- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (98 opinii)
- 2 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (275 opinii)
- 3 Paragon grozy za kurs taksówką (424 opinie)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (144 opinie)
- 5 List gończy za byłym senatorem PiS (276 opinii)
- 6 Nie kąp się w morzu podczas burzy (63 opinie)
Urzędnicy skrupulatni czy nadgorliwi?
Dużo ważniejsze zgłoszenie sprzedaży i rejestracja nowego auta zajęły w Sopocie znacznie mniej czasu i pracy urzędników niż wszystkie procedury związane z rezygnacją i zakupem abonamentu na nowy samochód. - Urzędnicy sami wymyślili skomplikowane i czasochłonne procedury czy ktoś zrobił to za nich? - pyta czytelnik Trojmiasto.pl, pan Paweł. Oto jego opowieść.
Warto dodać, że jestem zameldowany na stałe w Sopocie, ale czasowo w Gdyni. Mam więc skalę porównawczą działania obu urzędów w podobnych sprawach. I nie mogę się nadziwić, jak procedury, zapewne nikomu niepotrzebne, wydłużają pracę urzędników i marnują nasz wspólny czas. Urzędnicy sami wymyślili skomplikowane i czasochłonne procedury czy ktoś zrobił to za nich i muszą się do nich stosować? Bo wszystko wskazuje na to, że - przynajmniej część z nich - jest zupełnie bezsensowna.
Ale po kolei:
Przez internet szybciej? Uhm...
Sprzedaż i zakup auta wiązały się ze zgłoszeniem do Urzędu Rejestracji Pojazdu w Sopocie i abonamentu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni. Wiem, że abonament można opłacić przez internet, ale wierzcie mi, że próbowałem i odpuściłem sobie, bo trwa to dłużej niż pofatygowanie się do ZDiZ! Jakoś z aplikacjami banków, gier czy przeróżnych serwisów nie mam problemów, więc programista, który ten system stawiał, raczej nie był najzdolniejszy...
Przebieg zgłoszenia sprzedaży i rejestracja auta w UM Sopot
Czas obsługi dla jednej sprawy nie przekroczył 15 minut. Wypełniłem formularz, potem jeszcze jeden dodatkowy podpis i gotowe. Obsłużyła mnie jedna urzędniczka, która załatwiła wszystko, wraz z przyjęciem wpłaty za rejestrację. Nawet mogłem wybrać, jaką chcę rejestrację.
Rezygnacja i zakup abonamentu w ZDiZ Gdynia
Rezygnacja z abonamentu. Czas obsługi: 25 minut. Tyle zajęło wypełnienie formularza oraz dodatkowo napisanie (ręcznie) oświadczenia. Przy trzecim podpisie przestałem już liczyć. Oczekiwanie na zwrot pieniędzy z abonamentu to 4 tygodnie, choć sądziłem, że to będzie zrobione od ręki. Pani urzędnik wykonała sporo kopii dokumentacji (ksero).
Zakup abonamentu. Czas obsługi ok. 20 minut. Formalności bez zmian. Opłatę musiałem zrobić w innym okienku. Czyli drugi urzędnik.
urzędy i instytucje w Trójmieście
Dlaczego o tym piszę?
Chcę zwrócić uwagę na poświęcony czas, ale też i wagę załatwianych spraw. Sprawa ważna to na pewno wyrejestrowanie i zarejestrowanie auta. To poważna sprawa urzędowa, gdzie odbywa się szereg bardzo istotnych procedur związanych z prawem, a jednak jest mniej formalności i zabiera mniej czasu, niż się sądzi.
Sprawa prozaiczna - abonament. Ta rzecz nie jest wymagana ogólnopolskim prawem, ale żądaniem ze strony władz miasta. Właśnie ta druga sprawa wywołała u mnie konsternację, bo ma znacznie mniejszą wagę, a nadal załatwia się to topornie i zabiera znacznie więcej czasu. Ponadto moją obsługą musiało się zająć dwóch urzędników z Gdyni, a całość "papierologii" zajęła trzy razy więcej czasu niż w Sopocie.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-06-03 13:07
SPP do likwidacji w Gdyni
To instytucja która kroi mieszkańców, wystawia mandaty i to nawet niesłusznie a składanie dokumentów o abonament to prawie jakiś żart poprzedniej władzy i wymyślone kryteria jakie musi się spełnić bo bez tego nie ma możliwości opłacenia abonamentu. Czas by nowa Pani Prezydent zainteresowała się i zaczęła coś z tym robić
- 47 2
-
2024-06-04 10:29
Specjalni takie procedury (1)
Gdynia i wiele miast wprowadza specjalnie takie procedury by ludzie rezygnowali z ulg bo to nie jest w ich interesie. Dlaczego mam dokumentować płacenie PIT w danym mieście skoro urząd może sam sprawdzić czy taka płatność jest dokonywana. Do mnie powinno należeć złożenie wniosku z wypełnieniem 3 rubryk nazwisko zamieszkanie i nr rejestracyjny.
- 5 0
-
2024-06-04 12:13
Bo to my jesteśmy dla urzędów a nie urzędy dla nas. Oni po prostu nie wiedza kto płaci podatki na ich wynagrodzenia!!! Ludzie machają rekami zamiast upominać się o swoje, dzwonić do naczelników, skarżyć się i upominać!!! A tak mamy jak mamy!!! Każdy w łapie ma smartfon którego nie potrafi zuzytkowac!!!
- 1 1
-
2024-06-03 17:42
Urzędnicy tworzą skomplikowane i czasochłonne procedury (4)
Po to, byś myślał, że ich praca ma sens. Angażuje więcej ludzi i czasu. Gdybyś był w stanie załatwić każdą sprawę w 5min zamiast miesiąca, zastanawiałbyś się, po co dany wydział ma 100 a nie 10 pracowników i jeśli faktyczny czas sprawy to kilka minut, to co w takim razie robią przez resztę czasu pracy urzędu.
- 25 7
-
2024-06-04 12:12
głupek
urzednicy tworza?? ci szarzy???
- 0 0
-
2024-06-03 19:40
Pracowałam w urzędzie na praktykach (2)
Na studiach przez 2 tygodnie. Kazali mi wypełniać ręcznie listy z tytułami wykonawczymi podatku.
Było to 25lat temu. W jeden dzień opracowałem im prosty szablon w Excelu i Wordzie gdzie jednym klikiem drukowałem dowolna ilość adresatów zamiast ręcznie zrobić ich ok 200 ręcznie przez cały dzień.
Kierowniczka nie pozwoliła na to i kazała dalej pisać rękami.
2 tygodnie robiłem coś co mogłem wydrukować w 5minut a potem tylko 1 dzień pakować do kopert.!!!- 4 0
-
2024-06-04 08:30
hahahah
A kogo obchodzą twoje przygody 25 lat temu? Myślisz, że świat nie poszedł do przodu?
- 0 1
-
2024-06-03 22:42
zagroziłeś jej pozycji
im nie chodzi o to żeby cokolwiek usprawnić - ma być długo i trudno, żeby było mało petentów, mało roboty i dużo czasu na kawki.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.