• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W dwie godziny do Warszawy

(boj)
11 lipca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Z Gdyni do Warszawy będziemy jeździć pociągiem o wiele szybciej i krócej. Dzisiaj wojewoda pomorski i PKP podpiszą umowę o modernizacji tej linii kolejowej.

- Celem modernizacji jest dostosowanie torów i trakcji do wyższych od dotychczasowych parametrów technicznych, co wynika z umów międzynarodowych - informuje Anna Dyksińska, rzecznik prasowy wojewody pomorskiego.

Po modernizacji pociągi kursujące między Gdynią i Warszawą będą mogły pędzić niektórymi częściami trasy z prędkością 200 km na godzinę - pod warunkiem, że tę trasę będą obsługiwać pociągi z tzw. wychylnym pudłem. W związku z tym czas przejazdu między Trójmiastem a Warszawą znacznie się skróci. Podróż będzie trwać tylko 2 godz. 13 minut - pod warunkiem, że linię będzie obsługiwał przewoźnik dysponujący odpowiednim taborem. Bez żadnych warunków inwestycja umożliwi zwiększenie prędkości pociągów do 160 km na godzinę na ponad połowie długości linii.

Pociągi kursujące na tej linii już teraz mogłyby rozwijać prędkość 120 km na godzinę. Niestety, nie mogą, bo nawierzchnia jest w fatalnym stanie. To zmusza kolej do wprowadzania coraz to nowych ograniczeń prędkości.

Dzisiaj wojewoda pomorski Cezary Dąbrowski podpisze i przekaże inwestorowi PKP - PLK S.A. decyzję lokalizacyjną na przebudowę, rozbudowę i modernizację linii kolejowej E-65 Gdynia - Warszawa. Decyzja obejmuje odcinek tej trasy leżący w granicach województwa pomorskiego. Prace będą prowadzone od Gdyni do Prabut czyli na trasie liczącej 117,2 km. Inwestor zbuduje tu 225 km nawierzchni torowej. Powstanie również 11 nowych wiaduktów oraz 10 bezpiecznych przejść dla pieszych. Z kolei 15 stacji kolejowych oraz 11 przystanków osobowych zostanie przebudowanych i wyremontowanych. Całkowicie zostanie wymieniona sieć trakcyjna.
(boj)

Opinie (108)

  • Wally

    "No właśnie, ile będzie kosztować bilet za taki przejazd z Gdyni do Warszawy. Że będzie podwyżka, to na pewno, ale pewnie cena będzie taka,że już lepiej będzie lecieć samolotem z Rębiechowa do stolicy"

    Tylko najpierw musi do Wawy latać jakaś tania linia, bo o LOCie zapomnij. Była przez jakis czas Air Polonia, ale się zmyła i nic po niej nie zostało.

    • 0 0

  • Z tego co przeczytałem na plakatach informacyjnych trasa ta ma zostać ukończona w 2013 roku. Poza tym nie ma to być dokładnie 120 minut, tylko 133 minuty, ale i tak 13 minut dłużej, od dwóch godzin i 30 minut naddatku to suckes. Jednak...do 2013 roku może zdarzyć się wszystko, może PKP zbankrutuje. Życzę sobie i wszysdtkim, żeby jednak wszystko poszło zgodnie z planem.

    • 0 0

  • Lepszy model

    Dlatego wyraziłem nadzieję, że do 2012 będzie to możliwe, chociaż może wcześniej też się pojawi jakaś tania linia. W końcu ma to być na trasie z Gdańska do Warszawy, a więc dość ważna trasa.

    • 0 0

  • parasolnik

    ...wtedy w Warsie będzie dostawa hamburgerów :)

    • 0 0

  • coś ucichło...

    A co z tanimi połączeniami Gdańsk-Warszawa? Szumne zapowiedzi, rzekomo miało jeździć od końca czerwca, a coś nic teraz nie piszą, nie mówią. Zrezygnowano z tego pomysłu czy tylko odwleczono w czasie?

    • 0 0

  • hmmm... moje kochanie właśnie do mnie wraca z przesiadką w iławie na skm....

    • 0 0

  • jeżdżą
    info szukaj w mazowieckich przewozach regionalnych
    ale tu dobra rada
    nie pytaj o metro tylko o pospieszny do wawy

    • 0 0

  • jest nawet taryfa w te i we wte taniej

    • 0 0

  • A kto powiedzial, ze bilety maja podrozec?

    To PLK S.A. (prawdopodobnie juz niedlugo jedyna spolka z calej grupy PKP calkowicie nalezaca do Skarbu Panstwa) musza znalezc jedna czwarta kwoty na inwestycje, reszta doklada Unia z funduszu spojnosci - ponad miliard Euro. Same PLK mowia, ze sa sklonne obnizyc oplaty za korzystanie z infrastruktury pod pewnymi warunkami. Jest tez bardzo prawdopodobne, ze za jakis czas pojawi sie konkurencja dla PKP P.R. oraz InterCity na najbardziej dochodowych trasach.

    Z GW:
    - Zakończenie prac planujemy w 2012 roku - poinformowali kolejarze. Do tego czasu zlikwidowanych zostanie większość przejazdów kolejowych, w tym wszystkie na odcinku Gdańsk Główny - Malbork. Zamiast nich powstaną wiadukty i drogi objazdowe. Niektóre stacje zostaną przebudowane na przystanki osobowe. Taki los spotka m.in. stację Lisewo. Z większą prędkością będziemy przejeżdżali przez stacje, które teraz są "wąskim gardłem" tej linii - w Tczewie i Malborku.

    Między Gdańskiem a Pruszczem powstanie trzeci tor, przeznaczony dla szybkich pociągów. Już w pierwszym etapie rozpoczną się prace na stacji Gdynia Główna Osobowa. Ich zakres obejmuje również nowe wiaty, perony i ich wyposażenie.

    • 0 0

  • Jeszcze o Kaczyńskim

    Na twoje watpliwości odnoście programu gospodarczego kandydata na prezydenta zacytuję kolejny fragment wspomnianego artykułu.
    "Choć konstytucja daje prezydentowi prawo wnoszenia do parlamentu ustaw, głowa państwa, jak wynika z dotychczasowej praktyki, rzadko z niego korzysta. Znacznie więcej ma do powiedzenia w kwestii ustaw, które przesyła do niego parlament. Pierwszy obywatel może albo je podpisać, albo jednym ruchem pióra odesłać do kosza na śmieci. Koalicje rządowe dysponują zwykle zbyt małą większością, aby skutecznie odrzucić prezydenckie weto. W ten sposób Aleksander Kwaśniewski zablokował wprowadzenie przez rząd AWS-UW reformy podatku PIT. Za namową Marka Belki nie zgodził się na obniżenie najwyższych stawek tego podatku."

    Na stronie PiS jest oczywiście ich program gospodarczy, pytanie tylko dlaczego tak niechętnie PiS o tym programie mówi. Ja dostrzegam kilka możliwych odpowiedzi. PiS uważa, że:
    1. Dyskutując o gospodarce można narobić sobie sporo wrogów.
    2. Nie warto dyskutować o gospodarce bo większość nic z tego nie rozumie, więc mało kogo się pozyska?
    3. Sami PiSowcy niewiele z tego rozumieją, więc wolą nie wkraczać na grunt, na którym ktoś lepiej zorientowany mógłby im dołożyć.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane