• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Utrudnienia w ruchu we Wrzeszczu. Rusza przebudowa linii tramwajowej

Maciej Naskręt
25 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu będzie ciasno. Drogowcy zwężą tam jezdnie dla samochodów do dwóch pasów. Na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu będzie ciasno. Drogowcy zwężą tam jezdnie dla samochodów do dwóch pasów.

Za tydzień rusza przebudowa torowiska tramwajowego we Wrzeszczu. Korki będą nieuniknione. Sprawdź jakie ograniczenia w ruchu planują wprowadzić drogowcy. Utrudnienia potrwają przynajmniej do sierpnia tego roku.



Sprawdź, gdzie dokładnie drogowcy ustanowią buspasy. Sprawdź, gdzie dokładnie drogowcy ustanowią buspasy.
Rozpoczyna się przebudowa torowiska tramwajowego we Wrzeszczu i Strzyży. Zadanie realizowane będzie w dwóch odcinakch. Pierwszy w ciągu al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska. Drugi na al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska. Wykonawcą robót będzie firma Torpol, która zainkasuje za to ok. 19,5 mln zł. Na realizacje inwestycji ma pięć miesięcy.

Od 2 kwietnia pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców czeka drogowa gehenna. Tego dnia przestaną jeździć tramwaje i w ich miejsce pojawią się autobusy zastępcze. Drogowcy na al. Grunwaldzkiej na odcinku od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Lendziona urządzą buspas na jezdni w kierunku Sopotu. W przeciwną stronę też zostanie wydzielony pas dla autobusów, który będzie wiódł na odcinku od al. Wojska Polskiego do ul. Jaśkowa Dolina. Oba pasy zlokalizowane będą przy prawej krawędzi jezdni. Kierowcom do jazdy pozostaną dwa pasy ruchu.

Czy obawiasz się utrudnień we Wrzeszczu podczas przebudowy?

Należy uważać w rejonie przebudowy, by nie narazić się na 100-złotowy mandat. Buspas będzie patrolowany przez policję.

Torowcy zajmą środek al. Grunwaldzkiej. Będą tam prowadzić rozbiórkę infrastruktury. W tym celu niezbędne będzie zamknięcie przez nich lewego pasa ruchu na jezdni w kierunku centrum Gdańska od wysokości budynku Poczty Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego, a także zajęcie fragmentu lewego pasa na jezdni w kierunku Sopotu od ul. Miedzianej do ul. Braci Lewoniewskich.

W rejonie remontu będzie obowiązywać ograniczenie prędkości do 40 km/h i zakaz zatrzymywania.

Natomiast od 23-24 kwietnia samochody jadące w kierunku Sopotu na przeciwko Centrum Handlowego Manhattan pojadą po specjalnie ułożonej nawierzchni z płyt betonowych w miejscu rozebranego torowiska (środkiem alei). Ma to umożliwić remont nawierzchni po wschodniej stronie alei. Gdy wykonawca upora się z tym zadaniem wtedy kierowcy jadący w kierunku centrum Gdańska pojadą środkiem i zwolnią zachodnią jezdnię.

Drogowcy na czas prac torowych w centrum Wrzeszcza zalecają objazd z i do Sopotu al. Hallera zobacz na mapie Gdańska, ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska, al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańskaul. Kołobrzeską zobacz na mapie Gdańska.

Przebudowa torowiska we Wrzeszczu i Strzyży to część Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej GPKM III, dofinansowanego z funduszy UE. Jego koszt wynosi ok. 700 mln zł, a inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne. Poza remontem torowisk na Zaspie, Przymorzu i Siedlcach, które zakończyły się w listopadzie 2010 r., projekt obejmuje też budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.

Kompleksowy wykaz linii tramwajowych, obowiązujący od 02.04.2011:

Schemat organizacji ruchu komunikacji miejskiej. Schemat organizacji ruchu komunikacji miejskiej.
Zobacz, jak przesiadać się z tramwaju na autobus przy Operze Bałtyckiej. Zobacz, jak przesiadać się z tramwaju na autobus przy Operze Bałtyckiej.
Linia 2 - trasa bez zmian, tj. Jelitkowo - Zaspa - Opera - Dw. PKS (powrót: Dw. PKP) - Centrum. Linia funkcjonuje tylko w dni powszednie w godz. 08:00-13:00 i 17:00-18:30. W kierunku Dworca PKS i ul. 3 Maja można dojechać również linią 9.
Linia 3 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Brzeźnie: Brzeźno Plaża - Opera - Dworzec Gł. - Przeróbka - Stogi Pasanil.
Linia 4 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Zaspa - Mickiewicza - Letnica - Nowy Port Wolności/Władysława IV.
Linia 5 - trasa czasowo zmieniona: Brzeźno Plaża - Opera - Dworzec Gł. - Kartuska - Siedlce. (na trasie do Opera - Siedlce linia ta zastępuje linię 12)
Linia 6 - trasa czasowo zmieniona: Chełm Witosa - Dworzec Gł. - Opera - Zaspa. (w dzień powszedni w godz. 14:00-17:00 z Chełmu w kierunku Zaspy tramwaje tej linii pojadą przez ul. 3 Maja - Hucisko)
Linia 7 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Chełm - Dworzec Gł. - Letnica - Nowy Port Wolności/Władysława IV.
Linia 8 - w dni powszednie trasa bez zmian, tj. Jelitkowo - Zaspa - Jana z Kolna - Dworzec Gł. - Przeróbka - Stogi Plaża, natomiast we wszystkie soboty, niedziele i święta kwietnia i maja 2011 w obu kierunkach obowiązuje trasa przez Operę, tj. Jelitkowo - Zaspa - Opera - Dworzec Gł. - Przeróbka - Stogi Plaża.
Linia 9 - kursuje tylko w dni powszednie na trasie czasowo zmienionej: Jelitkowo - Zaspa - Opera - Dworzec PKS (powrót: Dworzec PKP) - Podwale Przedmiejskie - Przeróbka.
Linia 10 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Siedlce - Dworzec Gł. - Letnica - Nowy Port Wolności/Władysława IV.
Linia 11 - trasa czasowo zmieniona: Chełm - Dworzec Gł. - Opera - Zaspa - Przymorze - Oliwa.
Linia 12 - funkcjonowanie linii czasowo zawieszone.
Linia 91 - linia tymczasowa na trasie Jelitkowo - Oliwa - Wita Stwosza - Zajezdnia.

Aby przesiąść się na linię autobusową T6 w kierunku Wrzeszcza i Opery, należy tą linią jechać aż do przystanku końcowego "ZAJEZDNIA" przy ul. Wilka-Krzyżanowskiego (100m przed sklepem "Zatoka"), gdzie znajduje się również przystanek początkowy linii T6.

Rozkłady jazdy wszystkich linii tramwajowych ulegają zmianie.

Zostanie uruchomiona linia autobusowa T6. Autobusy będą kursować na odcinku od pętli Strzyża do Opery Bałtyckiej.

Miejsca

Opinie (233) ponad 10 zablokowanych

  • co to za pier... (2)

    a co Adamowicz ma do dróg?? najpierw trochę poczytajcie a potem gadajcie... poza tym ja się ciesze ze beda nowe tory i ulica.. zwłaszcza ze na to drugie wiekszosc narzeka codziennie..

    • 13 5

    • Ulica nie będzie remontowana (1)

      a dokładnie jezdnia. Remont dotyczy torowiska.

      Ale, że trzeba ponarezkać to dodam:
      1. Kiedy łącznik tramwajowy linii przez Zaspę i Wrzeszcz?
      2. Tory wymieniono ale co drugi tramwaj "tupie" po nich zniszczonymi kołami!
      Zdarza się nawet, że nowa pesa ma zniszczone obręcze.

      • 5 0

      • Będzie remontowana

        a konkretnie kawałek Grunwaldzkiej przy Manhattanie

        • 0 1

  • Płyty betonowe przy Manhattanie już są (1)

    I to od wielu lat, jako nawierzchnia docelowa. Po co dokładać nastepne?

    • 29 2

    • Oraz zabytkowa, nigdy nie ruszana kostka brukowa pod koniec Powstańców Warszawskich, na przeciwko byłego Szpitala Kolejowego.

      Wyremontowano większą część Powstańców Warszawskich, wyremontowano skrzyżowanie, na którym ulica ta wpada w Kartuską, ale pomiędzy skrzyżowaniem a wyremontowaną drogą pozostawiono odcinek z KOSTKI BRUKOWEJ, na której NIGDY w historii miasta nie było asfaltu.

      Błagam kogoś, kto wie skąd wziął się ten kosmiczny absurd, o wyjaśnienie mi tego zjawiska. Nie liczę już na asfalt w tym miejscu, bo przyczyny uniemożliwiające położenie go tam są najwidoczniej poważniejsze niż problemy przy budowach stadionów, estakad czy remontów linii tramwajowych. Z jakiegoś powodu przerastają wszystkich odpowiedzialnych za ten stan rzeczy. Po prostu chciałbym poznać źródło tego absurdu, nie daje mi ono spokoju.

      • 3 1

  • Buspas (3)

    I prawidłowo! Niech smrodziarze z puszek przesiądą się na autobus! Na linii T6 firma Warbus ma obowiązek wystawić tylko tabor przegubowy (autobusy Solaris Urbino 18), a częstotliwość kursów wyniesie 3-6 minut

    • 26 26

    • (1)

      Smrodziarze to autobusy, w dodatku rakotwórcze. Ja mam auto na LPG, które w przeciwieństwie do diesla (a zwłaszcza starego diesla z autobusu) wydziela nieporównanie mniej trujących spalin a cząsteczek stałych powodujących raka płuc wcale nie wydziela.

      • 6 15

      • Radzę zapoznaj się z taborem ZKM. Bo mamy najmłodsze autobusy w Polsce, średni wiek wynosi 8 lat a najstarszy ma 17 lat. 3 Kwietnia przyjeżdżają następne nówki. Warbus też ma nie starszą flotę, wszystkie autobusy do obsługi T6 wyprodukowano w 2006r.

        • 12 1

    • optymista

      • 1 4

  • "Odcinek jezdni z buspasem (9)

    i dwoma pasami ogólnodostępnymi." Czyli w sumie trzy pasy tak jak teraz przed remontem. To po jaką cholerę wydzielać ten buspas? Chyba tylko po to żeby ludzie odczuli niedogodności związane z remontem i docenili ten remont bo jak by nie było utrudnień to kto by zwrócił uwagę na remont? A tak postoją w korkach i będą mieli okazję zobaczyć jak ciężko dla nas zarządzający miastem pracują, jak remontują i w ogóle.
    To jakaś kpina z tym buspasem.

    • 12 26

    • Po to by autobus jechał szybciej od samochodu! (8)

      Tramwaj nie stał w korkach, więc teraz autobus zastępczy i innych normalnych linii nie będzie stał w korkach. A tak swoją drogą to buspasy są idealnym rozwiązaniem dla dużych miast! I uprzedzając Twoje wywody - jestem kierowcą i często dojeżdżam do pracy samochodem (właściwie to pół na pół KM i auto). Po prostu zdaje sobie sprawę, że im lepsza i bardziej atrakcyjna komunikacja zbiorowa (niska cena, dostępność, częstotliwość, CZAS JAZDY) tym więcej osób z niej korzysta - efekt uboczny: mniej samochodów na drodze i wszystkim jedzie się lepiej. Jeśli jakiś kierowca jest przeciwnikiem buspasów, KM i ścieżek rowerowych znaczy że jest niedorozwinięty!

      • 25 8

      • (6)

        Tramwaj stoi w korkach, właśnie przed Manhattanem, na skrzyżowaniu Dmowskiego z Grunwaldzką. Zanim dojadę samochodem do samego skrzyżowania, kilka razy zdążę zobaczyć tramwaj czekający na stojące na torach samochody. Nie zawsze da się przewidzieć, że tuż za skrzyżowaniem z zatoki wyjedzie przegubowy autobus, blokując zjazd. Zmusza to część kierowców do zatrzymania się tam, gdzie się akurat znajdowali, czyli m.in. na torach.

        Pomijając prymitywne, typowo internetowe epitety, to jestem kierowcą, zarazem przeciwnikiem buspasów i zwolennikiem komunikacji kolektywnej. Więcej pasów dla wszystkich uczestników ruchu -> więcej miejsca dla busów i pozostałych pojazdów -> większa atrakcyjność obydwu sposobów transportu.

        • 3 13

        • Zgadzam się, (2)

          że buspasy są dobrym rozwiązaniem w miastach, ale w takich gdzie od początku były przewidziane, a nie wciskane w i tak już zatkany układ komunikacyjny bez poszerzania dróg. Taka radosna twórczość urzędników będących defacto naszymi pracownikami. I za naszą kasę z podatków mają nam służyć, a nie utrudniać życie.

          • 8 6

          • A tak arpopo. (1)

            Nie wierzę, że masz na imię Rafał.

            • 3 2

            • Twoja wiara mało mnie interesuje. Możesz wierzyć, że mam na imię Ildefons jeśli z tym Ci lepiej lub jeśli dzięki temu przekonasz się do promowania komunikacji zbiorowej. Proponuję jednak skorzystać ze wzorców cywilizowanych wielkich miast...

              • 2 2

        • Zachęcam do komentowania mojego wpisu, zwłaszcza osoby, które oceniły go negatywnie. Ciekawym, z czym dokładnie się nie zgadzają.

          • 0 0

        • (1)

          Ale żeby ilość miejsca była satysfakcjonująca dla wszystkich, to tych pasów na grunwaldzkiej (przy założeniu braku torów, jak podczas remontu) powinno być z siedem - tyle miejsca nie ma fizycznie, więc trzeba się na coś zdecydować. Zdecydowano się na udzielenie priorytetu komunikacji zbiorowej - IMO słusznie.

          Ja bym jednak puścił ten pas po płytach ułożonych na obecnym chodniku - jedyny odcinek problematyczny jest przy Poczcie Polskej. Wtedy zostałyby 2 pasy dla samochodów + buspas.

          • 4 0

          • czytanie schematow ze zrozumieniem ;)

            jedyne zwezenie bedzie na odcinku Manhattan - do Studzienki.
            Tam rozloza sie z maszynami. A wczesniej beda 3 pasy - buspas = 2ogolnodostepne pasy. I tyle widac ze schematu.

            • 0 0

      • brawo Rafał, potrzebujemy więcej takich jak Ty

        bo inaczej to będziemy żyli w miastach typu centralny "szoping center" z ringiem autostradowym + przedmieścia

        • 1 0

  • Skręt w Konpnickiej? (1)

    W którym miejscu będzie można zjechać na buspas?

    • 5 2

    • Nie ma takiej ulicy jak KONPNICKIEJ

      • 0 4

  • Żyjecie w Polsce, więc 'zaledwie' 5-miesięczny okres

    remontowania kawałka torowiska w centrum miasta to powód do dumy i szczęscia!
    Czy urzędnik odpowiedzialny za wydanie zezwolenia na półroczne rozbabranie jezdni w ogóle zdaje sobie sprawę, jakie to koszty generuje? Czy do tych ludzi kiedykolwiek dotrze, że wstrzymywanie ruchu powoduje wymierne straty dla miasta? Że o jakości życia nie wspomnę...

    • 26 1

  • SKUTERKOWCY DO BOJU

    I Haaaa!

    • 8 7

  • Myślicie, że tramwaj nr 3 (Brzeźno-Stoig) będzie kursował?

    • 0 5

  • a ja wam mowie, że rowerem bedzie szybciej (5)

    polecam!

    • 34 1

    • (1)

      jop.
      czekam tylko na cieplejsze dni :D

      • 2 0

      • po co cieplejsze dni? ja jezdzilem przy -18 w zimie i żyję. da sie :)

        • 2 1

    • (2)

      jadę rowerem a następnie siedzę w pracy i śmierdzę potem

      • 0 2

      • to wstań godzinę wcześniej niż zwykle, wyjedź do pracy nie na ostatni dzwonek i jedź spokojnym tempem, w pracy dokonaj lekkiego mycia i zmień koszulę, czy co tam nosisz, na świeże. proste?
        Holendrzy używają rowerów bez biadolenia, a jedynym ich problemem to jest najpierw gdzie zostawić rower bo parkingi pełne, a później jak znaleźć swój, w dosłownie morzu innych rowerów.

        • 3 1

      • względem "potu" - panowie w swoich autkach w dziesięcio kilometrowych korkach też będą spoceni - ze złości i wściekłości.

        • 2 0

  • Przejazd przez remontowane torowisko. (2)

    Ciągle się zastanawiam jak drogowcy wyobrażają sobie rozwiązanie problemu przejazdu z ul. Braci Lewoniewskich na Grunwaldzką w kierunku Gdańska, przejazd z ul. Jaśkowa Dolina do ul. Konopnickiej oraz z Dmowskiego do CH Manhattan.

    • 6 0

    • nie wyobrażaja sobie

      • 4 0

    • zjazd

      dojazd do Manhattanu jest z Partyzantów
      Allee o co chodzi

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane