- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (251 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (93 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (94 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (181 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (92 opinie)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (373 opinie)
Urzędnicy przyjmą mieszkańców w centrum handlowym. Urząd Miasta Gdyni w CH Riviera
18 stanowisk do obsługi mieszkańców zostało otwartych w nowej filii Urzędu Miasta Gdyni w Centrum Handlowym Riviera. Mieszkańcy mogą załatwić tu większość spraw. - Dzięki temu punktowi rozładujemy kolejki w najbardziej obleganych obszarach - mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.
- W sumie przy obsłudze mieszkańców będzie tu pracować 25 urzędników, z czego 22 osoby to nowo zatrudnieni urzędnicy, których rekrutowaliśmy już z myślą o tym punkcie - mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.
Przede wszystkim wielofunkcyjność
Punkt obsługi mieszkańców będzie czynny od poniedziałku do soboty w godz. 10-18.
Można w nim na razie zarejestrować samochód, zameldować się, wymeldować, złożyć wniosek o wymianę dokumentów.
Ma być też elastyczny - w odpowiednim czasie będą stanowiska do głosowania w budżecie obywatelskim czy opłacania podatku od nieruchomości.
Remont lokalu i jego wyposażenie pochłonęło w sumie 630 tys. zł. Do tego trzeba jeszcze płacić 27 tys. zł miesięcznego czynszu. Urzędnicy przekonują, że to dobrze wydane pieniądze, bo - zwłaszcza w pandemii - narosły kolejki.
Największy problem był z rejestracją aut. Czytelnicy zgłaszali nam, że w szczycie kolejka sięgała nawet ponad miesiąc. Były też dni, że po prostu nie dało się zarejestrować samochodu, bo nie było żadnych wolnych terminów.
Czytaj więcej: Rejestracja auta graniczy z cudem
Teraz ma to być już tylko niechlubna przeszłość.
Rejestracja głównie przez internet
Warto przypomnieć, że cały czas obowiązuje system rejestracji - internetowej lub telefonicznej. Mieszkańcy umawiani są na konkretne godziny. Można jednak próbować załatwić sprawę podczas zakupów.
- Wystarczy zapisać się w punkcie Informacji, który też jest na miejscu, i jeśli będzie wolny termin, to można się zapisać. Jak nie od razu, to np. za godzinę i w tym czasie zrobić zakupy czy skorzystać z punktów usługowych w centrum handlowym - informuje Rafał Klajnert.
Miejsca
Opinie (187) 3 zablokowane
-
2021-09-02 22:08
Przy 1mld długu Gdyni ten wywalony milion nie robi na mnie
Wrażenia. UM gdynia się prężnie rozrasta - do końca roku zajmie całe piętro w riviera.
- 12 0
-
2021-09-02 22:50
Kat
W Gdańsku też się taki punkt w jakiejś Galerii przyda, tylko poproszę godziny pracy urzędników 9-21 od poniedziałku do soboty oraz w niedziele handlowe też. Trzeba dostosowywać czas pracy do realnych godzin innych zawodów.
- 5 0
-
2021-09-02 22:51
zamiast promowac lokalne sklepy i rzemiosło
za pieniądze podatników Prezydent promuje galerie handlowe, które już wykończyły handel w Śródmieściu Gdyni. Wstyd mi za takiego prezydenta
- 12 2
-
2021-09-03 05:08
Rynek nie znosi próżni. Ale i tak czas najwyższy na elektroniczne dowody z NFC, żeby wszystko zrobić w apce. Po co utrzymywać budę i pracowników!
- 1 0
-
2021-09-03 05:24
+/-
Plus i minus jak zawsze, fajnie że będzie bardziej dostępny, na plus że parking. Ale 27 tysiecy czynszi co miesiąc, zaraz strefy do parkowania będą absolutnie wszedzie i trochę droższe. Ten czynsz to taka kasa w błoto.
- 6 0
-
2021-09-03 08:39
Znów lekko wydane pieniądze podatników
Od lat UM Gdynia rozrasta się kosztem podatników. Uruchomienie takiego punktu to zabieg czysto marketingowy "Prezydentury Szczurka" a my podatnicy musimy za to słono zapłacić! Przecież UM Gdynia ma dość miejsc do prowadzenia obsługi klientów, szczególnie w centrum miasta.
- 12 0
-
2021-09-03 09:17
karta mieszkańca
oby można było odebrać karte mieszkańca!
bo w obecnych godzinach pracy 10-16 nie ma takiej możliwości- 4 0
-
2021-09-03 09:22
tak, za to każdy jest miłośnikiem stania w kolejce w urzędzie
- 3 1
-
2021-09-03 09:26
(1)
Rewelacyjny pomysł. Brawo Gdynia.
- 1 9
-
2021-09-03 12:02
Pan urzędnik weźmie się do pracy a nie w necie siedzi. Nie za to płacimy podatki
- 1 0
-
2021-09-03 09:27
Super sprawa, tylko trochę drogo za ten czynsz.
Co jak co ale Riviera powinna dać jakiś upust urzędowi.- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.