• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy przyjmą mieszkańców w centrum handlowym. Urząd Miasta Gdyni w CH Riviera

Michał Sielski
2 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

18 stanowisk do obsługi mieszkańców zostało otwartych w nowej filii Urzędu Miasta Gdyni w Centrum Handlowym Riviera. Mieszkańcy mogą załatwić tu większość spraw. - Dzięki temu punktowi rozładujemy kolejki w najbardziej obleganych obszarach - mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.



Nowy punkt obsługi mieszkańców znajduje się na pierwszym piętrze CH Riviera, bardzo blisko głównego wejścia. Jest tam 18 stanowisk i kasa. Pozwoli to na obsłużenie 10-12 tys. osób w każdym miesiącu.

- W sumie przy obsłudze mieszkańców będzie tu pracować 25 urzędników, z czego 22 osoby to nowo zatrudnieni urzędnicy, których rekrutowaliśmy już z myślą o tym punkcie - mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.

Przede wszystkim wielofunkcyjność



Punkt obsługi mieszkańców będzie czynny od poniedziałku do soboty w godz. 10-18.

Można w nim na razie zarejestrować samochód, zameldować się, wymeldować, złożyć wniosek o wymianę dokumentów.

Ma być też elastyczny - w odpowiednim czasie będą stanowiska do głosowania w budżecie obywatelskim czy opłacania podatku od nieruchomości.

Centrum Obsługi Mieszkańca zostało otwarte w poniedziałek, 2.09.2021. Już na pierwszą godzinę zarejestrowanych było kilkanaście osób. Centrum Obsługi Mieszkańca zostało otwarte w poniedziałek, 2.09.2021. Już na pierwszą godzinę zarejestrowanych było kilkanaście osób.
Remont lokalu i jego wyposażenie pochłonęło w sumie 630 tys. zł. Do tego trzeba jeszcze płacić 27 tys. zł miesięcznego czynszu. Urzędnicy przekonują, że to dobrze wydane pieniądze, bo - zwłaszcza w pandemii - narosły kolejki.

Największy problem był z rejestracją aut. Czytelnicy zgłaszali nam, że w szczycie kolejka sięgała nawet ponad miesiąc. Były też dni, że po prostu nie dało się zarejestrować samochodu, bo nie było żadnych wolnych terminów.

Czytaj więcej: Rejestracja auta graniczy z cudem

Teraz ma to być już tylko niechlubna przeszłość.

Rejestracja głównie przez internet



Warto przypomnieć, że cały czas obowiązuje system rejestracji - internetowej lub telefonicznej. Mieszkańcy umawiani są na konkretne godziny. Można jednak próbować załatwić sprawę podczas zakupów.

- Wystarczy zapisać się w punkcie Informacji, który też jest na miejscu, i jeśli będzie wolny termin, to można się zapisać. Jak nie od razu, to np. za godzinę i w tym czasie zrobić zakupy czy skorzystać z punktów usługowych w centrum handlowym - informuje Rafał Klajnert.

Miejsca

Opinie (187) 3 zablokowane

  • To ile tych metrów tam jest? (4)

    27000 zł to można niezłą powierzchnię wynająć. A w PPNT już nie można było zrobić? Jest tam parking, obiekt miejski to nikomu nie trzeba płacić. Teraz przy covidzie i tak tam pusto.

    • 51 14

    • Tyle że

      Tyle że Urząd Miasta to żadna innowacja tam tylko biura z innowacjami

      • 1 2

    • PPNT

      W PPNT faktycznie jest teraz pusto, ale większych lokali nie ma aż tak wielu. Lokalizacja nie jest tak wygodna jak Riviery, a mówię to jako osoba i tak pracująca w PPNT. Parking jest płatny i jego przepustowość, jeśli mogę tak to nazwać, też jest niższa niż tych przy Rivierze.

      • 2 1

    • Kolejny geszeft (1)

      Szczurek dalej zadłuża miasto, chociaż doprowadził Gdynię do bankructwa. Ciekawe dlaczego o tym się tutaj nie pisze...

      • 0 2

      • ogarnij co to jest 27k za wynajem

        Mieszkania ludzie wynajmują po 3k...
        A gdzie miejsce pracy dla wielu osób i jeszcze okazja do szybkiego załatwiania spraw

        • 0 0

  • Następna błazenada UM za 27tys...a przystanie w każdej dzielnicy prawie puste stoją!!!

    Nie można zrobić 3 punktów w trzech różnych punktach miasta .. Np. Przystań na Unruga... Przystań na Cisowej albo na ulicy Mikołaja..

    • 12 0

  • Riviera Lubi To (1)

    Z jednej strony pakowanie grubej państwowej kasy w prywatnego inwestora z drugiej oczywiście po polsku. bo nadal otwarte niby dłużej ale dalej za krótko!
    Dla ograniczenia kosztów ludzkich otwarte powinno być w godzinach dla ludzi. czyli pon-pt 14-21, sobota, od 10 do 21, niedziela 10-18!
    Wtedy by to miało sens i to znaczny. Nie będę sobie robił wolnego dnia aby pójść do urzędu. Bo to nie JA jestem a urzędu tylko j....ny urząd dla mnie!

    • 12 1

    • Wyprowadz sie z Gdyni. Najlepiej zaloz swoje miasto

      • 0 0

  • Super pomysł! Przydałaby się informacja na wejściu też po angielsku dla zdezorientowanych obcokrajowców, bo będą myśleć że to jakiś nowy salon apple czy coś :)

    • 5 1

  • Dobry pomysł

    Uważa, że to dobry pomysł. Można przyjechać na zakupy i załatwić sprawy w urzędzie bez szukania miejsca do zaparkowania. Ale jak zawsz znajdą się i tacy, którym to się nie spodoba...

    • 2 10

  • Urząd Miasta ma problem

    Jak zwykle .Wszystkie firmy pracują normalnie tylko UM ciągle się boi.Gdybyście pracowali w normalnym trybie nie byłoby takich kolejek.Dobrze że inni nie biorą z Was przykładu, bo byście nie mieli co jeść.

    • 19 0

  • No i Urzad w Rivierze w zupełności wystarczy

    Zlikwidować za to na Piłsudskiego, 10 Lutego, Wendy, Partyzantów i jeszcze nie wiem gdzie siedzą te setki urzednikow.

    • 17 0

  • Dobrze kombinują w Urzędzie Miasta

    Likwidują w śródmieściu miejsca parkingowe, żeby im irytujący petent do Urzędu nie przyjechał. Za to zrobi sie pare stanowisk w Centrum Handlowym- niech tam sie mieszkańcy pałętają. W urzędach będzie spokoj, kawę będzie można wypić i po brzuchach z zadowoleniem poklepać.

    • 17 1

  • Odmiennie od reszty

    Podoba mi się ta decyzja, fajny obraz rozwoju współpracy organów publicznych z prywatnymi biznesami.

    • 2 10

  • Przygotowanie do pracy w niedzielę?

    Bo większość chce .

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane