- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (315 opinii)
- 2 Rekordzista dostał 5 mandatów (70 opinii)
- 3 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (207 opinii)
- 4 Były senator PiS trafił do więzienia (338 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (248 opinii)
Usunięto nielegalną reklamę, która od rana szpeciła centrum miasta
Nielegalna dmuchana reklama tylko przez kilka godzin szpeciła centrum Gdańska, po tym jak urzędnicy referatu estetyzacji miasta i Straż Miejska zmusili właściciela do jej usunięcia. Upiekło mu się: inaczej zapłaciłby mandat w wysokości 500 zł i karę do urzędu.
Nielegalnie postawioną reklamę zauważyli rano urzędnicy z referatu estetyzacji miasta Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Wielki dmuchany balon, stale dopełniony powietrzem z pracującego na miejscu kompresora, stanął na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i ul. Okopowej . Producentem nośnika reklamy jest firma Studio55 z Ględowa w powiecie człuchowskim.
- To grunt należący do miasta. Nikt nie ma prawa umieszczać reklam na gruncie miejskim bez podpisania stosownej umowy i wniesienia opłaty. Sprawdziliśmy w referacie handlu - umowa nie została zawarta, a opłata nie została wniesiona. Na dodatek ta konstrukcja zasłania inną, legalną reklamę - mówi Michał Szymański, kierownik referatu estetyzacji w UM w Gdańsku.
Każda osoba, która chce umieścić reklamę ma obowiązek uzyskania na to zgody właściciela terenu. W Gdańsku, w przypadku reklam umieszczonych w pasie drogowym, będzie to Zarząd Dróg i Zieleni, w przypadku terenu należącego do Skarbu Państwa umowę podpisać można w Wydziale Nieruchomości Skarbu Państwa, a terenu miejskiego w Referacie Handlu Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Sprawę reguluje Zarządzenie Prezydenta Miasta Gdańska nr 1391/06 z dnia 1 grudnia 2006 roku w sprawie określenia zasad umieszczenia nośników reklamy i szyldów na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Miasta Gdańska oraz ustalania opłat z tego tytułu.
- W takim przypadku właściciel do kosztów może doliczyć także karę w wysokości 300 procent stawki za dzierżawę. Z naszych pomiarów wynika, że ta reklama ma 48 m kw. Miesięczny koszt nielegalnej ekspozycji nośnika o tej powierzchni to 4 752 zł, jest to 300 proc. stawki standardowej - tłumaczy Michał Szymański. - W związku z niezwłocznym usunięciem nośnika odstąpiliśmy od naliczania tej opłaty. Reklama została usunięta w kilka godzin od momentu ustawienia.
Gdyby właściciel tego nie zrobił, urzędnicy mogliby zlecić usunięcie reklamy, na koszt jej właściciela.
Co robić w przypadku, kiedy zauważymy reklamę, co do której możemy mieć podejrzenie, że została umieszczona niezgodnie z prawem?
- Najlepiej zgłosić się bezpośrednio do naszego referatu. Sprawdzimy do kogo należy grunt, na którym stoi reklama, a jeśli będzie to grunt miejski sprawdzimy od razu czy została zawarta odpowiednia umowa - mówi Szymański.
Zobacz czym zajmuje się referat estetyzacji miasta.
Firma Studio55 jest jedynie producentem opisanej w tekście reklamy i nie jest odpowiedzialna za nielegalne umieszczenie jej w centrum Gdańska.
Opinie (181) 2 zablokowane
-
2012-01-31 14:16
Fajnie, ale dlaczego
to jest takie skomplikowane? Dlaczego te procedury muszą tyle trwać? Przy inwazji nielegalnych reklam zginiecie w biurokracji.
- 2 0
-
2012-01-31 14:16
A te przyczepki
A te przyczepki np. na Małomiejskiej strażnicy też mogą tak szybko zlikwidować? Pewnie nie, bo urzędnicy ich zza biurek nie widzą.
- 10 1
-
2012-01-31 14:16
Taaa najlepiej bagatelizować takie wydarzenia to następnego dnia będzie tysiąc takich syfiarzy
- 4 0
-
2012-01-31 14:18
REKLAMA
Zainteresowali sie tylko dlatego ze nie zostala wniesiona oplata tak to by moglo tam byc co kolwiek i by nie szpecilo
- 9 0
-
2012-01-31 14:18
To kropelka w oceanie
Kiedy zniknie "reklamowy" śmietnik z całego miasta? Jak nie łóżka polowe i szczęki z majtkami, to "reklamy" Taki jest wizerunek naszych miast.
- 7 0
-
2012-01-31 14:19
ALE AKCJA ! JAK W FILMIE !!!!!
OSTRO WALCZĄ Z GRYPĄ CHLOPAKI :)))
- 0 0
-
2012-01-31 14:21
Ja przez Gdańsk nie jeżdzę, ale i tak od rana
czułem, że coś jakby jest lepiej w powietrzu! Tylko nie wiedziałem co.
- 3 0
-
2012-01-31 14:22
Udają że coś robią :)
Dobry PR to podstawa dla urzędników
- 3 0
-
2012-01-31 14:25
Gość
Usunięto nielegalną reklamę, która od rana szpeciła centrum miasta... wolałbym jeszcze przeczytać: a autora Policja spałowała tak, iż zarzekał się że więcej nie będzie szpecił przestrzeni publicznej!
- 4 2
-
2012-01-31 14:26
Brawo z pomysł!
Dobre... Tak reklamę widziało tylko kilka osób... A dzięki powyższemu artykułowi, opatrzonemu zdjęciami reklama może trafić do wszystkich czytelników trójmiasto.pl. I to za jedyne 500 zł + koszt przygotowania nośnika. Brawo dla pomysłodawców!
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.