- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (25 opinii)
- 2 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (333 opinie)
- 3 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (116 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (300 opinii)
- 5 Trójmiejskie mola, których już nie ma (104 opinie)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (119 opinii)
Uwaga na fałszywe faktury za prąd
W Trójmieście ktoś podszywa się pod Energę i dostarcza mieszkańcom podrobione faktury. Dostawca prądu otrzymał już zgłoszenia w tej sprawie, docierają one też do nas. Fałszywy dokument można dość łatwo zidentyfikować, chociażby po tym, że jest w białej kopercie bez logo firmy.
Co ciekawe, nie ma ona nawet podpisanej umowy z Energą, co oznacza, że przestępcy działają na "chybił-trafił" licząc, że ktoś się złapie na ich podstęp.
Czytaj także: Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd
Energa potwierdza, że takie zjawisko ma miejsce.
- Dotarły do nas sygnały o kilku przypadkach, gdy klienci Energi otrzymali fałszywą fakturę, której nadawcą jest rzekomo Energa - mówi Adrian Werner z departamentu marketingu i komunikacji. - Mamy również informacje, że do fałszywych faktur dołączone było pismo o rzekomych zmianach numeru telefonu obsługi Energa, które też jest fałszywe i nie zostało wysłane przez naszą firmę.
Jedna z pracownic działu tBOK (telefonicznego Biura Obsługi Klienta) informuje nas z kolei o kilkunastu zgłoszonych przypadkach.
- Informujcie klientów z takimi fakturami o tym, że są one fałszywe i zasugerujcie zgłaszanie sprawy organom ścigania - apeluje w liście do redakcji
Gdańska policja ustala obecnie, jaka jest skala zjawiska.
- sprawdzić, czy podany jest prawidłowo numer klienta,
- sprawdzić, czy numer konta do wpłaty jest właściwy, w części numeru powinien zawierać się numer klienta,
- jeżeli na fakturze jest rachunek xx 1060 xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx - to faktura nie należy do Energi, bowiem spółka nie ma umowy z tym bankiem od 31.08.2015,
- sprawdzić, czy faktura przyszła w firmowej kopercie,
- faktura powinna być wysłana z Brodnicy z informacją: Nadano w UP Brodnica 1, dnia...
Miejsca
Opinie (180) 1 zablokowana
-
2016-04-20 16:19
Wykorzystano fakt, że Energa dławi się błędami własnych faktur wystawianych klientom. (3)
Całe szczęście, że problem nie dotyczy klientów płacących swoje faktury w e-BOKu. Oszuści byli na tyle łaskawi, że chociaż adres portalu Energi podali poprawnie :-P
- 18 4
-
2016-04-20 20:23
sądząc po komentarzach tutaj, nawet e-Bokowi się nie upiekło
- 1 1
-
2016-04-20 20:24
Ebok wcale doskonały nie jest i tez miewa chamskie zwiechy
- 2 1
-
2016-04-21 09:37
Skąd wiesz że nie dotyczy?
Za rok się okaże że też płaciłeś nie na to konto.
- 1 0
-
2016-04-20 16:56
Totalna bzdura! (1)
Absolutnie nie jest regułą, że w numerze konta do wpłaty ujęty jest numer klienta.
Najlepiej sprawdzić wiarygodność danych dzwoniąc na automatyczną infolinię 555 555 555. Trzeba mieć pod ręką swój numer klienta i PESEL.
Tak ELEMENTARNEJ informacji pan redaktor(?) nie był w stanie umieścić w swoim dziele?- 9 10
-
2016-04-21 10:44
taaaa, ja mam juz 3 numery klienta. Probowalem infolinii i dopiero w okienku pokazali mi, ktory z tych numerow jest aktualnie uzywany. Oczywiscie informacji o dodaniu cyferek do poprzedniego numeru klienta nie dostalem.
- 1 0
-
2016-04-20 16:58
Ktoś wyczuł szansę na zarobek w tym bałaganie (1)
W ENERDZE totalny burdel. Od zgłoszenia reklamacji do jej zarejestrowania mija 2 tygodnie.
Odpowiedź to już miesiące.
Kto w tym bałaganie się połapie?- 25 0
-
2016-04-20 20:25
Mają 30 dni zgodnie z ustawą o rozpatrywaniu reklamacji i podmiotu rynku finansowego. Jeżeli się nie ustosunkują w terminie reklamacje uznaje się za zasadną
- 1 0
-
2016-04-20 17:08
wejdzcie na strone energi
Jest opisane co i jak z numerem konta.proste jak drut.
- 3 11
-
2016-04-20 17:11
Raczej nie ustala
Bo nie chce zgłoszenia przez telefon przyjąć tylko fatygowac się trzeba do komisariatu a na to już nie każdy ma czas i ochotę wiec raczej dużo nie ustala.
- 8 3
-
2016-04-20 17:20
Typowa polska przedsiębiorczość ;)
- 6 0
-
2016-04-20 17:30
Burdel Energa
W tej Energii to totalny burdel panuje.Rachunki nie przychodzą na czas,gadają aby płacić,,z góry.Dopiero po opierniczeniu ich na miejscu w biurze już na następny dzień przyszedł do mnie rachunek.W liście jakiś czas temu Informowali że niby jakieś zmiany na lepsze robią,z tąd opóznienia w wysyłce rachunków,a prawda jest taka że ktoś włamał się do ich systemu.
- 14 1
-
2016-04-20 17:39
Przerażające (1)
Kilka przykładów, jak działają oszuści:
1. wysyłka spreparowanych faktur od Energi,
2. wysyłka fałszywych e-maili z informacją o niedostarczeniu przesyłki przez kuriera, pocztę itp.,
3. wysyłka fałszywych e-maili z informacją o wystawieniu e-faktury od operatorów komórkowych i telewizyjnych,
4. wysyłka listów do nowych przedsiębiorców z informacją o dodaniu do katalogu stron, co jest BEZPŁATNE. Oczywiście firmy te wysyłają przedsiębiorcom fakturę, którą możemy dobrowolnie zapłacić... Niestety wielu nieświadomych przedsiębiorców płaci.
5. Wysyłka spreparowanych listów o zmianie numeru rachunku bankowego do spłaty kredytu.
To tylko ułamek tego, na co możemy trafić.- 12 0
-
2016-04-20 18:03
Nieźle...
6. Maile o wygranych na 300 % prezentach, jeśli coś tam ( w domyśle - zapłacisz),
7. Maile od niby- nowych - operatorów z newsem, że przejęli teraz rozliczanie i proszą o podanie danych,
8. właściwie... patrz pkt 7, tyle że przez telefon (nazwa 'firmy' niewiele się różni od oryginału),
9. Klasyka gatunku - maile podszywające się pod bank,
10. Przedsiębiorcy - dziwne zawiadomienia via mail o umieszczeniu firmy w rejestrze dłużników + konto do spłaty (kwoty nieduże, pisma brzmią groźnie, adres skrytka pocztowa albo drzwi w biurowcu)
11. Przedsiębiorca - maile o nagłej i niespodziewanej możliwości współpracy (bardzo oczywiście korzystnej) lub konferencji handlowej - tylko potrzebny.... zadatek...
I tak dalej
Tylko skąd wszyscy wysyłający mają nasze dokładne dane:(- 5 0
-
2016-04-20 17:56
Dziś dostałam taki rachunek...jeszcze mam herzklekoty..
- 8 1
-
2016-04-20 18:18
takiego przydvpic to nie problem (2)
tylko trzeba chcieć a nie czepiać sie babci co sprzedaje pietruszkę z własnego ogródka przed brama targowiska bo ja nie stać na zapłacenie miejsca
- 29 0
-
2016-04-20 19:38
tak
- 2 0
-
2016-04-20 21:00
Trzeba wysłac komadosów ze Straży Miejskiej
To sprawna ekipa powinni dać radę.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.