- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (25 opinii)
- 2 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (332 opinie)
- 3 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (116 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (300 opinii)
- 5 Trójmiejskie mola, których już nie ma (104 opinie)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (119 opinii)
Uwaga na fałszywe faktury za prąd
W Trójmieście ktoś podszywa się pod Energę i dostarcza mieszkańcom podrobione faktury. Dostawca prądu otrzymał już zgłoszenia w tej sprawie, docierają one też do nas. Fałszywy dokument można dość łatwo zidentyfikować, chociażby po tym, że jest w białej kopercie bez logo firmy.
Co ciekawe, nie ma ona nawet podpisanej umowy z Energą, co oznacza, że przestępcy działają na "chybił-trafił" licząc, że ktoś się złapie na ich podstęp.
Czytaj także: Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd
Energa potwierdza, że takie zjawisko ma miejsce.
- Dotarły do nas sygnały o kilku przypadkach, gdy klienci Energi otrzymali fałszywą fakturę, której nadawcą jest rzekomo Energa - mówi Adrian Werner z departamentu marketingu i komunikacji. - Mamy również informacje, że do fałszywych faktur dołączone było pismo o rzekomych zmianach numeru telefonu obsługi Energa, które też jest fałszywe i nie zostało wysłane przez naszą firmę.
Jedna z pracownic działu tBOK (telefonicznego Biura Obsługi Klienta) informuje nas z kolei o kilkunastu zgłoszonych przypadkach.
- Informujcie klientów z takimi fakturami o tym, że są one fałszywe i zasugerujcie zgłaszanie sprawy organom ścigania - apeluje w liście do redakcji
Gdańska policja ustala obecnie, jaka jest skala zjawiska.
- sprawdzić, czy podany jest prawidłowo numer klienta,
- sprawdzić, czy numer konta do wpłaty jest właściwy, w części numeru powinien zawierać się numer klienta,
- jeżeli na fakturze jest rachunek xx 1060 xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx - to faktura nie należy do Energi, bowiem spółka nie ma umowy z tym bankiem od 31.08.2015,
- sprawdzić, czy faktura przyszła w firmowej kopercie,
- faktura powinna być wysłana z Brodnicy z informacją: Nadano w UP Brodnica 1, dnia...
Miejsca
Opinie (180) 1 zablokowana
-
2016-04-21 10:36
Niekompetentni (2)
To nie jest pierwszy przypadek, w ktorym klienci otrzymuja falszywa fakture. Od dawna w Internecie mozna znalezc informacje (niestey nie sa to informacje od Energi, a od oszukanych klientow), ze kraza falszywe faktury. Zatem Energa o problemie wie od dawna i nie robi z tym absolutnie nic aby zadbac o bezpieczenstwo klientow. Poziom niewiedzy i braku kompetencji u pracownikow Energi jest druzgocacy. Ostatnio panie z eBoku odsylalay mnie pod rozne numery i zadna z tych osob nie potrafila udzielic mi podstawowych wyjasnien. Platnosci przez Internet bezpieczniejsze? Byc moze, ale ile jest (glownie starszych osob) bez dostepu do Internetu, ktore oplacaja fv w banku i nawet nie maja pojecia, ze przelaly pieniadze na falszywe konta? Dodam jesszcze ostatnia z akcji Energi, gdy natretne, nie rozumiejace, ze maja zaprzestac nachalnego kontaktu paniusie telefonowaly w celu przedluzenia umowy z gwarancja yalej ceny dla stalych klientow. Jak sie okazalo nie podawaly wszystkich najistotniejszych informacji i naciagnely rzesze ludzi ogromne koszty ktore ujawnily sie przy pierwszej fakturze. Proceder niezgodny z polskim prawem, a do tego ta niedbalosc o klienta. Znacie lepszego dostawce energii elektrycznej? Chetnie zmienie. Poprosze o podpowiedzi. Dzieki.
- 2 0
-
2016-04-21 10:44
Fałszywe FV to plaga (1)
Fałszywe faktury to plaga dzisiejszych czasów i nie dotyczy to tylko Energi ale także operatorów telekomunikacyjnych, banków. Każdy kto otrzymuje rachunek inny od poprzedniego winien się z nim dobrze zapoznać i skontaktować się z konkretną firmą. Niestety nikt nie czyta rachunków tylko idzie na pocztę czy robi przelew. Jak Energa zmieniała nr kont też była awantura bo wtórny analfanetyzm jest bardzo popularny i nikt nie czyta dokładnie rachunków i pism...
- 0 0
-
2016-04-21 18:43
fv
Zgadzam sie z Toba, ze falszywe fv to plaga dzisiejszych czasow. Ale jak wytlumaczyc fakt, ze enerdze zdarza sie to nieproporcjonalnie czesto w stosunku do innych dostawcow uslug?
- 0 0
-
2016-04-21 11:06
dobra rada
Energa w powstałej sytuacji powinna informować klientów o realiach a nie zostawiać ludzi z problemami. Po co i kogo były te telefony o zawieranie umowy na stałą cenę? Co to było? Czy Energa każdemu do domu w liście to wyjaśni?Warto na 1-go spisywać sobie do zeszytu wszystkie liczniki: prąd , woda, gaz,itd.
Dostałem zaległą fakturę z 24Energa"na dużą sumę i zapłaciłem tylko część, na pozostałą resztę mam czas do września, czy to trudne do opanowania? Aktualne faktura już przyszła i widać stany licznika z dnia do dnia. Niech każdy patrzy za co płaci a nie jak "na wnuczka", OK?- 3 0
-
2016-04-21 14:27
PiS przejął energe
I zaczęło się kombinowanie przy fakturach
- 5 2
-
2016-04-21 16:12
może w końcu jakaś asteroida trafi w tą obrzydliwą naszą ziemię..i zniszczy wszystko doszczętnie
i nikt już nikogo nie oszuka..
- 0 0
-
2016-04-21 17:15
Rozliczenia Rzeczywiste! (1)
Polecam "Rozliczenia Rzeczywiste". Sam sczytujesz licznik, płacisz tyle ile zużywasz i wtedy kiedy zużywasz. Żadne tam prognozy i żadna papierologia! Robię tak od kilku lat i jest OK!
- 2 0
-
2016-04-21 18:44
Sam zczytujesz licznik, przeliczasz i placisz pomijajac fv?
- 0 0
-
2016-04-21 19:40
? (3)
Mam dwa pytania-czy zmieniony został numer konta bankowego,na który mamy wpłacać rachunki i czy numer klienta też zmienili.
Otrzymałam w końcu rachunek,ale numer konta i mój numer się nie zgadzają.- 1 0
-
2016-04-21 19:47
zmienił się nr indywidualny konta bankowego, ostatnie 10 cyfr konta jest jednocześnie nr Faktury , łamanej przez /FES/ nr (1)
kolejny od 01 ....zmienił się nr klienta, ale on nie bierze udziału w w/w oznaczeniach
- 0 0
-
2016-04-21 22:44
dlaczego w takim razie nie powiadomiono klientów o zmianie numeru konta i nadania nowego numeru klienta-skąd mam mieć pewność,że to jest mój numer?
- 0 0
-
2016-04-21 22:43
Tak, zmienili. Nie dziwie sie, ze masz watpliwosci, biorac pod uwage, ze co chwile zmieniaja numer konta i klienta... Ja mam juz druga fv z nowym numerem i konta i klienta.
- 0 0
-
2016-04-21 19:43
obywatelka
Ręce opadają ale też na energę. Zmieniają co rusz jak nie konto bankowe to to to tamto. Jestem księgową i ostatnio jak płaciłam za swój prywatny prąd to miałam cykora
- 1 0
-
2016-04-21 21:27
energa
ja tam mam swiece i nie korzystam z ich uslug i niemam problemu z rachunkami ...........i mam nastroj wieczorowa pora przy winku marki wino flaszka 5.20 z butelka ha ha ha......
- 0 0
-
2016-04-21 21:40
Fałszywe faktury za energię
Dzisiaj dostałam fałszywą fakturę do gabinetu stomatologicznego na 804.76 zł. Porównałam ten list z drugim, prawdziwym rachunkiem domowym, który przyszedł też dzisiaj. Koperta biała, bez logo i innych oznaczeń. Pod przezroczystym okienkiem słabo widoczny jakiś pomarańczowy kod paskowy. I najważniejsze - naklejony niebieski znaczek ze stemplem GDAŃSK 5. Faktura podobna, ale inny odcień zielonego, nie jaskrawy zielony Energy ale bardziej oliwkowy i ziarnisty. Brązowy znaczek Energy wypłowiały. Nr konta bankowego ma inną czcionkę niż w oryginale. Inaczej wyglądają kody paskowe i kody QR. Szczególnie ten kod , który widać w okienku koperty na fałszywce jest zwykły, a na oryginale jest bardziej kostkowy. Zamiast napisu Nadano w Brodnicy, jest Nadano w BR 345.
- 1 0
-
2016-04-22 01:57
2 faktury
Sprawdziłem swoje faktury na Rumię i stwierdzam, że mam zdublowane tj. nr. klienta jest na obu taki sam ale nr konta bankowego inne z końcówką taką samą i nr kont tez inne jedna zaczyna się na 581240696089601040 xxxx xxxx a druga na 331240696089601049xxxx xxxx. Końcowki tez inne. Nr faktur też inne zawierają 10 ostatnich cyfr konta bankowegoukośnik FES/00003. Obie fry nie mają nr klienta w nr faktury . Na jednej fakturze okreś rozliczenia 10.02.2016 - 08.04.2016 zużycie energii 250 kwh - kwota 172,20 a na drugui\iej fakturze okres rozliczenia 12.01.2016 - 08.03.2016 - kwota 48,88. Obie f-ry zawierają informację o zmianie nr rachunku, nr klienta, sygnaturę dokumentu a droiga f-ra uwaga- zmiana nr. konta bankowego. Obie nadano z UP Brodnica, obie nie maja w nr rachunku xx160xxxx. Obie mają logo Enerii, sa czytelne nie wyblakle
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.