• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdańsku więcej taksówkarzy

Katarzyna Włodkowska
1 czerwca 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Od nowego roku rynek taxi w Gdańsku zostanie uwolniony.

Taką decyzję podjęli w czwartek gdańscy radni. Głosami Platformy Obywatelskiej zwiększyli liczbę licencji wydawanych przez magistrat. Dotąd dostęp do zawodu co roku miało tylko dziesięć osób. Tymczasem chętnych już jest trzystu. Nowa uchwała przewiduje wydanie nawet 2883 nowych pozwoleń. Pula wyczerpie się prawdopodobnie dopiero za kilka lat. Wtedy na jedną taksówkę będzie przypadać stu mieszkańców. Dziś jest ich 270.

Kto powinien ustalać ceny za przejazd i ilość taksowek w mieście?

- Sądziłem, że PO jest rozsądna - mówi Jerzy Szajnowicz, szef Super Halo Taxi. - Limit należało zwiększyć, ale nie do tego stopnia.

W trakcie debaty taksówkarze mieli wsparcie w PiS. Radni tej partii zgłosili własny projekt przewidujący tylko 500 nowych licencji.

- Nie popadajmy w konflikt z tym środowiskiem - apelował Paweł Jaworski z PiS-u.

W dwa razy mniejszym Toruniu szansę na zostanie taksówkarzem ma rocznie 25 osób. Jeszcze więcej w Gdyni - 100, Poznaniu - 250, we Wrocławiu - 390, a w Lublinie aż 500.

Gdańskie taksówki są obecnie jednymi z najdroższych w kraju. Za tzw. "trzaśnięcie drzwiami" płaci się 7 zł, a za kilometr jazdy 2 zł. Tymczasem w Warszawie ceny układają się odpowiednio: 6 zł oraz od 1,60 do 2 zł za kilometr, w Poznaniu: 5 zł i 1,70-1,80 zł, a w Krakowie 5 zł i 2 zł za każdy kilometr podróży.
Będzie więcej taksówkarzy

Maciej Lisicki, wiceprezydent Gdańska ds. polityki komunalnej

Pomysł zwiększenia licencji konsultowaliśmy z władzami Gdyni i Sopotu. Zamierzamy prowadzić wspólną politykę w tej kwestii. Dlatego znieśliśmy w Gdańsku drugą strefę. Tylko u nas jeszcze istniała. Nie chcemy także dłużej narzucać cen taksówkarzom. Nie mamy przecież wpływu na opłaty za paliwo czy ubezpieczenie, dlaczego mamy decydować ile powinni brać za kilometr podróży? Niech rynek zdecyduje: od nowego roku uwolnimy również ceny. Jestem przekonany, że dzięki temu taksówki stanieją, bo korporacje zaczną w końcu rywalizować o klienta. Najlepszy przykład to Warszawa. Natomiast jeśli dalej w mieście wszystkie korporacje będą jeździć za takie same stawki, osobiście zgłoszę to do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który za podobne praktyki nałożył kary nawet 100 tysięcy zł na firmy taksówkowe w Szczecinie, Poznaniu czy Zielonej Górze.
Gazeta WyborczaKatarzyna Włodkowska

Opinie (121) 8 zablokowanych

  • tak tak

    No pierwszy przykład z*******y lekarze - którzy tez rewelacyjnie zarabiają... Moze być jezeli chcesz nawet i 200 000 taksówek w gdańsku tylko wtey bedziesz płacić 15 zł za kilkomet widze ze jeszcze ludzie sa zacofani i nie umieją myslec....

    • 0 0

  • Ja tu czegos nie rozumiem

    W kazdym miescie w Polsce sie daje a w Gdansku sie nie da ?
    Z tego co wiem Gdansk jest mniejszy od Wrocławia , Krakowa , o GOP i Wawie nawet nie wspomne. z Drgiej strony porownajmy z "Malymi" miastami - czyli Lodz, Jelenia Góra , Opole i np Szczecin - wszedzie jest taniej, to co takiego wjatkowego oferuja taxi w Gdansku ? ze jest najdrozej w tym kraju ?

    • 0 0

  • Jana

    Widzisz, niektórzy są tak bardzo zacofani, że nie przekonasz ich żadnymi argumentami. Nawet podpisać się nie potrafią pod tymi głupotami.

    • 0 0

  • I dobrze

    że pogonili mafię. Złotówy to złodzieje, w dodatku najgorsi kierowcy w mieście.

    • 0 0

  • ja ci to wyjasnie
    ze względu na fatalny stan dróg w gdańsku
    złotówom sie szybciej zużywają ich warsztaty pracy:-)
    chory ten gdańsk
    ta sama PO najpierw ograniczyła liczbe nowych licencji, żeby teraz łaskawie ją zwiększyć
    potem po licznych protestach firm znowu je zmniejszy żeby znowu je zwiększyć
    i sie plecie bajka plecie:-)

    • 0 0

  • Czy Ty napisz w końcu kiedys coś mądrego?

    Kiedy na początku lat 90-tych ograniczono liczbę licencji PO nie było nawet w planach, tępy staruchu

    • 0 0

  • galluxie

    stan dróg jest mniej wiecej taki sam w całym kraju.
    a ceny są rózne.

    stan dróg nie tłumaczy dlaczego należy ograniczac ludziom dostep do tego a nie innego zawodu.

    jeżeli jest tylku chetnych to znaczy ze nie jest tak tragicznie.

    moze dla niektórych jest to jedyna szansa na legalna prace?

    usługi sa dla klientów i to klienci powinni wybierac , i miec mozliwośc wyboru wszelakiego.

    • 0 0

  • A może ktoś by się zajął tym, że taksówkarze to największa grupa kierowców w Polsce nie posiadająca wykupionej polisy OC.

    • 0 0

  • do ubezpieczyciel

    Ty walnij sie w głowe ?? Bez OC ?? Kto chyba te dziadki nie zzeszone !!! w zadnej korporacji !!

    • 0 0

  • Uwolnic rynek

    To moze uwolninmy rynek dla wsyztskich...? Czemu nie zatrudnia wiekszej liczby pracowników w urzedzie miasta i niech pałaca kazdemu po 3000 tysie na reke..
    pzreciesz bedzie lepsza szybsza obsługa !!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane