• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Sopocie myślą o przeniesieniu pętli trolejbusowej obok Ergo Areny

Piotr Weltrowski
25 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Dziś trolejbusy z Gdyni najdalej dojeżdżają w okolice ul. Reja w Sopocie. Władze kurortu już teraz jednak myślą o przeniesieniu pętli trolejbusowej w okolice Ergo Areny. Dziś trolejbusy z Gdyni najdalej dojeżdżają w okolice ul. Reja w Sopocie. Władze kurortu już teraz jednak myślą o przeniesieniu pętli trolejbusowej w okolice Ergo Areny.

Sopoccy radni przyjrzą się możliwości przeniesienia pętli trolejbusowej z okolic ul. Reja w rejon nieopodal Ergo Areny. To pierwszy krok do wydłużenia kursów trolejbusów do hali przy placu Dwóch Miast.



Jak często korzystasz z komunikacji publicznej?

Podczas piątkowej sesji Rady Miasta przegłosowano projekt przystąpienia do zmian w planie zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Świemirowskiej. Chodzi głównie o teren, na którym dziś działa płatny parking dla 200 aut zobacz na mapie Sopotu. Miasto chciałoby rozszerzyć lub zmienić funkcję tego miejsca.

- Do niedawna w naszym mieście działało kilkanaście parkingów strzeżonych, ale one zaczęły umierać śmiercią naturalną. Dziś niemal wszystkie świecą pustkami. Z drugiej strony samochodami zawalony jest teren wokół wieżowca przy ul. Reja. Trzeba się zastanowić co zrobić z tym miejscem. Być może wpuścić tam usługi, być może stację paliw, może i nawet zostawić parking, ale otwarty. W końcu nieco powyżej znajduje się przyciągający swoją urodą staw przy ul. Reja - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu.

Karnowski zdradza jednak, iż nie tylko parkingiem zajmą się radni.

- Przy okazji trzeba się także zastanowić nad rolą znajdującej się po sąsiedzku pętli trolejbusowej zobacz na mapie Sopotu, gdyż coraz częściej powraca temat przedłużenia linii trolejbusowej z Gdyni do Ergo Areny. Na 90 proc. będziemy chcieli to zrobić. W takim wypadku pętla powinna powstać właśnie przy hali - mówi prezydent Sopotu.

Obecnie do Sopotu, do pętli przy ul. Reja, jeżdżą trolejbusy linii 21 (z Gdyni Głównej) oraz 31 (z Kaczych Buków).

O planach Sopotu i rozmowach prowadzonych w tej sprawie z Gdynią informowaliśmy na początku października. Po kilku latach przerwy Sopot i Gdynia wznowiły wówczas rozmowy na temat przedłużenia linii trolejbusowej do granicy z Gdańskiem.

Dziś wprowadzić takie rozwiązanie można zdecydowanie łatwiej niż jeszcze kilka lat temu. Wszystko dzięki trolejbusom nowej generacji, które część trasy mogą pokonywać bez sieci trakcyjnej, dzięki wbudowanym bateriom. Przedłużenie linii nie wiązałoby się z koniecznością dobudowywania nowego odcinka sieci trakcyjnej.

Nie znaczy to jednak, iż linia może zostać przedłużona bezkosztowo. Trzeba by znaleźć pieniądze na zwiększenie floty trolejbusów hybrydowych.

- Wysyłając trolejbusy do Sopotu, musielibyśmy je zabrać z innych miejsc. Konieczne byłoby więc zwiększenie taboru i to o trolejbusy najnowszej generacji. A, jak wiadomo, im lepsze baterie posiada pojazd, tym jest droższy - tłumaczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Już wiadomo, że Gdynia chce się starać o zakup nowych trolejbusów w ramach programów realizowanych ze wsparciem Unii Europejskiej, przyznanym na lata 2014-2020. Więcej o planach inwestycji w komunikację miejską w Gdyni i Gdańsku przeczytasz w naszym portalu poniedziałek.

Miejsca

Opinie (118) 4 zablokowane

  • Przeniesienie

    Przenieść Ergo Arenę w okolicę ulicy Reja.Wyburzyć stare kamienice i po problemie.I już nowych trolejbusów nie będzie trzeba kupować.

    • 3 0

  • dawne czasy (2)

    Pamiętam jako dziecko tramwajem z Wrzeszcza dojeżdzałem Do Sopot by przesiąść sie na trolejbus do Gdyni bo linię łączy się jedna obok drugiej a Sopocie

    • 7 0

    • a teraz bez przesiadki skm ..ośle (1)

      • 1 7

      • "Jako dziecko" nie mógł sam wejść do pociągu

        • 2 0

  • niech sopot zaplaci za nowe trolejbusy (2)

    Stępa bylby skonczonym idiota, jesli chcialby zabierac Gdynianom najnowsze trolejbusy i kierowac je na kursy do Sopotu.... A i jeszcze jedno - bilety dla mieszkancow Sopotu powinny byc drozsze od tych dla mieszkancow Gdyni. Ot taki maly odwet za preferencyjne ceny w Sopocie dla pomieszkujacych w tym miescie - obecnie chocby w sopockim multikinie - mieszkancy sopotu moga liczyc na specjalna znizke.....

    • 16 1

    • brawo ! 100% racja !

      zdusic pasożyta

      • 4 1

    • jeleni to szukaj w lasach państwowych

      a nie w Sopocie. Pozdrawiam

      • 1 2

  • A może....

    Pan Prezydent rozwiąże łatwiejsze problemy, po pierwsze to parkingi dla plażowiczów, zaprasza się ludzi nad morze i nie ma gdzie zostawić samochodu przy plaży, wszystkie miejsca zajmuje Hestia. Po drugie zrobić przejazd dla rowerów przez plac przy molo, alno pod molem albo nad molem, w lecie ruch rowerowy przez skwet to horror.

    • 5 1

  • ergo arena jest gdańska i sopotu a trojlebusy gdyni

    niech sopot sobie zorganizuje swoją komunikacje

    • 3 4

  • fiat 125

    • 0 0

  • fiat 126p

    pamietam jak stal na parkingu strzezonym ja wtedy felicje stawialem to byl luksus jak polonez byl jeszcze ok. maluch wtedy to juz byl troche obciach i pamietam jak sie smialem ze na strzezonym stoi. co za czasy a tylko 15 lat temu.:)

    • 0 1

  • Mnie osobiście interesuje (1)

    Daawno temu podejmowany temat rozwinięcia sieci trolejbusowej do Rumi. Komuś może wydawać się to absurdalne, ale gdy widzę przepełnione autobusy linii R (która teoretycznie prowadzi przez nicość - czyt. tereny portowe, ul. Hutnicza, Janka Wiśniewskiego), czy 173 o pewnych godzinach, to coraz bardziej przekonuję się, że komunikacja pomiędzy tymi miastami powinna ulec poprawie. Moje argumenty są następujące:
    - Rumia posiada więcej mieszkańców niż Sopot - Sopot od lat posiada 2 linie trolejbusowe, które mają duże obłożenie.
    - Wielu ludzi mieszka w Rumi i pracuje w Gdyni, zatem linia trolejbusowa powinna przekonać dużą liczbę pasażerów, by przesiąść się na nowy środek transportu. Ponadto, ze względu na dobry poziom skomunikowania, ludność zamieszkująca obszar gminy miejskiej Rumia, a z kolei niepracująca w Gdyni może również chętniej rozważać podjęcie pracy w tym mieście.
    - Należy również wziąć pod uwagę, że tak na prawdę jedynie linia R jest dedykowana bezpośrednio dla połączenia z Rumią. Pozostałe linie łączące ją z Gdynią (288 i 173), mają niebotycznie wydłużone kursy. Jedna prowadzi na około przez Łężyce, druga zaś przez Gminę Kosakowo. Wpływa to również negatywnie na punktualność pojazdów.
    - Ostatnim argumentem poza zasadnością ekonomiczną jest to, że zdecydowanie mniej uciążliwe dla środowiska naturalnego są właśnie te pojazdy, zasilane energią elektryczną. Można by było postarać się o dotację na rzecz budowy tej linii ze środków funduszu na rzecz rozwoju ekologicznego transportu miejskiego (nie znam szczegółów ubiegania się o dofinansowanie - poddaję tylko myśl. Ktoś może uznać ją za użyteczną bądź bzdurę).
    Podsumowując - rozwój lini trolejbusowych do Rumi bezsprzecznie przyczyni się do integracji obu miast, a co za tym idzie: większych zysków. Ponadto nowa linia z pewnością zdobędzie nowych klientów.

    • 6 1

    • a popatrz sobie gościu ile tam jest domów na tej Sobieskiego i dla kogo ma być ta linia?173 tylko w pewnych porach jest pełne pomimo tego że kursuje co godzinę więc jaki jest sens tej inwestycji?Żaden.Poza tym to Rumia musi dać na to kasę a nie pali się do tego

      • 0 1

  • tzw."żyrobusy" już na przełomie lat 50-60 XX wieku funkcjonowały w Szwajcarii,

    gdzie zamontowany w autobusie moduł bezwładnościowy (kołp zamachowe o dość dużej masie, magazynujące energię kinetyczną poprzez przekładnię cierną sprzęgniętą z układem jezdnym, magazynowało ją właśnie w masie koła zamachowego przy jeżdzie z górki, następnie "oddawało" zmagazynowaną energię przy jeżdzie np.pod następną górkę). .Dzi, w sieciowym(trakcja elektryczna) transporcie miejskim odzysk energii elektrycznej oddawanej do sieci zasilającej pojazd szynowy jest znaczny i opłacalny. I w związku z bardzo efektywną automatyzacją tego procesu pewnie sprawdzi się w w komunikacji trolejbusowej do ErgoAreny..Więc kwestia negowania opłacalności tego typu taboru jest chyba mało zasadna.

    • 1 1

  • Jestem za !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2)

    Zdecydowanie za. Obopólna korzyść !!!! Ułatwienia dla mieszkańców Gdyni z dojazdem do Ergo Areny. Ale i dojazd dla mieszkańców Gdańska do Centrum Rivera. Każde rozwiązanie jest słuszne. Czy nie tak ????

    • 4 2

    • Czy nie tak ?????? ... Nie, nie tak. (1)

      1. Mieszkańcy Gdyni jadą do Ergo Areny tylko wtedy, gdy jest tam impreza. Jest to okazjonalny kierunek podróży, dla obsługi którego powinno stosować się dodatkowe-specjalne linie autobusowe. A nie tworzyć nową linię i to na dodatek trolejbusową (a więc droższą od autobusowej w budowie i w eksploatacji), która nikogo nie będzie wozić przez większą część czasu. Takie pomysły mogą wychodzić z głowy tylko osób nie mających pojęcia o ekonomice transportu publicznego.
      2. Droga Marzeno ! Gdzie w Gdyni są przystanki trolejbusowe w pobliżu Centrum R. ? Dojście piesze od najbliższego przystanku do Centrum R. to prawie kilometr !!! Na dodatek autobusem/trolejbusem dojazd z Gdańska do Centrum R. jest 2 razy dłuższy niż SKM !!! A ponad to, na proponowanej trasie "w Gdańsku" do ERGO Areny nie ma i nie będzie (nie ma możliwości przebudowy) miejsc la przystanków wzdłuż Żabianki. Tylko końcowy przystanek przy ERGO ! I ponownie, ta linia, JAKO NORMALNA LINIA STAŁA NIE MA KOGO WOZIĆ !!!!!
      3. Cytuję Ciebie Marzeno "Każde rozwiązanie jest słuszne". Albo nie masz zielonego pojęcia o temacie (więc po co zabierasz głos ?) albo "wrzuciłaś" swój głos z "służbowo-sopocki PR-owsko-miejski". W jednym i w drugim przypadku jest on bezwartościowy.
      4. Nie dziwię się władzom Gdyni, że są w tym temacie powściągliwe. Bo na szczęście myślą logicznie. W końcu to Gdynia (mieszkańcy Gdyni) będzie (będą) płacić za powietrze wożone na tym sopocko-trefnym odcinku i za zakup nowych pojazdów.
      5. W przeciwieństwie do tego sopocko-trefnego odcinka może (celowo piszę "może) mieć sens przedłużenie trolejbusu z pętli Reja do pętli Oliwa. Po pierwsze są klienci komunikacji wzdłuż ul Grunwaldzkiej (odcinek Żabianka / AWF), po drugie Węzeł Przesiadkowy "Oliwa Pętla" to zasilenie trolejbusu do Sopot poprzez: tramwaje z Wrzeszcza, autobusy z Osowej i pośrednio autobusy z Przymorza (pętla po 2. stronie SKM).

      • 1 2

      • ...bzdury wypisałeś a czepiasz się Marzenki.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane