• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W dwie godziny do Warszawy

(boj)
11 lipca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Z Gdyni do Warszawy będziemy jeździć pociągiem o wiele szybciej i krócej. Dzisiaj wojewoda pomorski i PKP podpiszą umowę o modernizacji tej linii kolejowej.

- Celem modernizacji jest dostosowanie torów i trakcji do wyższych od dotychczasowych parametrów technicznych, co wynika z umów międzynarodowych - informuje Anna Dyksińska, rzecznik prasowy wojewody pomorskiego.

Po modernizacji pociągi kursujące między Gdynią i Warszawą będą mogły pędzić niektórymi częściami trasy z prędkością 200 km na godzinę - pod warunkiem, że tę trasę będą obsługiwać pociągi z tzw. wychylnym pudłem. W związku z tym czas przejazdu między Trójmiastem a Warszawą znacznie się skróci. Podróż będzie trwać tylko 2 godz. 13 minut - pod warunkiem, że linię będzie obsługiwał przewoźnik dysponujący odpowiednim taborem. Bez żadnych warunków inwestycja umożliwi zwiększenie prędkości pociągów do 160 km na godzinę na ponad połowie długości linii.

Pociągi kursujące na tej linii już teraz mogłyby rozwijać prędkość 120 km na godzinę. Niestety, nie mogą, bo nawierzchnia jest w fatalnym stanie. To zmusza kolej do wprowadzania coraz to nowych ograniczeń prędkości.

Dzisiaj wojewoda pomorski Cezary Dąbrowski podpisze i przekaże inwestorowi PKP - PLK S.A. decyzję lokalizacyjną na przebudowę, rozbudowę i modernizację linii kolejowej E-65 Gdynia - Warszawa. Decyzja obejmuje odcinek tej trasy leżący w granicach województwa pomorskiego. Prace będą prowadzone od Gdyni do Prabut czyli na trasie liczącej 117,2 km. Inwestor zbuduje tu 225 km nawierzchni torowej. Powstanie również 11 nowych wiaduktów oraz 10 bezpiecznych przejść dla pieszych. Z kolei 15 stacji kolejowych oraz 11 przystanków osobowych zostanie przebudowanych i wyremontowanych. Całkowicie zostanie wymieniona sieć trakcyjna.
(boj)

Opinie (108)

  • do JK

    Caly ten artykul to pomieszanie z poplataniem.
    W dwie godz i trzynascie minut z Gdyni do Warszawy brzmi jak SF w warunkach polskich.A co z odcinkami gdzie z racji zabudowy zwartej jak np z Gdyni przez Sopot do Gdanska pociagi musza jechac wolniej i podobnie w Warszawie gdzie oastatnie 45 min pociag wlecze sie przez przedmiescia .Ktos slusznie zuwazyl tez, ze mowa o odcinku do Prabut a o pozostalym dystansie ani slowa.Zakladam,ze zrobi to Warszawa ale z dziennikarskiego obowiazku nalezaloby o tym wspomniec.

    • 0 0

  • ".A co z odcinkami gdzie z racji zabudowy zwartej jak np z Gdyni przez Sopot do Gdanska pociagi musza jechac wolniej"

    ty młody
    ale zwarta zabudowa to jest cecha każdego dużego miasta:)
    gdańsk sopot i gdynia to nie kolbudy

    • 0 0

  • Brakujące kiłamietry...

    To m.in. łączna długość bocznic, i trzeciego toru położonego
    pomiędzy Pryszczem Gdańskim a Gdańskiem. Od Tczewa szybkie "ciopągi" będa kursować wydzielonym jednym "szybkim" torem. Pozostałe skrajne będą obsłgiwać inne składy. Taki system funkcjonuje w aglomeracji St. Petersburga - linia do Moskwy z uwagi na brak gruntów w miastach pod rozbudowę.

    http://ssks.org/e65/

    • 0 0

  • Hola hola....

    2h13' to czas pokonania trasy Gdansk Gl - Warszawa Wschodnia. Prace mialy sie rozpoczac od strony stolicy, gdyz odcinek W-wa - Nasielsk jest w najgorszym obecnie stanie. Termin oddania calej magistrali od Warszawy do Gdyni to chyba 2013 rok, o ile mnie pamiec nie myli :D Wczesniej jednak beda oddawane poszczegolne odcinki wiec predkosc powinna systematycznie rosnac, w stosunku do tego, co jest teraz.

    • 0 0

  • O tej inwestycji mówi się od dawna, a datą jej kompletnego ukończenia ma być rok 2012, o czym trojmiasto.pl też już zdaje się pisało. A póki co z gdyni do stolicy 4,5 godziny :/

    • 0 0

  • Już to widzę

    Ten artykuł wygląda, jak taka obrzydliwa reklama PKP. Jak już ktoś wcześniej zauważył są w nim zawarte stwierdzenia ( pod warunkiem,że...) i jest także mowa o modernizacji nawierzchni. Niech tylko jescze powiedzą kto wykona tą modernizację, kiedy się ona zakończy no i ile będzie kosztować. Zrobią tą modernizację chyba we własnym zakresie, lecz wcale się nie zdziwę, jak ogłoszą na coś takiego przetarg, wygra firma "Fachowcy" z Pacanowa Dolnego, weźmie pieniążki, wykona modernizację na odcinku 50 km, i da nóżkę ( może nawet koleją). No i wtedy krzyk w mediach, a może będzie jeszcze jakaś komisja śledcza? W naszych realiach niestety jest to całkiem możliwe...

    • 0 0

  • A mi sie marzy żeby zmodernizowali SKM, przyspieszyli przejazdy, zmienili tabor na nowy, jakis taki bardziej elegancki, cichy i komfortowy. Sam nie skorzystam, bo nie jeżdzę komunikacją miejską ani miedzy-miejską, ale myśle ze ludzie by sie ucieszyli. A tak naprawde licze na to, że byliby bardziej uśmiechnięci, i wydajni w pracy ;). No i kamerki w każdym wagonie...! koniecznie...!

    • 0 0

  • jak sie chcesz nauczyc grac na gitarze to kup se najtańsze pudło żebyś ze swym beztalenciem nie doznał zbyt kosztownego rozczarowania
    jak chcesz jeździć jak człowiek zacznij wychowywać bydło niszczące na swojej drodze wszystko.....

    • 0 0

  • Takie bajki jak z budową autostrad.

    • 0 0

  • A co na to Krk?

    Czy to po Bożemu, tak gnać?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane