• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niepotrzebne utrudnienia na budowie węzła Wielki Kack w Gdyni

Tomasz
2 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika na przebudowie węzła Wielki Kack jest wiele niedociągnięć związanych z bezpieczeństwem. Zdaniem naszego czytelnika na przebudowie węzła Wielki Kack jest wiele niedociągnięć związanych z bezpieczeństwem.

O złym i nieprawidłowym oznakowaniu, braku odpowiedniego oświetlenia i ogólnym chaosie panującym na budowie węzła Wielki KackMapka pisze w liście do redakcji nasz czytelnik pan Tomasz. Poniżej prezentujemy jego obserwacje i przemyślenia.



Jak oceniasz poziom oznakowania, oświetlenia i bezpieczeństwa w rejonie przebudowy węzła?

Jestem mieszkańcem Gdyni-Dąbrowa.

Od jakiegoś czasu mamy duże utrudnienia drogowe spowodowane przebudową węzła Wielki Kack na S6.

Całkowicie rozumiem, że taka inwestycja wiąże się z problemami i jak się przemęczymy, to będzie lepiej. Można to jednak zrobić tak, żeby utrudnienia były zminimalizowane. Na razie nie dość, że jest trudno, to jeszcze niebezpiecznie.

Na całej inwestycji oznakowanie drogowe jest niejednoznaczne i moim zdaniem niezgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.

Zdaniem czytelnika na budowie brakuje znaków oznaczających krawędź zwężonego pasa ruchu. Zdaniem czytelnika na budowie brakuje znaków oznaczających krawędź zwężonego pasa ruchu.
Dla przykładu - znak U-21a/b (pionowy w biało-czerwone paski, oznaczający krawędź zwężonego pasa ruchu przy robotach drogowych) powinien być rozmieszczany minimalnie w odstępie co 20 m. Na wspomnianej budowie - znaki widujemy znacznie rzadziej, a powinny być znacznie częściej (to już moje doświadczenie jako kierowcy, który przejeżdżał przez różne roboty drogowe w całej Polsce).

Ale to nie wszystko. Poniżej kilka uwag wynikających z moich obserwacji.

Po pierwsze - zjazdy z obwodnicy są bardzo źle oznakowane. Nawet mieszkańcy jeżdżący tam codziennie mają problem ze znalezieniem właściwej drogi. Codziennie można zauważyć gubiących się kierowców na całej inwestycji. Najgorszy jest zjazd z S6 na Dąbrowę od strony Chyloni. Kierowcy, zamiast skupiać się na jeździe, szukają właściwej drogi, co powoduje dodatkowe zagrożenie.

Trasa Kaszubska - pierwszy przejazd


Trzy odcinki Trasy Kaszubskiej pomiędzy Gdynią a Bożympolem Wielkim zostaną oddane kierowcom wiosną 2022 roku. Przejechaliśmy fragment Strzebielino-Luzino, na którym dobrze widać postęp prac.

Czytaj więcej:

Przejechaliśmy powstającą Trasą Kaszubską


Po drugie - całkowity brak oświetlenia na całej inwestycji. Latem problem był mniejszy, ale teraz dni są krótsze i robi się coraz bardziej niebezpiecznie. Ponadto nieoświetlone są tymczasowe przejścia dla pieszych. Tymczasowe, czyli nawet codziennie jeżdżący tą drogą mogą nie mieć pojęcia, że one w ogóle istnieją. Dla przykładu przejścia na ulicy Nowowiczlińskiej pod obwodnicą są umiejscowione na równie niewidocznych hopkach, gdzie prawie w ogóle ich nie widać.

Brak możliwości pieszego pokonania skrzyżowania Rdestowa-Chwaszczyńska-Krzemowa to kolejny problem.

Po trzecie - zwężenie na ulicy Rdestowej. Drogowcy postawili płot w poprzek chodnika i drogi rowerowej, nie dając możliwości przejścia. Po drugiej stronie ulicy nie ma chodnika, a nawet gdyby był, to trzeba się na niego dostać, przechodząc przez drogę w miejscu samochodowego ruchu wahadłowego. Moim zdaniem nie jest to bezpieczne.

I na koniec sprawa z mapami Google. Google nie wie, że od skrzyżowania Chwaszczyńska-Nowowiczlińska droga jest przejezdna. Efekt - korki, które całkowicie blokują dzielnicę Dąbrowa już od ponad miesiąca. Przy tak dużej inwestycji można nawiązać współpracę z Google i o każdych zmianach informować ich firmę, tak by na czas aktualizowali mapy. Dzięki temu tysiące kierowców, którzy podróżują obwodnicą każdego dnia i korzystają z Google Maps, nie miałoby problemu z pokonaniem węzła Karwiny.


Według mnie wystarczy dogadać się z Google w sprawie prawidłowego oznakowania w mapach oraz rzetelnie oznakować i oświetlić newralgiczne miejsca. Inwestycja stałaby się znacznie mniej uciążliwa i bardziej bezpieczna dla nas wszystkich.

Liczę, że życie w mojej okolicy będzie mniej uciążliwe i przede wszystkim bezpieczne. Ostatecznie mówimy o jednej z najbardziej ruchliwych dróg w Polsce.
Tomasz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (177) 5 zablokowanych

  • Przejścia dla pieszych

    Przejścia dla pieszych na Nowowiczlińskiej to dramat. Jedno jest usytuowane w takim miejscu, że betonowy słup i ogrodzenie budowy zasłania pieszych. Nawet jak przejdzie się bezpiecznie, bo na pieszych czeka kolejna pułapka: rozjechany frez zamiast chodnika.

    • 40 2

  • oznakowanie pionowe i poziome to masakra

    zjazd z S6 w kierunku Sopotu. Strzałki namalowane zaprzeczają innym namalowanym, niektóre są skreślone, na tym wszystkim namalowane nowe, nie; nie wyobrażam sobie przejazdu w tym kierunku osoby spoza Trójmiasta. Nawet mieszkańcy korzystają z drugiej szansy i wracają do Sopot przez Dąbrówkę (słynne łamanie nakazu skrętu w prawo). W zimowych ciemnościach jest jeszcze gorzej, zwłaszcza na mini rondzie S6+Sopot

    • 36 6

  • Sprawa z mapami Google to chyba największy problem i generator korków (2)

    • 22 6

    • (1)

      Google Maps słabo sobie radzi, jakaś masakra co około 5 min jady aktualizuje drogę sama w mapie bo inaczej nieraz wpakowalabym się w niezłe korki, szukałam już lepszej alternatywy map, ale słabo z tym. Może ktoś coś podpowie z jakiej mapy lepiej korzystać ?

      • 2 0

      • Z głowy i numerów dróg ;)

        • 1 2

  • Trafnie w punkt.

    • 12 4

  • Warto jeszcze poruszyć kwestię

    świateł na wysokości skrzyżowania Chwaszczyńska-Nowowiczlińska.W godzinach porannych dojazd z Kaczych Buków do Karwin trwa niekiedy godzinę.Moim zdaniem powinno się rozważyć wydłużenie zielonego światła dla osób wyjeżdżających od strony Dąbrowy w kierunku Karwin.Autobusy mają mega opóźnienie na tym odcinku.

    • 26 2

  • Zwężenie Chwaszczyńskiej (1)

    Zwężenie Chwaszyńskiej w kierunku centrum to kolejny absurd, jest tam wystarczająco dużo miejsca żeby zrobić dwa pasy tymczasowe. Podejrzewam, żę jest to celowa decyzja miasta, żeby brać pieniądze za zajęcie pasa ruchu. Będzie na nowy infoboks.

    • 28 0

    • teraz barany wszystko zwężają grunwaldzka w oliwie od pętli do świateł w strone gdańska z 3 pasów do 2 halera to samo tych tępaków trzeba sfotografować i na bilbordach wywiesić żeby wszyscy zobaczyli jakie bezmózgi to wymyśliły.

      • 1 0

  • Jest bardzo, bardzo ciemno. A jak człowiek jedzie wolniej i ostrożniej, to mu pod tyłek podjeżdżają inni. W ogóle nie rozumiem dlaczego Obwodowa nie jest oświetlona na całej długości. Odcinek Karwiny Osowa czarno. Chwarzno - Estakada, czarno.

    • 25 4

  • Tam jest masakra dla mieszkańców

    Kto to zaplanował? Miesiące wyjęte z życia, wzrost agresji a jeszcze po gigantycznych zatorach, zwężają Nowowiczlińską przed skrzyżowaniem z Chwaszczyńską/Wielkopolską

    • 30 2

  • Harala - dziękujemy tobie i twoim kumplom z GDDKiA

    • 6 9

  • Należy namalować lampy

    Kupcie farbę fluorescencyjną /Marek Delfin

    • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane