• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Sopocie w jednym kierunku

on
16 września 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Od soboty zmienia się organizacja ruchu drogowego w Dolnym Sopocie. Wprowadzony zostanie jeden kierunek ruchu - w stronę Gdyni - na ul. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Chopina. Władze miasta chcą w ten sposób ograniczyć ruch tranzytowy przez uzdrowiskową część miasta.

Konsekwencją wprowadzenia ruchu jednokierunkowego będzie wydłużenie trasy przejazdu Dolnym Sopotem z Gdyni do Gdańska, co ma zniechęcić kierowców, którzy wybierali do tej pory tą trasę, żeby przejechać przez Sopot. Od soboty trzeba będzie objechać jednokierunkowy odcinek ulicami Sobieskiego i Kościuszki. W związku z tym, że na tych ulicach ruch się zwiększy, zaplanowano budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Chopina i ul. Kościuszki oraz ul. 3 Maja i ul. Sobieskiego. Na ul. Sobieskiego, w zależności od oceny bezpieczeństwa ruchu drogowego, po ustabilizowaniu się nowych warunków, przewiduje się możliwość wprowadzenia fizycznych elementów uspokojenia ruchu, np. wyniesienie przejść dla pieszych, azyle, progi, miejscowe zawężenie przekroju jezdni.

- Dzięki zmianie organizacji ruchu nastąpi dwukrotne zwiększenie liczby miejsc postojowych - co korzystnie wpłynie zarówno na obsługę ruchu turystycznego, ze względu na niewielką odległość od plaży, jak i na dostęp do handlu i usług w tym rejonie - oraz znacząca poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego pojazdów i pieszych - szczególnie dzieci mieszkających pomiędzy ul. Grunwaldzką i Al. Wojska Polskiego, przechodzących przez ul. Grunwaldzką w drodze do szkół - wymienia zalety nowego rozwiązania biuro prasowe sopockiego magistratu.

Wprowadzana zmiana organizacji ruchu to próba rozwiązania problemu, jakim jest duże natężenie ruchu w Dolnym Sopocie. Liczba samochodów przejeżdżających ul. Grunwaldzką w obu kierunkach sięga niemal 18 tys. pojazdów na dobę, w porze szczytu popołudniowego jest to ok. 1450 pojazdów na godzinę. Z przeprowadzonych w kwietniu 2004 badań ruchu drogowego wynika, że 1/3 samochodów przejeżdżających codziennie Dolnym Sopotem to ruch tranzytowy. Największy ruch tranzytowy przekracza 60 proc. ogólnej liczby pojazdów w godzinach porannych na ul. Bitwy pod Płowcami w kierunku Gdańska oraz w godzinach przedpołudniowych na ul. Haffnera w kierunku Gdyni.

- Starania przeniesienia ruchu tranzytowego na Al. Niepodległości są zgodne z prowadzonymi od wielu lat działaniami zwiększającymi przepustowość Al. Niepodległości - tłumaczą przedstawiciele UM w Sopocie. - Stopniowo wprowadzana jest sygnalizacja akomodacyjna dostosowująca długości faz do natężenia ruchu, wykonano przejście podziemne likwidujące sygnalizację wcześniej rozbijającą koordynację, wykonano sygnalizację wraz z modernizacją skrzyżowania Al. Niepodległości i ul. Haffnera. Zmniejszenie natężenia ruchu ulicami Bitwy pod Płowcami i Grunwaldzką jest też konieczne ze względu na emisję spalin stanowiących główne zanieczyszczenie powietrza w strefie A uzdrowiska.
on

Opinie (217)

  • Darek, kulka znam USA i Gel manie. Jakie rozwiazania masz na mysli ??? Autobahn czy Highway ?
    jedyne fajne...slyszalem o jednym miescie w Holandii, tam wybrukowano ulice tak jak chodniki, bez kraweznikow, aby zmylic kierowcow i zmusic do wolnej jazdy, zniesiono oznakowanie i wprowadzono ruch okrezny, parkowac wolno wszedzie a za promile i szybka jazde ida do pierdla..

    • 0 0

  • getto sobie sami zróbcie

    śą w srodku trójmiasta, i zamykają ulice, żeby coś nowego wybudowali, a moze wpadną na pomysł i postawią szlabany i bedą pobierac opłaty, a tak pozatym to niech cały sopot murem ogrodzą włdarze sopotu - debile, a ludzie dojeżdzajacy do pracy z gda do gdy i odwrotnie to niech sobie samoloty kupią, jak spotkam kogoś na sopocnich numerach w gdańsku to na rzadnym skrzyzowaniu nie ułatwie mu przejazdu

    • 0 0

  • Skoro na mysl przychodzą Ci tylko autostrady.. i to pewnie jeszcze 7-mio pasmowe... w każdą stronę...

    ... to Cię nie przekonam chyba.
    A Sopot odciążyłaby nawet dwupasmowa droga, leżąca nieco powyżej Niepodległości, ale pozbawiona 350 skrzyżowań, lewoskrętów, do których mistrzowie kierownicy przymierzają się przez 7 kilometrów jadąc 50km/h, i wyposażona w bezkolizyjne zjazdy i wjazdy. Ale nie, ktoś ruszy d.. dopiero wtedy, jak jedyna droga przez miasto się kompletnie zakorkuje i stanie się jasne, że coś trzeba zmienić. W trybie pilnym, więc 5x drożej. Ale co tam... przecież to nie z kieszeni urzędnika...

    Zresztą.. o czym my mówimy, u nas nawet kierowcy dopiero się uczą jeździć po szybszych drogach. Weźmy znakomicie w końcu zrobiony węzeł Słowackiego na Obwodnicy.. nie wiem, ile jeszcze czasu musi upłynąć, zanim dotrze do niektórych, że rozbiegówka w kieunku Osowej nie służy do dostojnego rozpędzania pojazdu do 70km/h, tylko do co najmniej zrównania się prędkością z tymi na prawym pasie Obwodowej, żeby móc płynnie włączyć się do ruchu...
    Albo bezmyślne blokowanie prawego pasa podczas przejeżdżania nad Obwodnicą od strony lotniska.. lewy pas wolny, a na włączenie się do ruchu z prawej strony czeka kolejka pojazdów. A niech czekają, nie zjadę na lewy pas...

    Pozdr, na dzis chyba wystarczy :)

    • 0 0

  • Paranoja.

    Może nipodległości zrobić w jednym kierunku, albo zrobić tylko ruch dla mieszkańców. To jest wyjście. Niech się zacznie budowa tunelu. Szkoda że tu nikt nie napisze o tym "uzdrowisku" które najbardziej zanieczyszcza środowisko w trójmiejskim klimaćie. A to był by Ciekawy artykuł !!!

    • 0 0

  • jestem za wyhamowaniem wysepkami, progami, zniesieniem oznakowania i ruchem okreznym co 500 metrow.
    ludzie, ktorzy mieszkaja w jednym a pracuja w innym miescie mieliby szanse okreslenie przynaleznosci.
    fajny plan ???
    hej, nie pytam ludzi spoza Sopotu.

    • 0 0

  • hej, nie pytam ludzi spoza Sopotu

    hej, a jak często bywam w Sopocie to mogę się wypowiedzieć?

    • 0 0

  • do nika

    Pewnie że możesz

    • 0 0

  • Zapytajcie wczesniej adasia, moze miec inne zdanie... Padam z nog bo mialem b. ciezki tydzien, ale pomysl z jednokierunkowoscia Grunwaldzkiej zupelnie mi sie nie podoba.

    • 0 0

  • do F

    Czarno widze przyszlośc kurortu zwanego dalej Sopotem jeśli połśrodki nmaja zaradzic nieuchronnemu,czyli zagęszczenia ruchu przez to skąd inąd prześliczne miasto.
    Dla zmotoryzowanych nie ma innej alternatywy jak przejechac przez Alej czy to w jedna czy w druga strone.
    Wprowadzone i przewidywane ograniczenia w ruchu doprowadza do zakorkowania Alei w łatwo dającej się pzrewidzieć perspektywie i tylko czekac jak pzrez Sopot bedziemy hechali 20-25 min.
    A wtedy będą dopiero problemy.
    Parę lat temu Szczuroaty ( może dla picu) zaproponował Karnowskiemu udział Sopotu w podciągnięciu nitki nieszczęsneju Drogi Różanej aby stala sie alternatywna dla Alei Niepodleglości.Sprawa upadła podobno z powodu braku terenow w Sopocie.
    Teraz owa droga zaczyna sie i kończy bez sesu a Sopot zakorkuje się totalnie.Czasami warto zastanowić się co noże zdarzyć sie nie za rok ale za lat 10.

    • 0 0

  • pół godz temu widziałem galluxa kupującego ćwiartkę gorzkiej w nocnym na grunwaldzkiej- ruszył potem w stronę jelitkowa-

    grunwaldzką- ul. która ma być jednokierunkowa!!! Rozumiem, że to ostatni zgodny z prawem raz.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane