• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W-Z bez protestów, budowa ruszy w czerwcu

rb
18 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Taki wiadukt powstanie nad trasą W-Z. Taki wiadukt powstanie nad trasą W-Z.
Przebieg ostatniego odcinka Trasy W-Z. Przebieg ostatniego odcinka Trasy W-Z.

Można zacząć budowę ostatniego odcinka trasy W-Z, ponieważ nikt nie odwołał się od decyzji komisji przetargowej, która wybrała ofertę Skanskiej. Kierowcy pojadą nową drogą w maju 2012 roku.



- O północy upłynął termin składania odwołań od rozstrzygnięcia przetargu na budowę Trasy WZ. Nie wpłynęło żadne - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek z GIKE 2012, miejskiej spółki, która w imieniu miasta Gdańska jest inwestorem Trasy W-Z.

Dokumenty przetargowe zostaną dziś wysłane do Urzędu Zamówień Publicznych i po uzyskaniu akceptacji przez jego prezesa, spółka GIKE 2012 będzie mogła podpisać umowę z wykonawcą. Będzie nim Skanska, która wygrała przetarg wyceniając budowę ostatniego odcinka Trasy W-Z na 87,8 mln zł. 85 proc. tej kwoty zwróci Unia Europejska.

Od kilku tygodni trwa rozbudowa węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska, który połączy ostatni odcinek Trasy W-Z z Obwodnicą Trójmiasta. Jego budowa pochłonie 186,5 mln zł. Inwestorem węzła jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z, która rozpocznie się w czerwcu i potrwa do maja 2012 r., obejmie:

- budowę dwujezdniowej trasy W-Z o długości 2,22 km od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki,
- budowę węzła w rejonie ulicy Gronostajowej,
- budowę węzła na skrzyżowaniu z ulicą Nowa Myśliwską,
- budowę skrzyżowania z wyspą centralną na skrzyżowaniu z ulicą Otomińską,
- budowę ulicy Kartuskiej Północnej na długości 840 m,
- przebudowę odcinków ulic bocznych (m.in. Nowa Myśliwska, Kartuska Południowa, Kalinowska, Otomińska) na łącznej długości 2,77 km
- budowę przejścia dla zwierząt pod Trasą W-Z i pod ulicą Kartuską,
- budowę kanalizacji deszczowej i ekranów akustyczne na długości ponad 5 km,
- budowę ścieżek rowerowych na długości ponad 3 km
rb

Opinie (123) 3 zablokowane

  • W końcu jakaś mniej mglista perspektywa na dokończenie trasy, której budow jest spóźniona kilkanaście lat

    • 13 2

  • EURO 2012 (1)

    Można? Można.
    Autostrady są, stadiony są - tylko mecze sprzedawać.

    • 16 5

    • No a najlepiej

      z wszystkiego szydzić.

      • 1 1

  • mojej nienawisci do adamowicza nic już nie zniweluje (1)

    NIC

    • 22 6

    • starość - nie radość :(

      • 3 3

  • hmm (3)

    wszystkie ważne inwestycje koncza się w maju , a odboiry i inne formalnosci?????? watpie zebysmy skorzystali z tego wszystkiego przed euro.....

    • 4 4

    • zdążą nie martw się (2)

      • 0 1

      • a zresztą kogo obchodzi jakies ełro, impreza dla motłochu (1)

        • 3 0

        • skąd taka pogarda do innych o Wielka Elito!?

          • 2 3

  • Po raz pierwszy konkurencja miała na tyle przyzwoitości by nie odwoływać się dla samego odwoływania się. (1)

    Bo już nie raz składali protesty nie po to by przetarg wygrać a by utrudnić życie konkurencji. Czy może jednak kary wprowadzili za bezsensowne protesty?

    • 8 2

    • Proszę zapoznać się z ustawą Prawo zamówień publicznych. Wszytko sie wyjaśni i przestanie być wiedzą tajemną!

      • 0 0

  • Brakuje drogi PN-PD biegnącej wewnątrz miasta jako alternatywa dla A.Zwycięstwa-Grunwaldzkiej (6)

    Nowa Łódzka, Łostowicka, Nowolipie, Rakoczego od þólnocy powinna być połączona z Wita Stwosza po trasie dawnej linii kolejowej.
    A od południa dochodzic do węzła koło Straszyna i obwodnicy południowej.
    Wzdłuż tej drogi powinien obowiązkowo jechać tramwaj.

    • 9 3

    • A tak żeby pojechać PN-POŁ najpierw jadę WSCH-ZACH i później ZACH-WSCH

      • 1 0

    • (3)

      Obwodowa także dostaje. Zwróćcie uwagę że do pracy przemieszczamy się przeważnie w kierunkach PN-POŁ.
      Wsch-ZACH to tranzyt. Czyli tę drogę budujemy dla turystów z Warszawy jadących na HEL

      • 0 2

      • częściowo można się zgodzić, (2)

        ale tylko częściowo. Obwodnica południowa i Trasa WZ skierują większość ruchu tranzytowego poza miasto. A zatem bedzie to z korzyścią dla wszystkich mieszkańców.

        • 3 0

        • Co nie zmienia sytuacji że do pracy jeździmy PN-PD (1)

          Z Warszawy tranzyt do Szczecina poleci przez Bydgoszcz. Więc główni użytkownicy obwodnic to jednak turyści jadący nad morze.

          • 0 1

          • nie prawda

            Glowny ruch beda stanowili mieszkany wyjezdzajacy "w trase", przedsiebiorcy oraz mieszkancy ktorzy ta trasa dojada do pracy omijajac centrum.
            Dopiero w dalszej kolejnosci sa turysci i kierowcy z pozamiejscowymi "blachami".

            • 0 0

    • I Wita Stwosza tunelem pod parkiem oliwskim do Czyżewskiego

      A później planowany tunel w Sopocie i połączenie z Drogą Gdyńską.
      Wtedy oprócz obwodnicy, osiowej Grunwaldzkiej była by kompletna TRZECIA DROGA.

      • 2 0

  • Połączenie z Wita Stwosza nadałoby dopiero sens istnienia tej trasy (2)

    A tak kończy się ona na NIedźwiedniku nie dając wielkich korzyści komunikacyjnych

    • 5 7

    • hehe (1)

      masz pojecie o jakiej trasie sie wypowiadasz? gdzie krym, a gdzie rzym..

      • 4 0

      • Kolega Taki Jeden założył nowy wątek zamiast odpowiedzieć na poprzedni. Zrozumiałeś.

        • 0 0

  • Estakada Armii Krajowej i Łostowickiej (1)

    Na rodzie Łostowickim i tak caly ruch sie zatrzyma. Co z estakadą w tym miejscu? Ale i tak cieszy, ze sie cokolwiek buduje, byle bylo to w ramach jakiejs ogolnie przemyslanej calosci.

    • 9 1

    • a w druga strone?

      1. Nie trzeba bedzie stac w korku jadac z Gdanska, zeby zjechac na Obwodnice. Generalnie wjazdu "do" Gdanska moze nie poprawi, ale wyjazd "z" na pewno.
      2. Jadac np. do Pruszcza nie bedzie trzeba uwazac, na kolesia przed soba, ktory chcial 'w ostatniej chwili' zjechac na zjazd w Kartuska, ale "zaskoczyl go" tam korek do zjazdu (zwykle zatrzymuja sie! wtedy, nawet na lewym pasie...).

      • 0 0

  • Estakada Armii Krajowej i Łostowickiej

    Na rodzie Łostowickim i tak caly ruch sie zatrzyma. Co z estakadą w tym miejscu? Ale i tak cieszy, ze sie cokolwiek buduje, byle z głową.

    • 6 2

  • budyń (2)

    kto to jest budyń? - bo nie wiem

    • 6 5

    • ciepłe tłuste mleko z papką

      • 4 0

    • inaczej Adamowicz wg niektorych:P

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane