Można zacząć budowę ostatniego odcinka trasy W-Z, ponieważ nikt nie odwołał się od decyzji komisji przetargowej, która wybrała ofertę Skanskiej. Kierowcy pojadą nową drogą w maju 2012 roku.
- O północy upłynął termin składania odwołań od rozstrzygnięcia przetargu na budowę Trasy WZ. Nie wpłynęło żadne - informuje
Magdalena Skorupka-Kaczmarek z GIKE 2012, miejskiej spółki, która w imieniu miasta Gdańska jest inwestorem Trasy W-Z.
Dokumenty przetargowe zostaną dziś wysłane do Urzędu Zamówień Publicznych i po uzyskaniu akceptacji przez jego prezesa, spółka GIKE 2012 będzie mogła podpisać umowę z wykonawcą. Będzie nim Skanska, która wygrała przetarg wyceniając budowę ostatniego odcinka Trasy W-Z na 87,8 mln zł. 85 proc. tej kwoty zwróci Unia Europejska.
Od kilku tygodni trwa rozbudowa
węzła Karczemki ![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
, który połączy ostatni odcinek Trasy W-Z z Obwodnicą Trójmiasta. Jego budowa pochłonie 186,5 mln zł. Inwestorem węzła jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z, która rozpocznie się w czerwcu i potrwa do maja 2012 r., obejmie:
- budowę dwujezdniowej trasy W-Z o długości 2,22 km od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki,
- budowę węzła w rejonie ulicy Gronostajowej,
- budowę węzła na skrzyżowaniu z ulicą Nowa Myśliwską,
- budowę skrzyżowania z wyspą centralną na skrzyżowaniu z ulicą Otomińską,
- budowę ulicy Kartuskiej Północnej na długości 840 m,
- przebudowę odcinków ulic bocznych (m.in. Nowa Myśliwska, Kartuska Południowa, Kalinowska, Otomińska) na łącznej długości 2,77 km
- budowę przejścia dla zwierząt pod Trasą W-Z i pod ulicą Kartuską,
- budowę kanalizacji deszczowej i ekranów akustyczne na długości ponad 5 km,
- budowę ścieżek rowerowych na długości ponad 3 km