• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Chyloni będzie bezpieczniej

Michał Sielski
12 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przez cały rok szkolny sytuacja wyglądała podobnie - młodzież w drodze do szkoły przechodziła prz ruchliwą ul. Morską na czerwonym świetle. Przez cały rok szkolny sytuacja wyglądała podobnie - młodzież w drodze do szkoły przechodziła prz ruchliwą ul. Morską na czerwonym świetle.

Przejście dla pieszych przy ul. Morską w Gdyni Chyloni będzie jednoetapowe. Do tej pory po przejściu połowy dystansu, zapalało się czerwone światło dla pieszych, ale mało kto czekał na wysepce pomiędzy ruchliwymi jezdniami na kolejną zmianę świateł.



"Przykład" dzieciom i młodzieży dawali też dorośli. "Przykład" dzieciom i młodzieży dawali też dorośli.
Przejście zobacz na mapie Gdynijest nieopodal Szkoły Podstawowej nr 40 oraz Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 5. Łączy szkoły z mieszkaniową częścią Chyloni zobacz na mapie Gdyni. Przechodzi tamtędy masa pieszych, ale również jeździ sporo samochodów. Ul. Morska to główna arteria miasta.

Na początku przejście dla pieszych było jednoetapowe. Zielone światło dla ludzi, którzy musieli pokonać cztery pasy jezdni i wysepkę pomiędzy nimi, świeciło się jednak tak długo, że na ulicy robiły się korki. Przed kilkoma laty zdecydowano się więc zmienić sygnalizację na dwuetapową.

- Niestety okazało się to bardzo niebezpieczne. Niewiele osób czekało na wysepce na kolejne zielone światło. Większość dzieciaków przebiegała pomiędzy pędzącymi samochodami. Na szczęście nikt tam nie zginął, ale w listopadzie 2009 roku samochód potrącił matkę z dzieckiem - opowiada Jacek Urban, mieszkaniec dzielnicy, który od czterech lat walczył o przywrócenie tam bezpieczniejszego, jednoetapowego przejścia dla pieszych.

W końcu mu się to udało. - Sygnalizacja jest już zmieniona, przejście jest jednoetapowe - informuje Ewa Laskowska z Biura Inżynierii Transportu w gdyńskim magistracie.

Dlaczego tak długo to trwało? Najpierw miejscy urzędnicy czekali na to aż gotowe będą Trasa Kwiatkowskiego i ul. Janka Wiśniewskiego. Potem trwała analiza czy oddanie do użytku tych dróg odciążyło ruch na ul. Morskiej. Gdy okazało się, że tak, rozpoczął się remont starej części Estakady Kwiatkowskiego i część kierowców wróciła na ul. Morską. Na początku września remont się jednak zakończył i sygnalizację można było przeprogramować.

Opinie (114) ponad 10 zablokowanych

  • Bezpieczniej! (4)

    Najwięcej wypadków zdarza się nie na czerwonym a na zielonym świetle, bo jak ludzie widzą zielone to nie rozejrzą się i lezą wprost pod koła, a gdy na czerwonym przechodzą to się dziesięć razy rozglądną czy nic nie nadjeżdża... dlatego dla bezpieczeństwa mieszkańców Chyloni, zostawić wysepkę!

    • 37 45

    • (1)

      wiesz nie wiem czy wiesz ale jak pieszym zapala się zielone to ONI maja pierwszeństwo przed samochodem i to samochód MUSI im ustąpić. Jak jest każdy wie, mam zielona strzałke niech piesi zejdą z mojej drogi albo ich rozjade itd.

      • 22 14

      • nie wiem czy wiesz ale pieszy wchodzi na jezdnie jak tylko zobaczy zielone i nie spojrzy czy czasem jakiś rozpędzony wariat nie jedzie.
        co z tego, że jako pieszy mam pierwszeństwo skoro przeciętnie o jakąś tonę mniej waże!!!!!

        • 18 4

    • (1)

      co za bełkot....

      • 2 3

      • wcale nie bełkot

        dż ma racje - ludzie widzą zielone światło przed sobą i czasem już nie upewnią sie czy nic nie zapierdziela z boku.

        Może tam być idiota, pijak, roztrzepana kobita spóźniona do pracy, która robi sobie makijaż, zasypiający kierowca TIR-a lub stary dziad co zapomniał umrzeć albo samochód z niesprawnymi hamulcami...

        • 12 2

  • Może ktoś wreszcie pomyśli o przeprogramowaniu świateł (9)

    Bo teraz w tych okolicach trzeba sie zatrzymac na każdych!

    • 72 5

    • (2)

      problem dotyczy calego Trojmiasta,
      najgorzej jest w Gdańsku i Sopocie - masakra
      ile to juz razy był pomysl zeby zsynchronizowac sygnalizacje,
      najczesciej przy wyborach,
      przeciez to jedna z najwazniejszych żeczy do zrobienia a wszystkie 3 urzedy maja to gleboko w d.... !

      • 8 4

      • światła światłami, ale ortografii to był czas się nauczyć, a jak nie to na dole jest taka funkcja "sprawdź pisownię" ;)

        • 2 2

      • cóż problem znany,
        nie wiem czemu nie zrobią komputerowej symulacji rożnych kombinacji ustawień świateł? Wiem że to wymaga trochę inwencji.
        W pewnym mieście po takiej symulacji okazało się iż ruch będzie płynniejszy gdy ograniczymy go do jednego pasa ruchu, ot taka ciekawostka
        Pozdrawiam

        • 0 0

    • światła są zaprogramowane na jazdę 50km/h (2)

      nikt tyle nie jeździ. Więc trzeba przyspieszyć do wielokrotności 50, wtedy nie będzie się zatrzymywało na światłach.

      • 2 2

      • nieprawda (1)

        w chylonii na Morskiej w godzinach szczytu na prawie każdych światłach trzeba się zatrzymać i to jadąć przepisowo. Rusza się na zielonym dojeżdża się do następnych a tu nagle czerwone. Dziwne że w godzinach wieczornych czegoś takiego nie zauważyłem

        • 1 0

        • to dlatego, ze te swiatla naciskowe sa wylaczone z systemu zielonej fali.

          • 1 0

    • ja bym był

      za pobudowaniem obowiązkowo kładek nad głównymi ulicami - wszyscy by byli zadowoleni i kierowcy i piesi.

      • 3 3

    • i słusznie

      • 1 1

    • Zgadzam się.

      Jak kierowcy mają jeździć ekonomicznie, skoro na każdych światłach trzeba się zatrzymywać... nawet jak jeździ się zgodnie z prawem.

      • 0 0

  • w chylonii bezpiecznie - ha ha ha !

    • 51 7

  • wybudować kładke (5)

    i tyle

    • 42 13

    • może fotoradar

      sam jeżdżę codziennie tą drogą jak również prowadzam córkę do szkoły,widziałem nieraz wypadek na przejściu bo zazwyczaj GWE śpieszy się do domu i może jeszcze zdąży na pomarańcz. Pomysłem dobrym byłoby postawić fotoradar (działający) i ukrócić rajdy morską.

      • 6 3

    • Kładkę albo mały tunel i po sprawie ludzie chodzą spokojnie i auta jadę bez korków!

      • 1 3

    • Powiedz mi (1)

      gdzie. Jak ta kładka miałaby wyglądać. Musiałaby być nad przewodami trolejbusowymi. Przy łagodnym pochyleniu schody byłyby na tyle długie, że robiłbyś 3x tyle lub nawet 5x bo od strony Kartuskiej miejsca nie ma na taki sam rozbieg, więc musiałbyś iść dalej i z powrotem do góry po schodach. Zaraz ktoś byłby znowu nie zadowolony..

      • 0 2

      • Mówię Ci

        Nie wiem jak Ty ale ja wolałbym stracić tą minutę na bezpieczne przejście kładką niż zaglądać śmierci w dupę za każdym razem jak mam zamiar przekroczyć jezdnię.

        • 2 0

    • kładka to połowa sukcesu

      nawet jak by była kładka, to starzy ludzie oraz dzieci i tak by chodziły na przełaj przez ulicę bo jest szybciej, tak było jest i będzie.
      To samo jest na ul. Wielkopolskiej przy cmentarzu na ul. Spokojnej, jest tunel ale tunelem chodzi połowa pieszych reszta, czyli starzy ludzie z laskami i dzieci wola przebiegać na przełaj przez drogę bo jest szybciej.....
      nie budowa kładek czy tuneli jest potrzebna w naszych miastach tylko UŚWIADAMIANIE mieszkańców o przyczynach i skutkach wypadków drogowych z udziałem pieszych.........

      • 1 1

  • wypadek (11)

    kojarzy ktoś wypadek na chyloni w piątek około 21
    prawdopodobnie śmiertelne potracenie
    zbieg ulicy chylońskiej i morskiej ???

    • 9 16

    • chyba tak.. (1)

      w stronę grabówka to było? na lewym pasie trolejbus stał, pełno radiowozów, a ruch był puszczany chodnikiem, obok wulkanizacji tam? o tym mówisz?

      • 3 0

      • tak

        za przejściem dla pieszych stał rozbity z przodu mercedes tylna szyba tez była zbita
        ostro musiał uderzyć
        klika metrów dalej kałuża krwi
        a na samym przejściu czapeczka z daszkiem ...

        • 4 0

    • brak info

      o tym wypadku brak info na portalu Trójmiasto, Gazety Świętojańskiej i gdyńskiej Policji!

      • 3 0

    • tragedia (3)

      ponoc chlopiec 15 lat zmarł w karetce.3 sterydów grzało starym mercem,no i machneli 15 latka.nie wiem czy na czerwonym przechodził,ale napewno jechali o wiele za szybko.auto bylo mocna zniszczone.

      • 4 1

      • Z tego co sie dowiedziałem to chłopak przechodził na zielonym świetle

        • 0 0

      • straszne (1)

        tak btyłam tamm małolat przebiegał na zielonymświetle, fakt że koksy prowadziły auto ale nie jedzcie po stereotypach wina niestety była tego guwniarza , chyba nmiał 18 lat.

        • 1 0

        • tzn na zielonym dla auta, pieszy miał czerwone chciałam powiedzieć

          • 2 0

    • plotki ploteczki

      potracony byl starszy, ponad 20 lat. nie zmarl w karetce, dojechal do szpitala na oiom. czy zyje,nie wiem ale do soboty na pewno zyl.

      • 0 0

    • a w niedzielę ok. 22? ze 3 samochody stały i policja

      też nic nie piszą.

      • 0 0

    • Tak .
      Niestety chłopak nie zyje ;(((( i to bylo okolo 20

      • 0 0

    • prawda

      tak, to prawda, policja potrąciła 18-latka, dziś byłam na pogrzebie :(

      • 0 0

  • Czu urząd miasta wie o czym mówi? (5)

    To przejście jest na Cisowie!

    • 4 37

    • (1)

      Mowa jest o przjściu przy Zbożowej. Tam jest dwuetapowe przejście.

      • 0 9

      • Artkuł jest o przejściu łączącym SP40 z ZSO5 czyli LO14, Gim13 miedzy blokami Gniewskąa 19 i 17

        ale oczywiście na Cisowej jest pewnie podobny problem...

        • 9 2

    • a czy Ty wiesz o czym mowisz?

      • 3 1

    • (1)

      na zdjęciach jest przejście na Chyloni. SP nr 40 i ZSO nr 5 też jest na Chyloni.
      Więc czy to Ty wiesz co piszesz? ;)

      • 1 0

      • stary mó blok widać na zdjęciu, a uwież mi że mieszkam na Chyloni

        • 1 0

  • Na Cisowej jest drugie podobne przejście... (10)

    Najżałośniejsze jest, że to przejście miało być przebudowane i przetarg wygrał ZUiR, który miał to zrobić do 17 września a okazało się, że wystarczyło bezkosztowo przeprogramować światła i problem rozwiązany...Po 4 latach gadania z radnymi, pisania do urzędu, gadania i pisania do wiceprezydentów, prezydenta, policji, posłów itp. Gdy od początku była zgoda wszystkich środowisk lokalnych, że 1-etapowe przejście jest konieczne bo 2-etapowe było nieskuteczne i demoralizujące. Przy odpowiedzi z 2006 roku z Wydziału Inżynierii Ruchu, że oni to zmienią niezwłocznie (przed zeszłymi wyborami) a wizje lokalną naczelnik wykonał osobiście dopiero wiosną tego roku...Czy w Gdyni musi być tak nieskutecznie a UM musi grać na zmęczenie mieszkańców?

    • 6 6

    • demoralizujace przejscie dla pieszych? (3)

      o co chodzi JU? na czym polegal problem? Toz nawet malpe mozna nauczyc - na zielonym idz na czerwonym czekaj. O jaka demoralizacje dzialaczowi chodzi?

      • 2 2

      • Tak się składa, że ludzie są bardziej inteligentni od małp ;-) (2)

        ...i jeśli coś jest źle zorganizowane starają się to zmienić lub nie stosować się do ustaleń. A demoralizacja polegała na złej organizacji, która powodowała nagminne łamanie przepisów przez dorosłych, którzy pokazywali dzieciom, że można bezkarnie łamać prawo...KPW? ;-)

        • 1 4

        • dyscyplina my friend (1)

          z takim podejsciem to dopiero demoralizacja. Problemem sa gromady cwaniakow, ktorym zdaje sie, ze wiedza lepiej. Co mi jakies swiatla maja pokazywac kiedy przechodzic przez jezdnie. Ja sam jestem madrzejszy od malpy i od tego glupiego projektanta swiatel i sam bede decydowal kiedy przejsc przez jezdnie. Potem taki jeden matol z drugim pakuje sie na czerwonym prosto pod nadjezdzajace auta...
          Ide o zaklad, ze zmiana z dwu na jedno-etapowe przejscie nie rowiaze zadnego problemu - ludzie, ktorzy przechodzili na czerwonym dalej beda to robic. Pozostaje problem bezpiecznego przemieszczania sie dzieci do SP40 - i tu jest problem - bo przez Morska przejsc trzeba - niestety jak widac ani JU ani UM Gdynia na to nie maja sensownego rozwiazania.

          • 1 1

          • Kiedyś był w tym miejscu przeprowadzacz i było bezpiecznie...

            Osoby pomagające dzieciom bezpiecznie przejść na drugą stronę są nadal na Pustkach i Kamiennej Górze. Definitywnym rozwiązaniem problemu byłaby nowoczesna kładka z windami dla niepełnosprawnych jakich wiele jest w Warszawie czy w Gdańsku... ale i tak sytuacja i tak się już poprawiła o czym donosi mi wielu znajomych ;-) Słyszałem nawet jak jedna mama tłumaczyła córeczce na przejściu, że zmiana nastąpiła 1 września żeby dzieci szybciej mogły dotrzeć do szkoły ;-)

            • 0 0

    • dwuetapowe (2)

      Dwuetapowe przejścia są na całym świecie (rozwiniętym) - tutaj rzeczywiście po wybudowaniu Trasy Kwiatkowskiego natężenie na Morskiej na tyle spadło, że można było pokusić się o pogorszenie warunków dla samochodów, ale dobrze że dopiero po zakończeniu remontu Estakady.

      • 3 2

      • na świecie jest tendencja dbania o interes pieszych bardziej niż samochodów (1)

        samochód nie jest pojazdem do jeżdżenia po mieście

        (taką tezę wygłosił nie kto inny ale dyrektor firmy Volvo)

        W mieście trzeba dbać przede wszystkim o interes pieszych

        nie posyłać ich na kładki lub tunele

        rozbudowa infrastruktury dla samochodów dzieli miasto i nie rozładowuje korków, tylko je przesuwa.

        • 2 1

        • chyba pomyliles watki albo nie zrozumiales tematu....

          co to wogole za durne argumenty - dyrektor Volvo.... to idiota, wlasnie dlatego volvo ma klopoty ze sprzedaza samochodow - skoro volvo do jezdzenia po miescie sie nie nadaje to nikt rozsadny takiego auta nie kupi. Volvo to teraz chinski samochod.....
          Co do meritum - temat nie dotyczy rozbudowy infrastruktury - bo ulica Morska jest tam od lat, przejscie dla pieszych rowniez. Dyskusja dotyczy tego czy jedno-etapowe przejscie jest lepsze od dwu-etapowego. Wedle JU dwu-etapowe jest demoralizujace - a jedno juz nie. Ja twierdze, ze to bzdura - jak ktos jest 'zdemoralizowany' to i na jedno-etapowym bedzie przechodzil na czerwonym....
          Problem z tamtym przejsciem polega na tym, ze tamtedy prowadzi droga do SP40 - codziennie przez te ruchliwa ulice musza przechodzic dziesiatki dzieciakow - miasto powinno powaznie sie zastanowic jak zorganizowac bezpieczne przjescie przez Morska dla uczniow SP40. Nie wiem jak - kiedys byli podnajmowani przez miasto tzw. 'przeprowadzacze' - budowa kladki/przejscia podziemnego duzo by tu nie zmienila - kto jest juz 'zdemoralizowany' ( terminologia by JU ) nadal bedzie chcial przechodzic na czerwonym....

          • 1 0

    • Urban nie mieszaj ludziom w glowach (2)

      1. jakie byly okolicznosci wypadku gdy samochod potracil kobiete z dzieckiem na tym przejsciu? Czy przypadkiem ta PANI nie weszla na droge na czerwonym swietle?
      2. dlaczego przejscie dwu-etapowe jest gorsze od jedno-etapowego?

      caly ten szum wokol tego przejscia to typowy temat zastepczy wyssany z brudnego palucha jakiegos aspirujacego 'dzialacza'

      • 3 3

      • 2-etapowe prowokowało do łamania prawa i przechodzenia na czerwonym... (1)

        poza tym na wysepce nie było zbyt bezpiecznie i nie mieściła się tam cała klasa co zgłaszali nauczyciele z SP40...

        • 2 3

        • klasa?

          Jak się idzie z klasą na wycieczkę to powinno być min 2 opiekunów - czyżby w szkołach nie stosowali się do tego?

          • 3 1

  • przejście i światła (1)

    A co z przejściem dla pieszych na ul. Kartuskiej? Do jakiej tragedii musi dojść, żeby nasi radni zrobili tam światła takie jak jest przy Kościele na Demptowie. Dzieci , które wracają ze szkoły muszą wejść na przejśćie, żeby zobaczyć czy nie jedzie samochód z Pustek Cisowskich czy Demptowa. A żaden jadący z dołu się nie zatrzyma.

    • 8 10

    • przejście

      Przejście z sygnalizacją jest niepotrzebne - wystarczy uspokoić ruch - zrobić azyle dla pieszych i uporządkować - wydzielić pasy do postoju itd.

      • 2 0

  • Są jakieś bezpieczne przejścia?

    Ja to się boję nawet na zielonym przechodzić, bo nie wiem czy jakiś pijany łobuz nie potrąci.

    • 16 4

  • będzie bezpieczniej... (1)

    ... dopiero wtedy gdy przechodnie i kierowcy włączą wyobraźnie i nie będą mieli się za święte krowy

    • 20 3

    • pewnie to śwęta krowa neguje wpis

      ciekawe co myśl negujący w/w wypowiedź człek

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane