- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (419 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (46 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (156 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Urzędnicy: powinniśmy zarabiać więcej
- Prestiż pracy urzędnika jest poniżej wynagrodzenia pracownika kasy w dyskoncie. Urzędnicy są niedoceniani, lekceważeni, nawet osoby z kilkunastoletnim stażem, ogromną wiedzą merytoryczną i doświadczeniem, z wyższym wykształceniem zarabiają po 2-2,7 tys. netto. Najlepsi odchodzą, a na ich miejsce przyjmowane są niedoświadczone osoby - pisze nasza czytelniczka, pani Anna zatrudniona w Urzędzie Miasta Gdyni. - Średnia pensja brutto na stanowisku inspektora wynosi obecnie ponad 4390 zł - odpowiada Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.
Nie wiemy, gdzie szukać pomocy, ponieważ nasi bezpośredni przełożeni (kierownicy referatów, naczelnicy wydziałów) nie są w stanie zrobić absolutnie nic, gdyż wszystkie decyzje o podwyżkach są skutecznie blokowane na poziomie dyrekcji urzędu.
Kilka lat bez podwyżki pensji w Urzędzie Miasta
Biorąc pod uwagę, że w ostatnich dwóch latach wzrost minimalnego wynagrodzenia w Polsce wyniósł ponad 15 proc., pensja urzędnika zatrudnionego w Urzędzie Miasta Gdyni wzrosła o 0 zł i to nie tylko w ostatnich dwóch latach, ale w okresie ostatnich kilku lat nie było żadnej podwyżki dla urzędników - pomijając podwyżki dla najwyższych władz miasta, ponieważ te oczywiście mają miejsce regularnie.
Czytaj więcej: Podwyżka dla prezydenta Gdyni i radnych miasta
Wszelkie próby rozmów, negocjacji, argumentacji kończą się tzw. "jak się nie podoba, to droga wolna". Naprawdę! Tak traktowani są urzędnicy.
Ludzie masowo składają wypowiedzenia, a na ich miejsce przyjmowane są nowe osoby, już na znacznie lepszych warunkach, ponieważ inaczej nikt nie chciałby w urzędzie podjąć pracy. I tak urzędnicy z doświadczeniem, niekiedy w trakcie prowadzenia spraw, odchodzą, a w ich miejsce przychodzą inni, którzy często uczą się od zera i czas oczekiwania na rozpatrzenie dla mieszkańca wydłuża się.
Studia podyplomowe? 2-2,7 tys. zł na rękę
Prestiż pracy urzędnika jest aktualnie poniżej minimalnej pensji czy wynagrodzenia pracownika kasy w dyskoncie spożywczym. Urzędnicy są niedoceniani, lekceważeni, nawet osoby z kilkunastoletnim stażem, ogromną wiedzą merytoryczną i doświadczeniem, z wyższym wykształceniem bardzo często obejmującym dodatkowo po dwa, trzy kierunki studiów podyplomowych zarabiają po 2-2,7 tys. netto na stanowisku inspektora - staż pracy 15 lat. I tak niezmiennie od kilku lat.
Każdy boi się poruszać ten temat, ponieważ słyszymy wciąż, że praca urzędnika to służba. Tak, oczywiście, staramy się służyć mieszkańcom naszego miasta, jak najlepiej potrafimy. Jako jedyny urząd w kraju pracujemy także w soboty (w każdą sobotę), każdy dzień w tygodniu od godz. 7 do 18, aby mieszkańcy jak najlepiej mogli załatwić swoje sprawy, ale urzędnik to też rodzic, który musi zadbać o swoje dzieci, o rodzinę, musi spłacać kredyt, zapłacić za gaz i zatankować samochód. Nikt o nas nie dba, nikt nie docenia. Sytuacja jest naprawdę dramatyczna, a my nie mamy gdzie szukać pomocy.
Odpowiedź Rafała Klajnerta, sekretarza Miasta Gdyni, dyrektora urzędu:
Rzeczywiście, obecna sytuacja gospodarcza nie jest najlepsza. Inflacja jest na niespotykanie wysokim poziomie, wzrost cen żywności, mediów oraz paliwa, a także zmiany w systemie podatkowym powodują, że każdy patrzy z niepokojem na to, co przyniesie przyszłość. W podobnej sytuacji jest samorząd Gdyni, który tylko poprzez zmiany wprowadzone przez program Polski Ład, według szacunków Związku Miast Polskich, traci rocznie ponad 130 mln zł z tytułu dochodów, co oznacza, że wydatki na potrzeby bieżące, w tym na wynagrodzenia, nie będą rosły tak dynamicznie. Nad czym osobiście bardzo ubolewam, gdyż w mojej opinii inwestycja w ludzi to najlepsza inwestycja.
Dzisiaj od administracji oczekuje się pracy według najwyższych standardów, cenionych w biznesie, realizowania spraw w możliwie najkrótszym czasie, profesjonalnej obsługi, ale przede wszystkim partnerskiego podejścia do rozwiązywania spraw każdego mieszkańca. To wymaga stałego podnoszenia kwalifikacji pracowników, inwestowania w kadrę, ale także odpowiedniego wynagradzania. W przypadku niektórych branż nigdy nie uda się nam zbliżyć zarobkami do tych, które oferuje się specjalistom na rynku, ale będziemy starali się robić wszystko, aby te nożyce nie rozwierały się jeszcze bardziej.
W 2022 roku już 115 osób z podwyżkami
Odnosząc się konkretnie do listu państwa czytelniczki, chciałbym wyjaśnić, iż w Urzędzie Miasta Gdyni od wielu lat wnioski o podwyżki, awanse bądź zmianę zakresu obowiązków są rozpatrywane według określonej procedury. Kierownik komórki organizacyjnej, na wniosek własny lub pracownika, składa takowy wniosek, poparty pozytywną opinią wiceprezydenta, do dyrektora urzędu. Wnioski rozpatrywane są indywidualnie, biorąc pod uwagę kryteria oceny pracy na poszczególnych stanowiskach, a także mając na uwadze budżet wynagrodzeń przewidziany na dany rok.
Nie można zgodzić się z tezą, iż w Urzędzie Miasta Gdyni pracownicy nie otrzymują podwyżek wynagrodzeń. W 2020 r. były to 63 osoby, w 2021 r. 248 osób, a w tym - 115. Podwyżki te dotyczyły głównie pracowników niezajmujących kierowniczych stanowisk. Średnia pensja brutto na stanowisku inspektora wynosi obecnie ponad 4390 zł (nie licząc dodatkowego wynagrodzenia rocznego), czyli jest znacznie powyżej podanej przez czytelniczkę kwoty. Średnia rotacja pracowników jest na poziomie 7-9 proc. rocznie i na tę chwilę nie odbiega znacząco od lat ubiegłych.
Za pracę w soboty jest dzień wolny w tygodniu
Jeśli chodzi zaś o pracę w soboty, to wynika to z godzin otwarcia Centrum Obsługi Mieszkańca w Rivierze. Punkt jest czynny od poniedziałku do soboty w godz. 10-18 i można w nim zrealizować najbardziej potrzebne usługi dla mieszkańców z zakresu rejestracji pojazdu, meldunku czy też dowodów osobistych. Punkt cieszy się bardzo dużą popularnością wśród mieszkańców, którzy mogą załatwić swoje sprawy bez potrzeby zwalniania się z pracy. Dodam tylko, iż każdy pracownik pracujący na cały etat, czyli 40 godzin tygodniowo, w przypadku pracy w sobotę ma dzień wolny w tygodniu.
Chciałbym również podkreślić, że w żadnej rozmowie z pracownikami nie używałem nigdy argumentu, o którym mowa w liście ("jeśli się nie podoba, to droga wolna"). Staram się zawsze podchodzić do potrzeb pracownika w sposób indywidualny, nie generalizować zjawisk, które wypaczają rzetelną ocenę danego zagadnienia.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (1078) ponad 20 zablokowanych
-
2022-04-24 09:18
Opinia wyróżniona
Prawda jest taka że skoro zostają tam pomimo niezadowolenia (137)
oznacza to że im to odpowiada bo mają świadomość że przeważnie z 8h dniówki przepracują może 2h reszta to fiesta, sjesta i maniana. Każdy by tak chciał. W korpo albo u prywaciarza rozliczaliby was z waszej pracy i za wszystko byście odpowiadali ale po 5-10 latach w budżetówce to już się przyzwyczaiło do innych standardów co ? coś za coś, albo zbijanie bąków i niska płaca albo ciężka robota, odpowiedzialność i lepsze pieniądze
- 944 518
-
2022-04-29 13:00
Bzdury totalne
Najlepiej jak wypowiada się ktoś kto nie przepracował w urzędzie nawet jednego dnia
- 0 0
-
2022-04-26 20:49
Nie zgadzam się
To że urzędnik tak jest postrzegany to już od dawna wszyscy wiedzą . Ale zamieńmy się i zobaczymy wtedy czy naprawdę tak jest . . Jakoś wątpię że chciał by pan się wkur... Na takie osoby jaką sam pan jest
- 1 0
-
2022-04-26 17:28
Nie masz zielonego pojęcia
Nie masz pojęcia jak wyglada praca w urzędzie nie życzę Ci tego doświadczenia
- 0 0
-
2022-04-25 13:44
13 i inne
a doliczyli do tego 13 plus inne profity (stażowe)? o tym chyba zapomnieli. Ostatnio znajoma z ZUS otrzymała ponad 10.000 na rękę jako 13 pensja plus premia, czeka jeszcze na stażowe bo w tym roku ma 20 lat pracy - czyli jednak nie tak źle jak tam siedzi a ciągle narzeka...
- 2 0
-
2022-04-25 12:18
to idź barani łbie za takie pieniądze do pracy albo najlepiej zamień się choć na miesiąc na taka pracę ( o ile twoje wykształcenie na to pozwala). po miesiącu użerania się z takimi bucami jak ty odechce ci się takich komentarzy. Masz tylko oczekiwania, i zapewne chcesz wszystko w urzędzie załatwić od ręki, ale nie masz pojęcia o tej pracy i jej organizacji. swoje frustracje jako pierwszy wylewasz jak mniemam przy okienku, i każdy powód jest dobry żeby sie wytrząchać... żenada
- 0 0
-
2022-04-25 11:28
Ciężko polemizować z i**otą! Pracowałam w 2 firmach prywatnych (mały i duży) oraz samorządzie. Wszędzie taka sama robota i co ciekawe najmniej pracowałam w dużej prywatnej firmie.
Duży + na korzyść budżetówki to 13 pensja i "pewność wypłaty" czytaj: brak poślizgów w terminach wypłaty oraz urlop bez problemów.
Reszta podobnie.- 3 0
-
2022-04-25 10:23
odpowiedź
Mądrością jest umiejętność rozpoznawania tego, co byłoby najlepsze na poprawę rzeczywistości: SŁOWA czy CISZA, bez mylenia własnej opinii z prawdą.
- 0 0
-
2022-04-25 10:14
hola hola
Proszę nie mierzyć innych swoją miarą...
- 0 0
-
2022-04-25 08:45
Idąc tym tokiem myślenia i zakładając, że jednak wszyscy wybiorą pracę za godziwą wypłatę, możnaby dojść do punktu, gdy nie byłoby żadnych urzędników ;)
- 2 1
-
2022-04-25 08:29
Pracowałem w innym urzędzie i tego zbijania bąków jakoś nigdy nie widziałem.
Gdy już nas widzicie na przerwie to są to przysługujące również wam zgodnie z Kodeksem Pracy przerwy - jedna 15 minut oraz po 5 minut za każdą godzinę pracy przed komputerem (a, że nie potraficie ich wyegzekwować od pracodawcy to inna sprawa).
A z moich własnych 3 letnich obserwacji, bo tyle czasu przepracowałem w urzędzie, to wieszGdy już nas widzicie na przerwie to są to przysługujące również wam zgodnie z Kodeksem Pracy przerwy - jedna 15 minut oraz po 5 minut za każdą godzinę pracy przed komputerem (a, że nie potraficie ich wyegzekwować od pracodawcy to inna sprawa).
A z moich własnych 3 letnich obserwacji, bo tyle czasu przepracowałem w urzędzie, to wiesz kto obecnie zostaje w urzędach mimo pensji? Jest 6 grup:
1: Osoby niedługo przed emeryturą oraz już w wieku emerytalnym, które jeszcze pracują - z powodów oczywistych.
2: Osoby, które mają dobrze zarabiającego współmałżonka i w tej sytuacji niska pensja im nie przeszkadza.
3: Dziwni ludzie - powiedzmy, że tak nazwę tą niewielką w sumie grupę. W każdym razie są to ludzie z różnymi cechami osobowości czy charakteru, którzy w swoim doświadczeniu zawodowym z ich powodu nigdzie nie potrafili zagrzać dłużej miejsca. Również w obrębie jednego urzędu najczęściej skaczą oni po stanowiskach w różnych działach.
4: Młodzi bez doświadczenia - Ja zaliczałem się do tej grupy. Siedzą tylko dlatego, żeby zebrać doświadczenie i wiedzę, a gdy kilka lat popracują przy pierwszej okazji uciekają do prywatnych firm.
5: Z średnim wykształceniem - siedzą, bo o lepszej pracy biurowej z średnim i to nie zawsze pełnym marzyć nie mają co.
6: Niepełnosprawni - Osobom w jakiś sposób niepełnosprawnym zazwyczaj nie jest łatwo znaleźć pracę, a urzędy są przyjazne dla takich osób, wręcz mają obowiązek zatrudniania takich. Naprawdę - w każdym urzędzie znajdziesz przynajmniej kilkanaście osób z jakimś stopniem niepełnosprawności na stanowiskach urzędniczych. Nie zawsze się zorientujesz, będąc przez nią obsługiwanym, że jest niepełnosprawna bo często są to np. upośledzenia funkcji narządu wzroku - w sensie, że osoba nie widzi na jedno oko, albo nawet ma je sztuczne. Za biurkiem też nie widać oczywiście, że ktoś ma protezę nogi.- 11 1
-
2022-04-25 08:19
skąd człowieczku wziąles takie informacje 2h dziennie? czy ty oszalales? No tak generalnie kazdy mierzy właśą mairą. Cóż to ze Ty jestes nierobkiem nie oznacza ze inni tez tak podchodza do pracy. Przychodze do pracy o godzine 6 wychodze o 15 placone mam tylko za 8 godz. Kazdego dnia pracuje 1 godzine za free, brakuje mi czasu w ciagu dnia aby
skąd człowieczku wziąles takie informacje 2h dziennie? czy ty oszalales? No tak generalnie kazdy mierzy właśą mairą. Cóż to ze Ty jestes nierobkiem nie oznacza ze inni tez tak podchodza do pracy. Przychodze do pracy o godzine 6 wychodze o 15 placone mam tylko za 8 godz. Kazdego dnia pracuje 1 godzine za free, brakuje mi czasu w ciagu dnia aby podolac zleconym zadaniom. Niestety praca urzednika to nie jedna dziedzina w której musi sie odnaleźć. Z doswaidczenia wiem że urzednik dostaje prace z kilku dzialów i co chwile obowiązkow przybywa. Doba nie jest z gumy a pracodawca czesto o tym zapomina
- 6 2
-
2022-04-25 06:59
w punkt !
- 2 0
-
2022-04-25 01:26
Mistrzowie
Surfingu na zalando
- 2 2
-
2022-04-25 00:12
Obniżki to tak
- 1 3
-
2022-04-24 21:46
Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma
- 6 0
-
2022-04-24 20:02
Nie wkładaj Pan wszystkich do jednego gara.
To co piszesz to brednie, nie mierzy sie wszystkich jedna miarą. Idąc do pracy nie mam czasu na przerwę i często zjadam śniadanie w pośpiechu przy biurku, pracy jest dość dużo a papierologia jeszcze większa, jedną rzecz musi zatwierdzić kilka osób więc wszystko się przeciąga w czasie. Zwykły pracownik nie ma nic do gadania, musi czekać po kolei na
To co piszesz to brednie, nie mierzy sie wszystkich jedna miarą. Idąc do pracy nie mam czasu na przerwę i często zjadam śniadanie w pośpiechu przy biurku, pracy jest dość dużo a papierologia jeszcze większa, jedną rzecz musi zatwierdzić kilka osób więc wszystko się przeciąga w czasie. Zwykły pracownik nie ma nic do gadania, musi czekać po kolei na każdą parafkę i każdy podpis, lubię swoją pracę choć mam tylko 2500 i dlatego tam jestem od kilku lat. Praca ma dawać satysfakcję, gdy coś uda się wkońcu załatwić. Inaczej gdybym chodzila tam z musu bo trzeba to dawno bym szukała innej. Ale prawda, że ludzie z dużym doświadczeniem uciekają wkońcu. Szkoda, że firma tego nie ceni. A te chodzenie i proszenie się pracowników do kierownika o parę groszy podwyżki, heh poniżające a potem dadzą ci 80 zł brutto wstyd. Jak wszyscy pójdą do prywaciarza to nie wyrobisz nowych dokumentów itd itd.
Zawsze tak było , jest i będzie , że najwięcej zarabiają ci przy korycie a my mrówki zasuwamy na nich za przysłowiową miskę ryżu.- 10 0
-
2022-04-24 17:17
Jak nie masz pojęcia o sytuacji
To proszę nie zajmuj stanowiska, bo piszesz głupoty.
- 4 1
-
2022-04-24 17:13
(1)
Zapraszam sprawdzić samemu
- 6 0
-
2022-04-25 12:21
Przecież nikt nie napisze,
że dał, czy wziął, bo to karalne.
- 1 1
-
2022-04-24 15:41
No jak nie brać kopert?
Panie premierze jak żyć?
- 1 3
-
2022-04-24 14:51
Wolne zarty. (1)
Pracował u mnie w firmie były urzędnik. Chłopina do rany przyłóż, ale był mega leserem. Kawka, papierosek, pogaduchy i ploteczki to jego specjalność była. Jak zaczęliśmy go "cisnąć" zwolnił się i dziś jest wysoko postawionym urzędnikiem w pewnym urzędzie. Także z czym do ludzi.
- 6 6
-
2022-04-25 12:38
Piękna legenda. Szkoda że nie ma nic wspólnego z faktami.
- 2 1
-
2022-04-24 14:11
w korpo za nic nie odpowiadasz
to struktura faszystowska, ale też niezdolna do wewnętrznych autoanaliz
- 5 0
-
2022-04-24 13:07
(1)
Ktoś tu kurczowo trzyma się mitu
Proszę sprawdzić jak pracuje sala obsługi mieszkańca - pierwsza zarejestrowana wizyta o 7, ostatnia o 17.40 gorzej niż w korpo, bo w korpo jest szacunek, wyższa pensja i równe traktowanie.- 15 3
-
2022-04-24 20:19
Tylko wizyta 20 min załatwiana jest w 5i to bez zbytniego pośpiechu
- 1 2
-
2022-04-24 12:37
Przed wyborami zawsze dostają. (1)
Nie rozumień narzekania. Kadra kierownicza kosi niebywałe pieniądze. Do tego dochodzą rozmaite rady nadzorcze, premie i nagrody.
- 4 0
-
2022-04-24 20:29
kierownicza
i tylko kierownicza
- 6 0
-
2022-04-24 11:25
a co robią w korpo
kilkają myszkami albo mają programy do zliczania klików
- 13 2
-
2022-04-24 11:21
Klient to jedno a drugie... (1)
Pamiętaj że obsługa klienta to około 25-100% czasu w zależności od Wydziału. Reszta czasu pracy (i to często po godzinach) to skomplikowane projekty, rozwój aplikacji, danych przestrzennych, map, cyfryzacji i wielu innych bardzo trudnych tematów które same się nie zrobią za kliknięciem magicznej różdżki. To wszystko muszą zrobić urzędnicy. Ta praca
Pamiętaj że obsługa klienta to około 25-100% czasu w zależności od Wydziału. Reszta czasu pracy (i to często po godzinach) to skomplikowane projekty, rozwój aplikacji, danych przestrzennych, map, cyfryzacji i wielu innych bardzo trudnych tematów które same się nie zrobią za kliknięciem magicznej różdżki. To wszystko muszą zrobić urzędnicy. Ta praca to nieustanny rozwój i zmiany by wszystkim żyło się wygodniej i sprawniej. Ja nie pamiętam abym miał chodź godzinę "wolną" w ciagu ostatnich 20 lat. Praca musi być pasją by móc w tym ciągle uczestniczyć. Ale to fakt że zarobki są dość niskie.
- 12 11
-
2022-04-24 17:24
Pracowałam. Sidas, ksat itp relikty
Niezwykle skomplikowane.
Do tego zawsze kopia kopii i trzecią kopia do archiwum- 10 1
-
2022-04-24 11:18
Dobre :-)
Prestiż pracy urzędnika.
- 7 2
-
2022-04-24 11:09
Siesta,fiesta i maniana ?
Nie jestem pracownikiem urzędu a tzw.prywaciarzem i bywam w urzędach , pani w okienku faktycznie dwie godziny pracuje a resztę czasu zbija bąki :-) dobre,dobre .
- 11 27
-
2022-04-24 11:05
No to zapraszam do pracy w urzędzie.
5 wakatów w wydziale. Zapraszam do pracy w urzędzie. Będzie nam lżej. Tylko zgromadź środki bo będziesz musiał dołożyć do pensji, by dać dziecku jeść i spłacać kredyt. I będziesz miał co robić. Na bank.
- 31 5
-
2022-04-24 10:27
Mowa o podstawie (1)
Napiszcie ile należy się dodatków
- 6 5
-
2022-04-24 20:28
a po co..
Jeżeli pracownik na podstawowym etacie z doświadczeniem dostanie podstawy trochę więcej niż najniższa krajowa to już byłoby lepiej.
- 3 0
-
2022-04-24 10:24
a kto powiedział, że zostają? (2)
tam jest ogromna rotacja, ludzie co chwilę się zmieniają. Przychodzą nowi, bez wiedzy, a tracą na tym mieszkańcy.
- 20 1
-
2022-04-24 15:35
nowi
bo jak sie etat zwalnia to sie rodzinke wciska bo za nic kaska leci
- 4 9
-
2022-04-24 10:52
typ mówi, że rotacja nie odbiega od tej z poprzednich lat
- 4 5
-
2022-04-24 10:16
Pleciesz oklepane bzdury (4)
a w urzędzie nigdy nie byłeś bo się gubisz na korytarzach i nie radzisz sobie z wypełnianiem druczków.
- 20 2
-
2022-04-24 10:24
A tak, druczki, kolejna bzdura którą latwo mozna by zautomatyzować (3)
tylko wtedy zbędne okazałyby się "kompetencje" urzedników.
Naumielibyscie się chociaż odczytywać datę urodzenia i płeć z peselu.- 14 10
-
2022-04-24 20:26
i wzajemnie (1)
tylko co niektórzy nawet przez internet nie potrafią złożyć wniosku i wypełnić rubryki heh tak jak i na poczcie często kwitka na list polecony - o czym więc piszesz....
- 9 2
-
2022-04-25 06:54
O tym, że niechęć do finansowania płac urzędniczych
jest głęboko uzasadniona.
- 4 5
-
2022-04-24 11:01
I wszystkie inne dane petenta
- 6 1
-
2022-04-24 09:44
Też tak myślałem dopóki nie poznałem pracy w budżetówce (3)
Prawda jest inna, często urzędnicy są eksploatowani ponad siły. Gdy mają do wyboru po latach studiów pracę w markecie na kasie i mniej płatną w budżetówce wybierają tę bardziej odpowiadającą ich wykształceniu. To również problem wykształcenia - dziś dyplom studiów wyższych można po prostu kupić w Wyższej Szkole Gotowania na Gazie.
InnaPrawda jest inna, często urzędnicy są eksploatowani ponad siły. Gdy mają do wyboru po latach studiów pracę w markecie na kasie i mniej płatną w budżetówce wybierają tę bardziej odpowiadającą ich wykształceniu. To również problem wykształcenia - dziś dyplom studiów wyższych można po prostu kupić w Wyższej Szkole Gotowania na Gazie.
Inna sprawa że wielu urzędników jest niekompetentnych i robią złą opinię pozostałej reszcie.
Jeszcze inna sprawa, o której mówi artykuł, jeśli mi nie odpowiada praca - uposażenie, warunki. środowisko to po prostu zmieniam pracę. Jeśli coś potrafisz i masz doświadczenie po chwili szukania znajdziesz lepszą pracę.- 43 2
-
2022-04-24 20:23
chwili ?
no niestety nie po chwili ostatnie moje poszukiwania to 4 msc, bo nawet w korpo tylko jako najpierw stażyści na pół roku , młode i dostępne 24 na dobę itd. Jak masz rodzinę to nie bardzo im to pasuje, choćby się człowiek zarzekał, że l4 nie weźmie, to te wolne są szybciej przyjmowane mimo zerowego doświadczenia.
- 3 0
-
2022-04-24 09:51
To idź na kasę. (1)
- 12 6
-
2022-04-24 15:33
na kase
po tym co piszecie to zadna z urzedniczek ktora pracuje w um bez roznicy w jakim miescie nie wytrzyma na kasie w markiecie jednego dnia .bo tam sie pracuje w godzinach od 4.00 do 23 i dluzej oczywiscie na zmiany po 8 lub 10 godzin jeszcze w soboty i niedziele a roznica finansowa to ok 500 od urzedniczki um i nie tylko siedzi sie na kasie z kawusia jak w urzedach
- 8 10
-
2022-04-24 09:36
Co Ty wiesz o pracy w Urzedach miasta. (5)
To już nie komuna. Teraz wymagania i ilość pracy są jak w korpo a wynagrodzenia słabe.
- 39 36
-
2022-04-24 09:51
To dlaczego nie przejdziesz do korpo? (4)
Praca się nie zmieni a pensja lepsza? Dlatego że zwyczajnie kłamiesz.
- 56 21
-
2022-04-24 17:21
Może ja wytłumaczę : Bo w przeciętnej korpo dostaniesz tysiąc więcej albo i to nie
A w budżetówce doświadczenie z budżetówki się przydaje później. Inaczej mówiąc wygrywasz kolejne konkursy bo HR patrzy na papier.
A po 10 latach równie bezwartościowej pracy w przeciętnej korpo niekoniecznie tak łatwo przygarnie cię inna. A kredyt spłacać trzeba.
Czyli ogólnie przeciętny urzędnik który zarabia w UM te 2500-3000 na rękęA w budżetówce doświadczenie z budżetówki się przydaje później. Inaczej mówiąc wygrywasz kolejne konkursy bo HR patrzy na papier.
A po 10 latach równie bezwartościowej pracy w przeciętnej korpo niekoniecznie tak łatwo przygarnie cię inna. A kredyt spłacać trzeba.
Czyli ogólnie przeciętny urzędnik który zarabia w UM te 2500-3000 na rękę to gdy przełamie w sobie strach i pójdzie do korpo to dostanie odpowiednio 3500-4000 na rękę jeśli dobrze pójdzie. A przy okazji trochę oberwie od młodszego "szefa" i koleżanek. Nie licytujmy się gdzie jest lepiej- 10 0
-
2022-04-24 10:50
W korpo pracują roboty
a nie ludzie
- 12 4
-
2022-04-24 10:47
(1)
dlatego ze większość ludzi się boi bo mają pozakładane rodziny i z aktualnej pensji nie są w stanie nic odłożyć na czas poszukiwania pracy. można szukać i pracować jednakże dopiero od niedawna rozmowy kwalifikacyjne są w niektórych firmach prowadzone zdalnie dzięki czemu może po godzinach pracy w nich uczestniczyć. Ci którzy są w stanie sobie
dlatego ze większość ludzi się boi bo mają pozakładane rodziny i z aktualnej pensji nie są w stanie nic odłożyć na czas poszukiwania pracy. można szukać i pracować jednakże dopiero od niedawna rozmowy kwalifikacyjne są w niektórych firmach prowadzone zdalnie dzięki czemu może po godzinach pracy w nich uczestniczyć. Ci którzy są w stanie sobie pozwolić na miesiąc czy dwa bez pracy prace zmieniają jednakże są i tacy którzy ledwo wiążą koniec z końcem i są jak zagubione owieczki, zwyczajnie się boją
- 24 19
-
2022-04-25 12:19
???? rozmowy on line można prowadzić i w pracy, skoro można ględzic a koleżanką na korytarzu przed pół godziny
a po drugie, pracujesz i rozsyłasz cv, nie musisz rezygnowac z pracy bo szukasz innej. Skoro macie tzw pracę w terenie czyli fryzjer, biedra i hala targowa w piątki w ciągu dnia, to można wyjść na godz na rozmowe.
- 1 5
-
2022-04-24 09:31
Czy urzednicy to, niewolnicy?
Zmień pracę jeśli nie szanuje Ciebie pracodawca. Szacunek wyrażany jest rowniez wynagrodzeniem.
Jesli ktoś skamle przez naście lat ze malo zarabia, znaczy ze sie do innej pracy nie nadaje.- 48 6
-
2022-04-24 09:30
Urząd Miasta to największy pracodawca w Gdyni (3)
Szczurek zatrudnił już 1200 osób. Po co taka biurokracja??
- 56 4
-
2022-04-25 07:12
Znów te kłamstwa. (1)
Ile dostajesz za taki wPiS? W Gdyni są firmy zatrudniające więcej ludzi. Chciałbyś aby urzędników było mniej? Ciekawe ile wtedy czekalbys na załatwienie swych spraw?
- 4 4
-
2022-04-25 12:15
dawaj te gigant firmy...wyliczaj...
- 1 0
-
2022-04-24 13:16
Szczurek to najgorsze co przytrafiło się Gdyni
- 21 2
-
2022-04-24 09:27
Dokładnie tak jest praca w urzedzie to praca marzen dla obiboków!!Dlatego nie chca isc do prywatnej firmy! (11)
I jak zawsze manipulacja to ze urzednik miasta jest jego najwiekszym szkodnikiem mozna sie tysuiace razy przekonac!
Urzednicy kilka razy w roku dostają wysokie premie uznaniowe! Premie kwartalne roczne świateczne
!!- 55 47
-
2022-04-24 20:14
Ze co ?
Skąd ty znasz te plotki ? chętnie dostanę choc połowę z tego co napisałeś ;-)
- 6 2
-
2022-04-24 14:30
ale propaganda to się uśmiałam dziekuję;)
- 5 4
-
2022-04-24 09:49
Co ty bredzisz. I tak właśnie rodzą się plotki (8)
Jakoś zwykli urzędnicy nie widzą tych wszystkich dodatkowych profitów
- 42 20
-
2022-04-24 10:42
(7)
bez przesady, widzą...jeśli jednak ktos uważa że 147 zł premii kwartalnie bądź 300 zł raz na pół roku to dużo i rekompensuje rocznie to że pensja jest niska to gratuluje jego kalkulacji. premia świąteczna tylko w grudniu (ale w większości korpo ona też ma miejsce więc odpada) no i 13 pensja. uwzględniając to w kalkulacji nadal pensje są niskie na tyle aby człowiek nie był w stanie się z niej samodzielnie utrzymać nie korzystając z MOPS-u
- 21 2
-
2022-04-24 15:36
Przepraszam bardzo. (6)
Wysługa lat, stażowe, wczasy pod gruszą, zajączki, bony na święta, płatne urlopy bez proszenia w wybranym terminie, 13, 14, dodatki to mało?
- 13 24
-
2022-04-29 13:08
Wysługa lat i stażowe to jest to samo, więc nie wymieniaj po przecinku jako dwie odrębne składowe. I żadnych bonów, ani zajączków nie ma, a płatny urlop przysluguje każdemu zatrudnionemu na umowę w tym kraju - nic w tym niezwykłego i termin urlopu nie jest dowolny, 14 nie ma
- 0 0
-
2022-04-24 20:18
Zabawne (1)
Chyba za dużo tv pis oglądasz... Urlop trzeba zaplanować - między koleżankami - na tyle by zawsze był pracownik dostępny, zajączków jakoś też nigdy nie widziałam. 14 - ? to chyba u emerytów, stazowe to najpierw trzeba sobie wypracować bo za free nie dostaniesz. Dodatki są uznaniowe dla pracowników - ale ciężko je otrzymać. Zapraszam są wolne miejsca.
- 22 2
-
2022-04-25 12:09
"... stazowe to najpierw trzeba sobie wypracować"
Wystarczy utrzymać się na stanowisku i po 15 latach masz stażowe. To jest niezależne od ilości wypitej kawy, a tym bardziej od ilości załatwionych spraw.
- 1 1
-
2022-04-24 17:14
14 to chyba twoja babcia dziecko dostaje (2)
W UMG są dwie nagrody półroczne wg uznania przełożonego w tym jeden około 400 zł, grusza jakieś 1200, wysługa zależy, powiedzmy 300, trzynastka przelew 2700, żadnych bonów, zajączków, raz był socjalny dodatek chyba 400.
26 dni urlopu który wszyscy chcą wybrać równocześnie- 24 1
-
2022-04-25 12:06
Zapomniałeś o nagrodach jubileuszowych.
Progresywnie rosną do wysokości kilku pensji miesięcznych.
- 3 0
-
2022-04-24 20:41
...
1200 grusza hohoh skąd ty to wziąłeś. 400 zł taka grusza.
- 13 1
-
2022-04-24 09:24
Ej, bez kitu człowieku, dał byś se spokój
- 4 14
-
2022-04-24 09:24
święte krowy (12)
pani przy okienku ma przerąbane ale te w gabinetach to od kawusi do kawusi
- 108 32
-
2022-04-24 16:43
w gabinetach to od kawusi do kawusi
To muszą często na siusiu wychodzić. Kawa jest moczopędna.
- 2 11
-
2022-04-24 11:37
Tak jest w urzędach , idziemy coś załatwic to
Stoimy w kolejkach , bądż zostajemy odesłani , bo pani jest tragiczna przy biureczku. Czasami odnoszę wrażenie ze panie siedzą tam za kare. Są okropne dla mieszkańców , aleee i zdarzają się bardzooo pomocne , panie skarbówka , urząd miasta czy urzad wojewódzki itd . Czasami zdarzało mi się kilkaTak jest w urzędach , idziemy coś załatwic to
Stoimy w kolejkach , bądż zostajemy odesłani , bo pani jest tragiczna przy biureczku. Czasami odnoszę wrażenie ze panie siedzą tam za kare. Są okropne dla mieszkańców , aleee i zdarzają się bardzooo pomocne , panie skarbówka , urząd miasta czy urzad wojewódzki itd . Czasami zdarzało mi się kilka razy dzwonić do tej samej kobiety , juz jak odebrała któryś raz , mowie zaraz pani będzie miala mnie pani dość , a pani odpowiada śmiechem i tłumaczy pomocnie . Nie wszystkie osoby pracujące w urzędach są okropnie nieprzyjemne , bo znajdziemy cudowne osoby , które starają się być pomocne , a na niektóre sprawy poprostu nie maja wpływu bo góra blokuje . Należy
się każdemu obywatelowi
Podwyzka prócz rządzących oczywiście bo oni maja ciagle podwyżki .- 30 1
-
2022-04-24 10:27
Przy okienkach tez różnie bywa
ale moje obserwacje dotyczą Gdańska
- 2 3
-
2022-04-24 09:39
(8)
Praca do np 15.30 a o 15.00 tłok w łazience bo wszyscy myją kubki i powoli zbierają się do domu.....
- 88 15
-
2022-04-24 10:37
(7)
aha...bo w korporacji tak nie ma? pracowałem w wielu miejscach i jeśli chodzi o wydajność pracy niewiele sie ona różni między budżetówką a korporacją. zwłaszcza na wyższych stanowiskach gdzie większosć zadań deleguje się do pracowników niższego szczebla i tam (wyższe szczebla) faktycznie sporo small talku się zdarza. jednakże jeśli wziąć pod uwagę
aha...bo w korporacji tak nie ma? pracowałem w wielu miejscach i jeśli chodzi o wydajność pracy niewiele sie ona różni między budżetówką a korporacją. zwłaszcza na wyższych stanowiskach gdzie większosć zadań deleguje się do pracowników niższego szczebla i tam (wyższe szczebla) faktycznie sporo small talku się zdarza. jednakże jeśli wziąć pod uwagę jedynie stanowiska niższego szczebla? tutaj jak i w korpo praca na tym samym poziomie przy czym urzędnik ma o tyle przes*ane że musi na wszysko! mieć papier bo jak przyjdzie pismo z watchdogs to cała statystykę trzeba przedstawić i być transparentnym...oczywiście z tym jest w wielu miejscach problem ale wiem ze się starają co poniektórzy bo widziałem
- 33 13
-
2022-04-24 12:32
Dlatego juz tam nie pracujesz
I dalej szukasz miejsca w budżetówce. Jeżeli korpo jest źle zarządzane to ich problem. Oczywiście jeżeli korpo nie jest np przez system podatkowy czy koncesyjny uprzywilejowane. Faktycznie jak korpo nie ma konkurencji to praca jak w budżetówce ale to też wina państwa że, takie firmy działają na rynku.
- 2 1
-
2022-04-24 11:19
Pewnego dnia zgłosił się pan, który chciał pracować w firmie. (5)
Po przejżeniu jego CV, dałem odpowiedź negatywną. Powodem odmowy była podobna pisownia do Twojej. Kolący w oczy brak interpunkcji. A od kiedy zdania rozpoczynamy małą literą?
- 8 32
-
2022-04-24 15:22
Co za głąb : )))
- 4 1
-
2022-04-24 12:31
Po pszejszeniu.
- 10 1
-
2022-04-24 11:49
Toś się popisał, urzę da sie, tym przejżeniem :)))) P.S. Spacje wynikaja z tego, że portal uważa to słowo za niedozwolona treść :D No comments.
- 14 2
-
2022-04-24 11:39
przejrzeniu
Chyba po "przejrzeniu", a nie "przejżeniu".
- 22 0
-
2022-04-24 11:35
To miałeś szczęście, że osoba która Ciebie zatrudniła nie oceniała Twoich kompetencji przez pryzmat ortografii.
- 50 1
-
2022-04-24 09:22
:/ (52)
Oj człowieku pojęcia nie masz o pracy urzędnika a się wypowiadasz, lepiej zamilcz
- 192 172
-
2022-04-25 09:21
Zalezy od stanowiska. Ten najnizszy zapierd..la
Ale im wyżej tym więcej walenia w h..a i spychologii "w dół". Dlatego w urzędzie przy okienku jest mało urzędników bo część jest zasypana obowiązkami innych(czyt. Przelozonych) a część robi te wszystkie biurokratyczne szity
- 12 1
-
2022-04-24 23:15
Baśka urzędniczka
Wie
- 3 0
-
2022-04-24 18:52
Mam pojęcie... nic nie da się tam normalnie zalatwic
- 4 2
-
2022-04-24 11:55
Ja byłem urzędnikiem. Opisał fakty.
- 21 0
-
2022-04-24 09:32
(18)
w pandemii 30minut na 1 petenta... No faktycznie tyrają jak woły w tym urzędzie ;D
- 119 34
-
2022-04-24 17:19
Peacownik (1)
A znasz pricecury i przepisy, które wymagają tyle czasu, czy piszesz bzduru ot tak, aby pisać?
- 5 1
-
2022-04-24 18:33
Znam pricecury? nie
Chyba nikt nie zna tej bzduru
- 5 2
-
2022-04-24 10:24
Ty myślisz że w urzędzie pracują tylko panie w okienkach?to mało wiesz
- 31 7
-
2022-04-24 09:48
Odp (14)
Nie uogólniaj na wszystkich urzędników zatrudnionych w urzędzie miasta
- 38 40
-
2022-04-24 23:23
Urzędniczko. A ile was tam jest? (1)
Tych zatrudnionych w tym UM
- 4 1
-
2022-04-25 12:12
za czasów świetności i rozwoju Gdyni, prezydent Cegielska miała 300 osób
teraz, gdy miasto popada w ruinę , szczur na 1350 pracowników...widać, że było mnostwo pracy i mneij ludzi, teraz jest mnóstwo ludzi , pracy mniej, zero odpowiedzialności i ..narzekają. Do prywaciarza zapraszam, do spedycji, praca 24h na dobę i masz 5-6 tys zł wynagrodzenia...zarób na siebie wreszcie
- 2 1
-
2022-04-24 10:36
Nie słuchaj (6)
tych rozczeniowcow pokomunistycznego pokolenia , bo im się należy, a ty masz zasuwać za miskę ryżu. Oni chcieliby być obsłużeni w 5 minut. Żygam takimi ludźmi którzy myślą tylko o sobie.
- 33 9
-
2022-04-25 14:35
popieram w 100% jak można zwiększyć wydajność kiedy papierologia kwitnie .. coraz więcej zamiast coraz mniej. Ci co nawięcej krzyczą ( PIS) dowalaja roboty w tym samym czasie. Więc się nie dzi wspaniały petencie ze 30 minut ledwo starczy na załatwienie sprawy... często sprawę urzędnik kończy już po odejści od okienka klienta, ale on juz tej pracy nie widzi (skanowanie, kopiowanie, sytem kancelaryjny... oj długo by tłumaczyc tylko po co skoro stereotypy w tym kraju królują
- 3 0
-
2022-04-25 11:27
To zdanie dokładnie oddaje to stan urzędów i Państwa
Postkomunizm i oczekiwanie jakichś standardów prezentowany jako coś złego? Śmiechu warte.
Cała sfera prywatna musiała przejść modernizację i nauczyć się działać nowych warunkach, zasuwa na nadgodzinach, dokształca się, a urzędnicy dalej woleli by siedzieć sobie jak w PRLu.
Jedynymi 'roszczeniowcami" w tej sytuacji są właśnie urzędnicy.- 2 1
-
2022-04-24 23:25
Podpisane. Urzędnik UM
- 0 0
-
2022-04-24 11:38
A ja mam dość urzędników, którzy (2)
Nie zrobią nic bez czekoladek lub flaszki
- 38 32
-
2022-04-24 20:44
(1)
Nie jem czekoladek bo jestem na diecie i nie piję bo jestem abstynentką;)
- 7 4
-
2022-04-24 20:57
Nie jesz czekoladek, nie pijesz, malo zarabiasz... to masz smutne zycie !!!!
I dlatego tam siedzisz bo nie masz pomyslu na siebie.
- 4 11
-
2022-04-24 10:17
(4)
bynajmniej nie neguje kompetencji ale ten urząd to jest skansen, mało wydajny a jeszcze parę lat temu pracowały tam poPRLowskie (już nie napisze co) przed emeryturą które donosiły i uprzykrzały życie obywatelom...
Także wybaczcie ale jak chcecie więcej zarabiać to zacznijcie od poprawienia wydajności pracy...- 55 9
-
2022-04-24 20:10
urząd czy władza ?
chyba bardziej chodzi ci o władzę, szary pracownik nie ma takiej mocy by coś zmieniać. Ale zawsze Wy możecie coś zrobić - idąc na wybory.
- 6 1
-
2022-04-24 11:36
proponuję kurs języka polskiego (2)
- 7 20
-
2022-04-24 12:11
(1)
Napisała to osoba zaczynając zdanie z małej litery oraz bez kropki na końcu zdania. Jesteś żenujacy.
- 18 12
-
2022-04-24 13:39
Pewnie myśli że bynajmniej zostało źle użyte w zdaniu
Chociaż nie ma pojęcia jak powinno się tę partykułę poprawnie używać
- 8 4
-
2022-04-24 09:27
Skoro jest tam tak słabo to dlaczego tak trudno się dostać na fajne stanowisko w budżetowce ? (28)
- 147 40
-
2022-04-25 11:46
Bo mowa tu jest
nie o "Fajnych stanowiskach", tylko o szeregowych urzędnikach. Góra nigdy nie da sobie zrobić krzywdy.
- 6 1
-
2022-04-24 16:02
Bo fajnych stołków jest mało i można je dostać tylko z poparciem polityka
- 4 1
-
2022-04-24 14:18
emerytka do Baśki (8)
bo do budżetówki można dostać się tylko po znajomości. Ciepła posadka.
- 26 34
-
2022-04-25 07:00
bzdura ...!
- 0 0
-
2022-04-24 20:08
ciepło tobie chyba w główkę (1)
Oj emerytko siedź w domu na d*pie, w chałupie. Nie wiesz to nie gadaj, po znajomości to tylko do góry ewentualnie możesz sie dostać a na dolne stanowiska trzeba coś mieć w głowie i znajdziesz pracę bez problemu - bo tu państwo nie będzie tyrało niestety więc sa wolne etaty.
- 18 4
-
2022-04-24 23:22
I to jest urzędnicze podejście do petenta
Takie na codzień
- 8 4
-
2022-04-24 18:38
(4)
Wyobraź sobie emerytko, że dostałam się tu dzięki, tylko i wyłącznie, mojej determinacji,kompetencjom i wykształceniu, przy zupełnym braku tzw znajomości. I z tego jestem dumna:)
- 29 12
-
2022-04-24 23:20
Jak jeszcze nauczysz się poprawnie pisać
To będzie, brawo.
- 4 2
-
2022-04-24 19:35
(2)
To bądź dumna, a nie narzekaj na pensję :)
- 24 18
-
2022-04-25 12:51
Dumna będę jak mój pracodawca godziwie mi zapłaci za moje wykształcenie, doświadczenie, wiedzę, zaangażowanie, dyspozycyjność.. uśmiech 8h/24 i cierpliwość do interesantów. Póki co to daleko to tego więc każdy z nas ma prawo do narzekań i do wypowiedzi!!! póki co jest wolność słowa!!!
- 3 2
-
2022-04-24 20:31
Do emerytki
A czy ja w swoich wypowiedziach narzekam? Narzekalam tylko na zupełny brak rozeznania wśród osób tu się wypowiadających
- 18 3
-
2022-04-24 11:12
Zakaz zatrudniania bo nie ma kasy.
Reszta ma robić za trzech. Naczelnicy maja zwalniać a nie zatrudniać. Musi być na podwyżki i premie dla kierowników referatów i wyżej. Wszyscy o tym wiedza. Dlatego kompetentnego urzędnika za chwilę nie uświadczysz w urzędzie.
- 63 9
-
2022-04-24 10:39
Pracownik (15)
A na jakie konkretnie stanowisko się trudno dostać ? Konkursy Non stop zainteresowanych brak lub tacy którzy przychodzą z podejściem że w Urzędzie nic się nie robi i zdziwieni że jednak się pracuje.
- 120 24
-
2022-04-25 12:03
ostatnio pracę w UM dostała Pani, która nie ma studiów, ba nie ma matury..a w ogłoszeniu (1)
wyrażnie było, że ma mieć min maturę, jezyk ang w stopniu komunikatywnym, dośw w pracy w UM i znajomość przepisów dot urzedu, gospdarki śmieciami itd..NIC z Powyższych ni ema, płaca 2600zł netto. zero doświadczenia w pracy w UM...źle???
- 7 2
-
2022-04-26 08:08
Kłamiesz. Tylko do jednego wydziału w Gdyni chcą języka obcego i tam rzeczywiście pracownicy znają
- 2 0
-
2022-04-24 23:17
A gdzie te oferty i konkursy? Gdzie? (3)
- 11 9
-
2022-04-25 11:03
na BIP
- 4 0
-
2022-04-25 07:14
wszystkie oferty są zaPiSane w kopercie - od zasłużonej córki leśniczego (1)
- 9 4
-
2022-04-25 11:49
PiS w urzędzie miasta w Gdyni?
Ogarnij się
- 3 1
-
2022-04-24 20:05
dokładnie (4)
Popieram często są nowe ogłoszenia i konkursy ale gdy pracownik dostanie taką niską pensję to ucieka po kilku tygodniach , na odchodne potrafi powiedzieć, że za taka pensję nie opłaca sie wstawać, ludzi z powołaniem jest mało niestety.
- 34 4
-
2022-04-25 12:48
powołanie nie da ci jeść i nie opłaci rachunków!!!
- 3 1
-
2022-04-25 12:04
2600zł netto na dzień dobry, U Gdynia
Bez doświadczenia, matury czy języka obcego...
- 3 1
-
2022-04-25 07:07
Z powołaniem???? Widzę pani z czasów Zająca że praca w samorządzie to służba i prestiż :-)
- 12 4
-
2022-04-24 23:19
Z powołaniem to do zakonu a nie do pracy
Do pracy to dla pracy za płacę
- 40 2
-
2022-04-24 18:53
(2)
Pracownik urzędu = 0 PKB
- 34 8
-
2022-04-25 14:01
dobry argument
lekarz = 0 PKB
nauczyciel = 0 PKB
strażak = 0 PKB
żołnierz = 0 PKB- 12 3
-
2022-04-25 09:26
urzędniczki źle zarabiają?
urzędniczki od noszenia teczki za szefem - socjolożka z rucyfistką w NBP+ dostają po 65tysięcy/mies.
taki janninger czy misiewicz zgarniał i 16tysiów/mies - mało?- 8 9
-
2022-04-24 11:26
Powinno ich być 50x mniej
I uproszczone przepisy.
wtedy te 98% "wolnych" urzędników w końcu zaczęłoby wytwarzać PKB ;]- 90 22
-
2022-04-24 09:08
Opinia wyróżniona
Czyli nic się nie zmieniło (18)
10 lat trwało moje oczekiwanie na podwyżkę. Pomimo oceny pracy bardzo dobrej/celującej. Rozmowy z przełożoną bezskuteczne. Na podwyżki mogły liczyć tylko osoby z najbliższego grona (psiapsi).
- 454 48
-
2022-04-24 18:50
Wszyscy niezadowoleni bo mało zarabiają.
Jaki problem zmienić pracę na lepiej płatną?
- 2 4
-
2022-04-24 14:27
Zmień pracę
- 3 6
-
2022-04-24 13:24
Pracuję w urzędzie i pracuję tak jak mi płacą. Jaka płaca taka praca
Co do Pana Szczurka to jest w porządku, bo się nie wtrąca, nie ma niepotrzebnej presji, jest luz.
- 12 8
-
2022-04-24 12:57
Zgadza się (1)
Koledzy i koleżanki odpowiednich osób szybko poawansowali na Głównych Specjalistów. A inni ciułają po 10 lat wzorowej pracy i im kadry odmawiają. Podwyżki, wiecie jaka była droga aby je dostać dla niektórych i ti żadne kokosy? Koniec pracy w UM Gdynia, tam się dzieje źle, a będzie coraz gorzej.
- 27 0
-
2022-04-24 17:01
Co nie znaczy że i reszta powinna też wysysać pieniądze z gminy
Nie oszukujmy się. Oni by sobie nie poradzili na rynku pracy. Tkwią w urzędzie bo się boją. Mam to za sobą. 6 lat w UMG. Rok, półtora można zebrać tam jakieś doświadczenie ale reszta czasu to był okres zmarnowany. Wspominam jako czas cofnięcia się w rozwoju zawodowym i osobistym. Biurokracja, organizacja pracy, feudalne relacje na linii
Nie oszukujmy się. Oni by sobie nie poradzili na rynku pracy. Tkwią w urzędzie bo się boją. Mam to za sobą. 6 lat w UMG. Rok, półtora można zebrać tam jakieś doświadczenie ale reszta czasu to był okres zmarnowany. Wspominam jako czas cofnięcia się w rozwoju zawodowym i osobistym. Biurokracja, organizacja pracy, feudalne relacje na linii pracownik-przełożony- jego przełożony, problemy decyzyjne, niezdrowa rywalizacja o "szansę na podwyżkę i awans" (zakończona bezbramkowym remisem bo nikt nie dostał). Dodam jeszcze zanik umiejętności posługiwania się językiem obcym, zanik kwalifikacji interpersonalnych, umiejętności rozwiązywania problemów, pozbawienie kreatywnego myślenia.
Po kilku latach odczuwasz wypalenie i masz poczucie nie bycia gotowym do pracy w prywatnym sektorze. Stąd się bierze strach przed zmianą i decyzja o pozostaniu w urzędzie.
Mnie się udało jakoś przełamać dzięki znajomym i teraz odbudowuję swoje umiejętności krok po kroku. Poczynając od zwykłego Excela bo i to w UM jest na poziomie zrobienia tabelki. Odwagi ludzi- 22 3
-
2022-04-24 12:25
Wszyscy zatrudnieni zarabiają w ich własnym odczuciu za mało, pracując oczywiście wzorowo i są mądrzejsi od swoich przełożonych
A wszystkiemu jest winien rząd który daje za mało pieniędzy....
Czy przez ostatnie sto lat było kiedykolwiek inaczej....a czy za następne sto lat będzie inaczej ????- 4 15
-
2022-04-24 11:20
Zawsze możecie zmienic pracę urzędnicy. (4)
Chyba że nic innego nie potraficie i mentalnie tkwicie w poprzedniej epoce ...to jest problem z niereformowalnym pracownikiem
- 13 38
-
2022-04-24 14:33
to jest problem... (1)
...pracownika?
Pracownik ustala reguły gry i działania?
To raczej tkwi w głowach (i interesach) zarządców i "wybrańców"...- 9 0
-
2022-04-24 18:54
Niech zmienią pracę, będą więcej zarabiać
- 2 7
-
2022-04-24 13:42
(1)
Zawsze możesz nauczyć się czytać ze zrozumieniem
- 20 2
-
2022-04-24 16:37
I plesc glupoty jak ty
- 3 6
-
2022-04-24 09:32
Szczurek niedawno dostał prawie 100 procent podwyżki. On jest zadowolony (6)
- 54 0
-
2022-04-24 12:42
250 000 mieszkanców, 1200 urzędników. Czyli (5)
Jeden urzędnik na 250 mieszkańcow. Czyli na sprawę jednego mieszkańca 8h co roku. A ilu mieszkańcow nic nie załatwia w UM ? a co robi 200 pozostałych ?
- 22 7
-
2022-04-24 16:47
A co mają sprawy mieszkańcow do rzeczy (3)
Urzędnicy zajmują się tym co wymaga od nich ustawa i kierownik. Bezpośrednie załatwianie spraw mieszkańców to mały procent zajęć i pracowników
- 24 3
-
2022-04-24 20:36
Jeżeli urzędnik nie załatwia spraw mieszkańców to jest niepotrzebny. Proste, prawda ?
- 8 16
-
2022-04-24 17:47
To mają, że mają załatwiać sprawy dla mnie. Za to im płacę. Co mnie obchodzi że robią coś innego ? (1)
- 6 25
-
2022-04-26 00:36
A kim ty jesteś hehe
- 0 0
-
2022-04-24 13:20
W gdańskim urzędzie pracuje prawie 1400 osób ale miasto dwa razy większe
- 18 1
-
2022-04-24 09:06
Opinia wyróżniona
(36)
Prezydent i radni dali sobie prawie 100% podwyżki a szary urzędnik dostaje 2700zł na rękę...oczywiście siłą nikt w tej pracy nie trzyma ale nie wiem jak Ci ludzie funkcjonują, przecież to nawet na jedzenie nie mówiąc o opłatach nie wystarczy...
- 483 64
-
2022-04-25 09:59
(1)
Oczywiście przełożeni wyciągają swoje dane chyba z kieszeni.
Ja dostałam awans po 15 latach pracy i podwyżkę do awansu 50 złotych brutto.
Ale jakby co to w Urzędach są awanse i podwyżki tylko czy ktoś z przełożonych chciałby dostać 50 złotych, trochę szacunku, jak można tak traktować ludzi z wykształceniem i doświadczeniem. A mądraleOczywiście przełożeni wyciągają swoje dane chyba z kieszeni.
Ja dostałam awans po 15 latach pracy i podwyżkę do awansu 50 złotych brutto.
Ale jakby co to w Urzędach są awanse i podwyżki tylko czy ktoś z przełożonych chciałby dostać 50 złotych, trochę szacunku, jak można tak traktować ludzi z wykształceniem i doświadczeniem. A mądrale niech spróbują coś załatwić w urzędzie sami bez pomocy urzędnika wtedy pogadamy jak będą mądrzy i sami dadzą sobie radę z papierami.
Trochę szacunku dla nas my też mamy takie same żołądki i potrzeby jak inni, którym nawet 5000 netto to za mało- 8 1
-
2022-04-25 11:55
w urzedzie nawet z pomoca urzednika mało co idzie załatwić
- 2 2
-
2022-04-25 08:53
Przejdź na "próbę" na emeryturę. Tylko nie mów że emeryt nic już nie potrzebuje i tylko żeruje na twoich podatkach.
- 2 0
-
2022-04-25 08:49
Przejdź na "próbę", na emeryturę to zobaczysz.
- 1 0
-
2022-04-25 07:54
Gufno wiesz pajacu. Leki weź bo bredzisz
- 1 0
-
2022-04-24 18:57
Niektórym wystarczy tylko prestiż
- 5 0
-
2022-04-24 17:40
Jak reszta - niech idą
normalnej pracy i trochę w końcu pozapierniczają
- 5 4
-
2022-04-24 15:41
2700zl (1)
i tyle tez maja pracownicy w sieciowkach i jeszcze maja soboty i niedziele pracujace i kasy i towar wykladanie i sprzatanie i pieczenie i przeliczanie towaru juz nie powiem jakie obowiazki maja zastepcy kir. i kierownicy i ile godzin ,a w urzedzie to po was sprzataczki sprzataja czyz nie
- 8 6
-
2022-04-25 11:55
dodaj ze nie maja czasu na kawusie i ciasteczko co poł godziny
- 0 2
-
2022-04-24 14:32
prawie 3k netto za to co robicie? to na prawde za duzo
- 5 9
-
2022-04-24 12:51
Ciekawe, że opisano tylko przypadek urzednikow w Gdyni (1)
Mamy rozumiec, że w Gdańsku urzędnicy nie narzekają i są opłacani tak by potem w wyborach wiedziec na kogo wraz z rodzinami glosowac?
- 10 3
-
2022-04-24 23:50
Bo w Gdańsku były podwyżki płac w urzędach.
Tylko Gdynia nie ma na podwyżki dla swoich pracowników- 8 2
-
2022-04-24 11:30
Narzędzia pracy. Brak.
Żenada. Brak podstawowych narzędzi pracy. Manufaktura jak w XX wieku. Skąpstwo i wszech obecny bałagan. Wydajność pracy? Decydenci nawet nie wiedzą - co to jest i od czego zależy. Młodzi bez wiedzy i doświadczenia, wierni i nierozgarnięci. W skrócie: niekompetentni decydenci miasta. Ze zdecydowanie za wysokimi wynagrodzeniami za ten brak organizacji pracy. A to jest ich podstawowy obowiązek jako kierownictwa. Nie zdjęcia do trójmiasto.pl
- 14 0
-
2022-04-24 11:19
ale ty klamiesz sven (1)
podwyzki prezydent i radnych przeglosowal rzad PIS
- 3 10
-
2022-04-24 11:30
Kłamiesz jak Ławrow - PIS przegłosował prawo do podwyżek i maksymalny pułap.
Na tej podstawie podwyżki przegłosowali sobie sami zainteresowani.
- 16 1
-
2022-04-24 11:06
ech
pewnie dlatego, że nie wspominają o premiach, nagrodach itp. itd.
- 3 2
-
2022-04-24 10:53
Nie dostali właśnie dla tego, że są zwykłymi szarymi urzędnikami
- 8 0
-
2022-04-24 10:53
To fakt
Szczurołap sobie nie żałuje, znaleźć na niego paragraf i skończy się samowolka.
- 10 1
-
2022-04-24 10:53
Prezydent jedt jeden, urzednikow 1200 sztuk...
- 6 0
-
2022-04-24 10:07
urzędniku - komu służysz? (1)
To i tak dużo za ich pseudopracę.
- 11 6
-
2022-04-24 18:17
"wybrańcom" samorządowym
oni są ponad prawem...
- 6 0
-
2022-04-24 09:39
Radni przyklepują i**otyzmy kucyka (2)
- 19 0
-
2022-04-24 10:03
W Gdyni rządzi szczur, Łucyk to tylko jego popychadło (1)
- 20 1
-
2022-04-24 18:16
raczej rządzą ci, którzy uważają te miasto za swoje
Oni nie mają gabinetów przy Piłsudskiego a Szczurek musi się do nich na audiencję zapisywać. Na co dzień dostaje polecenia do wykonania. To tylko figurant, wycierający twarz firmując korzystne dla "byznesa"ustalenia.
- 5 0
-
2022-04-24 09:38
Niech wezmą kredyt, albo zmieniają pracę.
Bredzislaw tak radził :)
Serdeczności dla urzędników od...- 22 4
-
2022-04-24 09:33
Piszasz prezydent i radni dali sobie
To niech urzednicy tez sobie dadzą
- 10 9
-
2022-04-24 09:32
Posłuchaj komora: zmień pracę weź kredyt
- 35 2
-
2022-04-24 09:29
Przyznali sobie bo mogli a nie powinni grosza podwyzki dostac te szkodniki miasta!! (3)
Urzednikom jak sie niepodoba moga zmienc prace ale im tam jest za dobrze!!mają kupe dodatkowej kasy którą sie nie rozliczxają .
- 22 23
-
2022-04-24 14:26
Dodatkowa kasa? (1)
Powiedz gdzie i piszę podanie o przeniesienie!
- 8 2
-
2022-04-25 11:39
Dodatki/nagrodówki/premie świateczne
Przeciętnie z takich dodatków mają 2-3 pensje nie licząc obowiązkowej 13. Ale kto tam będzie sie chwalił. Oni przecież na umowie mają grosze... Żarty sobie z ludzi robią i tyle. PITy niech pokażą z miłą chęcią policzę średnią na miesiąc.
- 0 2
-
2022-04-24 10:54
Co ty możesz wiedzieć
- 9 5
-
2022-04-24 09:07
(4)
Nikt nie trzyma, ale obecnie ciężko o dobra pracę więc ludzie boją się ją zmieniać.
- 51 10
-
2022-04-24 18:12
nie myl "wybrańców"
Z pracownikami.
Wystarczy że "wybrańcy" mylą powierzoną misję z własnym interesem... A raczej budują własny dobrobyt na powierzonym majątku.- 7 0
-
2022-04-24 10:14
Obecnie ciężko o dobrą prace?! (2)
Nie wiem, ile masz lat, jakie doświadczenie, jaki staż, ale powiem Ci - o dobrą pracę nie było nigdy łatwiej, niż teraz
- 43 15
-
2022-04-25 07:56
To nie szukałeś w obecnych czasach głębokiego kryzysu w RP,, pracy " skoro twierdzisz, że o,, wspaniałe" zatrudnienie jest dziś bardzo łatwo pajacu
- 3 3
-
2022-04-24 12:38
On miał na myśli dobrą pracę w urzędzie.
- 19 4
Wszystkie opinie
-
2022-04-24 09:01
(10)
"wszystkie decyzje o podwyżkach są skutecznie blokowane na poziomie dyrekcji urzędu."Nie rozumiem...szefostwo nie chce aby szary pracownik miał więcej?Przecież już teraz większość ma jedynie minimalną czy to specjalista czy to pracownik fizyczny.Fakt,robota w urzędzie spokojna ale pracownik powinien mieć lekko 5000zł na rękę bo i tak za tyle ledwo się u nas przeżyje...
- 90 50
-
2022-04-24 09:05
Chłopaku o zarobkach urzędników decyduje minister a nie Dyrekcja :) (4)
- 1 36
-
2022-04-24 09:07
Który zarabia co najmniej za kilkoro urzędników a nic nie robi.
- 5 3
-
2022-04-24 09:09
Ale podwyżki, za co? (1)
Za 2 lata zamkniętego urzędu dla petentów, bo corona była
- 20 18
-
2022-04-24 09:13
Jak to zamknięty? Ja byłem na bieżąco obsługiwany ale trzeba było się umawiać :)
Podstawowy warunek żebyś był obsługiwany w Urzędzie to znajomość pisania i czytania ze zrozumieniem :)
- 30 14
-
2022-04-24 19:08
jak to wygodnie nic nie móc...
Dyrekcja, co nic nie może...
Śnisz albo bredzisz...- 1 0
-
2022-04-24 09:22
Panie Sekretarzu, Dyrektorze urzędu Prezydenta! Gdyby Pan wymienił te podwyżki, które miały miejsce z imienia i nazwiska to sytuacja wyglądała by zupełnie inaczej i zaprzeczała Pańskim słowom i procentom. Wiem Pan chciałby uronić odrobinę prawdy tego zakłamania ale wtedy znajdzie się Pan też w tych Pańskich 7-9 procent rotacji rocznie. Pracuję również w budżetówce i jak czytam takie wypowiedzi pod publiczkę (przełożonego) to......żal że mając 24 lata nie wyjechałem.
- 26 0
-
2022-04-24 16:16
Co znaczy powinien mieć 5000 na rękę?
Ja mam 2550 na rękę w UMG. Koleżanki z referatu zwykle trochę mniej. Takie są stawki. Jeśli by wprowadzili widełki w okolicach 5000 to powstanie kolejna uprzywilejowana grupa po władzach miasta z naczelnikach i kierownikach których jest sporo. Pytanie : za co te pieniądze?
- 1 2
-
2022-04-24 19:03
Trzeba uproszczenia przepisów a to przełoży się na zmniejszenie zatrudnienia urzędników co poskutkuje wyższymi zarobkami i wszyscy będą zadowoleni
- 2 0
-
2022-04-25 07:58
Nie rozumiem czemu nie bierzesz leków
Czemu bredzisz i w końcu nie weźmiesz leków i zatrudnisz się do normalnej, uczuciwej pracy sven-głupken?
- 0 1
-
2022-04-25 11:52
do Dr Svencjusza
Zatem, zapytaj przedsiębiorcę, czy stać go na utrzymywanie urzędnika za 5tysi netto? Niestety w Polsce rządy sprawują politycy i demagogia. Teraz płacz i narzekania. A przed urną klapki na oczach. Większość myśli o sobie. Jak tu się nie narobić, by zarobić.
- 0 0
-
2022-04-24 09:04
Najpierw: (24)
- zacznijcie pracować
- finansowo odpowiadać za swoje błędne decyzje
- przestańcie uprzykrzać ludziom życie
wtedy pomyślimy o podwyżkach...- 362 129
-
2022-04-24 09:07
Najbardziej dotyczy to władzy centralnej - czyli Rządu PiS :) Ale oni sobie podnieśli zarobki :(
- 23 28
-
2022-04-24 09:13
Każda moja wizyta (5)
w urzędzie wygląda tak samo - obrażona na cały świat pani Halina warczy na mnie, że śmiałem przyjść zarejestrować samochód i przez to ona musi pracować... Żadnej podwyżki dla tych nierobów...
- 72 26
-
2022-04-24 09:24
No widzisz a mnie Pani Halina obsługiwała z uśmiechem - może ze względu na maseczkę i naPiS na niej ***** *** :) (4)
- 17 34
-
2022-04-24 09:30
Jezu maliniak ale ty jestes kul
Zazdroszcze ja jestem tylko zwyklym frendzlem
- 18 2
-
2022-04-24 09:40
Nie kazdy robi z siebie klowna
Więc pani Halina jest w....a na caly świat
- 12 0
-
2022-04-24 12:50
Była dla ciebie miła, bo ma w sobie dużo empatii psychicznie nienormalnych. Ja też się zawsze uśmiecham z politowaniem, czytając twoje posty.
- 7 1
-
2022-04-24 13:10
Hahaha
Ile maliniak dostajesz za noszenie tej "reklamy" na buzce? Co za nawiedzony typ, sam sobie wystawił świadectwo :) lekarz już nie pomoże...
- 6 1
-
2022-04-24 10:00
Zwykli urzędnicy nie podejmują decyzji tylko je wykonują (5)
Decyzje które tak wielu się nie podobają podejmuje prezydent i jego zastępcy.
- 23 7
-
2022-04-24 10:04
Było tacy (2)
Co "tylko wykonywali rozkazy"
To nie jest usprawiedliwienie.- 8 10
-
2022-04-24 13:48
rozkaz sie wykonuje, albo sie staje pod sciana (1)
Jednak niektorzy wykazywali sie nadgorliwoscia. I to bylo przedmiotem procesow.
- 2 1
-
2022-04-24 16:54
To jest nieprawda
Jeżeli rozkaz jest sprzeczny z prawem, albo konwencjami to obowiązkiem żołnierzy jest niewykonywanie go i w skrajnych przypadkach odebranie możliwości dowodzenia osobie wydającej taki rozkaz.
- 2 0
-
2022-04-24 13:34
(1)
Co za bzdura. Już widzę, jak każdą decyzję wydaje zca/prezydent xD
- 5 3
-
2022-04-24 13:47
ale on ustala reguly
Podejmowania decyzji przez podwladnych.
- 8 3
-
2022-04-24 11:59
Naiwne marzenia klienta urzędu. (2)
Będą podwyżki to będziesz miał usługę na odpowiednim poziomie. Nie będzie - to nie będzie komu tej usługi dla klienta zrobić. Decyzja wydana z naruszenie prawa jest z mocy prawa nieważna. Odpowiedzialność już jest i zobaczysz jak długo będziesz czekał na ostateczne decyzje i ile będzie spraw sadowych bo nikt nie będzie podkładał własnej głowy pod topór. Głupich nie sieją, sami się rodzą.
- 5 9
-
2022-04-24 12:21
A czy czasami nie jest tak że nawet gdybyś dostał 100% podwyżki to i tak nic by się nie zmieniło?
bo uznacie że się należało? bo już jesteście przyzwyczajeni do takiego trybu pracy? bo nikt nie będzie wymagał większej wydajności więc po co się przemęczać ?
- 10 3
-
2022-04-24 12:48
Kto to 'klient urzędu' ? Wy coś produkujecie ?
Oprócz problemów ?
- 10 2
-
2022-04-24 13:22
nie za duzo wymagasz od narzedzia?
Najpierw niech odpowiadaja i ponosza konsekwencje zarzadzajacy i "wybrancy"...
- 3 3
-
2022-04-24 13:28
Ciekawe jak Ty pracujesz, dyrektorze (1)
- 1 3
-
2022-04-24 17:12
Pracuję ciężko i wywiązuję się z obowiązków, dlatego mi dobrze płacą.
- 5 2
-
2022-04-25 06:43
A ty jesteś kim?
Bo poziom wypowiedzi na najniższym poziomie! W takim razie świetnie sie nadajesz do osib o których piszesz!
- 0 1
-
2022-04-25 08:27
(1)
Zacznijcie szanować urzędników to będziecie obsługiwani z najwyższą starannością. Typowe,, Polacy " roszczeniowe, chamskie społeczeństwo
- 5 4
-
2022-04-27 08:25
jakukry
- 0 0
-
2022-04-25 09:23
nie.... najpierw daj ludziom odpowiednią pensję a dopiero wymagaj
jaka płaca taka praca
- 2 3
-
2022-04-27 08:23
A pocałuj się wdupę !!jakpłaca taka praca !!I Załatw sobie sam swoje sprawy bez\ urzednika !!HA!HA!! Ciekawe jak ci się uda !!A nie jak przyjdzie jedencymbał z frugim do urzedu tovprowadź za rączkę jak niemowlaka ,bo nic nie wie ,nic nie potrafi !!!!!!!!Załatw sioę sam w tekim raziec !!!!!!!!!!!1
- 1 0
-
2022-04-24 09:04
Nie tylko Urzędnicy ale zwykli Polacy powinni zarabiać więcej. PiS doprowadził do hiper inflacji - coraz ciężej żyć :( (27)
Ceny w sklepach szokują podwyżkami - kiedyś za stówę wyjeżdżałem z całym koszem zakupów, teraz wydaję dwie - trzy stówki i często się zastanawiam co tyle kosztuje. W domu analizuję paragon i jestem w szoku. PiS to Państwo z kartonu i styropianu.
- 174 113
-
2022-04-24 09:08
Ale w trójmieście rządzą antykatole i antypisowcy (2)
I oni nie chcą dac podwyżki wyborcom tuska
- 36 5
-
2022-04-24 09:19
oni nie chcą dac podwyżki wyborcom tuska
A on im już obiecał 20% podwyżki.
- 11 0
-
2022-04-24 13:47
Gdy PIS podnosił pensje, to był populizm. Gdy Donek chce podwyżek, to jest to świetny pomysł. Czy totalni są tak beznadziejni czy mają swój elektorat za pustaków?
- 10 3
-
2022-04-24 09:09
ale zwykli Polacy powinni zarabiać więcej (4)
A kto płaci zwykłym Polakom? Właściciel firmy.
- 14 2
-
2022-04-24 09:42
Jednym z największych pracodawców w Polsce jest PKN Orlen a tam płaci ludziom grosze Obajtek :) (3)
Oczywiście były sołtys Pcimia sam zarabia krocie żeby mógł kupić kolejny chyba już czterdziesty pałacyk :(
- 7 19
-
2022-04-24 11:40
Chciałbyś sie dostać do orlenu (1)
Średnia płaca to 10 tys.
- 4 3
-
2022-04-24 18:00
Obajtek jest dobrym szefem. Jak średnia to 10 koła to i okazuje się ze zwykły pracownik dużo zarabia. Więcej niż urzędnik pracownik u Dulkiewicz. A Dulkiewicz to przecież platforma. platforma jak zwykle oszukuje i klamie i obiecuje i niedotrzymuje obietnic
- 5 3
-
2022-04-24 17:49
Kłamiesz maliniak. Największymi pracowac mi jest wojsko policja. Orlen owi jest daleko. Do bystrych ty nie nalezysz. Malarz kominów ma się dobrze. Jego przyszla emerytura to ok 30 000 zł miesiecznie miesiecz nie. Nie protestujesz nie pytasz za co?
- 4 2
-
2022-04-24 09:12
Powiem tak ... magiczna granica ceny paliwa 6 zł - gdy paliwo po 8 zł aut przybyło. (1)
Ile z tego całego narzekania to faktycznie odczuwalne pogorszenie jakości życia. Ludzie mają pochowane pieniądze które trzymają w skarpetach nie wiadomo na co. Kto najwięcej stęka ten najwięcej ma.
Galerie handlowe mają sie świetnie. Przypadek ?- 10 5
-
2022-04-24 09:15
Idąc twoim tokiem rozumowania gdyby paliwo było po 50 PLN za litr to nowych aut byłoby jeszcze więcej? :)
- 6 16
-
2022-04-24 09:14
naizdup (7)
tak i pis wywolal covid i wojne na Ukrainie,rany co za deb......l
- 26 7
-
2022-04-24 09:19
A co ma wojna w Ukrainie wspólnego z hiper inflacją PLN ? (4)
Owszem trochę poskoczyło paliwo ale przypominam że kiedy baryłka kosztowała 150 USD paliwo było po 5,25 - teraz kosztuje w okolicach 90 USD a paliwo ponad 7 PLN. Rząd PiS okrada Polaków i tyle :)
- 16 28
-
2022-04-24 11:00
A skąd brać pieniądze na pomoc Ukraine, która jest bezwzględnie potrzebna.
- 1 6
-
2022-04-24 12:08
hiperinflacja
Wszyscy sponsorujemy tę wojnę. Obniżony VAT jeszcze nam się czkawką odbije - gdyby tego nasz wspaniały Mateuszek nie ruszył to by cena i tak była ta sama ale z 23% VAT bo inaczej strajki by mieli. Każda ta pseudotarcza to świetny pomysł na zapchanie ludziom gęb - taki złoty półśrodek, który niczego nie załatwia ale odwleka klęski. Węgla ma w tym roku zabraknąć 10000 ton pomimo jego rekordowych cen, a potem okaże się że i gazu mamy za mało, bo kolejne gospodarstwa domowe przejdą na gaz. Będzie jeszcze bieda w naszym kraju. Mateuszek mówi że jest cudownie, ale jest wręcz odwrotnie (patrz kopanie 1km pod ziemią węgla bo nie ma skąd wyżej i są wybuchy) - wcale nie jesteśmy niezależni bo właśnie to nasza rekordowa inflacja pokazuje.
W skrócie jest to cena za bezpieczeństwo jakie dała nam Ukraina tym że walczy. W przeciwnym razie drogi Polaku, Rodaku już mielibyśmy tu poligon na wschodzie Polski, a że pompujemy do nich potężne środki to poligon pozostał u nich. Inflacja będzie wysoka przez dodruk pieniądza i to że cała wschodnia flanka jest zagrożona. Może teraz trochę mniej, ale to mogą być pozory - wojna na Ukrainie jeszcze się nie skończyła.- 3 7
-
2022-04-24 15:35
Ty nie jesteś czasami z tych co nie zdążyli do Rosji wrócić?
- 0 1
-
2022-04-24 18:08
Malinisk To dlaczego jak taka ropa była tania na innych stacjach ach innych niż orlen cena benzyna była na podobnym poziomie.
- 0 1
-
2022-04-24 09:34
to jest trol tuska on tak co dziennie brednie wipisuje za to mu płaca (1)
- 18 5
-
2022-04-24 09:56
Nie jestem trollem i nikt mi nie płaci: ani Tusk ani tym bardziej kaczyniak :)
- 6 21
-
2022-04-24 09:33
ruski trolu tuska za tuska to bys dostał tylko fige zmakiem sklerotyku juz zapomniałes jak było co
- 21 3
-
2022-04-24 09:41
Nie pis tylko koronawirus i putin doprowadzili do inflacji.
Hiperinflację to tylko w swoich snach widzisz trolu maliniaku
- 16 4
-
2022-04-24 10:12
czekaj euro nie ma ,dolar tez nie inflacji? (3)
- 5 2
-
2022-04-24 10:30
EURO 3% w Niemczech a średnia Unijna około 5% inflacji, dolar około 5% a PLN 12% inflacji :) (2)
PiS=PRL Bis :)
- 4 9
-
2022-04-24 13:03
(1)
Totalni chcą ugrać kilka % na tej tragedii która się toczy na Ukrainie i covidzie obwiniając PiS za inflację....to obrzydliwe. Jednak wszyscy wiedzą, że to skutek wydarzeń z ostatnich 3 lat i świat musi sobie radzić z inflacją. putin jeszcze to nakręca co pewnie nie jest przypadkiem, że wybrał taki czas gdy wszystkie państwa maja problemy. Opozycja mogłaby chociaż nie przeszkadzac jak juz nie ma żadnych dobrych pomysłów.
- 6 6
-
2022-04-24 13:49
Gdyby Donek rządził, to Ukrainy by nie było. On zawsze jak Niemcy czyli co najwyżej stare hełmy
- 4 3
-
2022-04-24 12:40
PiS jest jeszcze winny hiper inflacji przed wielkim wybuchem.
Naukowcy odkryli, że przed wielkim wybuchem panowała hiper inflacja i kosmos się niewiarygodnie szybko rozszerzał i w tym kosmosie dopiero nastąpił wybuch.
- 6 0
-
2022-04-24 13:57
Czas na tabletkę
- 1 0
-
2022-04-24 17:41
Maliniak Państwo za Tuska 1 dziki kraj 2 państwo istnieje teoretycznie 3 chu... du... I kamieni kupa. Wszystkie te cytaty to słowa polityków platformy rzekomo obywatelskiej. Państwo za Tuska nie istniało lub był burdel
- 3 1
-
2022-04-24 09:04
zmień pracę weź kredyt (4)
- 193 16
-
2022-04-24 09:11
(1)
Głosuj na po
- 11 2
-
2022-04-24 16:26
Na cokolwiek, może być i PO
- 2 0
-
2022-04-24 09:12
zmień pracę weź kredyt
Odwrotnie to raczej ciężko. Chociaż byłby argument żeby zażądać więcej - bo mam kredyt.
- 0 2
-
2022-04-24 13:48
Powiedział co wiedział
- 0 0
-
2022-04-24 09:05
(2)
Wszędzie są teraz niskie zarobki, wszędzie teraz odchodzą fachowcy a ich miejsce zajmują niedojdy, wszędzie jakośc usług spada. Także nie tylko w urzędzie tak jest. Znaleźć pracę tutaj z orzeczeniem też słabo. Wolą zdrowego który nic nie umie, a przez swoje niedbalstwo nawet naraża pracodawcę na straty.
- 120 5
-
2022-04-24 09:20
W urzędzie miasta w Gdyni nikt nie ponosi żadnej odpowiedzialności (1)
Mało to było przekrętów? Czy ktoś odpowiedział?
- 6 3
-
2022-04-24 09:46
Przekrętów nie robią zwykli urzędnicy
Tylko od dyrektorów w górę
- 9 1
-
2022-04-24 09:05
Zgodzę się, ale tylko i wyłącznie w kwestii osób z "niższego szczebla", czyli tych które wykonują robotę(obsługę interesantów itp). Natomiast co do tych wszystkich dyrektorów, tym bardziej osób mających wpływ na strategiczne decyzje urbanistyczne w mieście, zmieniające się plany zagospodarowania i inne prodeweloperdkie perelki- nie dla psa kiełbasa, tym bardziej, że mają dodatkowe dochody z kopert. Wgle nie wiem czy wiecie, ale Gdańsk pobił europejski rekord ilości samozapłonów deweloperskich na rok :) To dzięki wam kochani:)
- 152 7
-
2022-04-24 09:05
Powinno być was coraz wiecej i powinniście zarabiac coraz wiecej (14)
To nic że 20 lat temu nie było systemów informatycznych takich jak dziś i ni ebyło tylu urzędników co dzisiaj
Idźcie pracować do sektora prywatnego, nikt wam nie kaze siedzieć w urzędach.- 206 34
-
2022-04-24 09:09
Ani tylu mieszkańców miasta... (2)
- 6 10
-
2022-04-24 09:17
Nie opowiadaj bajek, po 30 latach post PRL mieszkańców Polski ubyło przybyło natomiast kilkaset procent urzedników (1)
I to pomimo olbrzymich nakładów na "informatyzację".
Dynamika wzrostu mieszkańćow miast wynikajaca z migracji wewnętrznej też nijak ma sie do wzrostu liczby urzędników. Dowiedz się ilu mieszkańców przybyło np. we wspomnianej w Gdyni w ostatnich 10 latach a ilu urzędników- 20 3
-
2022-04-25 09:04
Weźcie pod uwagę, że pojawiło się pierdyliard nowych ustaw i przepisów i właśnie z tego względu przybywa urzędników, to nie ma nic wspólnego z liczbą mieszkańców. 30 lat temu wystraczyło, że urzędnik przybije pieczątkę na projekcie budowlanym i już mieliście zatwierdzony dokument pod budowę domu. Dziś to rozbija się o kilkanaście dodatkowych pozwoleń wydawanych w oparciu o kilkanaście różnych ustaw i rozporządzeń. Pieczątka już nie wystarczy a wspomniana informatyzacja wcale tego wszystkiego nie ułatwiła.
- 2 2
-
2022-04-24 09:09
(5)
Ok. Tylko kto wówczas załatwi Twoje sprawy?
- 9 6
-
2022-04-24 09:28
Jak to kto? Urzędnicy (3)
Nie bój sie, nigdy nie zabraknie chętnych do tej pracy. iv prl bis nie jest tużadnym wyjątkiem
- 6 5
-
2022-04-24 09:32
(2)
Ale już brakuje chętnych. Komplet składu jest tylko w małych miastach. Niektóre ogłoszenia wiszą nawet lata. Praca w urzędzie wcale nie jest niestresujaca i nie jest stabilna.
- 13 1
-
2022-04-24 09:41
Niech se wiszą, skoro jakoś tym żyjemy bez tych etatów to oznacza że nie są niezbędne (1)
- 9 6
-
2022-04-24 10:45
Dobrze powiedziane: jakoś. Nie bez powodu jest tyle skarg na bezczynność
- 6 0
-
2022-04-24 10:17
Na oko 70% tych "spraw" to sztuczne czynności
Powiedz na przyklad dlaczego rejestracja nowego samochodu nie może sie odbyć cyfrowo? Albo wbicie haka do dowodu? A wydanie/przedłużenie abonamentu parkingowego?
Tak jak niezwykle cenię rolę regulacyjną urzedow (gorzej z merytorycznoscią, ale to osobny temat), tak ta ilość biurokratycznego bicia piany jest uzasadniona tylko i wyłącznie koniecznością istnienia jakiegoś zajęcia dla armii urzędników.- 11 1
-
2022-04-24 10:51
Problem rozwiązałoby płacenie od obsluzonego petenta (4)
I zmiana organizacji pracy. Np. w okienkach um w Gdańsku: 10-12 urzędników w tym 3 obsługuje 90% interesantów, 2 pozostałe 10%, 2 siedzi w informacji, do której podchodzi ktoś raz na godzinę i to głównie po to by mieć z kim pogadać czekając w kolejce(bo 90% informacji udziela ochrona), pozostała trójka krząta się wokół i zaczepia na pogaduchy tych pracujących- czytaj wypełniają inne obowiązki niezwiązane z obsługa petentów:) okienek jest 10do tego ta trójka co 2-5 petentów robi przerwęNo i na jednego petenta 20 minut, przy rzeczywistym potrzebnym czasie 5-7
Serio, wystarczy trochę przemodelować system pracy i dodać premie np. 30zl za obsłużonego petenta (poza okienkami od sprawy, wycena w zależności od nakładu pracy), w razie potrzeby obniżyć pensje bazowa o 500-1000 zł i zapewniam, ze zamiast 200(?) petentów dziennie da się obsłużyć 800a i pensje urzędników wzrosną
Kto tego nie chce? Widzę dwie możliwości:
1) dyrekcja, która ma w poważaniu mieszkańców
2) ci z urzędników, którzy są zwyczajnymi leniami.
PS. Dodam, ze sam tak pracuję (w innej działce) i jestem bardzo zadowolony, przerwę robię, gdy nie ma roboty, a pracuje ze mną (na kilka osób) 1 kolega leser na zwykłej umowie. Robi 1/10 roboty innych, ale my mamy 3-7x wyższa pensjęwszyscy jesteśmy zadowoleni:)- 6 4
-
2022-04-24 16:03
polać mu
dobrze gada!
- 0 0
-
2022-04-24 16:36
A ilu urzędników obsługuje petenta, max 5%
Macie jakieś dziwne wyobrażenie pracy urzędow
- 6 1
-
2022-04-24 16:46
ekonom (bo nie ...ista)
spod szyldu "kup dwa, trzecie za darmo"...
- 1 1
-
2022-04-25 09:17
KPI ci prawdę powie?
naiwny...
- 0 0
-
2022-04-24 09:06
Opinia wyróżniona
(36)
Prezydent i radni dali sobie prawie 100% podwyżki a szary urzędnik dostaje 2700zł na rękę...oczywiście siłą nikt w tej pracy nie trzyma ale nie wiem jak Ci ludzie funkcjonują, przecież to nawet na jedzenie nie mówiąc o opłatach nie wystarczy...
- 483 64
-
2022-04-24 09:07
(4)
Nikt nie trzyma, ale obecnie ciężko o dobra pracę więc ludzie boją się ją zmieniać.
- 51 10
-
2022-04-24 10:14
Obecnie ciężko o dobrą prace?! (2)
Nie wiem, ile masz lat, jakie doświadczenie, jaki staż, ale powiem Ci - o dobrą pracę nie było nigdy łatwiej, niż teraz
- 43 15
-
2022-04-24 12:38
On miał na myśli dobrą pracę w urzędzie.
- 19 4
-
2022-04-25 07:56
To nie szukałeś w obecnych czasach głębokiego kryzysu w RP,, pracy " skoro twierdzisz, że o,, wspaniałe" zatrudnienie jest dziś bardzo łatwo pajacu
- 3 3
-
2022-04-24 18:12
nie myl "wybrańców"
Z pracownikami.
Wystarczy że "wybrańcy" mylą powierzoną misję z własnym interesem... A raczej budują własny dobrobyt na powierzonym majątku.- 7 0
-
2022-04-24 09:29
Przyznali sobie bo mogli a nie powinni grosza podwyzki dostac te szkodniki miasta!! (3)
Urzednikom jak sie niepodoba moga zmienc prace ale im tam jest za dobrze!!mają kupe dodatkowej kasy którą sie nie rozliczxają .
- 22 23
-
2022-04-24 10:54
Co ty możesz wiedzieć
- 9 5
-
2022-04-24 14:26
Dodatkowa kasa? (1)
Powiedz gdzie i piszę podanie o przeniesienie!
- 8 2
-
2022-04-25 11:39
Dodatki/nagrodówki/premie świateczne
Przeciętnie z takich dodatków mają 2-3 pensje nie licząc obowiązkowej 13. Ale kto tam będzie sie chwalił. Oni przecież na umowie mają grosze... Żarty sobie z ludzi robią i tyle. PITy niech pokażą z miłą chęcią policzę średnią na miesiąc.
- 0 2
-
2022-04-24 09:32
Posłuchaj komora: zmień pracę weź kredyt
- 35 2
-
2022-04-24 09:33
Piszasz prezydent i radni dali sobie
To niech urzednicy tez sobie dadzą
- 10 9
-
2022-04-24 09:38
Niech wezmą kredyt, albo zmieniają pracę.
Bredzislaw tak radził :)
Serdeczności dla urzędników od...- 22 4
-
2022-04-24 09:39
Radni przyklepują i**otyzmy kucyka (2)
- 19 0
-
2022-04-24 10:03
W Gdyni rządzi szczur, Łucyk to tylko jego popychadło (1)
- 20 1
-
2022-04-24 18:16
raczej rządzą ci, którzy uważają te miasto za swoje
Oni nie mają gabinetów przy Piłsudskiego a Szczurek musi się do nich na audiencję zapisywać. Na co dzień dostaje polecenia do wykonania. To tylko figurant, wycierający twarz firmując korzystne dla "byznesa"ustalenia.
- 5 0
-
2022-04-24 10:07
urzędniku - komu służysz? (1)
To i tak dużo za ich pseudopracę.
- 11 6
-
2022-04-24 18:17
"wybrańcom" samorządowym
oni są ponad prawem...
- 6 0
-
2022-04-24 10:53
Prezydent jedt jeden, urzednikow 1200 sztuk...
- 6 0
-
2022-04-24 10:53
To fakt
Szczurołap sobie nie żałuje, znaleźć na niego paragraf i skończy się samowolka.
- 10 1
-
2022-04-24 10:53
Nie dostali właśnie dla tego, że są zwykłymi szarymi urzędnikami
- 8 0
-
2022-04-24 11:06
ech
pewnie dlatego, że nie wspominają o premiach, nagrodach itp. itd.
- 3 2
-
2022-04-24 11:19
ale ty klamiesz sven (1)
podwyzki prezydent i radnych przeglosowal rzad PIS
- 3 10
-
2022-04-24 11:30
Kłamiesz jak Ławrow - PIS przegłosował prawo do podwyżek i maksymalny pułap.
Na tej podstawie podwyżki przegłosowali sobie sami zainteresowani.
- 16 1
-
2022-04-24 11:30
Narzędzia pracy. Brak.
Żenada. Brak podstawowych narzędzi pracy. Manufaktura jak w XX wieku. Skąpstwo i wszech obecny bałagan. Wydajność pracy? Decydenci nawet nie wiedzą - co to jest i od czego zależy. Młodzi bez wiedzy i doświadczenia, wierni i nierozgarnięci. W skrócie: niekompetentni decydenci miasta. Ze zdecydowanie za wysokimi wynagrodzeniami za ten brak organizacji pracy. A to jest ich podstawowy obowiązek jako kierownictwa. Nie zdjęcia do trójmiasto.pl
- 14 0
-
2022-04-24 12:51
Ciekawe, że opisano tylko przypadek urzednikow w Gdyni (1)
Mamy rozumiec, że w Gdańsku urzędnicy nie narzekają i są opłacani tak by potem w wyborach wiedziec na kogo wraz z rodzinami glosowac?
- 10 3
-
2022-04-24 23:50
Bo w Gdańsku były podwyżki płac w urzędach.
Tylko Gdynia nie ma na podwyżki dla swoich pracowników- 8 2
-
2022-04-24 14:32
prawie 3k netto za to co robicie? to na prawde za duzo
- 5 9
-
2022-04-24 15:41
2700zl (1)
i tyle tez maja pracownicy w sieciowkach i jeszcze maja soboty i niedziele pracujace i kasy i towar wykladanie i sprzatanie i pieczenie i przeliczanie towaru juz nie powiem jakie obowiazki maja zastepcy kir. i kierownicy i ile godzin ,a w urzedzie to po was sprzataczki sprzataja czyz nie
- 8 6
-
2022-04-25 11:55
dodaj ze nie maja czasu na kawusie i ciasteczko co poł godziny
- 0 2
-
2022-04-24 17:40
Jak reszta - niech idą
normalnej pracy i trochę w końcu pozapierniczają
- 5 4
-
2022-04-24 18:57
Niektórym wystarczy tylko prestiż
- 5 0
-
2022-04-25 07:54
Gufno wiesz pajacu. Leki weź bo bredzisz
- 1 0
-
2022-04-25 08:49
Przejdź na "próbę", na emeryturę to zobaczysz.
- 1 0
-
2022-04-25 08:53
Przejdź na "próbę" na emeryturę. Tylko nie mów że emeryt nic już nie potrzebuje i tylko żeruje na twoich podatkach.
- 2 0
-
2022-04-25 09:59
(1)
Oczywiście przełożeni wyciągają swoje dane chyba z kieszeni.
Ja dostałam awans po 15 latach pracy i podwyżkę do awansu 50 złotych brutto.
Ale jakby co to w Urzędach są awanse i podwyżki tylko czy ktoś z przełożonych chciałby dostać 50 złotych, trochę szacunku, jak można tak traktować ludzi z wykształceniem i doświadczeniem. A mądrale niech spróbują coś załatwić w urzędzie sami bez pomocy urzędnika wtedy pogadamy jak będą mądrzy i sami dadzą sobie radę z papierami.
Trochę szacunku dla nas my też mamy takie same żołądki i potrzeby jak inni, którym nawet 5000 netto to za mało- 8 1
-
2022-04-25 11:55
w urzedzie nawet z pomoca urzednika mało co idzie załatwić
- 2 2
-
2022-04-24 09:06
(1)
Często ta wasza aparycja...
- 55 13
-
2022-04-27 08:26
Spójrz naswoją aparycję ,niedobrze się robi jak wid\ze niektóretwarze siadające przede mną !!!!!!
- 1 0
-
2022-04-24 09:06
A w bankach (15)
Identyczna sytuacja doświadczeni pracownicy odchodzą
- 93 5
-
2022-04-24 09:09
Nie wszyscy odchodzą - te dwa kwiatuszki Glapińskiego nadal mają się dobrze i zarabiają po 80 tysięcy miesięcznie za robienie (2)
Sam nie wiem ale się domyślam co one robią Glapie za takie zarobki :)
- 34 7
-
2022-04-24 20:35
Ale robia na zmiane? (1)
- 0 0
-
2022-04-24 20:41
ależ skąd...
na dwie strony.
- 1 0
-
2022-04-24 09:22
Pracuję w największym banku w kraju. (9)
Pensja mniejsza niż w dyskoncie. Presja, zakres obowiązków i odpowiedzialność - ogromna. Plany coraz większe i coraz większa trudność żeby je zrealizować.
- 17 7
-
2022-04-24 09:25
(4)
Dlaczego nie zmienisz pracy?
- 14 7
-
2022-04-24 09:48
Może dlatego że w przeciwieństwie do ciebie ma wyższe wykształcenie i chce pracować w wyuczonym zawodzie :) (3)
Ty u Norka obierasz ryby albo piaskujesz kontenery - nie mówię że to źle bo żadna praca nie hańbi - ale są ludzie którzy mają ambicje i chcą w wyuczonym zawodzie godnie zarabiać.
- 12 13
-
2022-04-24 09:52
Ja mam wyższe wykształcenie
i nie pracuję w zawodzie. Naprawiam ciągniki i inne maszyny rolnicze. Zarabiam bardzo dobrze i mogę komfortowo żyć. Wy dalej unoście się "ambicją" i marudźcie, że mało zarabiacie.
- 12 4
-
2022-04-24 09:55
(1)
Ale do pracy w banku w cale nie trzeba wyższego wykształcenia... Tak na prawdę bardzo rzadko jakikolwiek pracodawca wymaga wyższego wykształcenia (zwłaszcza humanistycznego).
- 10 6
-
2022-04-24 16:59
W moim miejscu pracy, też banku, były przyjmowane młode osoby, świeżo po szkole średniej, które oblały maturę.
A jeszcze kilka lat wcześniej każda zatrudniana osoba miała wyższe wykształcenie lub była w trakcie studiów. Po prostu z biegiem lat zarobki(premie) malały i nie było chętnych do pracy za takie pieniądze. Zaczęli więc przyjmować każdego, kto w miarę się nadawał, bez względu na wykształcenie.- 3 0
-
2022-04-24 10:29
PKO?
Pozdrawiam, wiem o czym mowa ;) Oczywiście nie dotyczy to kadry kierowniczej, zwłaszcza tej warszawskiej.
- 7 0
-
2022-04-24 16:38
Na czym polega ta presja w banku? (2)
Jesteś trybikiem. No chyba że masz tam coś do powiedzenia ale to wtedy zarabiasz więcej niż 10 tys
- 6 4
-
2022-04-24 21:31
Presja na czym polega? (1)
Idź popracować to się przekonasz. Plany, wykonanie, wciskanie ludziom itp... Mało?
- 4 0
-
2022-04-24 23:12
Ludziom wciska każdy handlowiec czyli prawie każdy w życiu się zetknął z tym i z liśćmi które za to dostaje
więc to żadna presja. W 4 literach ich mam. I co, nie zapłacą Ci jak nie zrobisz planu? Co wy tam, bez podstawy pracujecie na zleceniu??
- 1 2
-
2022-04-24 20:39
" doświadczeni pracownicy odchodzą"
do innych banków...
- 0 0
-
2022-04-25 07:25
Żadnych podwyzek
Zero odpowiedzialności za swoje błędy za które płaci podatnik obywatel nie podoba się to proszę zmienić branże
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.