- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (52 opinie)
- 2 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (369 opinii)
- 3 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (120 opinii)
- 4 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (36 opinii)
- 5 Trójmiejskie mola, których już nie ma (107 opinii)
- 6 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (303 opinie)
Usunięto nielegalną reklamę, która od rana szpeciła centrum miasta
Nielegalna dmuchana reklama tylko przez kilka godzin szpeciła centrum Gdańska, po tym jak urzędnicy referatu estetyzacji miasta i Straż Miejska zmusili właściciela do jej usunięcia. Upiekło mu się: inaczej zapłaciłby mandat w wysokości 500 zł i karę do urzędu.
Nielegalnie postawioną reklamę zauważyli rano urzędnicy z referatu estetyzacji miasta Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Wielki dmuchany balon, stale dopełniony powietrzem z pracującego na miejscu kompresora, stanął na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i ul. Okopowej . Producentem nośnika reklamy jest firma Studio55 z Ględowa w powiecie człuchowskim.
- To grunt należący do miasta. Nikt nie ma prawa umieszczać reklam na gruncie miejskim bez podpisania stosownej umowy i wniesienia opłaty. Sprawdziliśmy w referacie handlu - umowa nie została zawarta, a opłata nie została wniesiona. Na dodatek ta konstrukcja zasłania inną, legalną reklamę - mówi Michał Szymański, kierownik referatu estetyzacji w UM w Gdańsku.
Każda osoba, która chce umieścić reklamę ma obowiązek uzyskania na to zgody właściciela terenu. W Gdańsku, w przypadku reklam umieszczonych w pasie drogowym, będzie to Zarząd Dróg i Zieleni, w przypadku terenu należącego do Skarbu Państwa umowę podpisać można w Wydziale Nieruchomości Skarbu Państwa, a terenu miejskiego w Referacie Handlu Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Sprawę reguluje Zarządzenie Prezydenta Miasta Gdańska nr 1391/06 z dnia 1 grudnia 2006 roku w sprawie określenia zasad umieszczenia nośników reklamy i szyldów na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Miasta Gdańska oraz ustalania opłat z tego tytułu.
- W takim przypadku właściciel do kosztów może doliczyć także karę w wysokości 300 procent stawki za dzierżawę. Z naszych pomiarów wynika, że ta reklama ma 48 m kw. Miesięczny koszt nielegalnej ekspozycji nośnika o tej powierzchni to 4 752 zł, jest to 300 proc. stawki standardowej - tłumaczy Michał Szymański. - W związku z niezwłocznym usunięciem nośnika odstąpiliśmy od naliczania tej opłaty. Reklama została usunięta w kilka godzin od momentu ustawienia.
Gdyby właściciel tego nie zrobił, urzędnicy mogliby zlecić usunięcie reklamy, na koszt jej właściciela.
Co robić w przypadku, kiedy zauważymy reklamę, co do której możemy mieć podejrzenie, że została umieszczona niezgodnie z prawem?
- Najlepiej zgłosić się bezpośrednio do naszego referatu. Sprawdzimy do kogo należy grunt, na którym stoi reklama, a jeśli będzie to grunt miejski sprawdzimy od razu czy została zawarta odpowiednia umowa - mówi Szymański.
Zobacz czym zajmuje się referat estetyzacji miasta.
Firma Studio55 jest jedynie producentem opisanej w tekście reklamy i nie jest odpowiedzialna za nielegalne umieszczenie jej w centrum Gdańska.
Opinie (181) 2 zablokowane
-
2012-01-31 14:49
Reklamę to mają teraz na 3miasto.pl
reklama na www.trojmiasto.pl za 0zł
- 9 0
-
2012-01-31 14:53
To jest ograniczanie wolności słowa! (1)
Precz z ACTA!
- 2 1
-
2012-01-31 15:06
Ale obywatele nie sa az tak bardzo wyzbycie elementarnego poczucia estetyki :(
- 0 0
-
2012-01-31 14:56
żęby jeszcze tak skutecznie pousuwali przyczepy reklamowe!
Przecież to istna plaga i zaraza!!!!
- 9 0
-
2012-01-31 14:57
Nielegalne i szpetne reklamy
Akcja jak najbardziej słuszna - PIERWSZA która pokazuje, że nie ma przyzwolenia na oszpecanie miasta i WSPÓLNEJ PUBLICZNEJ PRZESTRZENI! Że cwaniacy z firemek od dmuchanych potworków i reklam na lawetach nie sa bezkarni! Przestrzeń miejska jest NASZA WSPÓLNA i jej uzytkowanie musi być jakoś regulowanie.
BArdzo kibicuję nowemu referatowi i osobiście Panu Michałowi Szymańskiegu tylko błagam, rozpocznijcie ostra i skuteczną walkę z nielegalnymi lawetami porozrzucanymi na każdym mozliwym skrawku trawnika, z reklamami na banerach ropzłożonych na skarpach i z banerowymi szmatami na każdym płocie. Na pierwszy ogień ul. Słowackiego, Spacerowa, Armii Krajowej itd. Może do Euro chociaz tyle zdazymy zrobić zanim miasto skompromituje się całkowicie?
Panie Michale, prosze o informacje na tym forum, albo na tym portalu, co bedziecie robić w tych obszarach.- 7 2
-
2012-01-31 14:57
DOBRZE BY BYLO GDYBY CALE TROJMIASTO PRZYKRYC JAKIMS BANEREM ZEBY TEGO SYFU NIE OGLADAC ! (1)
Nieraz nie wiadomo co lepsze !!! czy baner na murze ? czy ten syf pod banerem ? Ci urzednicy estetycy powinni sie zajac odnawianiem budynkow a nie teraz lataniem za banerami ,,, panienka z torebaczka bedzie banery mierzyc :))) PRZECIEZ BYLO WIADOMO ZE KOLEJNY REFERAT ESTETYZACJI TO PIC NA WODE I WYCIAGANIE SZMALU OD LUDZI BYLE STOLKI DLA KILKU OSOB BYLY !!!!! nonsens bo za te pieniadze brygada murarzy i malarzy by mogla fasady odnawiac.
- 3 1
-
2012-01-31 16:28
achh
szkoda słów to tylko neet.........
- 0 0
-
2012-01-31 14:58
referat estetyzacji miasta
WTF? zajezdza komuna.
- 3 1
-
2012-01-31 15:01
BANANOWA MLODZIEZ Z BANERAMI ! PRECZ Z KOLEJNYMI URZEDNIKAMI !!!!
URZEDNICY NA TIRY :))))
- 2 1
-
2012-01-31 15:09
czy to jest portal imienia p. Szymańskiego
- 1 0
-
2012-01-31 15:17
całe Trójmiasto
jest o****ne reklamami jak Hiszpania 30 lat temu.Wiem bo widziałem.
To jest pewien poziom rozwoju konsumpcji, który z latami bedzie sie zmieniał pod wpływem dojrzeajacego społeczeństwa obywatelskiego.- 7 0
-
2012-01-31 15:20
Akcja reklamowa (1)
To opłacona i w pełni przemyślana akcja reklamowa na trójmiasto.pl, inaczej ocenzurowaliby treść reklamy na zdjęciu.
- 4 1
-
2012-01-31 15:39
Akcja reklamowa
Zwracam honor - ocenzurowali, tylko dlaczego nie od razu?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.