracy przez wyboje(główna droga przez miasto), gdzie żołądek podnosi się do gardła) jeszcze zniosę, ale jak słysze na zebraniue w przedszkolu, że UM nie ma pieniedzy i na 125 dziei przydziela logopedę na 5 godzin w tygodniu...a tutaj wydaje ponad 20 tys miesięcznie na to cudo w galerii....to przepraszam, ale chyba coś jednak zawodzi....o tym, że półtora roku przedkoszla państwowe były czynne 9!!! godzin. Jak rodzic pracujący 8 godzin ma zaprowadzić dziecko i odebrac w tych korkach w ciagu 9 godzin i byc 8 godzin w pracy, bo ludzie nie pracuja pod przedszkolem, tylko w całt trójmiescie, albo z min półgodzinnym dojazdem bez korków??? Wszystko rozchodzi sie o pieniadze z UM, których na normalne działanie przedszkoli (w aspekcie godzin otwarcia) w covidzie nie było...Jak mam isc do pracy na dyzur na 6 skoro przedszkole od 1,5 froku mam czynne od 7? Maz tez jezdzi an 7, wiec na 7 dziecka nie odstawi. A takie realnia mamy od 1,5 roku. Interwencja u dyrekcji - UM nie ma pieniedzy. Wiec skonczylo sie tym, ze zes wojej kieszeni musialam wynajmowac opiekunke ktore dziecko zaprowadzała. To jets polityka miasta? Dzikeuje, wiecej nie zgałosuję na taki system. A skoro nie ma alternatywy, po prostu zmienimy miejsce do zycia.

    • 4 0

  • Niby pomysł dobry

    Tylko czy warty takich ogromnych kosztów?

    • 1 0

  • A wystarczyło zainwestować w automatyzacje

    I tych 25 urzędników nie trzebaby zatrudniać. W dobie internetu, mobilnych aplikacji, nadal każe nam się stać w kolejce po kilka świstków. Żal.

    • 1 1

  • Mam do zalatwienia

    Kwestie meldunkowa siebie i dzieci ponadto zmianę adresu w dowodzie rejestracyjnym kwestie podatku od nieruchomości.nie wiem czy załatwię to od ręki w punkcie Riviera.mialbym to wszystko z głowy ale jak widzę na wszystko trzeba się umawiać osobno????proszę o info ze strony UM Gdynia

    • 0 0

  • Pomysł super, ale jak zawsze w urzędach wykonanie fatalne. Ilekroć byłam w Riviera, zerkałam, że tyle stanowisk, wszystkie obsadzone, pusto, brak kolejek, wchodzisz i załatwiasz, cudownie! W końcu pojawiła się okazja przetestować, kończy mi się termin ważności D.O, wsiadłam po pracy w auto, pomyślałam zakupy zrobię i sprawy urzędowe załatwię. Wchodzę, pusto, 16 pracowników, 2 stanowiska obsługują, reszta w telefonach surfuje. Podchodzę, pytam i słyszę: A Pani była umówiona? najpierw trzeba się umówić, stanowisko nr 5 i 6..podchodzę, Pani odłożyła telefon, zaproponowała mi wizytę za 2 dni na 14 tą, mówię ze pracuje nie dam rady, to mówi ze dopiero w sobotę odblokują terminy na przyszły tydzień to w następnym tygodniu będę dopiero się mogła umówić..Podsumowując. Nasza rozmowa o ustalenie terminu trwała 10 minut, w tym czasie mogłam porostu złożyć ten wniosek ale nie, to nie byłoby w stylu urzędu.

    • 0 1

  • +

    Chciałabym podziękować urzędniczce, Pani Anecie K. i wszystkim pracownikom którzy pomogli błyskawicznie zarejestrować auto, pomimo że byłam spóźniona 15 minut i było to, przed zamknięciem urzędu. Nigdzie tak szybko nie udało się zarejestrować auta jak właśnie w Centrum Riviera. Pełen profesjonalizm :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane