• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W czwartek debata o systemie Fala

Maciej Korolczuk
1 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (478)
Debata odbędzie się w czwartek w sali obrad Rady Miasta przy Wałach Jagiellońskich 1. Wstęp wolny, spotkanie będzie też transmitowane na żywo w Internecie. Debata odbędzie się w czwartek w sali obrad Rady Miasta przy Wałach Jagiellońskich 1. Wstęp wolny, spotkanie będzie też transmitowane na żywo w Internecie.

W czwartek w budynku Rady Miasta przy Wałach Jagiellońskich 1Mapka w Gdańsku odbędzie się debata poświęcona systemowi Fala. Dyskusja z udziałem ekspertów od komunikacji, przedstawicieli spółki Innobaltica, a także radnych, mieszkańców i środowisk akademickich będzie transmitowana na żywo w Internecie. Organizatorzy przewidują możliwość zadawania pytań, które podczas debaty będą odczytane ekspertom. Początek dyskusji o godz. 17.



Czy system Fala potrzebuje jeszcze zmian przed jego oficjalną inauguracją?

Debatę organizują radni opozycji, którzy na sali w sumie spodziewają się 40 uczestników. Dyskusja ma dotyczyć zasad funkcjonowania systemu Fala i kontrowersji, jakie budzi od początku stycznia, gdy na konferencji prasowej zaprezentowano jego założenia.

Dużo emocji wzbudziły też zapowiadane podwyżki cen biletów, choć oficjalnie tłumaczono je wysoką inflacją i wyższymi kosztami cen energii, paliw i wzrostem płac.

- Jak zapowiadaliśmy, przeprowadziliśmy kontrolę w spółce Innobaltica, wystosowaliśmy interpelację do władz miasta, skierowaliśmy też zapytania do organów państwowych. Dziś zapowiadamy debatę z udziałem ekspertów, mieszkańców, przedstawicieli spółki i miasta. Chcemy, by ten system był prosty, intuicyjny i jak najmniej kosztowny. Robimy to, czego nie zrobiło miasto Gdańsk i inne samorządy, wychodzimy do mieszkańców i pytamy ich o zdanie. Ten system ma być dla nich, a nie dla urzędników - mówi Andrzej Skiba, radny PiS.
Debatę organizują radni opozycji. W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele spółki Innobaltica. Debatę organizują radni opozycji. W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele spółki Innobaltica.
W ubiegłym tygodniu o rezygnacji z udziału w systemie Fala poinformowały władze Tczewa. Prezydent Mirosław Pobłocki przyznał, że spodziewany efekt, jaki uzyska gmina z funkcjonowania Fali, nie zrekompensuje kosztów, które poniesie miasto.

- Ja już wolę te pieniądze przeznaczyć na bezpłatną komunikację w mieście - powiedział Pobłocki.

Początek debaty w czwartek o godz. 17



Czwartkowa debata odbędzie się w sali obrad Rady Miasta przy Wałach Jagiellońskich 1 i rozpocznie się o godz. 17. Spotkanie ma potrwać ok. trzech godzin i będzie transmitowane na żywo w Internecie.

Na wszystkie wątpliwości mają odpowiedzieć zaproszeni goście. Wśród nich będą przede wszystkim przedstawiciele spółki Innobaltica. Zaproszenie otrzymały też władze Gdańska, ale prawdopodobnie ani prezydent, ani żaden z wiceprezydentów nie zdecyduje się na udział w debacie (zdanie samorządów ma reprezentować spółka Innobaltica).

- W jutrzejszej debacie władze miasta będzie reprezentował prezes Marcin Stefański z Innobaltica i Przewodniczący MZKZG Kamil Bujak wraz z pracującymi w tych instytucjach ekspertami i specjalistami - poinformowało biuro prasowe magistratu.
W spotkaniu awizowani są także eksperci od komunikacji miejskiej, radni miasta i dzielnic, a także przedstawiciele środowisk akademickich.

Udział w debacie jest otwarty dla mieszkańców. Organizatorzy przewidują możliwość zadawania pytań (także przez internet), na które w jej trakcie będą odpowiadać jej uczestnicy.
18:13 1 LUTEGO 23

Transmisja z debaty o FALI (12 opinii)

W ten czwartek (2 luty) o godzinie 17.00 odbędzie się debata odnośnie systemu FALA. Transmisję z debaty będzie można obejrzeć poprzez profil Gdańskiej Strefy Prestiżu na Facebooku. Niestety nie udało mi się ustalić, czy podczas transmisji będzie można zadawać pytania.
W ten czwartek (2 luty) o godzinie 17.00 odbędzie się debata odnośnie systemu FALA. Transmisję z debaty będzie można obejrzeć poprzez profil Gdańskiej Strefy Prestiżu na Facebooku. Niestety nie udało mi się ustalić, czy podczas transmisji będzie można zadawać pytania.

Miejsca

Opinie (478) ponad 20 zablokowanych

  • Projekt powinien byc spawdzoby przez wlasciwe organa.

    • 21 2

  • Debata (1)

    Zapraszamy Wszystkich Podróżujących tymi klamotami !! W czwartek godz 17 !!! Przed Budynek Rady Miasta ! Ludzie to nasza sprawa !!!

    • 35 3

    • Czy uczniowie dalej będa mieli darmowe przejazdy? A co seniorami 70 plus?Czy dla niepełnosprawnych ze stopniem umiarkowanym będą Wreszcie ulgi w Gdańsku? Ktoś coś?

      • 5 1

  • śmiech na sali (1)

    Przeczytajcie o czym poinformowało miasto... na spotkaniu UM będzie reprezentowane przez... specjalistów i ekspertów z Innobaltica i mzkzg. potęga. A debata powinna być o tym jak ich pozwalniać i jak mają oddać kase.

    • 40 1

    • I na jak dlugo powinni miec wilczy bilet

      • 8 1

  • Opcja 4

    Czy fala powinna odpłynąć w siną dal i nie wracać - TAK

    • 34 1

  • ta debata powinna być poświęcona całemu systemowi transportowemu naszej aglomeracji

    uznawanie "transportu zbiorowego" za jedyny poważny, warty inwestowania substytut samochodu (tzw. "zrównoważony środek transportu") tylko w niewielkim stopniu przyczynia się do korzystnych (skądinąd koniecznych) zmian zachowań transportowych. Jeśli miasto i jego decydenci nie zaczną myśleć systemowo, to znaczy nie uwzględnią potrzeby radykalnej poprawy komfortu i bezpieczeństwa dostępu przystanków transportu zbiorowego dla pieszych i rowerzystów, będziemy mieli do czynienia, tak jak przez ostatnie 20 co najmniej lat ze stopniowo pogłębiającym się paraliżem transportu miejskiego. Pewne jaskółki działań typu przejście naziemne i przejazd rowerowy w pobliżu Bramy Wyżynnej nie czynią wiosny. Trzeba wymienić tabor i radykalnie poprawić częstotliwość połączeń SKM, nie mówiąc oczywiście o innych działaniach wymienionych wyżej.

    • 15 5

  • Zastanawiam się.. (4)

    W przebrzydłych latach siedemdziesiątych istniała jedna firma WPKGG, był jeden bilet na całe Trójmiasto, prócz tego były bilety na okaziciela, można było kupić bilet w tramwaju i w każdym kiosku,,,,,,, ale to można było

    • 48 4

    • (1)

      I komu to przeszkadzało?

      • 17 1

      • niby ok, ale ja bym się nie cofnął już do lat 70

        • 3 5

    • Dokładnie

      Było prosto i zrozumiałe a teraz tak zakręcą pokręcą żeby obrzydzić komunikację miejską

      • 9 2

    • Co to za bajki wyssane z palca?

      Nigdy w latach siedemdziesiątych nie było jednego biletu na całe Trójmiasto. Był jeden bilet, który obowiązywał w jednym pojeździe, czyli podróżujesz czterema pojazdami - zużywasz cztery bilety.
      Przy biletach okresowych nie było opcji biletów sieciowych, a jedynie na wybraną trasę. SKM zawsze miała inne bilety i inną taryfę, mało tego - trolejbusy lub tramwaje miały inna taryfę niż autobusy. Proszę nie wprowadzać zamętu.

      • 4 3

  • ekspertów ??? hahaha juz tutaj swoja głupote taki expert publikował!!Ta debata nic nie zmieni bo władze gdańska stają za nia

    Boja sie tylko troche o wynik wyborczy wiec moze zrezygnuja do wybroów z przybijania 2 razy a pow wyborach wprowadzą!!
    Jedyne wyjscie to wywalic tych radnych i skompromitowane władze gdańska na pysk na wyborach!!
    Głosujcie na byle kogo byle nie nanich!!

    • 33 2

  • Wyrzucić i wprowadzić darmową, powszechną komunikację - jak w Tczewie. (1)

    • 38 2

    • A z jakiej racji?

      Darmo to się idzie piechotą. Z jakiej racji osoby niekorzystające z transportu zbiorowego mają płacić tym korzystającym za transport?

      • 0 5

  • Jak ktoś kto nie jeździ komunikacja ma być ekspertem od niej ? To jest smieszne

    • 32 2

  • Po prostu oddajcie pieniądze z unii (1)

    Odwołajcie ten projekt i winnych wsadzić za kratki...

    • 48 3

    • Prezydentowa Gdańska krzyczała ze ma najlepszych urzedników w Polsce od grudnia dostali wysokie podwyzki

      wiec nikogo nie wsadzi za kratki nie zwolni nawet .W Gdańsku im wiekszymszkodnikiem dla mieszkanców jestes tym wieksze premie dostajesz

      • 19 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane