• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W 2022 roku remont mostu Siennickiego. Będą utrudnienia

Szymon Zięba
16 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Most Siennicki wymaga remontu. Ostatni raz prace wykonywane były na nim w 2015 roku. Most Siennicki wymaga remontu. Ostatni raz prace wykonywane były na nim w 2015 roku.

Most Siennicki jest w złym stanie i zostanie przebudowany, co kosztować może nawet 20 milionów złotych. Prace remontowe rozpocząć się mają w 2022 roku. To ile potrwa modernizacja, będzie zależało od tego, czy drogowcy zdecydują się na całkowite wstrzymanie czy tylko na ograniczenie ruchu na przeprawie. W tym pierwszym przypadku mowa o 30, w drugim o 52 tygodniach utrudnień.



Most Siennicki na czas remontu powinien:

W czerwcu informowaliśmy o złym stanie mostu Siennickiego. Co istotne, przeprawa została wyremontowana w 2015 r. podczas modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Wbrew pozorom zakres prac był wówczas w zasadzie kosmetyczny. Dlaczego jednak konstrukcja potrzebuje remontu już po 6 latach?

- Stan przyczółków obiektu odbiega od prawidłowego, bo przesunęły się one w kierunku rzeki. Wysoki nasyp je obciąża, woda zaś degraduje. Na usterkę natrafiono podczas przeglądu - tłumaczy Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W związku z tym, już w zeszłym roku zlecono ekspertyzę stanu mostu Siennickiego. Jej pokłosiem było wprowadzenie zmian w organizacji ruchu - ograniczono prędkość i tonaż pojazdów, które mogły poruszać się po moście. Obiekt objęto także monitoringiem geodezyjnym.

- Most jest ustabilizowany, jednocześnie mamy go pod stałą kontrolą geodezyjną. W drugiej połowie roku odbyły się kolejne badania i analizy stanu obiektu, które wykazały że konieczna będzie jego przebudowa - tłumaczy Magdalena Kiljan.
Miasto rozważało jaki wariant przebudowy przeprawy wybrać. Jak usłyszeliśmy w GZDiZ najbardziej optymalnym technicznie i ekonomicznie okazał się ten zakładający budowę dodatkowych przęseł najazdowych wraz z budową nowych przyczółków w sąsiedztwie tych starych.

- Istniejące elementy zostaną rozebrane. Obiekt zostanie wydłużony o dwa przęsła najazdowe - wskazuje Magdalena Kiljan. - Szacowany koszt prac oceniany na podstawie koncepcji przebudowy zakłada wydatek rzędu 18-20 mln zł. Ostateczna wartość inwestycji będzie zależeć od przedstawionych przez potencjalnych wykonawców robót rozwiązań technologicznych i uwarunkowań organizacji ruchu na czas budowy.

"Wahadło" albo całkowite zamknięcie mostu



W tym miejscu warto bowiem zaznaczyć, że analizowane są dwie możliwości i obie będą wiązać się ze sporymi utrudnieniami dla kierowców. Możliwe jest bowiem:
  • wprowadzenie wahadłowej organizacji ruchu (zamknięcie połowy obiektu z wyłączeniem na moście komunikacji zbiorowej),
  • całkowite zamknięcie przeprawy.


- W tym pierwszym przypadku modernizacja potrwa około 52 tygodni, w drugim zaś maksymalnie 30 tygodni. Całkowite zamknięcie przyspieszy prace, obniży ich koszt, wzrosną natomiast uciążliwości dla mieszkańców - wyjaśnia Magdalena Kiljan.
Jeszcze nie wiadomo, na jakie rozwiązanie zdecydują się urzędnicy - obie możliwości są obecnie analizowane.

Most Siennicki okiem kierowcy. Nagranie z 2015 roku.

Opinie (196) 5 zablokowanych

  • Litość, ile można te same błędy popełniać

    Jaki remont? Może jakieś wnioski by ktoś wyciągnął? Tu nie ma co remontować. Trzeba zburzyć i postawić nowy a nie bawić się w próby poprawy technologii budowy poprzedniego wieku.

    • 13 1

  • Odbudować zgodnie z projektem z 1912r (2)

    Było by pięknie https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Most_Siennicki#/media/Plik:Danzig_Breitenbach-Brücke.JPG

    • 8 2

    • (1)

      Następny romantyk za cudze pieniądze. Most w 1912 zbudowano jako zwodzony, bo nad Martwą Wisłą powstały wielkie składy drewna min. norweskiej firmy Bergford, gdzie ładowano je na statki. Dziś nie pływa tam nic większego, bo nie ma po co.

      • 0 0

      • Jak ma pływać jak jest most??

        • 0 0

  • Geniusze miastowi!

    Czy wielcy mądrale w tym mieście którzy poza podkreślaniem 75 razy w każdym przemówieniu że mówią do gdańszczanek i gdańszczan ( bo to jest najważniejsze przesłanie) mogą uwzględnić że przez most lub tunel ludzie powinni mieć możliwość przejścia pieszo i przejechania rowerem. Podcieranie szkłem d*py czyli głupie oszczędności są do kitu. Może na Siennickim też zlikwidujcie ciągi pieszo rowerowe i wprowadźcie nakaz przejazdu autobusami przez most. Te wasze pomysły są do d*py. Zero wyobraźni i myślenia

    • 12 0

  • Kolejny raz wyrazy współczucia

    dla mieszkańców Stogów ! Te niekończące się remonty, niedługo dociągniecie do 10letniego okresu remontowanych dojazdów, torów, ulic, mostów...
    Nie dziwie się, że tam większość drinkuje wysokie %, takiej pogardy nikt trzeźwo nie zniesie !

    • 12 0

  • To dopiero interes. Remontowane mostu niedawno remontowanego. Oczywiście pieniądze z podatków

    • 5 0

  • Jeden skandal!!

    Miasto wstydziloby się takie rzeczy wyprawiać!, Gdzie nadzór? Gdzie osoby odpowiedzialne? Ale spoko. Gdańszczanie i Gdańszczanki na obecną władzę znowu zaglosują.

    • 5 1

  • Pewnie w czynie społecznym zrobią przewóz łodzią, bo mieszkańcy w korkach na około nie będą jeździć

    • 0 0

  • Wolne miasto Gdańsk (1)

    To zastanawiające jak długo trwają remonty. Często budowa zajmuje krótszy okres czasu. Polecam dla ciekawych jak szybko buduje się inwestycje Komunalne w Chinach. W ciągu roku miasto może być nie do poznania. A u nas rok czasu na remont mostu. I to wcale nie jest golden gate

    • 6 2

    • Bo to jest Wolne Miasto Gdańsk.

      • 0 0

  • Przed wojną ten most był zwodzony. Trzeba zbudować nowy most niższy ale zwodzony aby mogła funkcjonować żegluga statków morskich tak jak to było wcześniej. Na czas budowy należy wybudować tak jak w Warszawie dwa mosty pontonowe. Kolejne remonty tej rachitycznej konstrukcji będą droższe niż wybudowanie nowego mostu zwodzonego.

    • 3 0

  • xD

    Chińczycy w 2 tygodnie stawiają szpital... Polacy w rok remontują 200metrowy most

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane