- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
W Sopocie i Gdyni zwiększą się strefy z ograniczeniem prędkości do 30 km/h
W Trójmieście coraz więcej ulic znajduje się w strefie, gdzie poruszać można się autem nie szybciej niż 30 km/h. Od kilkunastu dni takie ograniczenie obowiązuje na większości osiedlowych ulic w Gdyni Dąbrowie. Pod koniec kwietnia w strefie "30" znajdzie się także niemal całe centrum Sopotu. Tylko czy takie przepisy będą egzekwowane?
- Dyskusje, wymiana pism, analizy trochę trwały. Początkowo szukaliśmy rozwiązań w progach zwalniających i szykanach, jednak na to nie było zgody urzędników. Zdecydowaliśmy, że w takim razie warto pomyśleć o znakach z ograniczeniem prędkości do 30 km/h na większości ulic. Po pozytywnej opinii ZDiZ-u udało się - opowiada Lechosław Dzierżak z rady dzielnicy Dąbrowa.
Strefą objęto przede wszystkim okolice bloków, gdzie - choć parkujące samochody ograniczały prędkość kierowców - nie zawsze był to sposób skuteczny. Nie objęła z kolei ulic zbiorczych, takich jak Nowowiczlińska , Rdestowa , Miętowa , gdzie duży ruch nie pozwala na ograniczenia.
- Objęliśmy nią wszystkie ulice, gdzie bez przeszkód można było jechać "pięćdziesiątką", a nawet i więcej. Obserwując przez kilka dni sytuację widać, że wielu kierowców wciąż jeździ na pamięć, jednak część zaczyna wyraźnie zwalniać - dodaje Dzierżak.
Ruch udało się też uspokoić "na dobre" na Działkach Leśnych, gdzie od ponad dwóch lat wszystkie najważniejsze ulice są już jednokierunkowe. Efekt? Spokojniejsza jazda, mniej stłuczek i kłopotów z zaparkowanymi po obu stronach jezdni samochodami.
- Rzeczywiście, Dąbrowa i Działki Leśne to dzielnice, gdzie zostały wprowadzone rozwiązania kompleksowe. Zdecydowały analizy i determinacja radnych. Spływa do nas wiele takich wniosków, wszystkie są poddawane analizie. Zwykle dotyczą pojedynczych ulic - zaznacza Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.
Wciąż brakuje konkretnych decyzji w kwestii zmian w centrum. Dyskusje i analizy trwają, ale do realizacji wciąż daleko.
Sopot także z ograniczeniami
Zmiany w centrum wprowadzi za to, już od 26 kwietnia, Sopot. O planach miasta w tym zakresie głośno było już w zeszłym roku, teraz przyszedł czas na realizację ustalonych wcześniej z mieszkańcami zmian.
Ograniczenie prędkości do 30 km/h już wcześniej obowiązywało w górnym tarasie miasta oraz w kilku miejscach w samym centrum, teraz będzie zaś obowiązywać na wszystkich lokalnych drogach w Sopocie. Wyłączone ze strefy zostaną tylko główne miejskie ulice, czyli np. al. Niepodległości lub ul. Armii Krajowej .
- To rozwiązanie sprawdzone w wielu europejskich miastach. Zwiększa ono bezpieczeństwo i powoduje, że ruch staje się bardziej płynny. Wiem, że mieszkańcy mieli obawy, że ograniczenie pojawi się tylko na znakach, a nie w rzeczywistości, więc planujemy stopniowe wprowadzenie rozwiązań, takich jak progi zwalniające czy wynoszenie skrzyżowań, które zmuszą kierowców do zachowania przepisowej prędkości - tłumaczy Bartosz Piotrusiewicz, wiceprezydent Sopotu.
Póki co, miasto nie zdecydowało się na wprowadzenie innej zmiany w organizacji ruchu, czyli zamiany części skrzyżowań w Dolnym Sopocie na skrzyżowania równorzędne. Od 26 kwietnia zostanie za to wprowadzony ruch dwukierunkowy dla rowerów na ulicach jednokierunkowych w górnym tarasie miasta.
Czytaj też o strefach "tempo30" w Gdańsku
Opinie (226) ponad 20 zablokowanych
-
2014-04-09 21:22
na Działkach po prostu nie da się przejechać dlatego mniej stłuczek
- 5 2
-
2014-04-09 21:22
A rowerzyści mają wszystkich w du... (3)
i w najlepsze bez oświetlenia i w kapturze sobie dziś jeździli po ulicach.
Deszczyk padał, ale co tam że szaro.
Jeden nawet miał plecak owinięty czarną folią co by nie zmoczył się i przypadkiem za dobrze cymbała nie było widać.
Nikt nie reaguje tylko do następnej tragedii odliczamy czas.
Biały rower se przykręcą potem w tym miejscu.- 28 11
-
2014-04-09 21:27
rowerzystow powinienes codziennie pozdrawiac i calowac (1)
dzieki nim korki w miescie sa mniejsze i jest mniejsza emisja spalin. Rowery w miescie powinny miesc zawsze pierwszenstwo przed blachosmrodami.
- 14 15
-
2014-04-09 22:28
no i przed pieszymi na chodniku
a tak w ogóle to pieszy na widok roweru na chodniku powinien pokornie padać na kolana i uderzać czołem o ziemię
- 12 4
-
2014-04-09 22:18
Ja tez kiedys spotkalem takiego inteligentnego inaczej
co po zmierzchu w szarozielonych ciuchach i na ciemnym rowerze jechal bez swiatel Aleja Zwyciestwa (po ulicy).
Jak to czytasz to pozdrawiam i mam nadzieje ze mimo pewnych brakow w wyobrazni dojechales bezpiecznie :)- 10 2
-
2014-04-09 21:28
(3)
rowerem szybciej jeżdżę....
- 13 7
-
2014-04-09 21:35
nie trolluj - rowerem jeżdżę od 40 lat (1)
powyżej 30 km jedynie z górki. Zwykły rowerzysta (nie kolarz) jeździ po mieście ze średnią ok. 17 km/h jak są dobre warunki (to znaczy jezdnia nie jest zakorkowana samochodami czekającymi na zmianę świateł).
- 8 2
-
2014-04-10 14:39
bzdury, jak nie ma wiatru to spokojnie 30 km/h można po ulicy jechać, nie jest to wielki wyczyn
- 1 0
-
2014-04-09 21:36
i właśnie o to chodzi, żeby zrównać prędkość samochodów i rowerów - bezpieczniej dla wszystkich.
- 7 5
-
2014-04-09 21:30
Postawić tam fotoradary i będą robiły zdjęcia psom z metalowymi kagańcami!
- 12 2
-
2014-04-09 21:31
kiedyś przed automobilem szedł facet z czerwoną flagą (1)
czas powrócić do tradycji w UE
- 16 6
-
2014-04-09 21:43
w ścisłym centrum i na osiedlach mieszkalnych? czemu nie
- 3 1
-
2014-04-09 21:31
Kasa kasa kasa.
weźcie mecz oglądajcie i trzymajcie kciuki na ManU. A nie tu bzdury piszecie.!!!
- 5 9
-
2014-04-09 21:35
Nie długo do pracy to wieczorami będziemy wyjeżdżać...... (6)
- 16 8
-
2014-04-09 21:36
dane na temat tracenia czasu w korkach w polskich miastach (5)
są dostępne w internecie. Korki powoduje nadmiar samochodów a nie ograniczenia prędkości.
- 13 7
-
2014-04-09 23:15
Kiepsko z logika u kolegi widze. (4)
Im nizsza dozwolona predkosc tym dluzej samochod zajmuje droge zeby dojechac z punktu A do B.
Ergo - to wlasnie bezsensowne ograniczenia powoduja nadmiar aut na drogach.- 6 8
-
2014-04-09 23:48
(3)
Wywod nietrafiony, gdyz wraz ze wzrostem predkosci rosna odstepy miedzy samochodami, co przeklada sie na zmniejszenie przepustowosci po przekroczeniu wartosci krytycznej 30 - 50 kmh
- 7 4
-
2014-04-10 00:56
Czyli jak jest korek i samochody wloka sie 30km/h to... (2)
...jest to recepta na tenze korek?
Wow.- 4 5
-
2014-04-10 01:17
30 km/h to korek? (1)
Wow.
- 6 1
-
2014-04-10 12:47
nie dyskutuj z trollem
koleś ze wsi jak widzi 3 auta jadące jedno za drugim to myśli że to korek
- 1 1
-
2014-04-09 21:36
A kiedy Gdańsk Osowa? (1)
miało być już w zeszłym roku...
czekamy...- 13 7
-
2014-04-10 10:52
to sobie czekajcie
- 3 1
-
2014-04-09 21:40
widać, że cebulaki....
chyba tylko do afryki na olinkluziw jeżdżą i nie wiedzą, że ograniczenie do 30 obowiązuje w centrum każdego cywilizowanego miasta zachodniej Europy. tak trzymać!
a w korkach i tak będziecie stali, ograniczenia prędkości tego nie zmienią- 16 8
-
2014-04-09 21:42
Psy szczekają, karawana idzie dalej.
Kierowcy wyją, miasto się cywilizuje.
- 18 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.