• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W 2022 roku remont mostu Siennickiego. Będą utrudnienia

Szymon Zięba
16 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Most Siennicki wymaga remontu. Ostatni raz prace wykonywane były na nim w 2015 roku. Most Siennicki wymaga remontu. Ostatni raz prace wykonywane były na nim w 2015 roku.

Most Siennicki jest w złym stanie i zostanie przebudowany, co kosztować może nawet 20 milionów złotych. Prace remontowe rozpocząć się mają w 2022 roku. To ile potrwa modernizacja, będzie zależało od tego, czy drogowcy zdecydują się na całkowite wstrzymanie czy tylko na ograniczenie ruchu na przeprawie. W tym pierwszym przypadku mowa o 30, w drugim o 52 tygodniach utrudnień.



Most Siennicki na czas remontu powinien:

W czerwcu informowaliśmy o złym stanie mostu Siennickiego. Co istotne, przeprawa została wyremontowana w 2015 r. podczas modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Wbrew pozorom zakres prac był wówczas w zasadzie kosmetyczny. Dlaczego jednak konstrukcja potrzebuje remontu już po 6 latach?

- Stan przyczółków obiektu odbiega od prawidłowego, bo przesunęły się one w kierunku rzeki. Wysoki nasyp je obciąża, woda zaś degraduje. Na usterkę natrafiono podczas przeglądu - tłumaczy Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W związku z tym, już w zeszłym roku zlecono ekspertyzę stanu mostu Siennickiego. Jej pokłosiem było wprowadzenie zmian w organizacji ruchu - ograniczono prędkość i tonaż pojazdów, które mogły poruszać się po moście. Obiekt objęto także monitoringiem geodezyjnym.

- Most jest ustabilizowany, jednocześnie mamy go pod stałą kontrolą geodezyjną. W drugiej połowie roku odbyły się kolejne badania i analizy stanu obiektu, które wykazały że konieczna będzie jego przebudowa - tłumaczy Magdalena Kiljan.
Miasto rozważało jaki wariant przebudowy przeprawy wybrać. Jak usłyszeliśmy w GZDiZ najbardziej optymalnym technicznie i ekonomicznie okazał się ten zakładający budowę dodatkowych przęseł najazdowych wraz z budową nowych przyczółków w sąsiedztwie tych starych.

- Istniejące elementy zostaną rozebrane. Obiekt zostanie wydłużony o dwa przęsła najazdowe - wskazuje Magdalena Kiljan. - Szacowany koszt prac oceniany na podstawie koncepcji przebudowy zakłada wydatek rzędu 18-20 mln zł. Ostateczna wartość inwestycji będzie zależeć od przedstawionych przez potencjalnych wykonawców robót rozwiązań technologicznych i uwarunkowań organizacji ruchu na czas budowy.

"Wahadło" albo całkowite zamknięcie mostu



W tym miejscu warto bowiem zaznaczyć, że analizowane są dwie możliwości i obie będą wiązać się ze sporymi utrudnieniami dla kierowców. Możliwe jest bowiem:
  • wprowadzenie wahadłowej organizacji ruchu (zamknięcie połowy obiektu z wyłączeniem na moście komunikacji zbiorowej),
  • całkowite zamknięcie przeprawy.


- W tym pierwszym przypadku modernizacja potrwa około 52 tygodni, w drugim zaś maksymalnie 30 tygodni. Całkowite zamknięcie przyspieszy prace, obniży ich koszt, wzrosną natomiast uciążliwości dla mieszkańców - wyjaśnia Magdalena Kiljan.
Jeszcze nie wiadomo, na jakie rozwiązanie zdecydują się urzędnicy - obie możliwości są obecnie analizowane.

Most Siennicki okiem kierowcy. Nagranie z 2015 roku.

Opinie (196) 5 zablokowanych

  • Hehe mieszczuchy

    W tych gettach inpro nie będą mieli jak dojechać u powylewac żale

    • 9 4

  • Dawno temu (6)

    już pisalem żeby zburzyć most i odciąć te zapomniane przez Boga i urzednikow dzielnice! Komu to potrzebne??!! A tak plebs tam mieszkajacy generuje tylko kolejne koszty, w imię czego... żeby mogli sobie od czasu do czasu zobaczyc jak wyglada wielkie miasto?? xD

    • 7 31

    • Może jest to potrzebne ludziom co tam mieszkają na przykład. Mają takie same prawa jak każdy inny mieszkaniec Gdańska.

      • 11 0

    • (3)

      A Waszmość Pan gdzie zamieszkuje i jakie wyżyny intelektualne reprezentuje , jeśli łaska ?

      • 14 0

      • (1)

        Pewnie na Hokejowej i czeka na lacznik

        • 8 0

        • Na Hokejowej mieszkają jak wszędzie ludzie mądrzy ale i pewnie mniej mądrzy .

          • 2 2

      • na oliwie

        • 0 1

    • Ale ty jesteś durny!!!

      • 2 2

  • Tramwaje (1)

    Zastanawia mnie co z tramwajami na stogi. W żadnym innym rejonie Gdańska tramwaje nie są tak często zawieszane. Dopiero co skończył się remont torowiska na stogi, a znów ma być zamknięte dla tramwajów. Autobusy "za tramwaj" są tu częściej widoczne niż same tramwaje. Tramwaj nie pojedzie objazdem jak autobus więc dziwi mnie że nie zrobiono tego jak linia i tak była w niepełnym wymiarze skończona.

    • 27 1

    • Robimy tak żeby żyło się...lepiej

      W końcu po to jest..mała sycylia

      • 7 2

  • A kiedy remont zalosnego mostu zielonego??? (1)

    • 12 0

    • i na Bugu we Włodawie !i most Kierbedzia !

      • 0 2

  • 30 tygodni plus drugie tyle opoznienia

    • 15 1

  • Koniec Mostu Siennickiego (7)

    Czyli to koniec Mostu Siennickiego w tej formie i kształcie. Szkoda. W innych krajach postawiony na mikropale, zastrzyki betonu lub inne formy stabilizacji. U nas rozebrać zabytek i postawić nowe konstrukcje.
    Może warto odbudować zwodzony most w dawnej formie

    • 15 2

    • (5)

      Po co most zwodzony na Przeróbce? Co i gdzie miałoby pływać po Martwej Wiśle aby uzasadnionym było podnoszenie i opuszczanie mostu ? Budowa mostu zwodzonego kosztowałby o wiele drożej niż mostu tradycyjnego a później generowałby wysokie koszty jego obsługi . Cel takiej budowli wątpliwy a na budowę mostu podnoszonego dla rozrywki nas nie stać bo jest wiele innych ważniejszych potrzeb.

      • 2 3

      • Nie musi być zwodzony (4)

        Ale odtworzenie jego wyglądu (wieżyczki) ma sens.

        • 7 1

        • (1)

          Jaki sens ma postawienie tych wieżyczek . Wieżyczki spełniały jakąś rolę a jaka rolę miałyby dziś spełniać ?

          • 0 4

          • oprócz tego, że spełniały jakąś rolę, to jeszcze wyglądały

            I tym różnimy się od naszych przodków, ze wygląd przestał być funkcją.
            A ludzie się zastanawiają, dlaczego źle się czują w tak "zagospodarowanej" przestrzeni...
            No, nie wszyscy...

            • 2 0

        • (1)

          Wieżyczki zajmowały część dziś znajdującą się pod mostem, bo został poszerzony. Łatwo to zobaczyć. Zwężanie go dla ładnego obrazka jest pozbawione sensu. Przecież to były pomieszczenia obsługi zwodzonego mostu, co dziś tam by miało być LOTTO czy 777.

          • 0 1

          • a czy ktoś mówi o zwężaniu?

            bo nie zauważyłem...

            • 0 0

    • No może go podniosą, bo nie da się przepłynąć

      po remoncie kolejowego, kolejnym problemem jest niski most siennicki

      • 0 0

  • Urzednicy postawili zakaz dla ciezarowek i zadowoleni. A Tiry leca do portu cala dobre jeden za drugim bo maja blizej

    • 10 0

  • (2)

    Dawno juz powinien byc wyudowany drugi most!!!

    • 5 1

    • po co drugi? wąsko jedynie dla pieszych i rowerzystów

      poza tym ok. Mieszkałem tam, jeździłem autem. chodziłem pieszo, jeździłem na rowerze. Więcej mostów tak, ale nie tu.

      • 3 2

    • Masz drugi most i jeszcze tunel masz

      • 0 0

  • wąsko dla pieszych i rowerzystów (2)

    może poszerzą ciąg pieszo rowerowy lub zrobią osobny chodnik i ddr przy tej okazji. Było by wskazane.

    • 14 0

    • (1)

      Dla rowerzystów będzie osobny most! wymiotować się chce od tych rowerzystów !!

      • 1 4

      • To ludziom w mieście od spalin chce się wymiotować

        • 0 0

  • 30 tygodni przy zamknięciu kontra 52 przy zachowaniu ruchu?

    Znając gdańskie realia można liczyć na zamknięcie mostu i remont trwający 2 lata.

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane