• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W dwie godziny do Warszawy

(boj)
11 lipca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Z Gdyni do Warszawy będziemy jeździć pociągiem o wiele szybciej i krócej. Dzisiaj wojewoda pomorski i PKP podpiszą umowę o modernizacji tej linii kolejowej.

- Celem modernizacji jest dostosowanie torów i trakcji do wyższych od dotychczasowych parametrów technicznych, co wynika z umów międzynarodowych - informuje Anna Dyksińska, rzecznik prasowy wojewody pomorskiego.

Po modernizacji pociągi kursujące między Gdynią i Warszawą będą mogły pędzić niektórymi częściami trasy z prędkością 200 km na godzinę - pod warunkiem, że tę trasę będą obsługiwać pociągi z tzw. wychylnym pudłem. W związku z tym czas przejazdu między Trójmiastem a Warszawą znacznie się skróci. Podróż będzie trwać tylko 2 godz. 13 minut - pod warunkiem, że linię będzie obsługiwał przewoźnik dysponujący odpowiednim taborem. Bez żadnych warunków inwestycja umożliwi zwiększenie prędkości pociągów do 160 km na godzinę na ponad połowie długości linii.

Pociągi kursujące na tej linii już teraz mogłyby rozwijać prędkość 120 km na godzinę. Niestety, nie mogą, bo nawierzchnia jest w fatalnym stanie. To zmusza kolej do wprowadzania coraz to nowych ograniczeń prędkości.

Dzisiaj wojewoda pomorski Cezary Dąbrowski podpisze i przekaże inwestorowi PKP - PLK S.A. decyzję lokalizacyjną na przebudowę, rozbudowę i modernizację linii kolejowej E-65 Gdynia - Warszawa. Decyzja obejmuje odcinek tej trasy leżący w granicach województwa pomorskiego. Prace będą prowadzone od Gdyni do Prabut czyli na trasie liczącej 117,2 km. Inwestor zbuduje tu 225 km nawierzchni torowej. Powstanie również 11 nowych wiaduktów oraz 10 bezpiecznych przejść dla pieszych. Z kolei 15 stacji kolejowych oraz 11 przystanków osobowych zostanie przebudowanych i wyremontowanych. Całkowicie zostanie wymieniona sieć trakcyjna.
(boj)

Opinie (108)

  • Przy podrozy 2+h i ciekawych cenach no-frillsy lotnicze nie maja czego szukac na polaczeniach typu Warszawa-Gdansk. LOT trasy krajowe wykorzystuje glownie jako dolot pasazerow do stolicy i dalej, w swiat. Tym niemniej tzw. biznesowi obecnie oplaca sie latac samolotem z W-wki do Trojmiasta, peer-to-peer, z powodu kiepskiej drogi oraz rownie nieciekawej podrozy pociagiem (glowenie ze wzgledu na czas podrozy).

    Pociag do Warszawy, z przesiadka w Ilawie nie istnieje! Zastapil go bezposredni "Sloneczny". Szkoda, ze nie ma drugiego takiego skladu, ktory z Trojmiasta wyjezdzalby raniutko, a do 3city wracal poznym wieczorem :(

    • 0 0

  • MF weźże się zdecyduj - w rozmowie do której dzisiaj wróciłeś zarzuciłeś PiS., że nie mają programu i przeciwstawiłeś to programowi demokratów. rzecz w tym, że PiS program ma i go publikuje (socjalistyczny jak cholera), a demokraci nie (a przynajmniej nie ogłaszają go). nie próbuj z łaski swojej odwracać kota ogonem.

    to raz, dwa - ja nie piszę o populiźmie lub nie samego programu (de facto posiadanie spójnego programu wyklucza populizm, chyba, że znasz inną od mojej jego definicję). ja po prostu stwierdzam, że w konfrontacji PiS vs. demokraci to ci drudzy wychodzą na populistów (strasznie nieudolnych zresztą). odróżniasz chyba reguły kampanii politycznej od populizmu?

    jeżeli miałbym stosować Twoją taktykę, to napisałbym, że ja od demokrratów nie słyszę żadnych konkretów ponad histeryczną walkę z jawnością materiałów zgromadzonych w IPN i równie histeryczną obroną zgniłego do cna ustroju naszego państwa. I w przeciwieństwie do Twojego byłby to pogląd trafniejszy.

    • 0 0

  • problemy z arytmetyka?

    "na trasie liczącej 117,2 km Inwestor zbuduje tu 225 km nawierzchni torowej"

    Beda budowac zygzakiem?

    • 0 0

  • grisza

    "posiadanie spójnego programu wyklucza populizm"
    A jeżeli program jest spójny i konsekwentnie realizuje hasło równych żołądków?

    • 0 0

  • w Polsce populistą zostaje sie doraźnie
    widać to po PO
    i to sie nazywa wtedy strategia wyborcza:)

    • 0 0

  • Pociągi, które obecnie posiada PKP, nigdy nie osiągną prędkości 200 km/ h, chyba że się rozpadnie. Najprawdopodobniej też nie będzie ich miała w najbliższym czasie bo przynosi same straty i nie ma kasy na zakup nowych taborów.

    • 0 0

  • pierwszy ma być odcinek Gda - pruszcz

    Cholera jak bedzie jechało 200 na godzine to nie przejde bez strachu przez tory jak to czynie obecnie. Do tego zaczne protestowac bo na pewno zwiększa się wibracje i (poza kobietami, które moga na tym coś zyskać) mój domek połozony blisko torów zacznie pękac :( Trza zablokowac dlatego tą inwestycję. jak Polak to Polak !!
    A powaznie np. w pszczólkach mają według planów zbudowac wiadukt przez tory ale władz gmin nawet nikt nie pytał o zdanie ani nie przesłał żadnej informacji. dlatego inwestycja mozę i bedzie ale za 10 - 20 lat

    • 0 0

  • Populistą tego portalu jest z pewnością jego niskość gallux. Tylko jest też klinicznym przykładem populizmu agresywnego wobec wszystkich i wszystkiego, który prowadzi prostą drogą do samoośmieszenia. I to by było na tyle.

    • 0 0

  • kolejny tzw CAJMER POJĘCIOWY:)
    populizm to zachowanie polityczne, a politykiem nie jestem
    zanim skompromitujesz ciasteczko vis a vis kiosku ruchu zastanów sie czy masz do tego alibi:)

    • 0 0

  • KOLEJ SIĘ ROZWIJA???

    OBIECUJĄ I CIĄGLE STRAJKUJA!!!!! BILETY NADAL DROGIE
    W 2 GODZINY NIE DOJADE Z WEJHEROWA DO GDANSKA A CO DO DOBIERO Z GDAŃSKA DO STOLICY? MARZENIA.....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane