• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W dwie godziny do Warszawy

(boj)
11 lipca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Z Gdyni do Warszawy będziemy jeździć pociągiem o wiele szybciej i krócej. Dzisiaj wojewoda pomorski i PKP podpiszą umowę o modernizacji tej linii kolejowej.

- Celem modernizacji jest dostosowanie torów i trakcji do wyższych od dotychczasowych parametrów technicznych, co wynika z umów międzynarodowych - informuje Anna Dyksińska, rzecznik prasowy wojewody pomorskiego.

Po modernizacji pociągi kursujące między Gdynią i Warszawą będą mogły pędzić niektórymi częściami trasy z prędkością 200 km na godzinę - pod warunkiem, że tę trasę będą obsługiwać pociągi z tzw. wychylnym pudłem. W związku z tym czas przejazdu między Trójmiastem a Warszawą znacznie się skróci. Podróż będzie trwać tylko 2 godz. 13 minut - pod warunkiem, że linię będzie obsługiwał przewoźnik dysponujący odpowiednim taborem. Bez żadnych warunków inwestycja umożliwi zwiększenie prędkości pociągów do 160 km na godzinę na ponad połowie długości linii.

Pociągi kursujące na tej linii już teraz mogłyby rozwijać prędkość 120 km na godzinę. Niestety, nie mogą, bo nawierzchnia jest w fatalnym stanie. To zmusza kolej do wprowadzania coraz to nowych ograniczeń prędkości.

Dzisiaj wojewoda pomorski Cezary Dąbrowski podpisze i przekaże inwestorowi PKP - PLK S.A. decyzję lokalizacyjną na przebudowę, rozbudowę i modernizację linii kolejowej E-65 Gdynia - Warszawa. Decyzja obejmuje odcinek tej trasy leżący w granicach województwa pomorskiego. Prace będą prowadzone od Gdyni do Prabut czyli na trasie liczącej 117,2 km. Inwestor zbuduje tu 225 km nawierzchni torowej. Powstanie również 11 nowych wiaduktów oraz 10 bezpiecznych przejść dla pieszych. Z kolei 15 stacji kolejowych oraz 11 przystanków osobowych zostanie przebudowanych i wyremontowanych. Całkowicie zostanie wymieniona sieć trakcyjna.
(boj)

Opinie (108)

  • ok.

    Pierwsze 117 km poleci 160-200 km/h, a póxniej redukacja - wrzucamy 2 i jedziemy już 90km/h, a pod warszawa tylko 50.
    Oczywiście reszta województw na trasie do warszawy, nie podpisze kwitów na czas i inwestycja stanie, gdzieś tam pod działdowem ;-))

    • 0 0

  • jasne
    lepiej po badziewiacku rozmemłac tory na całej trasie zamiast małymi krokami etapami odcinkami kolejnym przejazdami wiaduktami zmodernizowanymi stacjami bez tych achów i ochów w codziennym trudzie i znoju posuwac się do przodu ku świetlenej szybkości:)

    • 0 0

  • szybki pociag......

    .....a co sie stanie jak krowa stanie na torach?

    • 0 0

  • do griszy poza tematem

    Akurat nie ma nic politycznego, więc wcinam się tu poza tematem. Proszę o wybaczenie. Chciałbym nawiązać do naszej rozmowy, chyba sprzed miesiąca, w której pisałeś, że nie znam programu gospodarczego PiS bo nie zadałem sobie trudu poszukania informacji na ten temat. Trud taki zadał sobie BusinessWeek i wysłał do czterech kandydatów na prezdenciunia pytania dotyczące programu gospodarczego. Z tej czwórki - Tusk, Religa, Cimoszewicz i Kaczyński, tylko ten ostatni nie odpowiedział.
    Teraz mały cytat:
    "Lech Kaczyński wahał się do ostatniej chwili. Tuż przed zamknięciem numeru biuro prasowe PiS poinformowało naszą redakcję, że nie otrzymamy odpowiedzi. Pozostała trójka kandydatów potrzebowała na przemyślenie odpowiedzi około dwóch dni. Na odpowiedzi Lecha Kaczyńskiego czekaliśmy dużo dłużej. Nie wiemy więc, jakie poglądy na politykę gospodarczą w Polsce ma prezydent Warszawy. Pewne jest to, że gdyby w USA kandydat nie chciał lub nie miał czasu na zaprezentowanie swojego programu ekonomicznego, jego notowania w sondażach natychmiast by spadły".
    To tylko potwierdza moje przekonanie, że PiSowi bliżej do populistów niż do rzetelnej, prawicowej partii.
    Gdybyś był zainteresowany całym materiałem to jest dostępny na stronie: http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?article_id=1320070

    • 0 0

  • W tzw zwartej zabudowie na trasie kolejowej znajduja sie rozjazdy, zwrotnice kolejowe oraz co dziwne sa tez stacje na ktorych o dziwo musza sie pociagi zatrzymywac.
    moze ty jako prowadzacy elektrowoz bylbys w sanie na ocinku Sopot Sopot Wyscigi rozwinac 200/h ale od Zabianki to Niemia do Oliwy wyhamowac byloby ciezko To tyle

    • 0 0

  • To bylo do galluxa

    • 0 0

  • MF czy zadałeś sobie chociaż na tyle trudu żeby zajrzeć na strony PiS? Bo, że dziennikarze są leniwi to wiem, Ty mógłbys wykazać się nieco większą dociekliwością - podpowiem - demokraci nie mają nawet 1/10 tego co PiS, a jeśli mają to chowają głęboko i się z tym nie zdradzają.

    p.s. jako, że przez moje oczy przechodzą wszystkie wypoiwiedzi tutaj to możesz swobodnie polemiki ze mną zamieszczać pod starymi wątkami

    • 0 0

  • grisza

    "MF czy zadałeś sobie chociaż na tyle trudu żeby zajrzeć na strony PiS?"

    Przepraszam, że się wcinam. Ale czy to przypadkiem nie PiS powinien dotrzeć z programem do mediów (o wyborcach nie wspomnę)? Co to psikrew, towar deficytowy?

    • 0 0

  • nie bardzo kumam po co na odcinku 20 km z 4 stacjami po drodze potrzebna jest prędkość 200 km??
    chcesz żeby ci w trakcie przejazdu z oliwy do sopotu zdmuchneło "pożyczke"?

    • 0 0

  • Czas na opinie będzie właściwy wówczas

    gdy wsiądę do pociągu w Gdańsku o określonej godzinie i wysiądę w Warszawie choćby 2.5 godziny później. Na razie patrząc się na naszą kolej i stan, w jakim się znajduje, trudno w to uwierzyć.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane