• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy przyjmą mieszkańców w centrum handlowym. Urząd Miasta Gdyni w CH Riviera

Michał Sielski
2 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

18 stanowisk do obsługi mieszkańców zostało otwartych w nowej filii Urzędu Miasta Gdyni w Centrum Handlowym Riviera. Mieszkańcy mogą załatwić tu większość spraw. - Dzięki temu punktowi rozładujemy kolejki w najbardziej obleganych obszarach - mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.



Nowy punkt obsługi mieszkańców znajduje się na pierwszym piętrze CH Riviera, bardzo blisko głównego wejścia. Jest tam 18 stanowisk i kasa. Pozwoli to na obsłużenie 10-12 tys. osób w każdym miesiącu.

- W sumie przy obsłudze mieszkańców będzie tu pracować 25 urzędników, z czego 22 osoby to nowo zatrudnieni urzędnicy, których rekrutowaliśmy już z myślą o tym punkcie - mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.

Przede wszystkim wielofunkcyjność



Punkt obsługi mieszkańców będzie czynny od poniedziałku do soboty w godz. 10-18.

Można w nim na razie zarejestrować samochód, zameldować się, wymeldować, złożyć wniosek o wymianę dokumentów.

Ma być też elastyczny - w odpowiednim czasie będą stanowiska do głosowania w budżecie obywatelskim czy opłacania podatku od nieruchomości.

Centrum Obsługi Mieszkańca zostało otwarte w poniedziałek, 2.09.2021. Już na pierwszą godzinę zarejestrowanych było kilkanaście osób. Centrum Obsługi Mieszkańca zostało otwarte w poniedziałek, 2.09.2021. Już na pierwszą godzinę zarejestrowanych było kilkanaście osób.
Remont lokalu i jego wyposażenie pochłonęło w sumie 630 tys. zł. Do tego trzeba jeszcze płacić 27 tys. zł miesięcznego czynszu. Urzędnicy przekonują, że to dobrze wydane pieniądze, bo - zwłaszcza w pandemii - narosły kolejki.

Największy problem był z rejestracją aut. Czytelnicy zgłaszali nam, że w szczycie kolejka sięgała nawet ponad miesiąc. Były też dni, że po prostu nie dało się zarejestrować samochodu, bo nie było żadnych wolnych terminów.

Czytaj więcej: Rejestracja auta graniczy z cudem

Teraz ma to być już tylko niechlubna przeszłość.

Rejestracja głównie przez internet



Warto przypomnieć, że cały czas obowiązuje system rejestracji - internetowej lub telefonicznej. Mieszkańcy umawiani są na konkretne godziny. Można jednak próbować załatwić sprawę podczas zakupów.

- Wystarczy zapisać się w punkcie Informacji, który też jest na miejscu, i jeśli będzie wolny termin, to można się zapisać. Jak nie od razu, to np. za godzinę i w tym czasie zrobić zakupy czy skorzystać z punktów usługowych w centrum handlowym - informuje Rafał Klajnert.

Miejsca

Opinie (187) 3 zablokowane

  • Przy 1mld długu Gdyni ten wywalony milion nie robi na mnie

    Wrażenia. UM gdynia się prężnie rozrasta - do końca roku zajmie całe piętro w riviera.

    • 12 0

  • Kat

    W Gdańsku też się taki punkt w jakiejś Galerii przyda, tylko poproszę godziny pracy urzędników 9-21 od poniedziałku do soboty oraz w niedziele handlowe też. Trzeba dostosowywać czas pracy do realnych godzin innych zawodów.

    • 5 0

  • zamiast promowac lokalne sklepy i rzemiosło

    za pieniądze podatników Prezydent promuje galerie handlowe, które już wykończyły handel w Śródmieściu Gdyni. Wstyd mi za takiego prezydenta

    • 12 2

  • Rynek nie znosi próżni. Ale i tak czas najwyższy na elektroniczne dowody z NFC, żeby wszystko zrobić w apce. Po co utrzymywać budę i pracowników!

    • 1 0

  • +/-

    Plus i minus jak zawsze, fajnie że będzie bardziej dostępny, na plus że parking. Ale 27 tysiecy czynszi co miesiąc, zaraz strefy do parkowania będą absolutnie wszedzie i trochę droższe. Ten czynsz to taka kasa w błoto.

    • 6 0

  • Znów lekko wydane pieniądze podatników

    Od lat UM Gdynia rozrasta się kosztem podatników. Uruchomienie takiego punktu to zabieg czysto marketingowy "Prezydentury Szczurka" a my podatnicy musimy za to słono zapłacić! Przecież UM Gdynia ma dość miejsc do prowadzenia obsługi klientów, szczególnie w centrum miasta.

    • 12 0

  • karta mieszkańca

    oby można było odebrać karte mieszkańca!
    bo w obecnych godzinach pracy 10-16 nie ma takiej możliwości

    • 4 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Stanowiska Urzędu Miasta Gdyni w centrum handlowym

    tak, za to każdy jest miłośnikiem stania w kolejce w urzędzie

    • 3 1

  • (1)

    Rewelacyjny pomysł. Brawo Gdynia.

    • 1 9

    • Pan urzędnik weźmie się do pracy a nie w necie siedzi. Nie za to płacimy podatki

      • 1 0

  • Super sprawa, tylko trochę drogo za ten czynsz.
    Co jak co ale Riviera powinna dać jakiś upust urzędowi.

    • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane